Djoser

 
3.2 (9)

Djoser organiseert al meer dan 25 jaar actieve groepsrondreizen over de hele wereld en is hiermee marktleider in Nederland. Djoser brengt drie brochures uit:

  1. Djoser reizen; groepsrondreizen wereldwijd.
  2. Djoser wandel & fiets; groepswandel- & fietsreizen wereldwijd.
  3. Djoser junior; ouders met kinderen op ontdekkingsreis.

Djoser ervaringen

9 reviews voor Djoser

9-10 punten
 
(1)
7-9 punten
 
(0)
5-7 punten
 
(1)
3-5 punten
 
(3)
1-3 punten
 
(4)
Gemiddeld 
 
3.2
Bestellen 
 
4.1
Levering 
 
3.3
Service 
 
2.7
Prijs 
 
2.8
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Levering
Service
Prijs
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
Gemiddeld 
 
6.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
5.0
Prijs 
 
4.0

rondreis Thailand met Djoser

Wij hebben met Djoser in oktober/november 2016 een rondreis door Thailand gemaakt van 21 dagen(=17 dagen effectief) verlengd met 2 nachten op Koh Chang. Achteraf moet ik concluderen dat Djoser ons wel een erg uitgeklede reis verkocht heeft langs grotendeels vrij sfeerloze budgethotels. Onder het motto vrijheid blijheid heeft Djoser vrijwel alle maaltijden en alle entreegelden (ook bij inbegrepen “excursies” ,vaak niet veel meer dan een busstop) overgeheveld naar de klant, ook waar geen sprake was van enige keuzevrijheid. Bij ontbijten gold dat het hotel (voor alle deelnemers) altijd de logische keuze was en vaak ook de enige mogelijke of uitvoerbare optie. Ook gezamenlijke (buffet)lunches tijdens reisdagen sloten een vrije keuze uit. Zowel op reisdagen als op dagen op locatie werden(extra te betalen) excursies voorgesteld waaraan normaliter door allen werd deelgenomen ,omdat iedereen de reis tenminste enige inhoud wilde geven en deze excursies ook goed aansloten op de inbegrepen excursies (bijv. een Tuk tuk trip die leidde naar het vertrekpunt -10 kilometer van het hotel-van de –inbegrepen-fietstocht door het oude Sukothai van 1 uur in de loop van de middag).Vermoedelijk maakt deze excursieverkoop ook deel uit van het “verdienmodel” van Djoser. Effectief was de” vrijheid” ook nogal beperkt gelet op het reisschema.
De reis zelf voerde ons langs de toeristische highlights en was eigenlijk niet onderscheidend, daarvoor moest je echt aan de extra excursies deelnemen of zelf wat ondernemen. Van Djoser hadden wij meer authenticiteit en kwaliteit verwacht gelet op hun presentatie.
Djoser zet reisbegeleiders in wat anders is (kennis achteraf) dan reisleiders . Een reisbegeleider is niet persé lokaal deskundig (geen gids dus) en bezoekt wellicht het land ook voor de 1e keer steunend op een opleiding van Djoser van 2 dagen…Daarnaast was er een (verplichte) lokale gids aanwezig. Rekening houdend dat de reis met alle niet inbegrepen noodzakelijke kosten van maaltijden en excursies bijna de helft duurder werd (en de basisprijs is al niet goedkoop) ,dan is de prijs-kwaliteitverhouding niet goed. Ook bij de verlenging met 2 dagen Koh Chang werd ik niet vrolijk met een hotelprijs die bijna het dubbele was van de internetprijs, standaard “meerkosten” ivm een latere terug vlucht en het vervallen van de transfer van hotel naar de luchthaven (wij moesten zelf voor eigen rekening van Koh Chang naar Bangkok zien te komen-ca.7 uur reizen !).Thailand heeft ons zeker bevallen, de groep was gezellig en de reisbegeleider ok maar Djoser is eens maar niet weer… Mijn advies: zoek een andere aanbieder en lees de reisbeschrijving als een jurist ! Overigens is Thailand een land waar je ook op eigen kracht veel kan doen .

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Mooie landen NIET met Djoser (Kenia, Tanzania en Zanzibar)

Prijs kwaliteit slecht. Kampeer reis Kenia Tanzania en Zanzibar. Reisleiding onder de maat: weinig info en weinig inspirerend. Paar campsites niet OK. Excursies ver onder de maat. Het zijn prachtige landen, dus ga vooral. Maar niet met Djoser. Ik word ook erg boos dat Djoser niet reageer als je kritische opmerkingen maakt over de reis en nog steeds op de site zegt dat reizigers de reis met een 9 beoordelen. Is echt niet zo. Ben niet de enige uit de groep!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Cuba fantastisch, Djoser noooooit meer!

Prijs/kwaliteit ver onder de maat. Accommodatie zeer vies. Zwembaden waren gevaar voor de gezondheid. Door reisbegeleidster werd bij elk hotel/resort gewaardschuwd de kinderen niet in het zwembad te laten zwemmen. Excursies die in de reisbeschrijving als inclusief stonden genoemd, moesten ter plekke toch worden betaald. Dode zwerfhond bij het zwembad.
In de hotelkamer een bijzetbed, terwijl we voor ons kind voor een volwassen persoon moesten betalen. In Cuba is een bijzetbed op de kamer gratis...
Een overnachting op een camping met kapotte tenten. Tijdens het regenseizoen, dus elke avond een tropische stortbui, en met een grote wolk muggen. In de haciënda lagen meer dan tien beschonken mannen te slapen, waarvan niemand wist wie dat waren.

Cuba is geweldig, maar ga er niet heen met Djoser!

Besteld product
Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Nooit meer Djoser

Naar Zuid-Afrika ga je om vele verschillende redenen: de boeiende vele culturen, de politieke ontwikkelingen van de afgelopen 50 jaar, de natuur, het wild, de safari's, het eten, de hartelijke mensen. We hadden dan ook een goede, Afrikaans sprekende reisleidster, die vanuit haar eigen verleden als kleurlinge en politiek activiste tegen apartheid, en jaren lange ervaring als reisleidster de 1000 gebreken vanuit Djoser redelijk wist te verbloemen. Lof voor haar; maar net als wij wil ze na deze ervaring van 3 weken rondreis "georganiseerd" door Djoser nooit meer met deze organisatie te maken hebben.
Voor ons begon de ellende al maanden van te voren. De groep was niet vol en dus wachtte Djoser tot 10 dagen voor vertrek met de bevestiging dat de reis door zou gaan (ondanks meerdere mails van onze kant met vragen om opheldering; bij een klacht hierover kregen we een standaard excuus brief).
Bij het inchecken op de vlucht bleken mijn partner, kind (9jr) en ik op 3 verschillende rijen verspreid door het vliegtuig te zijn ingeboekt. Volgens Djoser een fout van KLM, volgens KLM een VEEL te late bevestiging van Djoser van de stoelen (meer dan de reeds bekende (standaard) excuus mail kon er vanuit Djoser niet af, een oplossing boden ze niet!). Ons kind bleek als volwassene te zijn ingeboekt. Maar Djoser verandert dat niet als wij hen van deze fout op de hoogte stellen. Bij de volgende (binnenlandse) vlucht zaten we dus weer alle drie ergens anders en mocht ons kind bijna niet mee, omdat niet aan te tonen was dat zij de volwassene van het ticket was! (Wat kwam de tekst van de uitleg- en excuus mail van Djoser ons bekend voor....).
Het eerste hotel waar we 's avonds laat aankwamen was extreem basic (wat je voor de hoge prijs van de reis (2800 euro p.p.) niet helemaal kon rijmen; noch bij het gesuggereerde ‘Ritz’ hotel in Kaapstad). Het bleek echter zeker niet het slechtste hotel waarin we 'gedumpt' werden. De lijst van gesuggereerde hotels van Djoser (allemaal (redelijk) goed beoordeeld) werd slechts 3 keer gefrequenteerd. De rest hadden we hotels ver onder het geadverteerde niveau. Het diepte punt was een hotel, waar de sperma- en bloedsporen nog in de lakens zaten, de pis nog op de grond rond de wc zat en aan de korsten en resten op de vloeren in de kamers en in de badkamer bleek dat er slechts zeer erbarmelijke hygiëne standaards golden. De Djoser-medewerker die we hierover belden vond dat het geen enkel probleem kon zijn om daar kinderen in te laten slapen! In een land met een extreem hoog HIV/AIDS verspreiding; U bent gewaarschuwd! Zonder doortastend optreden van enkele groepsgenoten en de reisleidster hadden we die nacht op eigen kosten in een ander hotel moeten slapen (en maar zien hoe we daar zouden moeten komen, want de bus mocht niet verder reizen van Djoser!).
Daarnaast zijn allerlei entree gelden niet inbegrepen van excursies waar je echter aan MOET deelnemen. De plekken waar je anders achter gelaten wordt zijn te 'gevaarlijk' om alleen of met een gezin meerdere uren achter te blijven. Dat jaagt mensen op hele hoge kosten. Je hebt alleen de keuze om mee te gaan, en dus moet je wel de entreegelden betalen (en dat loopt al snel in de vele honderden euro's), ook als je zelf de plek niet interessant vindt. Het ligt gewoon op de route die de bus aflegt naar de volgende bestemming.
We hadden als groep het geluk dat we een flexibele reisleidster hadden, waardoor we er als groep en met haar hulp een memorabele vakantie van hebben kunnen maken, die Zuid-Afrika eer aan doet. Maar ik zal nooit meer voor deze reisorganisatie kiezen als ik een rondreis met kinderen ga maken!
Ik heb het idee dat ik de tekst van de excuusmail die we van Djoser gaan krijgen al een aantal keren in mijn mailbox heb staan. ‘Weg met Djoser’ is denk ik een goed devies voor hen.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
3.3
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
3.0
Prijs 
 
2.0

suriname met djoser: flutreis

met djoser in oktober 2015 naar suriname geweest : visuminfo bleek verkeerd , programma ter plaatse slecht ingevuld (schildpadden bekijken in het seizoen dat ze er niet zijn...), niet de minste flexibiliteit qua bijkomende bezichtigingen (gewoon stoppen langs de weg om een dam te bekijken moest al geld kosten), slecht en onveilig gelegen hotel in Curaçao, en klachtenbehandeling onbestaand.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
9.0
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
9.0

Djoser

Heb al vele reizen met Djoser gemaakt,
en kijk met veel voldoening terug op de gemaakte tripjes.

Ga jij voor de eerste keer op reis met Djoser?
En wil je graag €25,- korting per persoon?

Gebruik tijdens het boeken dan mijn kortingscode:

ff4f83

Dus als je een boeking doet voor 2 personen, is de
korting totaal €50,-

En ik zelf krijg dan ook €25,- korting op een volgende reis.

Dus jij blij, ik blij!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
3.3
Bestellen 
 
4.0
Levering 
 
4.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
4.0

Slechte reisbegeleiding

Wij zijn een 3 keer meegegaan met Djoser omdat de reisroute ons erg aanstond. Helaas was de reisbegeleiding elke keer ronduit slecht. Ze waren wel aardig maar er was totaal geen diepgang. het leek alsof ze niets meer wisten over het land dan wat in een gemiddelde reisgids stond. Alle 3 de reizen leken ze meer getraind te zijn op het zeer mondig afhandelen van wat minder tevreden klanten dan op het echt inhoud geven van de reis. we zijn 2 jaar meegegaan met Sawadee en Koningaap. Dat waren geweldige reisleiders: veel interessante dingen te vertellen over het land, de bevolking etc, zeer meelevend en duidelijk minder er op gericht om een wat minder tevreden klant met een zelfverzekerde houding de mond te snoeren. Wij gaan nooit meer met Djoser mee.Reizen begeleiden is volgens ons echt meer dan alleen maar je mannetje staan!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
1.5
Bestellen 
 
2.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Een één persoonstoeslag van 30 euro extra per nacht voor oost-India is zwaar overdreven.
Helaas vindt Djoser dit tegenwoordig normaal.
Jammer dat Djoser zich ook heeft overgeleverd aan massa reizen en zelf verrijking.
Blijft helaas alleen nog maar KoningAap over.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddeld 
 
3.0
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
2.0
Prijs 
 
2.0

Letterlijk & figuurlijk weg met Djoser

Wat begon als een droom eindigde in een nachtmerrie en wij zullen u uitleggen waarom. Wij zijn als drie net afgestudeerde studenten afgereisd met de reisorganisatie Djoser naar Afrika. In de zomer van 2011 hebben wij een 24 daagse kampeerrondreis gemaakt van Kaapstad naar de Victoriawatervallen. Wij verheugden ons enorm op deze reis en waren in de veronderstelling dat wij de reis van ons leven zouden gaan maken.

De nodige maatregelen hebben wij getroffen, waaronder: een bezoek aan de informatiedag van Djoser, het inlezen van informatie over het land en de reis en natuurlijk de bijbehorende vaccinaties waaronder Lariam. Lariam is een middel tegen malaria en is ons aanbevolen door de GGD. Als wij geen last hebben van psychische klachten (die wij totaal niet hadden), konden wij dit middel veilig gebruiken. Helaas is dit één van de middelen geweest dat ervoor zorgde dat onze reis één grote nachtmerrie werd.

Wij wisten dat het een zware reis was maar zo ontzettend zwaar hadden wij niet kunnen bedenken. De zwaarte maakt dat je elke dag minstens 8 uur moet reizen. Hierdoor waren wij genoodzaakt om iedere ochtend om half 5 op te staan en aan het eind van de middag pas aan te komen op de plaats van bestemming. De truck is een omgebouwde vrachtwagen die onze reisbegeleider tevens chauffeur reed. Dit in tegenstelling tot het beeld wat Djoser ter informatie heeft gegeven, lees: een chauffeur én een Nederlandse of goed sprekende Engelse begeleider, minder lange afstanden en dat wij zouden reizen met Djoser en niet met African Travels. Wij kwamen hierbij aankomst pas achter.

Na een week kregen twee van ons last van bijwerkingen van het malariamiddel Lariam. De bijwerking bij ons was paniekaanvallen. De paniekaanvallen bestaan uit: hyperventilatie, waanideeën, stress, rusteloosheid en hartkloppingen. Wij adviseren dan ook niemand dit middel te gebruiken. De doktoren in Afrika schrijven dit middel alleen voor aan mensen die malaria hebben. Dit doen zij vanwege de heftige bijwerkingen die bijna 70% van de mensen krijgt.

Onze lichamelijke en geestelijke gezondheid was na 2,5 week zo zwak dat wij genoodzaakt waren om naar huis te keren. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je met de organisatie Djoser reist.
Toen wij genoodzaakt waren om naar huis te gaan, heeft Djoser en de reisbegeleider incl. groep ons alleen achtergelaten in de (niet welvarende) plaats Maun. Hier hebben wij drie dagen alleen moeten verblijven. Gedurende deze drie dagen moesten wij wachten op vrije vliegtuigplaatsen van onze reisverzekeraar Interpolis. Want zie maar eens terug te komen in de middle of nowhere. Interpolis heeft ons hierbij gelukkig goed geholpen. Djoser daar in tegen heeft op geen enkele manier geprobeerd onze situatie gemakkelijker te maken. Zelfs niet nadat wij meerdere keren contact hebben opgenomen met de noodtelefoon van Djoser. Wij hebben bijvoorbeeld gevraagd of iemand ons daar plaatselijk kon opvangen, maar er was niemand die ons kon opvangen vanuit Djoser. Ook de reisbegeleider keek niet naar ons om omdat hij telefonisch onbereikbaar was. Dit vinden wij onverantwoord, als reisorganisatie moet je in gevallen van nood ten aller tijden hulp en bijstand kunnen bieden. Om die reden hadden wij ook gekozen voor de kwalitatief bekende Djoser.

Gedurende deze 3 dagen keek er helemaal niemand naar ons om. Dat is toch beangstigend?! Als je als drie westerse vrouwen met psychische klachten alleen in een onderontwikkeld land bent achtergelaten. Gelukkig was ons thuisfront er om meerdere keren per dag te checken of alles wel goed met ons was.

Uiteraard hebben wij hier schadelijke littekens aan overgehouden niet alleen financieel maar ook psychisch. Door het middel Lariam hebben wij zeer heftige paniekaanvallen gehad. Mede door het niet optreden van Djoser is het uitgemond in een posttraumatische stressstoornis. Gedurende de reis maar ook na de reis konden wij op geen enkel begrip of steun rekenen van de slechte organisatie Djoser.

Door deze ervaring hebben wij geleerd nooit meer Lariam te slikken dan wel een reis te maken met Djoser. Wij hopen dat u door middel van ons verhaal zich realiseert dat één pil fataal kan zijn voor uw psychische welbevinden. Daarnaast vinden wij de slogan van Djoser erg pakkend, letterlijk weg met Djoser want als u ze echt nodig heeft dan zijn ze nergens te bekennen!

Succes met het boeken van een hopelijk voor u andere reis.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Vergelijk webshop reviews en koop betrouwbaar online

Reviewspot verzamelt webwinkel beoordelingen en geeft in een handig overzicht de review score per webshop weer. U kunt dus snel en eenvoudig zien of een webwinkel betrouwbaar en bestellen veilig is. In de categorie gsm staan de belangrijkste Nederlandse gsm webshops. Bekijkt u de belsimpel ervaringen en mobiel.nl reviews van die grote gsm shops maar eens of ontdek of Cool Blue en simpel.nl betrouwbaar zijn. U kunt verschillende aspecten van deze webshops bekijken. Eenvoudig kunt u bijvoorbeeld de betaalmogelijkheden van mode webwinkels zoals wehkamp, pabo of amazon.nl bekijken. U kunt reviews en beoordelingen van Nederlandse aanbieders van een goede opleiding zoals nha opleidingen of Laudius danwel reviews over elektronica shop bax shop lezen. Maar natuurlijk kunt u ook zelf een webshop beoordelen en uw positieve ervaringen of klachten delen. Online winkels kunnen gratis hun shop aanmelden op Reviewspot en een onbeperkt aantal reviews en beoordelingen verzamelen. Online winkels kunnen daarnaast gratis gebruik maken van de review widgets. Het beste advies, betrouwbare beoordelingen, recensies, klantbeoordelingen & ervaringen met Nederlandse webshops, u vindt het op Reviewspot.nl! - Copyright © 2010 - 2016.