Foto Klein reviews & ervaringen

www.foka.nl
 
2.9 (69)
Foto Klein

69 Foto Klein reviews

 
(4)
 
(1)
 
(3)
 
(21)
 
(42)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
79 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4
Volgorde

Bewuste poging tot oplichting

Beoordeling 
 
4.0

Mijn ervaringen met Klein waren al niet heel positief maar mij zien ze er nooit meer. Vorige week lens gekocht in Utrecht. Verkoper gaf aan dat ik 2 maanden gratis verzekering had. Ik meldde dat niet voor een lens van nog geen 200 euro nodig te hebben. Verkoper vond dat vreemd, kost niets 'en u zit helemaal aan niets vast'. Op mijn vraag of ik dan na 2 maanden niets hoefde te doen: "nee, alleen als u wilt verlengen moet u contact opnemen".Voor de eerste 2 maanden moest ik nog wel tekenen, "anders geldt het niet". Op de bon stond niets, maar de volgende dag een mail met tussen de regels door dat je tijdig op moest zeggen. De link waarmee je dat kon doen werkte niet. De betreffende verzekering gebeld maar kon nog niets doen, gegevens zouden pas morgen binnen komen. Dat zou ook op mijn polis staan die ik gehad zu moeten hebben (maar dus niet gekregen heb). Helpdesk Klein gebeld. "We zeggen altijd dat je op moet zeggen". Even voorgelezen wat er op de site staat: er is alleen sprake van 2 gratis maanden. Nergens staat dat je ergens aan vast zit of moet opzeggen. Reactie helpdesk"'maar er staat toch ook niet dat je niet moet opzeggen?" Tja, je reinste oplichting en volgens mij strafbaar. Uiteindelijk wel een mailadres gekregen van de verzekering dat wel werkte en de verzekering direct opgezegd. Nooit meer Klein fotografie. Fouten kunnen worden gemaakt, maar hier is sprake van opzettelijke misleiding. Ik vrees dat er heel veel mensen intuinen. .

B
Was deze beoordeling nuttig? 14 1
Reageer op deze review

Waardeloos

Beoordeling 
 
2.0

Online een LG besteld.
Goede recensies over de led tv en bij Klein was de tv het goedkoopst en bij afhalen kreeg je tot 5 jaar garantie. Online gaf Klein aan dat de tv op voorraad was bij het filiaal in Utrecht. Volgende dag van Almere naar Utrecht gereden en de tv opgehaald, maar de doos was reeds geopend geweest en met een nieuw plakbandje dichtgemaakt. Ik vroeg daarom aan de verkoper of het geen demo model was. 'Absoluut niet', verzekerde de verkoper. Eenmaal thuis miste ik een voedingskabel, de batterijen van de afstandsbediening lagen los in de doos, de tv was slecht herpakt, kortom: duidelijk wel een demomodel.

Klantenservice gebeld. Kreeg excuus en ik kon drie dagen later een nieuw model halen. Weer van Almere naar Utrecht om de tv te ruilen. Je raadt het al: de nieuwe tv was niet voorradig, ook al zei klantenservice van wel. De verkoper gaf zijn excuus en ik kon weer gaan zonder tv.
Weer klantenservice gebeld. Na een arrogante behandeling - gespeend van enige service en begrip - zei de klantenservice dat het dit keer wél twee dagen later in Utrecht zou staan. Ik toen weer naar Utrecht gereden, maar je raadt het weer: geen televisie. Toen werd ik pissig bij de balie, maar weer geen begrip van Klein. Na drie keer heen en weer gereden te zijn voor Piet Snot wilde ik mijn geld retour, maar dat doen ze niet cash (ik had inmiddels wel cash betaald). Dus uiteindelijk drie ritten voor niets en een tenenkrommende klantenservice verder had ik nog steeds geen televisie en ik moest weer een week wachten op mijn geld.

Resume: wat een dramatent. Hier moet je niets online bestellen want de voorraadindicaties kloppen voor geen meter - en al helemaal niet direct aan de balie kopen. Je staat langer een verhaal over een energieleverancier en verzekeringen aan te horen wat je niet wilt, dan dat je technische info krijgt over het product. Waardeloos, geen respect voor de klant, puur willen cashen.

NB Ik zal ongetwijfeld, net als bij elke slechte recensie, een standaard reactie ontvangen van Klein. Maar dat gaat bij mij gelijk de digitale prullenbak in.

M
Was deze beoordeling nuttig? 11 0
Reageer op deze review

Gewoon schandalig opgelicht

Beoordeling 
 
1.0

Gewoon schandalig opgelicht bij Foto Klein in Wassenaar. Vlak voor de vakantie even snel een fotocamera kopen bij FotoKlein in Wassenaar. We wisten al precies welke we wilden hebben dus dat was het probleem niet.

De aardige verkoper wist ons te vertellen dat er een extra service pakket bijzat zoals een kortingsbon, een gratis servicebeurt en wat andere extra's. We moesten alleen even onze gegevens opgeven en tekenen op een digitaal schermpje.

Al een beetje argwaan en tot 3 keer toe gevraagd of we nergens aan vast zaten we geen extra kosten wilden en zeker geen verzekering. De nog steeds erg aardige verkoper wist ons gerust te stellen en we zouden echt nergens aan vast zitten. Gewoon een standaard gratis service pakket, dus getekend en de bon werd uitgeprint met nog wat velletjes papier erachter.

Thuis gekomen de velletjes achter de bon doorgelezen en bleek het verhaal even anders. We hadden getekend voor een verzekering a 4.49 euro per maand met een stilzwijgende verlenging van max 60 maanden. De eerste twee maanden waren inderdaad gratis, maar daarna betaal je maandelijks automatisch 4.49. Een bedrag wat niet direct opvalt en je over 60 maanden gewoon 269 euro kan kosten voor een camera van 217 euro nieuw prijs.

Achteraf stom, maar je gaat er gewoon niet vanuit dat als je 3x vraagt aan een aardige verkoper waarvoor je tekent je gewoon voorgelogen wordt. Het gaat dan even iets verder dan gladde verkoop praatjes en is het voor mij gewoon schandalige oplichting.

Je tekent op een klein digitaal scherm op basis van het gratis service pakket van de verkoper en achteraf krijg je pas de voorwaarden mee waaruit blijkt dat je wel degenlijk ergens aan vast zit.

Voor mij dus nooit meer foto klein..!!

VD
Was deze beoordeling nuttig? 11 1
Reageer op deze review

WINKEL SLECHT

Ik ben een zaterdag 30-5-15 in de fotoklein winkel aan de koperwiek geweest .
Voor een camera van Samsung WB800F deze zou daar op voorraad zijn daar aan gekomen
Was de camera niet op voorraad .
de verkoper ging kijken op de site van fotoklein en daar stond dat de camera op voorraad was
maar ja zei de verkoper hij is al twee jaar op de markt dus hij had hem niet meer .
Maar hij had wel de opvolger van Samsung voor 239 euro en dat was het dit is nu de tweede keer dat ik zeer slecht en on vriendelijk wordt geholpen
Dus ik zal nooit meer iets bij fotoklein kopen .
En mijn bevindingen met iedereen delen als ze mijn mening vragen over fotoklein . want ik zal er nooit meer een stap de winkel in doen ik ben blij dat ik mijn 200 euro in mijn zak heb gehouden
Ik zal deze uit geven in winkel waar de klant koning is en dat is niet bij fotoklein

T
Was deze beoordeling nuttig? 9 0
Reageer op deze review

Gladde verkooppraatjes

Beoordeling 
 
4.5

Mijn nieuwe e-reader was bij Klein het goedkoopst. En als je hem in de winkel kwam ophalen was hij zelfs tien euro goedkoper dan wanneer je hem thuis liet sturen. En dan kreeg je er ook nog twee maanden gratis verzekering bij. Ik had daar al een raar gevoel bij. Toen ik mijn bestelling in de winkel ging ophalen, trokken ze mijn keuze in twijfel. Onder het mom van goede service-verlening wilden ze mij een Icarus aanpraten, terwijl ik een Kobo had besteld. Mijn vrouw heeft de Kobo en is daar erg tevreden mee. De Icarus hadden we ook een week uitgeprobeerd en die vonden we helemaal niets. Dat heb ik ook verteld tegen de verkoper. Die begon toen een verhaal over "nieuwe chipssets" in de Kobo, toevallig nét na de aankoopdatum van die van mijn vrouw. Zeer dubieus allemaal.
En wat die gratis verzekering betreft: die moet je wel op tijd opzeggen, want die loopt na de twee gratis maanden gewoon stilzwijgend door!
Ik krijg hier al met al niet zo'n lekker gevoel van. Er zullen zat mensen zijn die in hun praatjes trappen en zich vanalles laten aansmeren.

B
Was deze beoordeling nuttig? 8 1
Reageer op deze review

verzekering

Beoordeling 
 
4.5

Maandag een camera gekocht bij Klein, daarbij werd mij verteld dat de verzekering de eerste twee maanden gratis was, voor 75,50 kon ik voor 5 jaar bijverzekeren en was ik voor alles gedekt. Dat gedaan leek een goede deal. Thuis besloot ik de polisvoorwaarden te lezen en daarin staat dat er per maand een bedrag wordt afgeboekt. Maar ik heb al 75,50 betaald dus dat begreep ik niet zo goed. Vandaag de verzekering gebeld idd per maand wordt het bedrag afgeschreven ik heb meteen opgezegd, ik vroeg hoe ik mijn 75,50 terug krijg die ik al heb betaald. Dat bedrag is niet van de verzekering. Ik heb nu 75,50 betaald voor iets waarvan ik niet weet wat het is en tevens is er niets erover op de website terug te vinden. Ik vind dit zeer slechte voorlichting van Klein en voel me op dit moment bedonderd.

B
Was deze beoordeling nuttig? 7 0

b op 10 Juni 2015

ik had tevens een screenprotector op de camera laten zetten, dit was de eerste keer niet goed gegaan omdat hij bijgesneden moest worden. Dus dinsdag terug werd er tot 2 keer toe een nieuwe gesneden bij thuiskomst zat hij scheef ik wilde hem recht doen toen zag ik dat er een kras op het scherm zat. IK baal hier zo van kan ik weer terug.

b. op 04 Juli 2015

Ff een update want ik dacht dat het was opgelost nou niet dus dit is wat ik afgelopen donderdag meemaakte nadat het beschadigde model omgerolen zou worden voor een nieuw model.
Woensdag ben ik zelf naar de winkel gegaan om te vragen of er al een nieuw toestel binnen was, ze hadden de sony a 6000 binnen alleen met een andere kit lens maar dit kon zo overgezet worden dus geen probleem. ik had mijn camera niet bij en zou een dag later terug komen. Donderdag ben ik terug gegaan naar de winkel om mijn camera om te ruilen. Dit was zo gebeurd, toen ik buiten stond besloot ik om de camera uit te proberen aangezien ik dit niet in de winkel had gedaan. Tot mijn grote verbazing was de camera al gebruikt. Ik heb nog nooit zo'n slechte service gehad een nieuwe camera omruilen voor een gebruikte. Ik dus weer naar binnen waar ik heb laten horen dat ik het er niet mee eens was. De medewerker vertelde dat de kinderen de dag ervoor even was gebuikt om aan een klant de camera te showen. Ik heb aangegeven niet accoord te gaan met een demo model en dat ik nieuwe camera die nieuw uit de doos komt wil. De medewerker gaf me het gevoel niet zo te moeten zeuren en dit maar te accepteren. Dat heb ik niet gedaan nu moet ik over twee weken weer bellen of er al een nieuwe binnen is gekomen. Nu kan ik er weer zelf achter aan, wat een gedoe allemaal. Ik vind de service ontzettend slecht!!!! Ik heb geen goed woord over voor deze actie. Ik koop hier NOOIT meer iets.

b op 05 Juli 2015

Vandaag ben ik terug gegaan naar de winkel. De 75,50 die ik heb betaald is een 5 jaar service plus garantie mocht er iets afbreken aan het toestel dan wordt het kosteloos gemaakt. Dit staat los van de gratis 2 maanden verzekering die je bij een toestel krijgt en optijd moet opzeggen omdat het anders automatisch van je rekening wordt afgeschreven.
de kras op het scherm werd volgens een verkoper verzaakt door de screen protector die eigenlijk niet bedoeld was voor mijn toestel en ook op maat gesneden moest worden. Ik krijg nu een nieuw toestel alleen waren deze niet op voorraad dus ik krijg een telefoontje wanneer mijn nieuwe camera binnen is. Netje opgelost vind ik.

b op 18 Juli 2015

Via het klein team die ook reageren op je review is er een NIEUWE sony besteld. Op donderdag kreeg ik de bevestiging dat deze binnen was, vrijdag direct naar de winkel in Eindhoven. Ik had gevraag om een sony NIEUW in doos en NIET geopend, kom ik vrijdag in de winkel om de sony op te halen. is de doos OPEN gemaakt, want op donderdag kwam er een klant en wilde ze het toestel laten zien , hoe is het mogelijk dat mijn toestel op donderdag wordt geleverd en er toevallig een klant is die het toestel wil zien en dat ze ook nog de doos open maken om het toestel te showen. Mijn mond viel werkelijk open en ik kreeg te horen maar hij is niet gebruikt hoor !!! Nee zou ik ook zeggen maar ik zou een toestel krijgen dat NIEUW in de ONGEOPENDE doos zat. Wat een ontzettend slechte service, de medewerkers in de winkel zijn zo on klantvriendelijk en kunnen zich niet eens aan de afspraak houden. ik ben denk ik nu 6 keer terug geweest en hoopte dat het nu eens goed zou gaan, mij zie je hier NOOIT meer, ik heb het toestel maar geaccepteerd want na zeker 20 mailtjes over en weer en 6 keer binnen lopen bij de winkel ben ik zo klaar met KLEIN. Leuk hoor al die gratis workshops maar begin eerst maar eens met hostmanship en eerlijkheid bij het winkelpersoneel !!! Mijn advies KOOP HIER NIETS

Jan van Oers op 26 Juli 2015

Wat is dit herkenbaar......ook ik heb deze ervaring met Klein.nl in Eindhoven, gebruikte camera's met 1600 clicks, vol vette vingers, als nieuw willen 'slijten' aan de koper, dozen geopend, camera met missende onderdelen (afdekkapje fitser ) niet compleet, geen batterijlader, geen software geen garantie kaart, of een garantie kaart met een ander serienummer, tweemaal een oude beschadigde doos met een duidelijk gebruikte camera . enz. enz. enz. een soap werkelijk.

Na veel op en neer rijden en bellen met Paul vd klantenservice uiteindelijk mijn geld terug en METEEN een nieuwe camera in een NIEUWE ongeopende doos gekocht bij de concurrent in Eindhoven, Cityfoto, fantastisch geholpen alles nieuw, veel vertrouwen, daar had ik meteen naar toe moeten gaan dus.....

Het enige positive aan Klein.nl is de klantenservice en met name Paul, die heeft me vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen, Paul heeft waarschijnlijk heel veel ervaring met de afhandeling van klachten want wat er allemaal misgaat in Eindhoven grenst werkelijk aan het ongelooflijke.

Klein.nl voor mij NOOIT meer !!

Klein op 27 Juli 2015

Beste b,

Allereerst onze oprechte excuses hiervoor. Wij betreuren deze vreemde gang van zaken ten zeerste. Wij zouden graag tot een correcte oplossing willen komen, maar helaas hebben wij geen contactgegevens. Zou je om die reden contact met ons op willen nemen door een mailtje te sturen naar info@klein.nl t.a.v. Paul? Dan proberen wij zo spoedig mogelijk contact met je op te nemen, zodat er naar een juiste oplossing kan worden gezocht.

Met vriendelijke groet,

Het Klein Team

Reageer op deze review

Waardeloze winkel

Beoordeling 
 
1.8

Via de site een Pioneer Receiver besteld, deze kon ik de volgende al ophalen in de (zogenaamde XL winkel) maar bleek de Receiver helemaal niet klaar te staan.

De receiver die niet klaarstond terwijl ik een bevestiging kreeg deze op te kunnen halen, zou ter compensatie met 1 dag worden opgestuurd en nageleverd. Toen ik na anderhalve week nog niks had, maar een mail gestuurd naar de klantenservice (medewerker Tim Penders)

Klantenservice medewerker Tim beloofde me tot 2 keer toe mij te gaan bellen. U raad het al. Ik ben nooit gebeld en na 3 weken verder weer naar de winkel gegaan. Daar hoor ik ineens dat er een logistiek probleem blijkt te zijn, voorraden die foutief worden aangeduid op hun site etc (excuses waar ik als klant niks aan heb).

En als klapper op de vuurpijl het aller slechtste nieuws : de Receiver kan niet meer geleverd worden. Dus feitelijk voor niets op niks zitten wachten, en aan het lijntje te zijn gehouden van de klantenservice (zonder service).

Dan maar helemaal annuleren om het bij een 'echte' Elektronica winkel te bestellen. Maar is er een nieuwe verrassing:

Geld krijg je namelijk niet direct terug, want ze mogen geen bedragen boven de 100,- contant uitbetalen (enkel storten op rekening)-- En dit gebeurd door de dezelfde klantenservice.

Wacht nu weer verder tot ik mijn geld terug krijg gestort op mijn rekening.
Duurt ook alweer langer als een week! Heel erg jammer en teleurgesteld ben ik deze amateurwinkel. Heb dit elders nooit eerder mee gemaakt.

P.s de Receiver was bedoeld als verjaardagskado, bedankt Klein, voor de grote vergissing hier een bestelling te plaatsen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 7 0

Klein op 11 Mei 2015

Beste Jef,

Wat vervelend om te moeten lezen dat je ervaringen met Klein niet goed zijn bevallen. Dit is natuurlijk absoluut niet onze bedoeling en wij willen dit dan ook uit de wereld helpen. Daarom zullen wij zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Klein Team

jefSjef op 11 Mei 2015

Heb van deze nare ervaring veel geleerd en zal in de toekomst vaker reviews van anderen raadplegen en lezen.
Alvorens ik een product op internet bestel.

Reageer op deze review

winkeldieven fotoklein never nooit meer

Beoordeling 
 
1.0

lg55 ub850 was bij fotoklein het goedkoopst en als je het zelf ophaal, krijg je hebt product voor 1090 en 5 jaar garantie plus extra's. uiteindelijk besteld om het op te halen in barendracht kregen we te horen dat slecht product is en niet aan te raden. mijn broertje maakte nog opmerking van elke keer als ik hier kom voor een product krijg ik dat te horen. uiteindelijk probeerde ze me een Samsung van 1799 aan te smeren. uiteindelijk aangegeven dat ik erover nadenk. zaterdag naar mediamarkt gegaan en zag de lg staan voor 100 euro duurder. ik vroeg het na hoe het zit met de LG. Daar kreeg ik te horen dat het een goed product is. De kwaliteit van de beeld was ook heel goed bij mediamarkt. omdat ie goedkoper is bij fotoklein en mediamarkt vergeleken met fotoklein, uiteindelijk ben ik teruggegaan om bij fotoklein te Op te halen want hij is daar goedkoper plus extras. eerste wat ik te horen zit een 50 hz panel in zit blabla. ik gaf aan dat het me niet uitmaakt. Toen zei die slechte verkoper, dan moet ik het van de muur halen, want ze zijn op En daarna was hij ook niet meer klantvriendelijk. toen begreep ik het pas. oplichters. uiteindelijk bij mediamarkt gekocht. perfecte winkel. fotoklein nooit meer van mijn leven. wat een slechte winkel die klanten echt oplicht.

B
Was deze beoordeling nuttig? 7 0

Klein op 29 April 2015

Beste Bram,

Wat vervelend om te moeten lezen dat je ervaringen met Klein niet goed zijn bevallen. Wij zouden dit graag met je willen oplossen, maar wij hebben geen contactgegevens. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om een mailtje te sturen naar info@klein.nl t.a.v. Paul? Dan gaan we hier achteraan.

Met vriendelijke groet,

Het Klein Team

bram op 30 April 2015

nee bedankt. ik ben al goed geholpen Door mediamarkt. Wil niks meer met foto klein te maken hebben. verander jullie manier van verkoop en val mij niet achteraf lastig.

Reageer op deze review

Gladde verkoop praatjes

Beoordeling 
 
2.3

had een Foto camera besteld via de website (Canon SX700 voor 219 euro) en als ik deze af kwam halen was deze 20 euro goedkoper. Nu woon ik vlak bij de XL vestiging in Barendrecht dus ik dacht snel verdiend. Had de camera op 30-1-2015 besteld en er waren er nog 2 op voorraad. Maar na mijn bestelling alleen maar een mailtje dat het in behandeling was. Na 3 dagen toch nog maar even gekeken op de website en er was geen voorraad, goed kan gebeuren dacht ik nog. Donderdag 5 -2-2015 kreeg ik een mail dat de camera klaar lag en dat ik 2 dagen had om deze op te halen. 2 dagen?? mag toch verwachten dat deze langer gereserveerd blijft, een week lijkt mij meer dan normaal.
Ik vrijdag naar de winkel, blijkt de camera er niet te zijn, iets met voorraad beheer en foutieve afboekingen of zo, heel vaag. Maar ik kon wel een ander toestel uitzoeken. De verkoper kwam met een aantal suggesties, uiteraard allemaal duurder. Toch een keuze gemaakt voor een Sony. Maar toen begon het gedonder. Ik kreeg er gratis 2 maanden verzekering bij, of ik even mijn rekening nummer wou geven? Hoezo? Ja want de verzekering kon ik dan zelf na 2 maanden opzeggen. Toen kwamen de verkoop praatjes over extra batterijen en geheugen kaarten. Extra batterij was zeker niet nodig omdat er op de doos van de camera stond dat er 300 tot 500 foto's op de batterij konden worden gemaakt. En geheugen kaartjes heb nog genoeg. Kreeg ik de opmerking wil je dan geen foto's maken? Dit op een zeer negatieve toon. De verkoper ging nog even wat nakijken, kwam na 2 minuten terug met de mededeling dat ik mijn UPC abonnement gratis kon uitbreiden met Film1? Wat is dit nu weer? Ik kom voor een camera en ze willen me van alles aansmeren zelfs een UPC uitbreiding! Toen ik dat ook weigerde, werd de verkoper een beetje nukkig. Toen kwam de volgende "mooie"aanbieding. Als ik nu de garantie zou uitbreiden naar 5 jaar dan kreeg ik een gratis check-up van een andere camera. Dit was voor mij de druppel. Ik ben weg gegaan en mij zullen ze daar nooit meer zien. Ben even door gereden naar Capelle ad IJssel en heb een camera gekocht bij Camera-expres. Ben daar fantastisch geholpen zonder dat mij extra dingen werden geprobeerd aan te smeren.

S
Was deze beoordeling nuttig? 7 1
Reageer op deze review

foto klein verdwijn

naar foto klein gegaan voor de kobo aura volgens website op voorraad dat was in ridderkerk
de verkoper antwoord niet meer leverbaar ik zei volgens de website we de verkoper verteld zeker er niet van afgehaald
ik naar foto klein barendrecht daar werd verteld hoe slecht de kobo aura is 9 van de 10 komen terug
beter is de icarius ereader goed die nam ik dus verkoper had hem aan zijn broer en zus verkocht werd erg veel verkocht
wel een tientje duurder.
toen ik thuis kwam en hem wou gebruiken na het opladen na 2 dagen zonder te lezen moest ik weer laden
en dat herhaalde 3 dagen later weer ik terug kreeg een andere toen ik weer thuis kon ik niet laden en opstarten
ik weer terug kreeg weer een andere deze hoef ik niet eens op te laden
aan gesloten op de computer had de kobo een naam hans er zaten zo 95 boeken op dus het was een gebruikte
toen maar weer terug en zei hem dat de terug gebrachte eraders weer door verkopen
nee dat was beslist niet waar toen wel geld terug gekregen
reactie van verkoper niets geen sorry of wat vervelend hij was erg zwijgzaam

mijn ervaring in barendrecht is doordat ik in die tijd door 3 verschilde verkopers geholpen ben dat ze allemaal de zelfde
misleidende cursus hebben gedaan
foto klein moet zijn naam veranderen in firma list en bedrog

JP
Was deze beoordeling nuttig? 6 0

Klein op 06 Mei 2015

Beste J.A. van Pel,

Wat vervelend om te moeten lezen dat je ervaringen met Klein niet goed zijn bevallen. Dit is natuurlijk absoluut niet onze bedoeling. Wij zouden dit graag met je willen oplossen, maar wij hebben geen contactgegevens. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om een mailtje te sturen naar info@klein.nl t.a.v. Paul met hierin o.a. uw klantgegevens? Dan gaan we hier achteraan.

Met vriendelijke groet,

Het Klein Team

Reageer op deze review

PAS OP ze smeren je ongevraagd een verzekering aan

Beoordeling 
 
6.3

TV gekocht bij Foto Klein Barendrecht. Nu opeens een verzekering zonder polis!!!
Bij Foto Klein in Spijkenisse hadden we ook een TV gekocht en daar gaf men netjes aan dat de gratis verzekering door je zelf wel gestopt moest worden. Ook krijg je een mailtje met de polisvoorwaarden toegestuurd. Zoals je mag verwachten.Maar bij Foto Klein Barendrecht niets van dit al. Wat Foto Klein verzwijgt in alle talen is dat ze jouw Privacy gegevens, t/m je bankgegevens doorgeven aan Harmonyservicenter. (WILT U DIT ECHT???) Een oplichterbende die vast wel een dochter zal zijn van Foto Klein. Ik kocht al ruim 30 jaar al mijn dure Audio bij Foto Klein. Dat dus nooit meer. Mijn vertrouwen is zwaar beschgadigd. Ik roep iedereen op te stoppen met zijn aankopen bij Foto Klein OF OP ZIJN MINST DIE VERZEKERING TE WEIGEREN.

L
Was deze beoordeling nuttig? 6 0

Edwinus op 26 Maart 2015

Hier hetzelfde verhaal .De verzekering is na een mail wel weer ongedaan gemaakt maar dit niet natuurlijk niet de normale manier .Overigens ze belazeren de boel ook met hun voorraadstatus .Alles is niet de volgende dag in huis .

Arjan op 20 Mei 2015

Ik heb dezelfde ervaring met de aanschaf van een tablet in Ridderkerk. De gratis verzekering wordt is in de praktijk een verzekeringspolis die je zelf op moet zeggen. Die informatie is mij in de winkel niet gegeven, en moet je lezen in de bevestigingsmail die je ontvangt. Opzeggen bij HSC is geen probleem. Let wel op de opzegtermijn van 1 maand, dus binnen 1 maand na aankoop opzeggen. Deze zogenaamde service van Foto Klein is gewoon een ordinaire koppelverkoop. Voor mij een reden om niet meer bij Foto Klein te kopen.

Lo op 20 Mei 2015

Inmiddels excuses ontvangen van Foto Klein. De polis is geroyeerd en ik heb daar een afschrift van gekregen. Dus wat dat betreft wel goede service. Maar ook een overbodige wanneer ze die verzekeringstruuk niet zouden doen.
Jammer dat zo'n, in mijn ogen GOED bedrijf, zulke zaken nodig heeft in de huidige markt om het hoofd boven water te blijven houden. Overigens altijd goede ervaring gehad met Foto Klein Spijkenisse. Met Barendrecht iets minder.

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
4.8

Via website een LCD tv gereserveerd. Direct bericht via sms en mail dat ik produkt kon afhalen, wat vreemd was omdat ik een uur eerder in het filiaal was. Dus naar filiaal gebeld. "ja, hoor, hij staat er". Daar aangekomen. Geen tv. Verkoper probeert ander (duurder) merk te slijten. Verkoper geeft aan dat hij 2 dagen later, met de volgende zending, zeker het gewenste produkt binnen heeft en belooft te bellen als het binnen is. 2 dagen later; niet gebeld. Zelf gebeld. "ja hoor hij is binnen". Weer naar het filiaal. "Nee, sorry, toch niet. Weer een aanbod voor een duurder model of met niet gewenste specificaties. Verkoper kan niet aangeven of en wanneer er dan wel geleverd kan worden. Weet ook niet of er meer reserveringen voor mij zijn, waardoor er geen zekerheid kan worden gegeven of er geleverd kan worden. Manier van handelen roept geen vertrouwen op. Ben er zowat een week mee bezig en een aantal keer voor niets op en neer gereden. Erg Jammer, dan maar de omzet van een andere leverancier verhogen.

V
Was deze beoordeling nuttig? 6 0

JH Post op 27 Juni 2014

Exact dezelfde ervaring. Alleen werden mij geen andere produkten aangesmeerd omdat er geen duurder alternatief is. Nooit meer naar Klein. Liegen en bedriegen is het enige dat ze kunnen.

F. van Buuren op 30 September 2014

Volledig mee eens V. Men heeft allerlei smoezen wanneer een product niet op voorraad blijkt en wil je van alles aansmeren -energie, UPC, etc- Prijzen zijn duurder dan geschetst en als je belt vanwege een klacht hang je ongelooflijk lang in de wacht. Tip voor Foto Klein; verander je slogan; Duur in prijs, nul qua service!

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.8

Gisteren bij dit bedrijf een homecinemaset besteld voor een hele mooie prijs.
Kreeg direct een mailtje terug dat ik het direct op kon halen en dat het er twee werkdagen zou staan. Op het moment dat ik mij meldde in de winkel keek de verkoper al moeilijk en zei dat hij er niets van wist, na even zoeken zag hij in de computer mijn bestelling. Helaas ze hadden hem gisteren uitgepakt, de bestelling over het hoofd gezien.
Dan boven maar even kijken naar dat showmodel,er lag een mooie laag stof op dit apparaat, de verkoper bevestigde dat dit niet van 1 dag kon zijn.
De verkoper deed zijn uiterste best om mij (duurdere) apparaten aan te smeren met minder mogelijkheden. Korting op het stoffige showmodel was niet bespreekbaar.
Dus ondanks de bevestiging per mail ging ik met lege handen naar huis.
Ze lokken je gewoon naar de winkel om je iets duurders te verkopen.
De aangeboden kortingsbon van 10 euro heb ik niet aangenomen want ik zal hier nooit meer iets bestellen of kopen en raad iedereen af dit wel te doen

MS
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review

Vorige week woensdag/donderdag heb ik voor 4040,- aan cameraspullen bij klein gekocht in het filiaal in barendrecht.nde converter 1.7 bleek niet op voorraad en ik heb gevraagd om bestelling naar filiaal in breda te leveren(mijn woonplaats). Mij werd geadviseerd om deze zelf in de winkel in breda te bestellen.

Afgelopen zaterdag heb ik de converter in breda proberen te bestellen. Bleek dat ze hem moesten laten bezorgen vanuit het filiaal in barendrecht! De verkoper wilde mij hier 20 euro bezorgkosten hiervoor in rekening brengen. Ik heb aangegeven geen bezorgkosten te willen betalen omdat ik net uit barendrecht speciaal naar breda was gezonden twee dagen tevoren! Na veel moeilijk doen heeft verkoper uiteindelijk bezorgkosten kwijtgescholden. Vervolgens adviseerde hij mij om service plus aanbieding te nemen op converter, deze aanbieding gold voor alle nikon producten. Ik vroeg hem verbaasd of dat dan ook op de nikon cameras gold aangezien ik mijn nikon d610 net bij klein barendrecht had gekocht...Dat bleek het geval en ik gaf aan graag 1 nacht over dit voostel na te denken voor de d610. Verkoper ging weer moeilijk doen, hij kon het alleen voor mij regelen als ik meteen zou beslissen. Een dag later was de aanbieding niet meer geldig, want zei hij, dat hij mij maar moest geloven dat ze me in barendrecht niet van de aanbieding op de hoogte hadden gesteld...Op moment van afrekenen bleek converter ineens 60euro duurder dan in barendrecht(460 ipv 399), dit gaf ik aan, verkoper zei dat ik die dan maar moest halen in barendrecht filiaal...Dus gaf ik aan dat ik dan beter alles in barendrecht kon regelen. Verkoper gaf opnieuw druk met het verhaal dat ik dan te laat zou zijn voor service plus aanbieding. Ik zoekend naar mijn pinpas, blijk ik deze niet bij te hebben. Verkoper insinueert wederom dat ik niet de waarheid spreek en zegt spottend;hoe heb je dan in barendrecht kunnen betalen? Ik antwoordde 'je luistert niet, dat was eergister'!

Verkoper gaat door;ik zie toch dat je een creditcard in je portemonnaie hebt! Ik laat hem verontwaardigd mijn passen zien om te bewijzen dat ik geen pinpas nog creditcard bij had! Nu een paar dagen later besef ik me hoe onrespectvol de verkoper mij behandeld heeft. Ik had natuurlijk gelijk weg moeten lopen en hem op zijn plaats moeten wijzen. Ik had iets anders gehoopt bij foto klein, zeker wanneer ik net meer dan vier 4duizend euro aan fotospullen heb gekocht! Ik twijfel dan ook om alsnog mijn spullen te retourneren, aangezien mijn vertrouwen in foto klein gedaald is. In ieder geval zou ik iedereen aanbevelen om nooit in het filiaal in Breda een aankoop te doen. Overigens ben ik erachter gekomen dat er voor interfiliale bestellingen normaliter helemaal geen bezorgkosten bestaan! Erg vreemd dat ze mij dus wel 20 euro hiervoor in rekening wilden brengen!

CP
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Pasfoto's

Beoordeling 
 
4.5

Gister moest ik pasfoto's laten maken bij Klein, omdat de foto cabine kapot was op het gemeentehuis.
Laatste keer was in 2008-9 toen was de prijs €7,50. Nog acceptabel.
Nu was de prijs €14,99! Belachelijk! Ik kreeg 6 pasfoto's mee in een hoesje, dit vind ik eigenlijk al onzin, want ik maak deze nooit op! Enkel voor een rijbewijs of identiteitkaart, om de 5 jaar dus, en dan lijk ik er niet meer op....
Ik was afgeleid tijdens de betaling, kreeg geen bon mee, en zag het pas op mijn rekening terug.
Schrok me Kapot!
Ik kreeg nog wel een email waarmee ik 10 gratis foto's kan printen, wat ik nooit doe in winkels...
Waarom is het zo achtelijk duur? Dit is toch niet leuk meer...

J
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

WAARDELOOS!

Beoordeling 
 
3.0

Algemeen

Wilde een printer hebben en deze was bij klein goedkoop dus besteld en betaald. De volgende dag deze mail:
Hartelijk dank voor uw bestelling, helaas heeft het systeem uw bestelling 910100014692 automatisch geannuleerd.

Bij deze willen wij u op de hoogte stellen van het feit dat wij uitsluitend aan consumenten leveren voor privé gebruik. Omdat u een bestelling heeft geprobeerd te plaatsen en niet wordt gekenmerkt als privé gebruiker maar als handelaar/wederverkoper/verhuurder kon uw bestelling niet in behandeling worden genomen. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Mocht u toch een vorm van betaling hebben kunnen doen dan wordt dit automatisch teruggestort op de bij ons bekende rekening. Dit gaan wij direct in orde maken en zal in de regel binnen 5 werkdagen weer op uw rekening worden bijgeschreven.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak en hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zomaar, geen overleg, wel order geaccepteerd en betaling geaccepteerd.

Echt HEEL onbeschoft.

Verzending
Zie korte toelichting, het enige wat verzonden is is een knullig automatisch mailtje.

Klantenservice
Hierover net gebeld en men verschuilt zich achter het niet aan bedrijven verkopen nou, dat is een vette leugen als ik potloden en fietsen zou verkopen had ik hier nu een printer staan want dan was het wel OK. Helaas verschuilt de klantenservice zich achter het systeem, betaling al teruggestort, order al geannuleerd enz. BAH en de beste man waar het ding voor is mag vanavond weer op mijn printer rommelen omdat dit bedrijf echt HEEL onbeschoft te werk gaat mijden dus

A
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

verzekering

Beoordeling 
 
2.5

September 2014 fototoetel gekocht bij foto-klein oud-beijerland.Verkoper had het wel over een gratis service/onderhoud/diefstal verzekering voor drie maanden.NIET verteld werd dat je daarna vastzit aan een verzekering voor langere tijd.Heb vorige week twee maal een maandpremie laten storneren door mijn bank en vandaag 31 december een brief gekregen vanHSC (????)/Harmony Service Center.Vaag bedrijf,zal wel van Klein zelf zijn.
Meteen gebeld en mijn verhaal verteld,de dame aan de telefoon vroeg mij of ik die verzekering wilde opzeggen en dat wilde ik wel.De bevestiging mail kwam vrij snel maar wel met inachtneming van 1 betalingstermijn opzegtermijn conform de polisvoorwaarden (heb ik die dan?...nee dus)
Al met al riekt dit naar flessentrekkerij,dat durf ik hier echt wel te stellen.
Tip voor Foto-Klein:kappen met die dubieuze handelswijze om verzekeringen aan te smeren.

JV
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
2.5

Wat voel ik me nu dom en opgelicht! Gisteren een televisie besteld op hun website. Die kon vandaag opgehaald worden in Breda. Dus ik daar naar toe. Kreeg ik de vraag wat er met mijn oude televisie was. Heel slim want hij speelde daar dus helemaal op in.

De verkoper had in principe een geloofwaardig verhaal en kon mij ook echt verschillen tussen de Samsung (die ik had besteld) en een andere televisie laten zien. Uiteindelijk die andere televisie gekocht die € 125,- duurder was.

Toen ik thuiskwam en de televisie uit ging proberen, drukte ik per ongeluk op een knopje. Goh, het beeld werd ineens een stuk minder zoals op de Samsung te zien was. Ik druk het weer in en het beeld wordt helder. Toen ging er een alarmbel rinkelen. Zouden ze die Samsung bewust slecht in hebben gesteld zodat ik die niet zou willen?? Waarschijnlijk wel.

Nu was ik net op internet aan het kijken en kom ik achter twee dingen:
1. De televisie is niet full HD, maar HD ready. De Samsung was full HD. Iets dat ik ook gewoon wilde hebben.
2. De televisie kost bij alle andere aanbieders op internet maximaal € 329,-. Ik heb voor deze € 375,- betaald en dat was volgens hen MET korting.

Ik ben nu echt razend! Op hun website staat 30 dagen omruilgarantie en 100% tevredenheidsgarantie. Prima. Ik heb ze net meteen gemaild. Ik wil gewoon de Samsung en het resterende bedrag wil ik terug.

Wat een stel oplichters!!!

AS
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Amandje S op 26 Juli 2014

Even een update. Ik ben vandaag terug geweest met de veel te dure televisie, aangegeven wat het probleem was en dat ik gewoon mijn geld terug wilde. De verkoper die ik vandaag had, bleef ontzettend vriendelijk en netjes terwijl ik echt boos was (wel rustig bleef natuurlijk). Hij vroeg of ik op basis van mijn wensen dan niet toch even naar een andere televisie wilde kijken.
Om hem tegemoet te komen, was ik bereid te luisteren. Hij liet me een prachtige televisie zien die veel beter was dan degene die me gisteren was verkocht en voor een paar tientjes minder dan wat ik nu betaald had. Ik heb rustig de tijd gehad om op internet hun prijs te vergelijken met andere aanbieders van hetzelfde merk en nu waren ze inderdaad de goedkoopste.

Al met al moet ik zeggen dat deze verkoper de situatie heel erg netjes heeft opgelost. Dat moet ook gezegd worden!

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.0

Waardeloze winkels. Verkoper zal er alles aan doen om je een veel duurder of juist oud apparaat te verkopen voor belachelijke prijzen. Je wordt bijzonder slecht behandeld, krijgt zeer slecht advies (een en al leugens) en men komt geen enkele afspraak na.

Mijn advies, koop nooit iets bij camera.nl of foto klein. Nog voor je thuis bent, heb je al spijt van je aankoop.

D
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Jaap op 25 April 2013

Helemaal met D.Vries eens! Ga nooit naar foto klein.
Mij werd in de winkel een "speciale aanbieding" gedaan: camera voor 680 euro, maar nu inclusief geheugenkaartje, draagtas en UV-filter bijelkaar slechts 560 euro. Ik heb gevraagd om een dag bedenktijd en thuis het typenummer opgezocht: dezelfde camera blijkt bij concurrent Foka voor 350 euro in de winkel te liggen!

j schreudering op 25 Mei 2013

Helemaal mee eens, de verkopers hebben
een groot ego, de klant is dom, in hun
ogen. Ze willen je alleen
maar dure spullen aansmeren.
Ze hebben mij een dure sd kaart
aangesmeerd,32 gb voor 69 euro
En werkt voor geen meter.
nooit meer foto klein.
een kleine naam met grote
gevolgen.

Pezer op 17 Augustus 2013

Ja en alsof je bij de andere dozenschuivers meer service krijgt? Die prijzen moeten ook ergens vandaan komen.
Ik heb al 2,5 jaar tevreden een spiegelreflex van foto klein, was een goede deal en heb er nooit wat mee.
Mijn volgende aankoop wil ik liever ook bij Foto klein doen. Ik verkies ze dan juist boven een groot concern omdat ze daar de overzicht blijken te verliezen, zoals de zaak Satun. Tegenwoordig MOET je jezelf eerst inlezen op het internet, dat staat al jaren vast. Eerst goed de prijzen kennen en dan gaan kopen is het advies.

Ruub op 04 December 2013

Ik weet wel hoe de vork in de steel zit,
Heb namelijk ook een poosje bij Foto Klein gewerkt,
dus weet precies hoe het er daar aan toe gaat.

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.0

Ik ben zeer ontevreden over de manier waarop er als klant met je om wordt gegaan.

Wat ik in veel reviews over deze (web)winkel lees is dat er steeds van alles aangesmeerd wordt, elke verkoper heeft zijn eigen merk.

Mijn eerste contact met de winkel had ik, omdat ik via Tweakers zag dat een bepaalde canon L lens hier goedkoop was, en nog goedkoper als je hem op ging halen.
Aangekomen zei de verkoper dat ik een Tamron moest kopen, ben zo dom geweest om dit te doen omdat deze een f2.8 was en de Canon een f4.0.
Deze lens zou me 500 euro kosten... ik ging er vanuit dat ik de laagste prijs garantie kreeg dus ben naar huis gegaan, thuis aangekomen zag ik op internet dat hij voor 399 te koop stond dus ben direct terug gegaan... Heb het aangekaart en ik kon maximaal 80 euro terug krijgen omdat hij niet lager kon gaan volgens het systeem volgens hem... Ik ging akkoord omdat ik hem een keer het voordeel van de twijfel gaf en al blij was dat ik überhaupt al 80 euro terug kreeg!

Gelukkig heb de Tamron verkocht via deze website omdat ik toch de Canon daarna gekocht heb, ook smeerden ze me van alles aan waar ik niet op in gegaan ben.

Nu heb ik daar al voor een aantal duizenden euro's aan spullen gekocht en gaan ze moeilijk liggen doen om een tientje.

Na het lezen van deze reviews denk ik dat ik voortaan ook maar weg blijf bij deze winkel, het hele verkoop idee achter deze winkel is zoveel mogelijk troep erbij verkopen waar niemand iets aan heeft.

Ik zou dan ook iedereen die hier iets koopt aanraden om te kopen waar je voor komt, en je verder geen dingen wijs laat maken.

Vandaag hoorde ik een verkoper zeggen dat je een spray hebt die je op het scherm en de lens van een compact camera kan spuiten waardoor er geen krasjes meer op komen.
WAT EEN LULKOEK!!

Ik heb woensdag 21/11 een Canon 16-35mm f/2.8L II USM gekocht in Breda voor 1249€. Ik had een waardebon van de vorige L-lens die ik gekocht heb ter waarde van 10€. De persoon die me geholpen heeft heet P.J.J. Matthijssen.

Heb er een protector filter bij gekocht die volgens hem normaal 100€ kostte, maar ik voor 70€ mocht hebben omdat ik hem in combinatie met de lens aanschafte. Ik vond het raar, omdat normaal gesproken de filters van dit merk rond de 40/50€ kosten. De verkoper zei dat ik dan wellicht een ander type had.

Bij thuiskomst bleek dat het precies hetzelfde filter was dus ging ik op internet kijken en kon ik hem bij de concurrent voor 50€ kopen. Mail ik netjes naar de klantenservice en die vertelden me dat ik in de winkel mijn verschil terug zou krijgen.

Kom ik in de winkel en kijken ze achter de balie op de site en zegt de verkoper dat hij bij de concurrent niet meer op voorraad is, helaas zegt hij. Uiteindelijk kreeg ik dan wel het verschil terug maar ik kreeg in plaats van 20€ maar 10€ terug.. Dat kwam omdat ik volgens de verkoper maar 60€ heb betaald voor het filter (de waardebon was als korting op de bon bij het filter gezet). Zelfs toen ik zei dat P.J.J. Matthijssen mij 2 dagen eerder de waardebon van 10€ als korting op het filter heeft gegeven ging er geen belletje rinkelen bij hem. Als deze korting op de lens was toegepast dan had ik nu 20€ gekregen in plaats van 10€. Toen ik even later zelf ging kijken op de website waar hij goedkoper was, kon ik hem wel gewoon bestellen.... Vuile leugenaar!!

Na meerdere malen het verhaal verteld te hebben kwam P.J.J. Matthijssen er naast staan en die deed of zijn neus bloeide en zei dat ik het filter dan maar op internet moest kopen als het me niet aan stond wat ze voor me konden regelen. Wat een absurde reactie, en vooral DOM want als je klanten een goede service wilt bieden dan reageer je zo niet.

Het gaat mij echt niet om een tientje, maar als ze er uiteindelijk met 3 man sterk in de winkel nog geen hol van begrijpen en net doen alsof IK dom ben, terwijl ik goed snap hoe het allemaal in elkaar steekt, dan is het voor mij echt de laatste keer geweest dat ik bij deze winkel iets gekocht heb.

D
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

Patje op 08 Mei 2014

Zie je wel, dat is gewoon standaard een verkoop techniek van alle verkopers, ze bieden wat aan via hun site/folder kom je daar in dew winkel, begint zo jongen al te zeggen dat de kwaliteit minder is en ik beter voor een meerprijs een ander tv kan kiezen.

Het ging bij mij om de samsung F5500 smart tv, die ik uiteindelijk niet heb gekocht van wegen andere abenezer streken van foto klein.

Heb het helemaal gehad met die winkel stelletjes uitbuiters!!
ik mis de goeie oude winkels met echte service, zoals modern en It's.

Reageer op deze review
79 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4

Wij zijn benieuwd naar jouw Foto Klein ervaring

FOTO KLEIN is een bedrijf wat al ruim 35 jaar bestaat en noemt zichzelf één van de meest complete en betrouwbare aanbieders op het gebied van Foto, Video, Audio en TV. De webshop Fotoklein.nl biedt een uitgebreide fotoservice waarmee foto’s in de beste kwaliteit voor de beste prijzen afgedrukt kunnen worden.

Fotoklein.nl heeft daarnaast een uitgebreid assortiment in beeld, geluid en electronica. Het assortiment van Foto Klein varieert van de nieuwste en grootste LED televisies en Home Cinema Sets tot digitale foto camera’s, navigatieapparatuur, fotoprinters, en geheugenkaarten, tegen scherpe prijzen.

Voordelen Foto Klein:

  • Laagste prijsgarantie
  • Mogelijkheid tot volgen workshops en cursussen bij Foto Klein
  • Eigen klantenservice met reparatiecentrum

Wat is uw ervaring met Foto Klein? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Foto Klein hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Foto Klein reviews lezen.

Telefoonnummer: -

Algemene informatie

Afhalen mogelijk
nee