4Launch

www.4launch.nl/shop/
 
6.2 (9)
4launch

4Launch is dé website voor al uw consumenten elektronica, van computers, tablets en smartphones tot alles op het gebied van gaming, audio & video en componenten. 4Launch.nl richt zich zowel op de particuliere als op de zakelijke markt, zowel in Nederland als in andere landen binnen de EU. Voor producten uit voorraad geldt: op werkdagen voor 22.59 uur besteld, de volgende dag in huis.

4Launch ervaringen

9 beoordelingen voor 4Launch

9-10 punten
 
(3)
7-9 punten
 
(0)
5-7 punten
 
(4)
3-5 punten
 
(0)
1-3 punten
 
(2)
Gemiddeld 
 
6.2
Bestellen 
 
6.8
Levering 
 
5.9
Service 
 
4.3
Prijs 
 
7.9
Heeft u al een account?
Uw beoordeling (optioneel)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
W van Zuilichem
Gemiddeld 
 
5.8

treurige afhandeling door 4Launch

Vanwege snelle levering een laptop besteld, deze laptop werd snel geleverd. Echter bleek na 2 dagen dat de voedingkabel wel voedt maar NIET oplaadt. Het probleem gemeld en gezegd dat ik een jaar garantie erbij heb gekregen van Dell: OPHAAL en REPARATIEservice. Helaas kreeg ik het verzoek een RMA in te vullen, zo gezegd zo gedaan. Vervolgens werd de RMA goedgekeurd en mag ik het geheel binnen 14 dagen terugsturen, waarna 4 launch gaat bekijken of ik wel aan alle voorwaarden voldoe, waarna ze waarschijnlijk de Dell inschakelen. Aangezien ik de laptop elke dag nodig heb en om die reden een laptop met deze garantie heb gekocht vind ik deze actie diep betreurenswaardig en heb ZELF Dell benaderd voor een oplossing waarna binnen 1 dag een monteur van Dell de kabel heeft omgewisseld.. Dus 4Launch ga je dus vooraf beter informeren en stuur een nieuwe voedingskabel op of bel gelijk de Dell dan had je deze slechte recensie NIET gekregen.

Was deze beoordeling nuttig? 

4Launch - Customer Support op Juli 15, 2017

Geachte heer van Zuilichem,

Het klopt inderdaad dat u zogenaamde pick-up en return garantie op uw notebook heeft. Desondanks is 4Launch als zodanig verantwoordelijk voor uw garantie en om deze reden is gevraagd het product naar ons te retourneren. Het is echter fijn om te vernemen dat u er met Dell in goede orde bent uitgekomen en dat u weer in goede orde van uw notebook gebruik kunt maken.

4Launch – Customer Support

Reageer op deze review
Limonade123
Gemiddeld 
 
2.8

Slechte ervaringen 4launch

Ik heb ongelooflijke slechte ervaringen met de winkel 4LAUNCH. Het begint met de bestelling zelf:

Er moest een BIOS update worden uitgevoerd bij het moederbord. Wanneer dit zou gebeuren zou afhankelijk zijn van wanneer het moederbord binnen zou komen. Alles was al de volgende dag binnen, toch heeft het alsnog langer dan een week geduurd voordat ik alles binnenkreeg. Na een maand ging er een onderdeel kapot (daar kan 4launch natuurlijk ook niets aan doen). Ik heb het op 26-04 terug naar 4launch gestuurd.

4launch heeft er alsnog anderhalve week over gedaan om erachter te komen welk onderdeel het was. Uiteindelijk was het het moederbord. Toen kwam ik in een traject van 1 tot 3 weken. Ik heb gevraagd of ik mogelijk een nieuw moederbord zou kunnen ontvangen (waar betalingsverplichtingen zouden komen te vervallen als bleek dat het moederbord niet door gebruiksfouten kapot is gegaan (wat ik verwachtte)). Dit is blijkbaar een service die 4launch niet biedt. Waarvan ik werkelijk denk: het is een moederbord van krap 130 euro, bij een bestelling van bijna 1300 euro.

Vervolgens wacht ik alweer 4 weken, ik hoor niets. Het duurde mij echt te lang, want ik heb die computer gewoon nodig voor school e.d. (daarnaast heb ik ook gewoon veel geld bij 4launch uitgegeven). Ik heb toen in de wanhoop een nieuw moederbord besteld bij 4launch, in de chat heb ik dat besproken eeb medewerker. De medewerker zou het allemaal doorgeven aan de technische dienst en ik zou het vrijdag binnenkrijgen (donderdag was hemelvaart). Vrijdag komt de postbezorger en blijkt dat alleen het moederbord is geleverd, compleet nutteloos dus. Ik heb meteen naar 4launch gebeld en om uitleg gevraagd. Natuurlijk was ik op dit moment al ontzettend gefrustreerd, omdat ik het nadrukkelijk had gezegd om de processor (7700k) en het RAM bij te voegen bij dat moederbord (want nu kon ik er alsnog niets mee). Blijkbaar was er een communicatiefout tussen de medewerker en technische dienst is het niet doorgekomen. Tijdens het telefoon gesprek heb ik vermeld dat ik morgen echt mijn processor en ram wil, anders wil ik echt mijn geld terug (dit begreep de medewerker van 4launch).

De medewerker ging checken of de CPU en RAM niet waren meegestuurd naar ASUS (waar het moederbord naartoe is gestuurd), hij zou mij hierover 's middags terugbellen. Als de CPU en RAM gewoon bij 4launch lagen, dan zou ik het alsnog de volgende dag (zaterdag 27 mei binnenkrijgen).

Echter om 6 uur 's avonds was ik nog steeds niet gebeld. Werkelijk schandalig, ik open dus de chat om vervolgens te horen dat de technische dienst al gesloten is en dat de gehele RMA (na langer dan een maand) in de loop van de week mij toe wordt gestuurd. Ik vind dit ongelooflijk schandalig, dat er wordt gezegd dat er wordt gekeken of het aanwezig is en ik teruggebeld zou worden, dat ik vervolgens zelf contact moet opnemen en aan moet horen dat de technische dienst al gesloten is en daarom tot na het weekend moet wachten (er was dus helemaal niets geregeld).

Ik heb dus gezegd tegen de medewerker, aan de telefoon, dat als ik het morgen niet, na alleen maar wachten en wachten, binnen zou hebben dat ik echt mijn geld terug wil. Dat wilde ik nu dus ook. De manier waarop ik ben behandeld na het spenderen van bijna 1500 is echt heel knullig en amateuristisch. Als bedrijf dien je verantwoordelijkheid te nemen en niet de verantwoordelijkheid neer te leggen bij de fabrikant (en daardoor de klant langer dan een maand laten wachten). Nu blijkt dat mijn geld terugkrijgen geen optie is. Na alle knullige fouten die 4launch heeft gemaakt moet ik alsnog de RMA ontvangen. Er wordt 0 verantwoordelijkheid genomen voor het feit dat 4launch de zaken niet op orde heeft. Zeker de manier waarop ik telkens word afgewimpeld op de chat (irritante standaard gegenereerde teksten waar je helemaal niet wijzer van wordt en eigenlijk is bedoeld om de klant af te wimpelen). Ook allerlei beloftes die je krijgt via de chat en voornamelijk de telefoon: er komt in werkelijkheid helemaal niets van terecht. Aan telefoon werd gezegd dat het werd begrepen en dat ik wel mijn geld terug kon krijgen. Nu blijkt dus van niet...... Dit is absoluut de laatste keer dat ik hier heb besteld en ik raad deze webwinkel zeer zeker niet aan. Dan maar naar een webwinkel die de klant wel belangrijk acht.

Was deze beoordeling nuttig? 

4Launch - Customer Support op Juni 21, 2017

Geachte klant,

Zover wij kunnen nagaan betreft uw case RMA 133540. In deze hebben wij een moederbord ontvangen met open lanes, iets wat wordt gezien als gebruikersschade en om die reden doorgaans niet onder garantie behandeld wordt. Wij hebben echter uw moederbord onder coulance laten repareren. Wij hebben deze terug mogen ontvangen en voor u getest en u hier telefonisch over gecontacteerd.

Wij erkennen dat in het eerdere traject beter gecommuniceerd had kunnen worden over het eerder verzenden van de aangeleverde overige componenten. Er is in deze een verkeerde indruk gewekt over de snelheid hiervan. Waarvoor nogmaals onze excuses. Wij hebben om die reden uw moederbord onder spoed getest en verzonden.

4Launch – Customer Support

Reageer op deze review
Lars
Gemiddeld 
 
9.0

Uitstekende service

Geholpen door een mooie meisje van de balie. Zij is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Daarnaast vind ik het een leuk pand met goede service. Als iets kapot gaat ruilen ze het gewoon om.
Wel vind ik de groene logootjes niet geheel duidelijk. Het verschil tussen snel en direct leverbaar is minimaal.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

mdeboer85
Gemiddeld 
 
5.8

Waardeloos bedrijf

Dossier Philips TV

8 december gekocht via 4launch

week 52 2016
Diverse malen telefonisch contact gehad met 4LAUNCH. Problemen strepen op het scherm kenbaar gemaakt en fout gemonteerde HDMI poorten. Televisie retourneren kon, maar zelfde type was niet meer leverbaar. Geld terug was een optie maar ik had de originele doos niet meer dus werd moeilijk.
Via Philips recht op 2 jaar onsite garantie. Procedure in gang gezet, tijdens reparatie procedure had 4LAUNCH de tv wel weer leverbaar op hun website. Gebeld naar 4LAUNCH en kreeg als reactie dat omruiling geen optie was, tv was moeilijk leverbaar en zou lange wachttijd op zitten. Geen probleem was mijn reactie, zolang ik de huidige tv maar kan houden zodat ik niet zonder zit. Dit was voor 4LAUNCH een probleem, ze konden geen omruiling in gang zetten zonder eigen technische beoordeling. Dit kan ik begrijpen, maar Philips had de tv al beoordeeld en heeft de defecten aangewezen op basis van mijn gemaakte foto’s. Vreemd dat 4LAUNCH dit rapport niet zodanig wil gebruiken om de klant tegemoet te komen. Ook werden mijn foto’s niet beoordeeld. Wederom nul op het rekest vanuit 4LAUNCH.
Ik heb de knoop door gehakt en Philips de tv laten repareren. Er is een nieuw LED paneel gemonteerd op vrijdag 13 januari (het zal misschien aan de data liggen ;-)).

Week 3 2017
Al in het weekend na de reparatie ontstonden nieuwe problemen. Het scherm geeft een vreemd contrast en ik ben een week bezig geweest met diverse kalibraties. Niets bleek te helpen.
Nu direct contact gezocht met Philips, tot mijn grote verbazing wijst Philips mijn onsite garantie verzoek af. Ik blijk geen model te hebben uit de benelux. Waarschijnlijk grijze import, ik moet het zelf met de leverancier afhandelen. Onderstaande mail ontving ik vanuit Philips:
Goedemiddag heer de Boer,


Zoals telefonisch besproken, is de TV zojuist voor de tweede maal aangemeld ter reparatie. Dit doen wij, omdat de TV eerder al eens door ons aangemeld is waar wij dat eigenlijk niet hadden kunnen doen.

Dit komt omdat uw dealer de TV ingekocht heeft via een manier die niet onder de Benelux valt. Zodoende is Philips Benelux niet verantwoordelijk voor dit product. Dit betekent ook dat Philips niet de garantie biedt dat het toestel zonder problemen functioneert. Hiervoor kunt u deze contact opnemen met de leverancier als u daar vragen over heeft.

Uiteindelijk sluit u een koopcontract af met de dealer en niet met Philips. Wij als Philips Benelux hoeven "eigenlijk" in deze situatie geen service te verlenen, maar aangezien wij dit al eens gedaan hebben, proberen wij dit nogmaals.

Hopende dat alles zo spoedig opgelost is.

Naar aanleiding van uw contact met de Philips klantendienst sturen wij u hierbij het referentienummer van de case die zojuist voor u is aangemaakt: 6100514. Mocht u ons in de toekomst nog eens benaderen, dan kunnen we uw gegevens met dit nummer snel boven halen.

Fijn weekend toegewenst.


Met vriendelijke groet,
Chris

Philips TV Support

Ik was compleet verbaasd, de fabrikant kan geen garantie geven op een uiteindelijk goed werkende TV en de leverancier is niet bereid om mee te werken aan een oplossing.
Uiteindelijk op 27 januari opnieuw een RMA 130435 ingediend bij 4LAUNCH met het verzoek mij het geld terug te boeken. Ze konden de TV ontvangen met alle accessoires. Op dinsdag 31 januari is de tv opgehaald en op 1 februari is de tv afgeleverd bij 4LAUNCH. Tot op de dag van 7 februari heb ik nog niets mogen vernemen van de kant van 4LAUNCH. Ik heb zelf diverse keren gebeld maar ik krijg alleen maar reactie, dat ik word teruggebeld. Op 7 februari om 18:00 heb ik Ruben van 4LAUNCH aan de telefoon gehad, hij heeft mij beloofd om ’s-Avonds nog terug te bellen met een status update. En zoals verwacht heb ik niets van 4LAUNCH vernomen.

Was deze beoordeling nuttig? 

4Launch - Customer Support op Februari 11, 2017

Geachte heer de Boer,

Zover wij kunnen nagaan betreft uw case RMA 129445 en 130435. Hierbij is bij uw laatste RMA het product bij u opgehaald en bij ons op 02-02-2017 bij ons ontvangen. U heeft hierbij het verzoek ingediend deze te laten crediteren. Dit is niet gebruikelijk binnen een garantie afhandeling echter gezien uw case hebben wij dit in overeengekomen is besloten dit te doen. Dit is u aangegeven op 07-02-2017 en doorgezet. U dient het bedrag dan ook inmiddels ontvangen te hebben.

4Launch – Customer Support

Reageer op deze review
H. Avetisyan
Gemiddeld 
 
5.5

Geen aanrader meer, slechte service.

Jammer dat er geen "0" mogelijk is bij de beoordelingen. Dienst na levering = MIN 10
Ik ben klant bij 4Launch sinds 2006. Wel af en toe probleempjes gehad vroeger, net als iedereen heeft met alle winkels af en toe. Dit vind ik normaal, Vroeger was het een goede winkel, maar het is nu totaal verkeerd geworden. Ze leveren defecte producten, (eens zo'n defecte CPU gehad, ook aantal keren defecte moederborden gehad), ze leveren een monitor in een doos, waarin volgens de fabrikant een DVI-D kabel moet zitten, maar die kabel "verdwijnt" onderweg of hoe dan ook. Voor de CPU geen RMA-aanvaard geweest door hen (omdat ik niet kan bewijzen dat dat een defecte CPU was), voor de monitor zeggen ze dat we het moeten terugsturen zodanig dat ze het opnieuw met een kabel daarin naar ons kunnen sturen. Dat is duidelijk niet normaal en het is belachelijk en stom. GEEN AANRADER MEER, jammer genoeg!

Was deze beoordeling nuttig? 

4Launch - Customer Support op December 03, 2016

Geachte heer Avetisyan,

Zover wij kunnen nagaan is na de melding van de ontbrekende kabel gevraagd aan u door onze klantenservice om hier een RMA voor in te dienen om dit administratief correct te verwerken. Hierbij werd gezegd dat wij deze naar u zouden verzenden. Dit is dan in deze dan ook gebeurd. Het is ons in deze dan ook niet zodanig duidelijk waar u heeft vernomen dat de hele monitor retour moest komen. Graag vernemen wij dit dan ook zodat wij onze interne communicatie kunnen verbeteren. U kunt contact met ons opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

4Launch - Customer Support.

Reageer op deze review
Jan-Willem
Gemiddeld 
 
5.3

Bezorging dikke onvoldoende

Ik heb bij de aankoop van een product een leverdatum gekozen om die dag thuis te zijn. Via een website is de levertijd terug te vinden, in mijn geval zou dat tussen 10.00 en 12.00 zijn, echter er kwam niets en niemand. Toen ik tegen het einde van de middag opnieuw inlogde was de leverdatum veranderd naar de volgende dag, de hele dag dus voor niets thuisgebleven, er werd geen informatie per mail gestuurd en er werd niet gebeld ! De volgende dag hetzelfde verhaal, eerst een levermoment tussen 10.00 en 12.00 maar rond 13.00 was dat opeens gewijzigd naar 8.30 - 21.30. Niet fijn ! Weeer wachten dus.. 4Launch onderneemt niets en biedt geen extra service bij vertraging en zelfs niet indien een product een hele dag niet wordt geleverd. Alle verantwoordelijkheid wordt afgeschoven op de bezorger. Slechte service dus en geen smart shopping !

Was deze beoordeling nuttig? 

4Launch Customer Support op Januari 09, 2016

Geachte klant,

Wij betreuren dat in deze de zending bij PostNL vertraagd is. Wij hebben afspraken gemaakt met PostNL wat ervoor zorgt dat wij bestellingen die voor 23:00 zijn geplaatst dezelfde dag nog verzenden. In deze heeft PostNL om onbekende reden niet kunnen leveren. Helaas hebben wij hier geen directe invloed op gezien PostNL een derde partij betreft. Wij hebben dan ook een onderzoek gestart naar uw bestelling. Uiteraard betreuren wij dit ten zeerste en hebben dan ook inmiddels met u contact opgenomen betreffende de zending en een kleine compensatie voor het ongemak.

4Launch – Customer Support

JW op Januari 09, 2016

Het is bijna 17.00, het product is na 2 DAGEN WACHTEN nog niet geleverd en er is geen enkele duidelijkheid over de levering. 4Launch neemt inderdaad contact met me op, ze kunnen mij geen enkele duidelijkheid over de levering bieden, nemen ook niet actief contact op met de bezorger om mij duidelijkheid te bieden, het enige dat wordt aangeboden is... een snoeppot..... Een snoeppot ter compensatie van 2 dagen wachten. 4Launch wil winst maken aan een slechte dienstverlening.

Reageer op deze review

Jaco1960
Gemiddeld 
 
9.5

Goede service en levering SSD

Ik heb regelmatig bij 4Launch bestellingen gedaan. De service is prima, de prijzen laag en de levertijd is dik in orde. Soms is het lastig om je weg te vinden in de web site. Deze zou ook sneller kunnen. De laatste keer goed advies gekregen over een aan te schaffen SSD via een zeer behulpzame meneer bij de klantenservice.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
JC
Gemiddeld 
 
9.8

Goedkoop en snel

Heb onlangs een tabletfolio met styluspen gekocht voor amper € 5,00 t.b.v. mijn tablet. Deze bleek achteraf niet te passen, omdat de Samsung Galaxy Tab 3 7.0 lite kennelijk iets andere afmetingen heeft dan de Tab 3 7.0. Deze zal ik binnenkort dan ook retourneren. Ben verder goed geholpen en kreeg snel reacties. De zoekfunctie naar accessoires op de webshop mag daarentegen wel beter, vandaar geen perfecte score.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
leroy
Gemiddeld 
 
2.3

nooit hier bestellen

Hi All,

ik heb bij 4launch een ssd hdd besteld en ik kan je zeggen bestel NOOIT IETS BIJ 4LAUNCH.
bestelling te laat ze pronken met voor 23 bestellen de volgende dag thuis maar dit is BS en wanneer je informatie wil over je bestelling zal je eerst moeten betalen voor het telefoon gesprek en daarna alleen smoesjes.

als ik iets kan aanraden aan andere hier bestel NOOIT bij 4launch.

Was deze beoordeling nuttig? 

Customer Support 4Launch B.V. op Juli 20, 2015

Geachte klant,

Het is vervelend te vernemen dat uw bestelling niet is verlopen zoals verwacht. Vooralsnog hebben wij te weinig aanknopingspunten om uw bestelling te achterhalen, graag zouden wij u dan ook vriendelijk willen verzoeken contact met ons op te nemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., zodat wij dit nader voor u kunnen uitzoeken.

Customer Support
4Launch B.V.

Reageer op deze review

Algemene informatie

Merken
  • Philips
  • Sony
  • Toshiba
  • Nokia
  • Samsung
  • LG
  • HTC
  • Acer
  • Lenovo
  • HP
  • Huawei
  • Crucial
  • Kingston
  • nexus
  • Hercules
  • nintendo
  • microsoft
  • Asus
  • MSI
  • Canon
  • Brother
  • Epson
  • Western Digital
  • Yarvik
  • Bestron
  • Princess
  • Logitech
  • Dell
  • Panasonic
  • Vogels Muurbeugels
  • Belkin
  • kenwood
  • Club3D
  • Coolermaster
  • Corsair
  • D-Link
  • Freecom
  • Garmin
  • Gigabyte
  • Tomtom
  • TP-Link
  • Vogels
  • onkyo
  • Synology
  • Xtreamer
Productgroepen
  • smartphones
  • tablets
  • multimedia
  • SSD
  • Storage Media
  • Schoonmaak & Hygiene
  • televisie
  • games
  • tablet accessoires
  • smartphone accesoires
  • Hardware
  • PC
  • Bewakingscamera
  • Navigatiesystemen
  • CPU-Houders
  • Beamers
  • keuken
  • camera's
  • DJ apparatuur
  • Smartphone en Tablets
  • netbook
  • ultrabook
  • Smartphone covers
  • PlayStation
  • Xbox
  • Wii
  • netwerk
  • All-in-One PC
  • tablethoes
  • baby
  • Audio
  • Foto / Video
  • Televisie / Beeld
  • Netwerk Opslag
  • Videokaarten
  • keukenapparatuur
  • moederborden
  • processors
  • Voedingen
  • NAS
  • Behuizingen
  • harddisk
  • Digitale camera's
  • Mediaspelers
  • Slaapkamer
Levertijd
  • 1 tot 5 werkdagen
  • Op werkdagen voor 22.59 besteld, de volgende dag in huis!
Verzendkosten
5 euro
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
  • Thuiswinkelwaarborg
  • ICT Waarborg
  • ICTwaarborg
Betaalmethodes
  • Ideal
  • credit card
  • rembours
  • overboeking
  • Pinnen in de winkel
  • creditcard
Telefoonnummer
0900-4528624

Vergelijk webshop reviews en koop betrouwbaar online

Reviewspot verzamelt webwinkel beoordelingen en geeft in een handig overzicht de review score per webshop weer. U kunt dus snel en eenvoudig zien of een webwinkel betrouwbaar en bestellen veilig is. In de categorie gsm staan de belangrijkste Nederlandse gsm webshops. Bekijkt u de belsimpel ervaringen en mobiel.nl reviews van die grote gsm shops maar eens of ontdek of Cool Blue en Simpel betrouwbaar zijn. U kunt verschillende aspecten van deze webshops bekijken. Eenvoudig kunt u bijvoorbeeld de betaalmogelijkheden van mode webwinkels zoals wehkamp, pabo of amazon bekijken. U kunt reviews en beoordelingen van Nederlandse aanbieders van een goede opleiding zoals nha opleidingen of Laudius danwel reviews over elektronica shop baxshop lezen. Maar natuurlijk kunt u ook zelf een webshop beoordelen en uw positieve ervaringen of klachten delen. Online winkels kunnen gratis hun shop aanmelden op Reviewspot en een onbeperkt aantal reviews en beoordelingen verzamelen. Online winkels kunnen daarnaast gratis gebruik maken van de review widgets. Het beste advies, betrouwbare beoordelingen, recensies, klantbeoordelingen & ervaringen met Nederlandse webshops, u vindt het op Reviewspot.nl! - Copyright © 2010 - 2016.