CoolBlue reviews & ervaringen

www.coolblue.nl
 
3.7 (89)
CoolBlue

89 CoolBlue reviews

 
(8)
 
(6)
 
(11)
 
(19)
 
(49)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
83 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5
Volgorde

Acer laptop

Beoordeling 
 
3.3

Op 18 december wilde ik een laptop kopen a €699 en betalen met mijn Mastercard.
De aankoop werd geweigerd omdat mijn card niet werd geaccepteerd.
Het bedrag stond wel als gereserveerd op mijn Mastercard rekening.
Via de chat met Coolblue werd ik niet veel wijzer,maar werd mij wel verteld dat binnen enkele dagen de reservering zou worden ingetrokken.
Ik heb daarop nogmaals geprobeerd de laptop te kopen,maar ook de 2e keer werd de aankoop geweigerd.
De 2 reserververingen werden niet ingetrokken ,maar omgezet in 2 betalingen.
Het totaalbedrag van €1398 ben ik nu voorlopig kwijt.Coolblue heeft het bedrag nog steeds niet teruggestort.
Op 6 januari 2022,krijg ik van Coolblue te horen dat er een vermoeden van fraude bestond en dat daarom de aankoop werd geweigerd.
Vreemd is dan wel dat ze hebben toegezegd het bedrag terug te storten,ondanks het vermoeden van fraude.
Ook hadden ze zo kunnen zien dat ik daar al een jaar of 7 klant ben en eerder een aankoop heb verricht met exact dezelfde Mastercard.
Een drogreden dus.
Het is schandalig dat ik nu rood sta ben mijn bank,omdat Coolblue dat geld maar niet terugstort.
Ongelooflijk dat ze dit zomaar ff kunnen bepalen en mij in de problemen brengen.
Zelfs excuses heb ik nog niet van hun kant gehoord.
ICS gaat er nu achteraan,omdat ze ook daar vinden dat Coolbue dit niet kan maken.

BH
Was deze beoordeling nuttig? 8 0
Reageer op deze review

Computer, ZenDrive, Microsoft Office

Beoordeling 
 
5.5

“Coolblue: Alles voor een glimlach.
Dat is een slogan die voor mij absoluut nergens op slaat. Het lachen is mij wel vergaan.

Op 9 juli bestelde ik bij Coolblue een nieuwe computer, een ZenDrive en een Officepakket. De eerste twee werden op 10 juli bezorgd. Toen ik de computer ging installeren, ontdekte ik dat ik geen registratienummer voor Office had ontvangen. Dat heb ik uiteraard gemeld. Op 21 juli kreeg ik bericht dat men een onderzoek was opgestart en dat men daarna met een oplossing zou komen. Ik heb toen gemeld dat ik door het thuiswerken i.v.m. corona niet langer kon wachten en een Office-pakket bij een ander bedrijf besteld had (die dat direct online leverde!), zodat ik nu mijn geld terug wilde hebben. Op 27 juli kreeg ik bericht dat men daarvoor begrip had en dat het onderzoek nog gaande was. Verder vroeg men of de dozen beschadigd waren bij bezorging en of ik daar foto’s van kon opsturen. Ik heb gemeld dat de dozen dicht waren en heb, hoewel ik daar de zin niet van inzag, foto’s van de inmiddels natuurlijk wel geopende dozen gestuurd. Op 9 augustus kreeg ik bericht dat ik aangifte moest gaan doen van diefstal, want ze hadden een proces-verbaal nodig om verder te kunnen.
Welnu, dat weigerde ik te doen. Er was bij mij geen diefstal gepleegd, er was iets niet geleverd. Het doen van aangifte zou dan ook valsheid in geschrifte zijn geweest, terwijl het mij doen aanzetten tot het doen van zo’n valse aangifte ook strafbaar is. Ik heb nog geadviseerd om bij Microsoft navraag te doen of het vermiste pakket bij hun geregistreerd is, zodat ze wellicht achter de dader zouden kunnen kopen.
Omdat mijn geduld toen echt op was heb ik op 9 augustus een termijn van 14 dagen gegeven om het betaalde bedrag terug te storten (het gaat dus om € 69,99 in een bestelling van € 1338,34). Op 12 augustus kreeg ik bericht dat men toch een proces-verbaal moest hebben. Op 25 augustus kreeg ik bericht dat ze het allemaal heel vervelend vonden, maar dat ze hun procedures moesten volgen en dus een proces-verbaal moesten hebben. Diezelfde dag nog heb ik gemeld zeer teleurgesteld te zijn over hun handelwijze betreffende een klein deel van mijn totale bestelling, dat ik met hun interne procedures niets te maken had en dat ik bereid was aangifte te doen tegen Coolblue voor wanprestatie subsidiair oplichting en voor het aanzetten tot het doen van een valse aangifte. Daar heb ik niets meer over gehoord. Later heb ik mij nog gewend tot de CEO Pieter Zwart zelf, maar dat leverde alleen maar een reactie van de klantenservice op, met de mededeling dat ze bij hun standpunt bleven.
Het zal opvallen dat er steeds geruime tijd zat tussen mijn mailtjes en hun reactie daarop. Dat betekent volgens mij dat er blijkbaar veel klachten binnenkomen en men daarvoor te weinig personeel heeft ingezet. Dat beeld wordt bevestigd door de klachten die ik lees op hun Facebook en op reviewsites.
Coolblue is m.i. een ordinaire dozenschuiver die geen enkele service biedt als er iets misgaat. Ik adviseer een ieder daar niets te kopen, maar bij een van de vele andere webshops, die wel aan klantvriendelijkheid doen.

Uit de Algemene Voorwaarden van Coolblue:
Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.
Je krijgt uiterlijk binnen 2 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.”

Kortom, ze houden zich ook niet aan hun eigen voorwaarden.

GK
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Eufy beveiligingscamera

Beoordeling 
 
7.3

Bestellen en ontvangen is prima. Echter de telefonische klantenservice is een DRAMA! maakt niet uit wanneer je belt, “vanwege onverwachte drukte” …..
Nou hoe lang kan het onverwacht zijn?

WK
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Metabo schuurmachine

Beoordeling 
 
4.5

Wilde graag een schuurmachine(Metabo SRE 4350 TurboTec), en betalen met VVV bonnen. Die moeten worden omgezet online. Echter, dat kan tot maximaal €50,- terwijl ik o.a. een bon heb van €100,-. Klantenservice van Coolblue gebeld of ik in de winkel wel met VVV bonnen kan betalen. Half uur in de wacht met de mededeling dat ik de eerstvolgende klant ben vanwege een storing, maar dat kon de pret niet drukken. Nou, in de winkel met VVV bonnen betalen kon volgens de medewerker. Apparaat besteld en laten bezorgen bij de winkel in Almere.
De volgende dag vol goede moed van mijn vakantieadres op weg naar de winkel in mijn woonplaats. Teleurstelling 1: de verpakking zag er uit of de plaatselijke voetbalclub met de doos had getraind op penalty schieten. Geen verzegeling ook. Doos open gemaakt, apparaat zat onder het stof; naar mijn mening al mee geklust. Ik bestel géén tweede keus maar een nieuw apparaat toch? Winkelmanager doet erg verbaasd en geeft aan dat ik het apparaat gewoon mee kan nemen... "Als hij het niet doet kunt u hem gewoon omruilen". Yeah, Dude... Als jij een nieuwe auto koopt en je krijgt een gebruikte doe je dat natuurlijk ook?
Teleurstelling 2: Ik kan helemaal niet betalen met VVV bonnen. Die kan ik in de winkel voor omzetten, maar dan moet ik daarna eerst even een uur uit mijn neus graven voor ik er over kan beschikken. Waarbij het probleem van maximaal €50,- blijft bestaan. Ik doe niet voor niets moeite om deze dag over de machine te kunnen beschikken, toch?
Conclusie: Kwart tank benzine verspild, nog niet te spreken over de tijd die ik kwijt ben en de parkeergarage die ik mocht betalen. Geen schuurmachine en een illusie armer. Ik was jaren een tevreden klant, maar nu zwaar pissed-off!
Inmiddels de machine ergens anders gekocht... Wel iets duurder maar mooi, nieuw en shiny!

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Koffiemachine en ipad

Beoordeling 
 
3.5

Meest slechte bedrijf ooit…!!!! Bestelling van ruim € 1000 geplaatst ordernummer 56118262 Geeft het afhaalpunt van de Hema mijn pakketten aan iemand met een andere straatnaam maar zelfde huisnummer mee… zogenaamd doen ze dan onderzoek en krijg je een mail terug dat je maar aangifte moet doen bij de politie maar dat is niet mogelijk om aangifte te doen van iets wat nog niet in jou bezit was… je word dus door PostNL coolblue en de Hema van het kastje naar de muur gestuurd..!!!!! Bestel hier nooit iets mensen zeer slecht bedrijf en sclechte service… maja de wachttijd van de klantenservice van ruim 45min zegt in dit geval weer genoeg het regent over dit bedrijf klachten.!!! Ben gewaarschuwd..!!!!!

R
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Dode pixels nwe curved screen

Beoordeling 
 
3.3

Mijn zoon in september dure AOL curved monitor besteld, netjes geleverd, na 2 mnd tig dode pixels, dus opgestuurd, na 3 weken weer terug, aansluiten en.... dezelfde dode pixels!! Dus gewhattsapp-chat, duuzendmaal excuus, maar weer voor 6 weken kwijt minimaal! Wat een teringbedrijf die pronken met hun service.. Droeftoeters, mij never nooit meer gezien bij Coolblue, teringslechteservice.nl

JO
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Coolblue garantie een lachtertje, verkopen snel! service jammer joh!

Beoordeling 
 
6.3

Garantie bij #Coolblue een lachtertje!! HP printer kapot kan gebeuren, voor garantie op gestuurd scannen wazig en printen soms letters door mekaar,kwam terug scannen nog steeds wazig en en de hele inktslee werkte niet meer!! kortom niet getest, lees meerdere reviews over de garantie bij Coolblue verkopen gaat inderdaad super snel! garantie daar houden ze niet zo van bij Coolblue! factuur: 219490703

RP
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

top bedrijf, kan niet beter

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken ;-) ).
Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

R
Was deze beoordeling nuttig? 1 4
Reageer op deze review

top bedrijf, kan niet beter

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken ;-) ).
Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 3
Reageer op deze review

Poor product, very poor service.

Beoordeling 
 
6.3

I bought a laptop from Coolblue, but sadly it was not the best of products. It started going wrong and freezing. I contacted Coolblue who said that they would replace it with another.
I sent the laptop back and waited for my replacement.......and waited......and waited, I then got an email saying that they didn't have a replacement and that they would give me my money back!
Great service coolblue....NOT!
Left me without a laptop, poor service, no contact, no apology!

A
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Alecto WS-4800

Beoordeling 
 
10.0

Een week geleden dit weerstation bij Coolblue besteld . De volgende dag is het bezorgd , wat opviel was de verpakking van het weerstation, zeer goed verpakt in een doos met daarom nog weer een doos. Na het uitpakken zag ik dat de batterijen en niet bij zaten , de volgende dag gebeld met een zeer vriendelijke man van Coolblue die aangaf ze gelijk op post te doen , en dus de volgende dag in huis . Hulde hiervoor.
Het weerstation zowel binnen als buiten aangesloten en binnen een paar minuten werkte alles daarna nog even de barometer afstellen voor onze omgeving en alles is klaar , een goed weerstation waar ik tevreden mee ben.

H
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

TOP

Beoordeling 
 
9.5

Fantastische service: makkelijk besteld , snel geleverd en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Coolblue is goed telefonisch bereikbaar ook buiten kantoortijden.
Moest een produkt 3x retourneren, o.a. door fouten bij het aansluiten, maar dat is snel en zeer klantvriendelijk opgelost.
De fabrikant van het produkt wat niet naar behoren functioneerde was lastig te bereiken en beslist niet klantvriendelijk.
Ik heb niets dan lof voor Coolblue , koop me suf daar.

L
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Helemaal top!

Beoordeling 
 
10.0

Ik bestel al jaren lang mijn apparaten en toebehoren bij Coolblue. Zeer goed bedrijf, snelle leveringen en super goede service. Ze zijn altijd snel telefonisch bereikbaar en ik krijg goede adviezen. Ik krijg soms zelfs een kaartje in de bus na een bestelling van een medewerker met een bedankje. Erg fijn bedrijf!

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

groot vertrouwen

Beoordeling 
 
9.3

Alles dat ik ooit bij Coolblue besteld heb, was zeer snel geleverd. Ook het retourneren wordt erg makkelijk gemaakt. na de ontvangst van de bestelling komen de retour formulieren direct in de mail. Fantastische webwinkel

LT
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zeer tevreden

Beoordeling 
 
9.8

Altijd heel snel geholpen en altijd heel tevreden. Ik bestel hier elke keer mijn producten. Nog nooit ben ik ontgoocheld geweest.

JD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

printer

Beoordeling 
 
8.8

Goede ervaring, snel geleverd en netjes geleverd.

YV
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Sony WF-1000XM4

Beoordeling 
 
8.7

30 december 2022 de Sony WF-1000XM4 besteld voor het hardlopen. Weinig gebruikt, alleen ik merkte na een tijdje dat de verbinding wegviel. Altijd erg zuinig geweest met het product omdat het ook niet goedkoop was. 18 April het product toch opgestuurd omdat het na verloop van tijd erger werd. Deze week een reactie mogen ontvangen, er was waterschade ontdekt in de oortjes en oplaadcase, wat niet binnen de garantie viel. Ik heb 3 opties.
Of ze repareren het product voor het bedrag €203,32
Of ik betaal €39,95 om mijn eigen product ongeprepareerd terug te krijgen.
Of ze vernietigen de oortjes, hier zou ik niet voor hoeven te betalen......
Ik ben oprecht geschrokken naar de uitkomst, hoewel de oordopjes ook gebruikt zijn tijdens motregen. Heb ik de oordopjes bij thuiskomst altijd droog gemaakt alvorens deze de oplaadcase in gingen. Ga het bedrag waarschijnlijk betalen en door een onafhankelijk onderzoeksbedrijf laten onderzoeken.

JS
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Weigering waarborg GSM

Beoordeling 
 
5.5

Zeer goede website en correcte levering en afhaling, was tot voor kort een trouwe klant. Mijn Motorola G4 Plus viel echter na 20 maanden normaal gebruik uit, weigering van Coolblue om dit onder waarborg te herstellen, 'onherstelbare oxidatie door vochtschade', allemaal volledig mijn schuld natuurlijk.
Vroegen ook 39.95 Euro om mijn nog altijd even onherstelde GSM naar mij terug te sturen.
Geen enkele poging tot zelfs maar een begin van een oplossing. Frustrerend en ergerlijk, zeker omwille van hun 'niet de laagste prijs maar de beste service'-marketingkreet.
Mij zien ze nooit meer terug.

M
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review

Super

Beoordeling 
 
8.8

Niet de goedkoopste, wel de beste service. Gisteren een gasfornuis besteld en vandaag al geleverd, tot op de tweede verdieping. Echt super!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 2
Reageer op deze review

Inruilacties verlopen moeizaam

Beoordeling 
 
7.0

Ik heb al heel wat bestellingen geplaatst bij Coolblue en ben er altijd tevreden geweest. De support van de medewerkers is altijd goed geweest. Alleen bij de inruil actie van een oude smartphone proberen ze zich dit makkelijk van zich af te schudden. Ze werken samen met een externe partner (Recell) waar de communicatie heel stroef mee verloopt. Jammer dat Coolblue dit steeds afwimpelt wanneer je bij hun polst over de status.

KS
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
83 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5

Wij zijn benieuwd naar jouw CoolBlue ervaring

COOLBLUE verkoopt diverse elektronica en consumenten produkten en sinds haar oprichting in 1999 sterk gegroeid. Cool Blue heeft in de België en Nederland inmiddels meer dan 300 gespecialiseerde webshops en 7 fysieke winkels. Voorbeelden van CoolBlue webwinkels zijn Laptopshop.nl, Camerashop.nl, PDAshop.nl en Speelgoedshop.nl.

Bestelt u bij CoolBlue voor 23.59 uur, dan wordt uw bestelling al op de volgende dag gratis bezorgd.

Wat is uw ervaring met CoolBlue? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij CoolBlue hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal CoolBlue reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 010-7988999
Meer info over CoolBlue op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Verzendkosten
gratis bezorging
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Merken
Diversen
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
Ideal