Details van de beoordeling

4launch
Elektronica

Waardeloos bedrijf

Beoordeling 
 
5.8

Dossier Philips TV

8 december gekocht via 4launch

week 52 2016
Diverse malen telefonisch contact gehad met 4LAUNCH. Problemen strepen op het scherm kenbaar gemaakt en fout gemonteerde HDMI poorten. Televisie retourneren kon, maar zelfde type was niet meer leverbaar. Geld terug was een optie maar ik had de originele doos niet meer dus werd moeilijk.
Via Philips recht op 2 jaar onsite garantie. Procedure in gang gezet, tijdens reparatie procedure had 4LAUNCH de tv wel weer leverbaar op hun website. Gebeld naar 4LAUNCH en kreeg als reactie dat omruiling geen optie was, tv was moeilijk leverbaar en zou lange wachttijd op zitten. Geen probleem was mijn reactie, zolang ik de huidige tv maar kan houden zodat ik niet zonder zit. Dit was voor 4LAUNCH een probleem, ze konden geen omruiling in gang zetten zonder eigen technische beoordeling. Dit kan ik begrijpen, maar Philips had de tv al beoordeeld en heeft de defecten aangewezen op basis van mijn gemaakte foto’s. Vreemd dat 4LAUNCH dit rapport niet zodanig wil gebruiken om de klant tegemoet te komen. Ook werden mijn foto’s niet beoordeeld. Wederom nul op het rekest vanuit 4LAUNCH.
Ik heb de knoop door gehakt en Philips de tv laten repareren. Er is een nieuw LED paneel gemonteerd op vrijdag 13 januari (het zal misschien aan de data liggen ;-)).

Week 3 2017
Al in het weekend na de reparatie ontstonden nieuwe problemen. Het scherm geeft een vreemd contrast en ik ben een week bezig geweest met diverse kalibraties. Niets bleek te helpen.
Nu direct contact gezocht met Philips, tot mijn grote verbazing wijst Philips mijn onsite garantie verzoek af. Ik blijk geen model te hebben uit de benelux. Waarschijnlijk grijze import, ik moet het zelf met de leverancier afhandelen. Onderstaande mail ontving ik vanuit Philips:
Goedemiddag heer de Boer,


Zoals telefonisch besproken, is de TV zojuist voor de tweede maal aangemeld ter reparatie. Dit doen wij, omdat de TV eerder al eens door ons aangemeld is waar wij dat eigenlijk niet hadden kunnen doen.

Dit komt omdat uw dealer de TV ingekocht heeft via een manier die niet onder de Benelux valt. Zodoende is Philips Benelux niet verantwoordelijk voor dit product. Dit betekent ook dat Philips niet de garantie biedt dat het toestel zonder problemen functioneert. Hiervoor kunt u deze contact opnemen met de leverancier als u daar vragen over heeft.

Uiteindelijk sluit u een koopcontract af met de dealer en niet met Philips. Wij als Philips Benelux hoeven "eigenlijk" in deze situatie geen service te verlenen, maar aangezien wij dit al eens gedaan hebben, proberen wij dit nogmaals.

Hopende dat alles zo spoedig opgelost is.

Naar aanleiding van uw contact met de Philips klantendienst sturen wij u hierbij het referentienummer van de case die zojuist voor u is aangemaakt: 6100514. Mocht u ons in de toekomst nog eens benaderen, dan kunnen we uw gegevens met dit nummer snel boven halen.

Fijn weekend toegewenst.


Met vriendelijke groet,
Chris

Philips TV Support

Ik was compleet verbaasd, de fabrikant kan geen garantie geven op een uiteindelijk goed werkende TV en de leverancier is niet bereid om mee te werken aan een oplossing.
Uiteindelijk op 27 januari opnieuw een RMA 130435 ingediend bij 4LAUNCH met het verzoek mij het geld terug te boeken. Ze konden de TV ontvangen met alle accessoires. Op dinsdag 31 januari is de tv opgehaald en op 1 februari is de tv afgeleverd bij 4LAUNCH. Tot op de dag van 7 februari heb ik nog niets mogen vernemen van de kant van 4LAUNCH. Ik heb zelf diverse keren gebeld maar ik krijg alleen maar reactie, dat ik word teruggebeld. Op 7 februari om 18:00 heb ik Ruben van 4LAUNCH aan de telefoon gehad, hij heeft mij beloofd om ’s-Avonds nog terug te bellen met een status update. En zoals verwacht heb ik niets van 4LAUNCH vernomen.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

4Launch - Customer Support op 11 Februari 2017

Geachte heer de Boer,

Zover wij kunnen nagaan betreft uw case RMA 129445 en 130435. Hierbij is bij uw laatste RMA het product bij u opgehaald en bij ons op 02-02-2017 bij ons ontvangen. U heeft hierbij het verzoek ingediend deze te laten crediteren. Dit is niet gebruikelijk binnen een garantie afhandeling echter gezien uw case hebben wij dit in overeengekomen is besloten dit te doen. Dit is u aangegeven op 07-02-2017 en doorgezet. U dient het bedrag dan ook inmiddels ontvangen te hebben.

4Launch – Customer Support

Reageer op deze review