Belsimpel reviews & ervaringen

www.belsimpel.nl
 
8.8 (482)
belsimpel

482 Belsimpel reviews

 
(351)
 
(87)
 
(10)
 
(10)
 
(29)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
496 resultaten - getoond 1 - 20
« 1 2 3 4 5 6 7 8 ... »
Volgorde

Belsimpel weet het niet!

Beoordeling 
 
2.8

Ik weet dat Belsimpel normaal goed levert maar nu zijn ze ff de weg kwijt.
5 werkdagen verder en nog geen nieuw toestel & abonnement verlenging.
Het zal natuurlijk een reden hebben maar als ik hierna vraag krijg ik 1 antwoord......
IK WEET HET NIET Wanneer kan ik het toestel verwachten, IK WEET HET NIET
Aan wie ligt het dan Belsimpel of provider, IK WEET HET NIET

Nou ik weet nu nog niets.

R
Was deze beoordeling nuttig? 11 0
Reageer op deze review

Waardeloze aftersales

Service 
 
1.0

Helaas liet ik op een zeker moment mijn telefoon vallen en uiteraard brak het glazen deel op de achterkant van de telefoon. Erg balen, de telefoon was net een maand oud namelijk en verder nog keurig, geen krassen op het scherm en dergelijke, altijd netjes in een hoestje gezeten, ongeluk zit in een klein hoekje helaas...
Naar Belsimpel gemaild met de vraag of ze dit konden repareren. Hierop kreeg ik vlot antwoord, ik moest de telefoon opsturen en dan kreeg ik een definitieve prijs, maar die zou ergens rond de 150 euro zijn.

De telefoon op 6 februari opgestuurd. Ik werd vlot daarna gebeld met de definitieve prijs, €145,20. Hiermee ben ik akkoord gegaan.
Op 26 februari had ik de telefoon weer terug. Toen begon de ellende, de achterkant bleek niet juist gemonteerd en lag te diep in het toestel. Ook leverde de knijpsensor problemen op.
Hierop heb ik weer contact opgenomen met Belsimpel en foto's gestuurd van de klachten. Die excuseerden zich en gaven aan, stuur maar weer op.

Op 5 april 2018 ontving ik het toestel terug. Ditmaal lag de achterkant er behoorlijk goed op. Echter waren er op de randen veel lijmresten aanwezig. Ook zat de vingerafdrukscanner scheef, en gaf de knijpsensor opnieuw storingen. Ook waren ze bij de reparatie afdeling vergeten het toestel te resetten en stond er een voor mij onbekende pincode op. Dit bleek gelukkig 1234 te zijn na 2x proberen...

Hierop weer contact opgenomen met Belsimpel en weer foto's opgestuurd, ze gaven weer aan dat dit niet juist was en gaven weer aan, stuur maar op. Hier had ik uiteraard geen zin in, mijn vertrouwen in de kwaliteiten van de reparatie afdeling was namelijk al verdwenen. Dit heb ik aangegeven, ze gaven aan mij een ander toestel aan te willen bieden wat binnen de 14 dagen bedenktijd terug gestuurd was. Dus een geopende verpakking, maar verder als nieuw. Hiermee ben ik akkoord gegaan.

Op 8 mei heb ik dit toestel ontvangen. Toen ik dit toestel bekeek bleek deze beschadigingen en lijmresten aan de randen te hebben. Dit was overduidelijk geen teruggestuurd toestel, maar een gerepareerd exemplaar. Wat in nog slechtere staat was als mijn eigen toestel na de verschillende slechte reparaties door Belsimpel. Ook ontbrak de USB-C naar 3,5" jack verloop in de doos.

Hierop heb ik direct per telefoon contact opgenomen met Belsimpel. De medewerker keek de historie van het toestel nog eens na en constateerde dat het toestel inderdaad gerepareerd was, foutje... Maar gaf (uiteraard) aan niet direct een toezegging te kunnen doen wat de vervolgstappen zouden worden. Het toestel moest eerst terug. Hierop ben ik redelijk boos geworden, maar meer als de beloften binnen 3 dagen erop terug te komen zijn ze niet gekomen.
Hierop heb ik de telefoon diezelfde dag nog terug gestuurd en het hele verhaal per brief ook nog meegestuurd in de doos evenals per email, met de eis om binnen 5 dagen met een definitieve oplossing te komen.

Uiteindelijk, na 6 dagen kreeg ik antwoord. Ik kon een nieuw toestel krijgen, maar alleen met bijbetaling van 10% van de actuele nieuwprijs. Dat was op dat moment €76,80. Ik was het hier niet mee eens. Maar aangezien de medewerker uiteraard weer niets kon doen voor mij, maar akkoord gegaan, ik zat inmiddels al zo lang zonder fatsoenlijk toestel dat ik van al het gezeik af wilde. Zodoende heb ik dus zowel €145,20 betaald voor een reparatie die ze nooit goed uitgevoerd hebben en daarover, omdat ze niet capabel waren om de reparatie goed uit te voeren nog eens €76,80. Daarnaast ben ik maar liefst 4 maanden bezig geweest...

C
Was deze beoordeling nuttig? 7 0
Reageer op deze review

Nachtmerrie bij Belsimpel, Belsimpel bezorgd telefoon niet (blijft bezorgdatum constant uitstellen)

Beoordeling 
 
1.0

Op 29 januari 2020 heb ik een bestelling geplaats bij Belsimpel voor Samsung Galaxy Note 10+ samen met een T-Mobile abonnement. Ik had het contract hetzelfde dag nog getekend en opgestuurd, en toen stond er dat de verwachte bezorgdatum 30 januari 2020 zou zijn. Maar op 30 januari 2020 kreeg ik te horen dat Belsimpel een contract had gestuurd zonder mijn geboortedatum, dus ik heb op 30 januari opnieuw het nieuwe contract getekend en opgestuurd en toen werd er aangegeven dat verwachte bezorgdatum 31 januari 2020 zou zijn. En op 31 januari 2020 geeft Belsimpel aan dat de verwachte bezorgdatum 1 februari 2020 is.

Op 1 februari 2020 gaf Belsimpel aan het pakket te bezorgen tussen 09:05 en 11:05, (5.5 uur verder) staat er "Bezorgmoment nog niet bekend".

Zondag bezorgen ze niet, dus geven ze aan dat ze op 3 februari 2020 opnieuw gaan proberen, verwachte bezorg moment is tussen 8:15 en 10:15, maar ook vandaag is er nog steeds niks bezorgd.

Dit is volkomen absurd, ik raad niemand meer aan om bij Belsimpel zijn telefoon te bestellen, ze blijven constant de verwachte bezorgdatum aanpassen. Zondag ging ik op zakenreis en had graag mijn nieuwe telefoon mee willen nemen, maar door Belsimpel is dit niet gelukt. Ik ga eventueel kijken welke maatregelen ik kan nemen tegen Belsimpel en deze issue naar hun socialmedia brengen.

B
Was deze beoordeling nuttig? 7 0
Reageer op deze review

Belsimpel verkocht een nieuwe iPhone terwijl Apple zegt dat dit helemaal geen originele telefoon is.

Beoordeling 
 
1.0

Nadat ik deze bij apple heb gebracht om een productiefout te laten repareren kwam het aan het licht dat de batterij er niet volgens de apple voorschriften in lag. Er is dus mee geknoeid en apple gaat het defect daarom ook niet repareren. Belsimpel heeft mij dus laten betalen voor een nieuwe telefoon maar deze niet geleverd. Ze zijn scherp geprijsd en inmiddels snap ik waarom.

Met een oplossing wilde ze maar niet komen
Het enige wat gezegd werd was dat ik de telefoon maar moest opsturen/komen brengen. Ze wilde het toestel namelijk zelf controleren, terwijl ik een schriftelijke bevestiging heb van de bevindingen van apple zelf. Uiteindelijk zag ik dan ook geen andere mogelijkheid dan hier gehoor aan te geven.

Nu spelen ze struisvogel!
Ze reageren helemaal niet meer op mijn e-mails en als ik bel kom ik niet verder dan een toezegging tot een terugbelverzoek die ze vervolgens weer niet nakomen. Ondertussen hebben ze nog wel mijn telefoon...

D
Was deze beoordeling nuttig? 7 0
Reageer op deze review

Belsimpel weigert negatieve review

Heb, op verzoek van belsimpel, een review geschreven en krijg vervolgens een mail dat ze deze niet kunnen plaatsen omdat het 'niet positief genoeg' is. Tja, als je als bedrijf de negatieve eruit filtert...lijkt al snel heel wat. Maar slecht is gewoon slecht.

Geen Belsimpel meer voor mij.

E
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review

Voor goede service hoef je niet bij Belsimpel te zijn

Beoordeling 
 
6.3

Ik schrijf deze review naar aanleiding van mijn (nu al) slechte ervaring met Belsimpel wat betreft hun service. Zelf heb ik altijd de indruk gekregen dat het bedrijf klantenbinding en service bovenin haar prioriteitenlijst had. Echter blijkt uit mijn ervaring dat dit niet het geval is. Graag deel ik hierbij mijn ervaring om u ervan op de hoogte te brengen hoe het bedrijf daadwerkelijk handelt en omgaat met problemen van haar klanten.

Vorige maand heb ik besloten een nieuwe telefoon + abonnement te nemen. Na lang speuren op het internet was ik uitgekomen bij Belsimpel, die mij kon voorzien van het toestel dat ik voor ogen had (Honor 10; ben wel erg tevreden met het toestel zelf) en een abonnement dus. Zo had ik uiteindelijk de keuze tussen provider Ben (waar ik toen nog een abonnement bij had lopen) en Hollands Nieuwe. Uiteindelijk heb ik besloten voor Hollands Nieuwe te gaan, omdat het in totaal net iets voordeliger was. Bij het bestellen werd mij de optie gegeven door Belsimpel om voor mij het huidige abonnement op te zeggen en om mjin oude nummer te behouden. ‘Prima’, dacht ik en heb deze optie aangevinkt. Na geen gehoor van noch Ben of Belsimpel wat betreft de annulering en het nummerbehoud heb ik zelf gebeld met Ben om te vragen hoe dat zat. Wat bleek? Ben heeft nooit een verzoek voor nummerbehoud noch annulering van mijn huidige abonnement gekregen van Belsimpel. Een paar weken verder en nog steeds geen info van Belsimpel (of Ben) wat betreft het nummerbehoud en de opzegging van mijn abonnement. Ik besloot te bellen naar Belsimpel (vorige week vrijdag, 17 mei) om te vragen hoe dat zat. Belsimpel zou voor mij gaan kijken wat ze konden doen. Diezelfde dag kreeg ik ‘geheel toevallig’ de e-mail met info wat betref mijn verzoek voor nummerbehoud, wat niet bleek te kunnen omdat mijn abbonement nog 8 maanden door zou lopen. Toegevend had ik dit zelf voorhand ook moeten controleren, echter was dit geen probleem geweest als Belsimpel mij de de e-mail eerder had gestuurd (niet nadat ik er zelf over heb moeten bellen). Nu was mijn annuleringsperiode bij Hollands Nieuwe al verlopen en had ik geen andere optie dan mijn abonnement op te kopen bij Ben of het abonnement door te laten lopen. Na nog een keer gebeld te hebben beweert Belsimpel dat ze wel contact hebben opgenomen met beide providers, alleen kunnen ze het bij Ben niet aantonen. Oftewel, ‘wij willen geen verantwoordelijk op ons nemen voor deze fout’. Erg jammer is dat . Ondanks dat de optie gegeven werd aan mij vanuit Belsimpel om het te regelen snap ik dat zij hoe dan ook mijn huidige abonnement niet konden annuleren. Het probleem van dit verhaal zit hem echter in het feit dat Belsimpel niet tijdig de e-mail met deze info had verstuurd (waarschijnlijk omdat ze in de eerste instantie vergeten zijn het verzoek in te dienen bij Ben), waardoor ik deze kosten niet meer kon voorkomen of in ieder geval mijn beslissing niet meer kon herzien.

Kortom, ik ben totaal niet tevreden over de service van Belsimpel en hoop dat er nog contact met mij kan worden opgenomen om tot een passende oplossing te komen.

D
Was deze beoordeling nuttig? 6 0

Damiën op 24 Mei 2019

*UPDATE*

Belsimpel heeft met mij contact opgenomen deze ochtend (de ochtend na het plaatsen van de klacht) en hebben mij 2 opties gegeven: ofwel de annulering van mijn abonnement en toestel of een vergoeding van iets meer dan de helft van de kosten die ik had van het opkopen van mijn oude abonnement, dit gezien het feit dat er ook sprake was van eigen verantwoordelijkheid in de situatie. Een prima compromis vind ik!

Reageer op deze review

Belabberde afhandeling van defect toestel

Beoordeling 
 
2.3

Vroeger was ik erg enthousiast over Belsimpel maar dat hebben ze vrij effectief de wereld uit weten te werken.

Na pakweg een half jaar was de Sony Xperia XZ2 Compact die ik voor €418,- had gekocht defect: door een update vanuit Sony kon ik niet meer via 4G bellen. Om bereikbaar te blijven moest ik bellen en internetten via 3G. We waren het er redelijk snel over eens dat reparatie niet mogelijk was omdat de bal daarvoor bij Sony ligt. Prima, snap ik best. Omdat ik per se een compacte telefoon wilde was de zoektocht naar een vervangend toestel nogal lastig. Even later zou de Xperia 10 II uitkomen en die was wel geschikt.

Ik heb voorgesteld aan Belsimpel dat ik het nieuwe toestel gewoon bestel (à €369) en ik mijn XZ2 Compact opstuur als de Xperia 10 II binnen is. Dan kon Belsimpel die crediteren en was alles weer rond. Belsimpel ging hier “onder voorbehoud mee akkoord” omdat ze niet wisten in welke staat mijn XZ2 compact verkeerde. Het zou kunnen dat de creditering “iets lager” zou zijn dan het volledige aankoopbedrag. Prima, ik snap best dat ze even willen zien of het scherm niet gebarsten is etc. Maar als het toestel in een normale gebruikte staat verkeert, heb ik gewoon recht op een nieuw vervangend toestel. Als ik niet akkoord ging met hun voorstel zou ik de Xperia 10 II altijd nog kunnen retourneren.

Toen de Xperia 10 II binnen was heb ik mijn XZ2 Compact opgestuurd. Belsimpel wist te melden dat het een “sterk gebruikt toestel” was omdat er wat krasjes op zaten. Daarom konden ze maar €200 crediteren. Minder dan de helft van de nieuwprijs! Na een half jaar!

Uiteraard ging ik daar niet mee akkoord. Belsimpel moet mij herstel of vervanging bieden. Nu beweerden ze ineens dat herstel wel mogelijk was. Prima, je doet maar. Vervolgens is er een software-rollback gedaan. Daardoor kan het toestel geen beveiligingsupdates ontvangen en is het alsnog niet conform. Ook beweerden ze niet te kunnen testen of het probleem nu opgelost was. Als er nog problemen waren raadden ze me aan om voor hun “coulante aanbod” van €200 te gaan.

Uiteindelijk gaf Belsimpel aan dat ze toch een Xperia 10 II als vervangend toestel konden bieden. Dit was een “outlet”-toestel. Ze hadden er dus alsnog geen boodschap aan dat ze verplicht zijn een nieuw vervangend toestel te bieden. Ook wilden ze het niet verrekenen met het toestel dat ik al bij ze gekocht had en mocht dat toestel niet meer retour. Ik heb nu dus twee exemplaren van de Xperia 10 II en dit hele avontuur heeft met €369 gekost.

Dus, de Belsimpel-methode? Geen fijne ervaring…

H
Was deze beoordeling nuttig? 6 0

Harmen op 20 Augustus 2020

Update: naar aanleiding van mijn beoordeling heeft Belsimpel contact opgenomen. Ze vonden dat de case niet goed afgehandeld was. Ik kon de extra Xperia 10 II terugsturen en ze hebben €369,- uitgekeerd. Ze gaan ook intern kijken hoe ze dit soort zaken beter af kunnen handelen. Daarmee is de zaak goed afgehandeld. Wel is het jammer dat daar 4 maanden aan gezeur voor nodig is en dat Belsimpel pas in actie komt nadat er reviews geplaatst zijn. Al met al gaat de ervaring van “waardeloos” naar “voldoende”.

Reageer op deze review

Het allerslechtste dat ik ooit heb meegemaakt!

Beoordeling 
 
1.0

Nummer per abuis geporteerd. Al een week onbereikbaar. Oplossing nog ver weg. Klantenservice onbereikbaar. Wie doet er wat? Kan allemaal zomaar .........

E
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review

Slechte service

Beoordeling 
 
1.0

Op dinsdag 15 december koopt mijn zoon online de iPhone 11. Het bedrag €673,90 is over gemaakt naar Belsimpel.
Na eerst een aantal keren heen en weer contact te hebben gehad over het bedrag wat maar niet binnen was gekomen op hun rekening kregen we dan eindelijk te horen dat de iPhone verzonden is. Om gelijk door te gaan met het volgende probleem. Nu is het pakketje zoek geraakt. Track en tracé ontvangen zonder tijdstip van bezorgen. Via postnl is te lezen dat het tijdstip van bezorgen onbekend is. Vervolgens wordt het weer ons probleem. Of ik daarvoor een verklaring wilde indienen. En wel met pen geschreven en door elke bewoner in mijn huis ondertekend dat het pakketje niet is ontvangen.
Iets met van het kastje naar de muur gestuurd worden. Wil het dus een ieder afraden om bij belsimpel te bestellen. 4 dagen zijn we nu met de bestelling bezig en er lijkt nog geen eind aan te komen.

Verschrikkelijke service!!

E
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review

garantie flop hier

htc m9 gold op 03-09-2017 gekocht en op 01-10-2018 rug camera stuk maar gemaakt in garantie tijd.
duurde wel lang 24-01-2019 weer terug bij mij.
hij is weer binnen gekomen bij mij en de software is niet meer wat het was ( geen Nederlands meer )
van af die datum ( 24-01-2019 ) gelijk weer opgestuurd naar belsimpel.
en tot nu toe ( 08-03-2018 ) hoor ik niets van hun hoe het gaat of wat er speld.
totaal nu 04:49.39 uur met ze gebeld en ik krijg dit te horen.
stuur maar terug je krijgt een nieuwe deze is echt stuk.
maar nee hij word zonder overleggen gemaakt en ik krijg vandaag te horen 08-03-2018 ( na veel gebel ) dat ik een ander krijg.
dit is de zelfde maar dan van 01-03-2018 maar dan wel grijs alleen de garantie zetten we op 03-09-2017.
he wat ?????? een nieuwer toestel maar ik mis mijn garantie ???!!!
daar ga ik niet mee akkoord.
toestel is van 01-03-2018 dus de garantie ook !!!!!!!!! en niet anders................zegt de man van belsimel...maar je krijgt als je dit toestel neemt een compensatie.......ja ja.
ik wil de garantie van 01-03-2018 en niet anders of mij totaal aankoopsom terug heb ik gezegd.
maar die krijg ik niet en ook niet mijn geld terug.

kijk uit met ze

S
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Fuck winkel

Beoordeling 
 
3.8


Niet te geloven. 14 dagen wachten. Wat een aanfluiting laatste keer dat wij iets bestellen bij jullie. Gewoon op de site zeggen en volhouden dat het de volgende dag wordt geleverd
. Wees eerlijk flut winkel !!

D
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Schandalige garantieafhandeling!

Beoordeling 
 
1.0

Een bekende productie fout van mijn telefoon heeft de telefoon onbruikbaar gemaakt binnen de garantieperiode (google pixel, defecte microfoon en luidspreker). Belsimpel weigert de garantieaanvraag in behandeling te nemen vanwege een klein deukje aan de zijkant van de telefoon wat valschade zou zijn.....

T
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Pakje zoek, gebrekkige communicatie klantendienst

Beoordeling 
 
1.0

Samengevat:

- Pakje vertraagd
- Dan pakje zoek
- I.p.v. een nieuw pakje op te sturen, mag ik nog langer wachten op het resultaat van het onderzoek.
- Gebrekkige communicatie: helpdesk schuilt zich achter formeel taalgebruik, regeltjes, procedures, goedkope fake empathie "Dat begrijp ik meneer, maar blablabla."
- Qua communicatie zijn ze onvoldoende proactief. Eens de verkoop gerealiseerd, zijn ze meer bekommerd om "wettelijk in orde te zijn" dan om mijn klantentevredenheid.

Uitgebreid:

Op 28/5/2019 bestelde ik een smartphone bij Belsimpel. Hun slogan: "Voor 23:30 uur besteld, morgen in huis." Op 6/6/2019, meer dan een week later, nog steeds niets ontvangen. Verschillende keren contact met Belsimpel (telefoon en e-mail). Ze zouden me op de hoogte houden. Soms deden ze het wel, soms niet. In de meeste gevallen moest ik er zelf achter zitten. Ze communiceerden niet proactief, behalve op het einde dan, wanneer de situatie de spuigaten uitliep.

Op 6/6/2019 vertelden ze dat het pakje zoek was en dat ze een onderzoek zouden opvragen bij PostNL. Wat? Dat gingen ze op 31/05 al doen, om te achterhalen waarom het pakje vertraging had opgelopen en vervolgens geretourneerd werd naar de afzender. Op 31/05 zouden ze me ook op de hoogte houden. Ze stuurden slechts een standaardmail.

5/6/2019 : na de zoveelste vertraging, zeiden ze: "PostNL heeft het pakje getraceerd. Het is in een sorteercentrum in België. Morgen komt het normaal gezien aan." "Morgen", do. 6/6/2019 neem ik weer ZELF contact op met Belsimpel, omdat er niets beweegt op de site van track and trace en omdat de koerier passeerde bij het afhaalpunt zonder pakje (heb ik ook voor gebeld, vandaar dat ik het weet).

6/6/2019 : de Belsimpel-medewerker vertelde dat het pakje zoek was en dat ze een onderzoek zouden starten. En als het onderzoek binnen de 5 werkdagen (we zijn donderdag en er zit een weekend en een feestdag tussen) niet opgelost zou zijn, dan zouden ze een nieuw pakje opsturen of me terugbetalen. En voor dat onderzoek, mocht ik dan ook nog een document uitprinten, invullen, scannen en terugsturen.

Kortom, ik betaal. Ik wacht. Het pakje is zoek. Resultaat? Ik mag nog langer wachten en op de koop toe wat extra administratie doen.

NEE, F-HEADS, THE RIGHT THING TO DO OP DAT MOMENT IS ME EEN NIEUW PAKJE BEZORGEN EN DAN UW SH*T MET POSTNL ONDERLING OPLOSSEN. Het interesseert me niet of wat jullie doen "wettelijk" is of niet, vanuit een commercieel standpunt is het gewoon SLECHT!

K
Was deze beoordeling nuttig? 6 2

Konstantin op 18 September 2019

Mijn ontevredenheid is omgeslagen in 100% tevredenheid. De mannen van Belsimpel hebben dit op een professionele en zorgzame manier afgehandeld. Ze hebben proactief gecommuniceerd. Ze hebben zich ingezet om de 'schade' ongedaan te maken. Concreet, wat hebben ze gedaan? Ze hebben me zelf verschillende keren gebeld met de vraag hoe we dit konden oplossen. Ze hebben me een waardebon t.w.v. 50€ geschonken. Ze hebben me zelfs bloemen gestuurd. Jawel, bloemen! Ik vond het een leuk gebaar. Ik werd er zelfs lichtjes door ontroerd. En last but not least, ze zeiden ook dat ze uit dit incident hebben geleerd en date ze ervoor zullen zorgen dat het zich niet meer herhaalt. M.a.w. ze gaan het documenteren en er een SOP (standard operating procedure) van maken. Belsimpel, petje af!

Reageer op deze review

Gewoon tevreden

Beoordeling 
 
9.0

Bestellen ging makkelijk en binnen twee dagen had ik de Samsung S9 in huis.

A
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Slechte service bij defect binnen garantiepeiode

Service 
 
1.0

Zo… daar gaan we helaas weer met wederom een zeer slechte ervaring met Belsimpel/Dynafix.
Na al eerder zeer ontevreden te zijn geweest over de service die je krijgt als je eenmaal klant bent is het nu weer raak.
Ca. een jaar geleden een Nexus 5X met abonnement bij Belsimpel bestel. Nu na ongeveer een jaar is het toestel er spontaan mee opgehouden tijdens het gebruik. Het toestel is altijd normaal in gebruik geweest en er zijn verder geen rare dingen mee gebeurd. Toestel heeft 2 jaar garantie.
Hierover contact opgenomen met Belsimpel. Die verzochten mij het toestel naar het bedrijf Dynafix te sturen wat voor hun de reparaties doet.
Met Dynafix heb ik al eerder een zeer negatieve ervaring gehad met een ander toestel waarbij het uiteindelijk 6 weken heeft geduurd voordat dit was gerepareerd. Dit nadat ik er zelf continue achteraan heb moeten zitten en al heel wat euro’s aan belkosten kwijt was. Dynafix werkt namelijk met een servicenummer telefoon waarbij je naast een starttarief ook nog eens extra kosten per minuut moet betalen. Iets wat nou niet echt klantvriendelijk is en ook zeker niet meer van deze tijd.
Maar goed, terug naar de Nexus 5X die het niet meer deed. Keurig ingepakt en opgestuurd naar Dynafix als verzocht.
Na enige tijd van Dynafix een mail met een prijsopgave van Dynafix ontvangen dat ze het toestel konden repareren en dat de kosten daarvoor € 220,-- bedragen. Verder geen uitleg over wat er dan met het toestel aan de hand was en de melding dat de garantie termijn helaas versterken was. Dat laatst is dus al niet waar daar het toestel 2 jaar garantie heeft.
Dus Dynafix maar gebeld om een toelichting en te vragen wat er dan mis was. Het antwoord was dat de behuizing stuk was. Dat verbaasde mij nogal daar ik het toestel zelf heb ingepakt en opgestuurd en er niets met de behuizing mis was. Dit ook zo gezegd. Toen kreeg ik het antwoord “Oh.. dan is het waarschijnlijk het moederboard”. Raar dat het ‘ineens’ iets anders is….
Ook aangegeven dat het toestel wel degelijk nog binnen de garantie termijn viel. Of ik daar dan de aankoop bon met alle gegevens voor kon mailen. Keurig gedaan.
Enige tijd later een prijsopgave van Dynafix waarin staat dat de behuizing is vervagen, kosten € 220,-- en weer de mededeling dat de garantie termijn is verlopen en het dus niet binnen de garantie valt Hierover weer gebeld.
Even hierna een bericht van Dynafix dat ze het toestel niet konden repareren en door hadden gestuurd naar een ‘externe partij’.
Weer enige tijd later opnieuw een prijsopgave van Dynafix voor dit keer € 260,-- waarin staat dat er een of meer onderdelen zijn vervangen en wederom de melding dat de garantie termijn verstreken zou zijn….
Dus maar weer gebeld WAT er dan aan de hand is. Dit keer was het antwoord dat het toestel waterschade had opgelopen. Heel raar daar het toestel niet in het water of wat dan ook is geweest. Maar dat kon ook waterschade van binnen uit zijn vertelde men als b.v. de accu oververhit raakt. Gek.. het toestel is altijd normaal in gebruik geweest en normaal opgeladen. Dan zou er dus ook iets met de accu mis geweest kunnen zijn, en dat valt dan toch onder de garantie (die volgens Dynafix al was verlopen maar dat dus niet is). Krijg sterk de indruk dat ze er maar alles aan willen doen om onder de reparatie binnen de garantie termijn, waarop ik toch gewoon recht heb, uit te komen met iedere keer een ander antwoord.
Ook maar weer eens met Belsimpel gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Aangegeven dat mijn vertrouwen in Dynafix inmiddels echt volledig weg is daar ik steeds een andere oorzaak te horen krijg als ik vraag wat er u aan de hand is en dat het dan ook steeds weer niet binnen de garantie zou vallen.
Ik ben tenslotte klant van Belsimpel, Belsimpel maakt gebruik van Dynafix voor reparaties en garantie, ik verwacht dan ook een oplossing van Belsimpel en wil ook eigenlijk niets met Dynafix te maken hebben.
Belsimpel heeft geeft vervolgens aan dat ze over de garantie met Dynafix én LG in contact zijn voor een oplossing…. Dat duurt nu ook alweer twee weken. In totaal duurt deze soap nu alweer ca. 7 weken en nog altijd geen oplossing van Belsimpel die de bal nu weer bij Dynafix en LG neerleggen.
Krijg zelf sterk de indruk dat Dynafix er alles aan doet om het defect van de telefoon maar vooral niet onder de garantie te laten vallen. Echt schandalig.
Kortom wederom ellende met de garantie en reparatie van een via Belsimpel aangeschafte telefoon.
Ze willen je wel graag als nieuwe klant. Maar ben je eenmaal klant dan is mijn ervaring van de service naar bestaande klanten helaas erg slecht. Heb hier veel betere ervaringen mee met andere leveranciers.
Als dit ‘de Belsimpel methode’ van omgaan met je klanten is dan zegt dat mij genoeg….



P
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

samsumg A50 nep

Beoordeling 
 
5.5

Vandaag mijn bestelde samsung A50 binnengekregen, zat alleen een gebruiksaanwijzing in het pools bij.
Toen ik de telefoon in gebruik nam was zeer duidelijk dat het hier om een fake telefoon ging.
Het beeld was ongelooflijk flets en de resolutie zeer laag.
Overduidelijk een goedkoop chinees scherm.
Gelijk teruggestuurd, hoop dat ik mijn geld terug krijg.

A
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Dramatische service

Beoordeling 
 
3.8

Zal hier nooit meer iets bestellen
- Verkeerde informatie op de website.
- Niet reageren op e-mail's.
- Verkeerde informatie over levering.
- Eigen fouten worden goedgepraat, er wordt geen oplossing geboden nog aangedragen.
Dit bedrijf heeft zijn zaakjes heel slecht voor elkaar.

H
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Geweldige service

Beoordeling 
 
10.0

Dit heb ik niet eerder meegemaakt bij een bedrijf. Door de huidige crisis werd de levertijd langer. Maar dit werd uitstekend gecommuniceerd. Daarnaast heb ik zelf ook een aantal contact gehad met de klantenservice. Elke keer weer vriendelijk, geduldig en duidelijk.
Er bestaan nog bedrijven die geweldige service leveren.

RD
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Slechte klantenservice en voordeelbon

Beoordeling 
 
1.0

Via fiscfree een waardebon van 380 euro gekocht, telefoon besteld hiermee. Bleek deze telefoon het niet te zijn netjes terug gestuurd, allemaal prima. Wil ik natuurlijk wel n nieuwe waardebon, maar nu begint het fiesta, vanaf het eerste moment wijst bel naar fiscfree, welke weer naar de werkgever wijst, welke weer naar belsimpel wijst. Ik weet niet wie uiteindelijk schuld heeft, maar de klantenservice van belsimpel is ineens heel traag en werkt niet mee. Als miljoenen organisatie kun je een geretourneerde telefoon toch gewoon vergoeden voor de volledige prijs. Nu draai ik op voor de telefoon van 380 euro, terwijl ik nieteens een telefoon meer heb, erg bedankt belsimpel! Slechte service en geen hulp/iniatief, bestel hier nooit meer, ik hoop dat amazon snel komt en jullie eruit concureert zodat ik wel degelijk een telefoon kan bestellen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Zeer slechte ervaring

Beoordeling 
 
1.0

Zeer slechte ervaring met Belsimpel. Als zakelijke klant al een groot aantal premium toestellen afgenomen de afgelopen jaren. Nu hebben we voor het eerst een toestel met problemen, direct na unboxing, en wordt er vanuit Belsimpel op geen enkele manier meegedacht. Zeer teleurgesteld in de geboden service, en voor ons bedrijf ook de laatste keer dat wij zaken met hen doen. Kortom, leuke prijzen bij een op het eerste gezicht leuk bedrijf, totdat er ook maar iets fout gaat, dan sta je er alleen voor. Zeker aan te raden om een aankoop tweemaal te overwegen.

V
Was deze beoordeling nuttig? 6 4

Regi op 28 Augustus 2019

Ook op particulier vlak kan ik dit beamen echt bar slechte service voor mij hoeft het niet meer...

Reageer op deze review
496 resultaten - getoond 1 - 20
« 1 2 3 4 5 6 7 8 ... »

Wij zijn benieuwd naar jouw Belsimpel ervaring

Belsimpel uit Groningen is een van de grootste mobiele telefoon aanbieders van Nederland. Je kunt bij Belsimpel een mobiele telefoon abonnement bestellen, maar ook smartphones zonder abonnement, sim only abonnementen en accessoires.

Wat is uw ervaring met Belsimpel? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Belsimpel hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Belsimpel reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 050 - 2103404
Meer info over Belsimpel op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
  • thuiswinkel waarborg
  • QShops Keurmerk
Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Verzendkosten
Gratis verzending van losse toestellen, accessoires en Sim Only's. Verzending van toestel met abonnement € 4,95. Afhalen in de Belsimpel-winkel is altijd gratis.
Levertijd
Op voorraad? Voor 23.30 besteld = volgende dag in huis. 7 dagen per week!
Productgroepen
  • mobiele telefoons
  • mobiele telefoon abonnementen
  • sim only abonnementen
  • mobiele telefoon accessoires
Merken
  • Sony
  • Nokia
  • Samsung
  • BlackBerry
  • LG
  • Apple
  • HTC
  • Motorola
  • Lenovo
  • Alcatel
  • Huawei
  • microsoft
  • Asus
  • Doro
  • Xiaomi
  • Gigaset
  • CAT
  • google
  • Razer
  • OnePlus
  • Crosscall
  • Fairphone
  • General Mobile
  • Honor
  • Wileyfox
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
  • Ideal
  • overboeking
  • creditcard
  • Fiscfree voucher
  • Bancontact / Maestro (België)