Details van de beoordeling

Redcoon
Elektronica

Service?

Beoordeling 
 
3.3

Het is al weer enige tijd geleden dat onderstaande heeft plaatsgevonden. Toch wil ik via deze weg graag mijn ervaringen en ongenoegen met u delen over Redcoon.

Op 1 januari 2015 nieuwe AEG warmtepompdroger bij Redcoon bestelt, keurig op tijd geleverd maar helaas bleek dat er water onderin de droger terecht kwam en niet in het daarvoor bestemde waterreservoir.
Direct per mail contact opgenomen met AEG, welke na 3 dagen…. per mail bevestigde dat dit ‘normaal’ zou zijn bij een warmtepompdroger. Dus wij enigszins gerustgesteld de droger in gebruik genomen en na 15 minuten liep het water letterlijk uit de droger. Helaas ook over mijn onder de droger geplaatste wasmachine heen die hier hopelijk op lange termijn geen schade van zal ondervinden.
Maar goed, dat kan natuurlijk gebeuren en neem ik dan ook niemand kwalijk.

Hierop direct Redcoon gebeld met het verzoek voor omruiling, waarop we te horen kregen dat ze eerst een monteur van AEG langs zouden sturen. De klantenservice heeft deze afspraak gemaakt.
Vervolgens nam de Electrolux Service afdeling contact met ons op en liet ons vervolgens weten dat de monteur pas over 8 !! dagen langs kon komen…..
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en heb weer jde Redcoon klantenservice gebeld met het verzoek tot omruilen, aangezien ik geen interesse heb in een ‘nieuwe’ machine die eventueel ‘gerepareerd’ zou worden. Zeker gezien het feit dat de machine vol heeft gestaan met water. En om dan ook nog eens 8 dagen te moeten wachten tot er een monteur langs komt gaat mij te ver.

Dus nadrukkelijk gevraagd om de machine om te ruilen. Ik zou hiervoor binnen een dag gecontacteerd worden wat de vervolg stappen zouden zijn.
Na 2 dagen zelf maar eens gaan bellen wat de status was………
Nu werd mij verteld dat de door mij bestelde machine (EU model) niet op voorraad was, en de levertijd meer dan 2 weken zou zijn. (Fijn dat ze dat zelf even laten weten…) Dus ik vraag wat de mogelijkheden dan zijn om b.v. het NL model te verkrijgen welke op dat moment wel op voorraad was. Dit moest nagevraagd worden en ik zou de volgende dag telefonisch uitsluitsel krijgen.
De volgende dag geen telefoontje, maar zowaar aan het eind van de dag een mailtje dat de EU model droger niet op voorraad was….. Ja, dat wist ik al maar hoe zit dat met het NL model ?

De volgende dag maar weer gaan bellen…… diegene die me had geholpen was die dag vrij, dus kon de medewerker me niet helpen omdat deze niet in deze persoon zijn mailbox kon…….. (Ongelofelijk…..groepsmailbox misschien een optie ???). Maar ik zou morgen door die persoon worden teruggebeld.
U raad het misschien al….geen telefoontje, dus 2 dagen later zelf maar weer contact opgenomen met de vraag wat de mogelijkheden zijn.

Dit werd wederom aangevraagd bij de aftersales afdeling welke mij de volgende dag zouden bellen met een eventuele oplossing zodat ik toch nog mijn droger kon gaan gebruiken. Er werd nog wel even bevestigd dat de monteur ondertussen was afgezegd. De medewerker stelde mij gerust door te zeggen dat er absoluut een gepaste oplossing uit zou komen.

Natuurlijk geen telefoontje gekregen dus na 2 dagen wederom in de telefoon geklommen. Nu kreeg ik te horen dat uw bedrijf mij geen alternatief kon bieden voor mijn droger, er zou namelijk geen alternatief zijn…. waarop ik dus zelf maar enkele alternatieven heb aangedragen welke op de website van Redcoon stonden met de vraag of deze dan wel geleverd konden worden aangezien ik inmiddels al 2 weken zonder droger zat.
Tevens gevraagd wat dan de eventuele extra kosten zouden zijn bij aanschaf van een duurdere machine.
De medewerkster zou haar best gaan doen, en vertelde mij dat er altijd een bepaalde coulance regeling van toepassing zou zijn. Vol verwachting wachtte ik dus weer op het telefoontje welke ik de volgende dag zou ontvangen…….
2 dagen lang geen enkele reactie….
Dus zelf maar weer gaan bellen. Nu kreeg ik te horen dat er geen coulance regeling van toepassing was….. De prijs van de door mij aangedragen vervanger was zo scherp dat er geen coulance van toepassing kon zijn…….
Ik was er inmiddels wel klaar mee en heb toen gevraagd of ik zo spoedig mogelijk mijn geld terug kon krijgen en dat de droger opgehaald kon worden. De droger is vervolgens na enkele dagen opgehaald (kost me weer een vrije dag).
Met de ophaalbevestiging op zak, uw bedrijf benaderd met de vraag of ze het geld dan ook zo snel mogelijk terug wilde storten. De ophaalbevestiging mailen was volgens de medewerker niet nodig, deze had dit reeds opgevraagd bij de distributeur.
Het terugstorten van het geld zou volgens de medewerker zo’n 2 dagen duren.

Na 5 dagen maar eens gebeld waar mijn geld bleef, bleek dat dit verzoek niet door was gezet naar de financiële administratie…… wederom 100 maal excuses maar daar koop ik geen nieuwe droger van.
Na 8 dagen heb ik uiteindelijk mijn geld terug gehad en heb ik eindelijk (na 4 weken zonder droger te hebben gezeten) bij een andere webshop mijn nieuwe droger kunnen bestellen!!!
Het is wel vreemd dat deze ook nog eens € 60,- goedkoper was dan bij Redcoon, en dit terwijl er bij Redcoon geen marge voor coulance was……
Helaas zit ik nu ook nog met een AEG waterafvoerslang set opgescheept die ik destijds bij de droger had besteld, aangezien mijn nieuwe droger geen AEG is past deze dus niet en heb ik wederom een kostenpost van 16 euro!

Maar helaas is dit verhaal is nog niet ten einde. In de tussentijd (nog niet wetende hoe het verhaal met de droger zou verlopen) had ik 24 januari ook een nieuwe TV besteld bij Redcoon. Deze werd geleverd met een defect in het scherm. Dus direct contact gezocht met de leverancier (Samsung) welke mij, na een paar telefonische testen, vermeldde dat we te maken hadden met een DOA (Death On Arrival), omdat het hier om een zogenaamde ‘dode pixel’ ging.
Samsung vertelde mij dat dit niet te repareren valt, dit moet ik nadrukkelijk bij de Redcoon klantenservice melden en refereren naar de zojuist door Samsung aangemaakte case, zodat de TV omgeruild kan worden.
Ik de klantenservice gebeld met het bovenstaande verhaal en het Samsung casenummer, welke ik van de Samsung medewerker had gekregen. De servicedesk heeft alles genoteerd en vertelde mij wederom dat ik de volgende dag gebeld zou worden hoe verder te handelen.
Ik had nog wel even gerefereerd aan mijn op zijn minst gezegd ‘slechte’ ervaringen met het terugbellen, maar er werd plechtig beloofd dat ik gebeld zou worden.

Wat een verassing…… geen telefoontje natuurlijk! Wel na 2 dagen een mailtje van Redcoon aftersales ‘Of de TV gerepareerd diende te worden…..?’
Ongelofelijk, alles wat ik de klantenservice medewerker blijkbaar had verteld inclusief de Samsung case waarin vermeld stond dat dit niet te repareren valt, is klaarblijkelijk geheel genegeerd. Dus ik direct zelf maar weer gaan bellen om het e.e.a. te corrigeren en met de vraag of er inmiddels al aan een oplossing is gedacht. Ik heb de medewerker kunnen overtuigen dat de TV omgeruild diende te worden en niet gerepareerd.
Maar helaas werd mij ditmaal wederom verteld dat het door mij bestelde EU model niet meer op voorraad was en dat de levertijd meer dan 2 weken bedroeg.
Geen optie dus, zeker gezien het feit dat ik volgens de servicedesk de TV niet meer mocht gebruiken. Op mijn vraag of ook hier het NL model welke op voorraad was afgestuurd kon worden moest er eerst overlegd worden met aftersales aangezien dit model € 20,95 duurder was…….
Er kon wel een afspraak worden gemaakt om de defecte TV op te halen. Maar het was dus niet mogelijk om de TV direct om te ruilen voor het NL model……..(Dat kost me dus weer een extra vrije dag…)
Ik zou dezelfde dag nog gebeld worden met een mogelijke oplossing.

U raad het al, geen telefoontje…..dus 2 dagen later zelf maar weer gebeld met de vraag of er al iets bekend was, blijkt dat diegene die mijn case had behandeld er die dag niet was, en men mij dus wederom geen status update kon geven over de afhandeling. Er werd weer plechtig beloofd dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden door de medewerker die mijn case in behandeling had.
Niet dus, dus na 2 dagen zelf weer, inmiddels zeer geïrriteerd, contact gezocht met Redcoon. Ditmaal met de juiste persoon die mij alleen maar kon melden dat er geen coulance regeling toegepast kon worden en dat ik pas het NL model kon ontvangen indien ik € 20,95 had overgemaakt.
Moe gestreden heb ik per direct het geld overgemaakt en nadrukkelijk gezegd dat ik wel verwacht dat ik de TV dan voor het weekend wilde ontvangen (het was nu donderdag morgen, dus uitgaande van een 24 uurs levering moest dat in mijn ogen lukken).
Weer een rekenfout, zaterdagmorgen dus maar weer gebeld of er nieuws was over de levering.
De medewerker kon zien dat de betaling inderdaad was gedaan en het retourbewijs in orde was maar dat de order nog niet door was gezet voor verwerking. Natuurlijk weer de standaard excuses en hij heeft per omgaande de order doorgezet en vertelde me dat ik de TV dinsdag kon verwachten.

Maandag krijg ik notabene een mail van Redcoon:
“Hartelijk dank voor je scherpe bestelling XXXXXXX bij Redcoon! Je hebt ervoor gekozen om de factuur per vooruitbetaling te voldoen. Omdat dit nog niet is gedaan en wij jouw bestelling toch zo snel mogelijk zouden willen doen toekomen, verzoeken wij je het bedrag binnen de komende dagen op onze bankrekening over te maken.
Wanneer de betaling niet binnen 7 dagen is voldaan, gaan wij ervan uit dat je
van de aankoop afziet - en zullen wij jouw opdracht annuleren.”

Dit is toch werkelijk te schandalig voor woorden, en ik kan u inmiddels melden dat er rook uit mijn oren kwam van woede!
Om het leed compleet te maken krijg ik de volgende morgen, net voordat ik weer zou bellen, nog een mail:
“Helaas is je retour nog niet in ons systeem verwerkt. Wanneer je het ophaalbewijsje even op de e-mail zet naar ons kunnen wij de nieuwe order voor je gaan versturen.”

Wat een amateuristische organisatie, dit is toch werkelijk te gek voor woorden!!
Dus ik de klantenservice maar weer gebeld, tot op heden ben ik altijd heel beleefd gebleven tegen de medewerkers, wel heb ik met grote regelmaat wat kritische noten laten vallen en geadviseerd om hun service level naar een hoger niveau te brengen.
Hierop kreeg ik veelal te horen dat het kwam door de grote drukte en het tekort aan personeel……..dat is erg vervelend voor de medewerkers maar daar heb ik als klant natuurlijk geen boodschap aan.
Dit keer zat ik echter met mijn tenen krom in mijn schoenen en moest alle zeilen bijzetten om niet vreselijk uit te vallen naar een medewerker die er waarschijnlijk zelf ook niets aan kan doen omdat dit in mijn ogen een structureel probleem is van de bedrijfsvoering.
Na een enigszins gepikeerde uitleg van mijn kant ging de medewerkster het volgens eigen zeggen tot op de bodem uitzoeken en ze zou mij terugbellen zodra er iets bekend was.

En zowaar….. ’s middags werd ik (voor de aller eerste keer) teruggebeld door deze medewerkster !!
Ze vertelde me dat ze op dit moment bij de distributeur de gegevens aan het ophalen waren van mijn retourzending (Ongelofelijk, dit was 5 dagen geleden ook al gedaan en toen al in orde bevonden) en ze zou mij vandaag nog wat laten weten over de status.

En ja hoor, aan het eind van de middag een mail ontvangen waarin wordt vermeld dat de TV is verstuurd !!
En ……. de volgende middag word dan eindelijk de TV afgeleverd.

Al met al 2 weken verder, zonder TV… Terwijl dit in mijn ogen binnen 3 dagen geheel opgelost had kunnen zijn.

Afgezien van alle frustraties heb ik voor de 2 bovenstaande producten bij elkaar meer dan 280 minuten met Redcoon aan de telefoon gezeten !!
Niet vreemd met een gemiddelde wachttijd van 20 tot 30 minuten !! (Waarbij je vreemd genoeg vanaf de eerste minuut altijd de eerstvolgende in de wachtrij bent……)
Ik heb in totaal 4 extra vrije dagen op moeten opnemen voor het retourneren en opnieuw ontvangen van de door mij bestelde producten.
Dit alles omdat in mijn ogen de klantenservice en aftersales afdeling absoluut geen communicatie hebben en loze beloftes doen.
Aangezien dit structureel en bij iedere medewerker het geval is, lijkt het mij dat het belang van de klant als het om aftersales gaat bij Redcoon in geen enkel opzicht prioriteit heeft.

Kopen is geen enkel probleem, maar voor service moet je niet aankloppen.

Een coulance regeling voor alle bovenstaande frustraties is er ook niet bij, gewoon € 20,95 bijbetalen anders kunnen wij niet leveren……
Ik ben hier, door de onprofessionele structuur van Redcoon’s aftersales afdeling, uren mee bezig geweest en het heeft me ook indirect veel geld gekost, waar kan ik mijn rekening inleveren?

Kortom: Te schandalig voor woorden.

U zult begrijpen dat ik werkelijk nooit meer iets bij dit bedrijf zal kopen, en mijn ervaring met jullie wil delen om een ieder voor dit soort leed te behoeden !!

E
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review