CoolBlue reviews & ervaringen

www.coolblue.nl
 
3.7 (89)
CoolBlue

89 CoolBlue reviews

 
(8)
 
(6)
 
(11)
 
(19)
 
(49)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
83 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5
Volgorde

Computer, ZenDrive, Microsoft Office

Beoordeling 
 
5.5

“Coolblue: Alles voor een glimlach.
Dat is een slogan die voor mij absoluut nergens op slaat. Het lachen is mij wel vergaan.

Op 9 juli bestelde ik bij Coolblue een nieuwe computer, een ZenDrive en een Officepakket. De eerste twee werden op 10 juli bezorgd. Toen ik de computer ging installeren, ontdekte ik dat ik geen registratienummer voor Office had ontvangen. Dat heb ik uiteraard gemeld. Op 21 juli kreeg ik bericht dat men een onderzoek was opgestart en dat men daarna met een oplossing zou komen. Ik heb toen gemeld dat ik door het thuiswerken i.v.m. corona niet langer kon wachten en een Office-pakket bij een ander bedrijf besteld had (die dat direct online leverde!), zodat ik nu mijn geld terug wilde hebben. Op 27 juli kreeg ik bericht dat men daarvoor begrip had en dat het onderzoek nog gaande was. Verder vroeg men of de dozen beschadigd waren bij bezorging en of ik daar foto’s van kon opsturen. Ik heb gemeld dat de dozen dicht waren en heb, hoewel ik daar de zin niet van inzag, foto’s van de inmiddels natuurlijk wel geopende dozen gestuurd. Op 9 augustus kreeg ik bericht dat ik aangifte moest gaan doen van diefstal, want ze hadden een proces-verbaal nodig om verder te kunnen.
Welnu, dat weigerde ik te doen. Er was bij mij geen diefstal gepleegd, er was iets niet geleverd. Het doen van aangifte zou dan ook valsheid in geschrifte zijn geweest, terwijl het mij doen aanzetten tot het doen van zo’n valse aangifte ook strafbaar is. Ik heb nog geadviseerd om bij Microsoft navraag te doen of het vermiste pakket bij hun geregistreerd is, zodat ze wellicht achter de dader zouden kunnen kopen.
Omdat mijn geduld toen echt op was heb ik op 9 augustus een termijn van 14 dagen gegeven om het betaalde bedrag terug te storten (het gaat dus om € 69,99 in een bestelling van € 1338,34). Op 12 augustus kreeg ik bericht dat men toch een proces-verbaal moest hebben. Op 25 augustus kreeg ik bericht dat ze het allemaal heel vervelend vonden, maar dat ze hun procedures moesten volgen en dus een proces-verbaal moesten hebben. Diezelfde dag nog heb ik gemeld zeer teleurgesteld te zijn over hun handelwijze betreffende een klein deel van mijn totale bestelling, dat ik met hun interne procedures niets te maken had en dat ik bereid was aangifte te doen tegen Coolblue voor wanprestatie subsidiair oplichting en voor het aanzetten tot het doen van een valse aangifte. Daar heb ik niets meer over gehoord. Later heb ik mij nog gewend tot de CEO Pieter Zwart zelf, maar dat leverde alleen maar een reactie van de klantenservice op, met de mededeling dat ze bij hun standpunt bleven.
Het zal opvallen dat er steeds geruime tijd zat tussen mijn mailtjes en hun reactie daarop. Dat betekent volgens mij dat er blijkbaar veel klachten binnenkomen en men daarvoor te weinig personeel heeft ingezet. Dat beeld wordt bevestigd door de klachten die ik lees op hun Facebook en op reviewsites.
Coolblue is m.i. een ordinaire dozenschuiver die geen enkele service biedt als er iets misgaat. Ik adviseer een ieder daar niets te kopen, maar bij een van de vele andere webshops, die wel aan klantvriendelijkheid doen.

Uit de Algemene Voorwaarden van Coolblue:
Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.
Je krijgt uiterlijk binnen 2 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.”

Kortom, ze houden zich ook niet aan hun eigen voorwaarden.

GK
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

top bedrijf, kan niet beter

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken ;-) ).
Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

R
Was deze beoordeling nuttig? 1 4
Reageer op deze review

top bedrijf, kan niet beter

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken ;-) ).
Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 3
Reageer op deze review

Alecto WS-4800

Beoordeling 
 
10.0

Een week geleden dit weerstation bij Coolblue besteld . De volgende dag is het bezorgd , wat opviel was de verpakking van het weerstation, zeer goed verpakt in een doos met daarom nog weer een doos. Na het uitpakken zag ik dat de batterijen en niet bij zaten , de volgende dag gebeld met een zeer vriendelijke man van Coolblue die aangaf ze gelijk op post te doen , en dus de volgende dag in huis . Hulde hiervoor.
Het weerstation zowel binnen als buiten aangesloten en binnen een paar minuten werkte alles daarna nog even de barometer afstellen voor onze omgeving en alles is klaar , een goed weerstation waar ik tevreden mee ben.

H
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Helemaal top!

Beoordeling 
 
10.0

Ik bestel al jaren lang mijn apparaten en toebehoren bij Coolblue. Zeer goed bedrijf, snelle leveringen en super goede service. Ze zijn altijd snel telefonisch bereikbaar en ik krijg goede adviezen. Ik krijg soms zelfs een kaartje in de bus na een bestelling van een medewerker met een bedankje. Erg fijn bedrijf!

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

printer

Beoordeling 
 
8.8

Goede ervaring, snel geleverd en netjes geleverd.

YV
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Zeer tevreden

Beoordeling 
 
9.8

Altijd heel snel geholpen en altijd heel tevreden. Ik bestel hier elke keer mijn producten. Nog nooit ben ik ontgoocheld geweest.

JD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Top!

Beoordeling 
 
9.0

Zoals gezegd: top! Gisterenavond om 11 uur een laptop besteld en vandaag al in huis en dat zonder verzendkosten.

W
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Eufy beveiligingscamera

Beoordeling 
 
7.3

Bestellen en ontvangen is prima. Echter de telefonische klantenservice is een DRAMA! maakt niet uit wanneer je belt, “vanwege onverwachte drukte” …..
Nou hoe lang kan het onverwacht zijn?

WK
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Snelle levering, daarna kun je de pot op

Beoordeling 
 
5.8

Helaas...
De chromebook die ik bestelde vertoonde na een half jaar afdrukken van het toetsenbord in het scherm. Er mistte rubberen dopjes die zorgden dat het scherm niet op de toetsen kwam bij dichtklappen. Vriendelijke dame zei, stuur maar op, dan maken we er werk van. Nou.... dat is dus een illusie.

Juist....ruim 4 bijna 5 weken later na een aantal telefoontjes (steeds 20 minuten in de wacht) heb ik dan eindelijk mijn spullen terug. Nog steeds niet gemaakt, maar wel een diepe kras over de klep van het toestel. Gebeld...allemaal erg vervelend, maar natuurlijk toch weer opsturen. Nu inmiddels weer ruim 3 weken verder en al 2 vrije middagen zitten wachten, omdat hij bezorgd zou worden. Product is niet bij postnl en ik krijg geen antwoord op waar mijn chromebook dan wel is. Ik heb mijn chromebook nu dus al 2 maanden niet. Bij coolblue vinden ze het allemaal erg vervelend....maar daar blijft het dan ook wel bij. Het is doorgezet naar de backoffice....die vinden het vast ook vervelend.

Kortom....leuke snelle levering van nieuwe producten, maar als er wat mis is, moet je hier niet zijn.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

yahib op 11 December 2020

Op mijn vraag waarom ze duurder zijn dan Paradigid wordt gezegt dat ze een betere service hebben!!

Reageer op deze review

Super

Beoordeling 
 
8.8

Niet de goedkoopste, wel de beste service. Gisteren een gasfornuis besteld en vandaag al geleverd, tot op de tweede verdieping. Echt super!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 2
Reageer op deze review

Niet tevreden over service

Beoordeling 
 
6.8

Na een breuk aan mijn pc stuurde ik deze terug naar coolblue voor reparatie.
Na 2 maand niets gehoord te hebben nam ik contact op en hoorde ik dat er problemen waren en mijn computer bij de verdeler "vast" zat. Ik kon noch mijn pc terug krijgen nog meer informatie over de procedure verkrijgen. Toen ik verdere uitleg kreeg boden ze een shoptegoed aan om een nieuwe pc aan te kopen, omdat ik anders nog minstens 2 maand moest wachten op mijn pc en dan nog geen zekerheid had.

Na lang nadenken beloot ik om in te gaan op dit aanbod en het shoptegoed te aanvaarden. Toen ik dan op zoek ging naar een nieuwe pc waren er nog heel erg weinig producten op voorraad en was mijn oorspronkelijk model (die ik nog maar 4 maand had) niet meer te verkrijgen.

Toen we op het internet wat rond keken zagen we dat dit wel vaker gebeurde en coolblue nog al computers niet terug gaf. Vaak zijn deze dan (na reparatie) tweedehands te verkrijgen.

Ik was altijd erg tevreden over hun producten en het leveringstermijn maar na dit voorval ben ik alles behalve tevreden over de service. Erg jammer maar ik denk dat het na dit voorval nog even zal duren tot dat ik opnieuw een nieuwe bestelling doe bij hen. Dit is gewoon puur sjoemelen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

TOP

Beoordeling 
 
9.5

Fantastische service: makkelijk besteld , snel geleverd en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Coolblue is goed telefonisch bereikbaar ook buiten kantoortijden.
Moest een produkt 3x retourneren, o.a. door fouten bij het aansluiten, maar dat is snel en zeer klantvriendelijk opgelost.
De fabrikant van het produkt wat niet naar behoren functioneerde was lastig te bereiken en beslist niet klantvriendelijk.
Ik heb niets dan lof voor Coolblue , koop me suf daar.

L
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

groot vertrouwen

Beoordeling 
 
9.3

Alles dat ik ooit bij Coolblue besteld heb, was zeer snel geleverd. Ook het retourneren wordt erg makkelijk gemaakt. na de ontvangst van de bestelling komen de retour formulieren direct in de mail. Fantastische webwinkel

LT
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Geweldige service!

Beoordeling 
 
8.8

Op vrijdagavond besteld, zaterdag geleverd. Oude wasmachine hebben ze kosteloos meegenomen. We werden erg goed op de hoogte gehouden qua levertijd, tot een kwartier van te voren. Ook nog een set handdoeken kregen we erbij. Heel tevreden!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Sony WF-1000XM4

Beoordeling 
 
8.7

30 december 2022 de Sony WF-1000XM4 besteld voor het hardlopen. Weinig gebruikt, alleen ik merkte na een tijdje dat de verbinding wegviel. Altijd erg zuinig geweest met het product omdat het ook niet goedkoop was. 18 April het product toch opgestuurd omdat het na verloop van tijd erger werd. Deze week een reactie mogen ontvangen, er was waterschade ontdekt in de oortjes en oplaadcase, wat niet binnen de garantie viel. Ik heb 3 opties.
Of ze repareren het product voor het bedrag €203,32
Of ik betaal €39,95 om mijn eigen product ongeprepareerd terug te krijgen.
Of ze vernietigen de oortjes, hier zou ik niet voor hoeven te betalen......
Ik ben oprecht geschrokken naar de uitkomst, hoewel de oordopjes ook gebruikt zijn tijdens motregen. Heb ik de oordopjes bij thuiskomst altijd droog gemaakt alvorens deze de oplaadcase in gingen. Ga het bedrag waarschijnlijk betalen en door een onafhankelijk onderzoeksbedrijf laten onderzoeken.

JS
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Barslecht

Beoordeling 
 
6.0

In Januari 2020 een nieuwe samsung A70 besteld. In Juli 2020 voor de eerste keer moeten aanbieden voor reparatie gezien toestel niet meer oplaadde. Dit heeft 3 weken geduurd.
Nu moet ik toestel voor tweede maal opsturen met zelfde probleem. Blijkbaar hebben veel gebruikers van de A70 hier last van. Ik vraag aan coolblue voor een snelle oplossing gezien ik een zwangere vrouw heb en zeker mijn telefoon geen 3 weken kan missen. Reactie Coolblue: geen andere oplossing dan reparatie en trek jouw plan.... Dankjewel Coolblue. Dus laatste keer besteld bij deze webshop met de glimlach.
Koop bij de lokale speciaalzaak MET service!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Ik ben beschuldigd van schade die ik niet heb gemaakt!

Beoordeling 
 
6.0

Wij zijn ervan beschuldigd het product beschadigd te hebben en ze hebben een behoorlijke deel van het aankoopbedrag ingehouden. Wij hebben de klantenservice als zeer klantonvriendelijk en amateuristisch ervaren. Nooit meer cool blue voor ons, wij voelen ons echt belazerd.

NB
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

alles voor een glimlach ??? laat me niet lachen !!

Beoordeling 
 
2.5

alles voor een glimlach ??? laat me niet lachen !!

op 10-07 een krultang besteld via Cool Blue levering 11-07
mijn dochter haar eerste online bestelling !!
helaas niet geleverd op de 11de en ook niet op de 12 de of de 13 de
13-07 maar gebeld ?? waar blijft de krultang ??

er zou 1 letter in de plaatsnaam fout zijn ingevuld vandaar dat wij niet leveren meneer bestel hem opnieuw u krijgt voor het einde van volgende week het geld terug
helaas het is nu 25-07 geen geld geen krultang !!
dan bel je voor die bekende glimlach en krijg je "we weten niet wat hier fout gaat maar de krultang is nog niet terug"
dan vraag je stuur gewoon een nieuwe op mijn dochter vraagt elke dag hierna los het gewoon op
na overleg met de manager helaas meneer wij kunnen niks voor u doen geen glimlach geen service echt heel slecht !!!!!!!

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Slechte service, slechte klachtafhandeling

Beoordeling 
 
2.5

Waardeloze service, en waardeloze klachtafhandeling!
Niet 24 uur wachten op levering, maar 7 dagen! Nietszeggende reacties op mail en telefoontjes. Als compensatie een tegoedbon van € 20,-, die je dus bij Coolblue moet besteden. Wat koop je nou voor dat geld? Ja, dan moet je maar bijbetalen. Geef gewoon korting op product dat je hebt gekocht!
Volgende keer weer naar Bol.com, die doen niet alles voor een glimlach, maar gewoon voor niks! ?

H
Was deze beoordeling nuttig? 3 3
Reageer op deze review
83 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5

Wij zijn benieuwd naar jouw CoolBlue ervaring

COOLBLUE verkoopt diverse elektronica en consumenten produkten en sinds haar oprichting in 1999 sterk gegroeid. Cool Blue heeft in de België en Nederland inmiddels meer dan 300 gespecialiseerde webshops en 7 fysieke winkels. Voorbeelden van CoolBlue webwinkels zijn Laptopshop.nl, Camerashop.nl, PDAshop.nl en Speelgoedshop.nl.

Bestelt u bij CoolBlue voor 23.59 uur, dan wordt uw bestelling al op de volgende dag gratis bezorgd.

Wat is uw ervaring met CoolBlue? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij CoolBlue hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal CoolBlue reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 010-7988999
Meer info over CoolBlue op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Verzendkosten
gratis bezorging
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Merken
Diversen
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
Ideal