fonQ reviews & ervaringen

www.fonq.nl
 
3.3 (107)
fonQ ervaringen

107 fonQ reviews

 
(9)
 
(3)
 
(9)
 
(25)
 
(64)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
116 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6
Volgorde

Waardeloze!!!

Beoordeling 
 
4.5

Slechte service! Het bestellen en leveren gaat heel snel en goed.
Camping gas kookplaat gekocht onderdelen zijn kapot gegaan, kleur is weg binnen drie weken was de camping gas kookplaat kapot.
Contact opgenomen met klantservice, maar volgens Fonq valt plastic onderdelen niet onder de garantie.
Je koopt een camping gas en die is niet brandbestendig.
Waarbij men belooft de retour producten in behandeling te nemen. Komen afspraken niet na. Waardeloze....
Nog steeds geen reactie, we zijn 4 weken bezig. Zeer slecht ervaring

S
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review

FonQ: nooit meer, te traag, te omslachtig, zlef overal achteraan

Beoordeling 
 
3.0

Tweetal giftcards ontvangen in december als kerstgeschenk van mijn baas. Dus enthousiast ben ik bij FonQ gaan bestellen in januari. Het bestelproces ging gemakkelijk. Product werd snel bezorgd. Ik wilde omruilen, en dan begint de ellende.
Het begint dus dat je op de website moet aangeven dat je wilt omruilen. Vervolgens moet je wachten op een email met een retouradres en ticketnummer. Persoonlijk vind ik dit al wat omslachtig, maar ok. De e-mail met gegevens duurde een paar dagen. Toen kreeg ik wel een ticketnummer, maar geen retouradres. Dus maar even een e-mailtje sturen. De reactie hierop duurde weer twee dagen. Ok so far gaat het. En dan kan je blijven wachten…en wachten…en wachten… dus ik denk, ik ga maar eens FonQ contacten. Dan krijg je eerst excuses dat zij zelf niets hebben laten horen. Wat blijkt, ik heb 2 producten besteld en 1 was niet op voorraad. Die wordt over een week verwacht, vanaf 1 febr, “zou u het andere product dan alvast willen ontvangen?” Ja hèhè, ik wacht al twee weken. Nou het ene product heb ik binnen gehad. Maar 4 weken later wacht ik nog steeds op het andere product. Wederom maar weer FonQ gemaild met de vraag hoe lang ik nog moet wachten of wat een alternatieve oplossing is (ik ben het een beetje zat dat ik begin maart nog steeds zit te wachten op een product besteld eind januari). Reactie FonQ: excuses en het duurt nog even en we weten niet hoe lang. Dus blijkbaar geen oplossing.
Ik heb daarop maar gevraagd of ik mijn geld teruggestort kan krijgen en of ze in het vervolg ook het juiste emailadres willen gebruiken (reacties stuurde steeds naar een ander e-mailadres). Je raadt het al, op het verkeerde e-mail adres wordt er gereageerd, en ze zeggen het terug te storten op mijn rekening of de giftgard waarmee de betaling is gedaan. Hierop heb ik gereageerd dat ze ten eerste mijn correcte e-mailadres moeten gaan gebruiken en ten tweede dat ik inmiddels absoluut geen zaken meer wil doen met FonQ en gewoon mijn geld teruggestort wil hebben. Dit kan niet, betaalt met giftcard is terugstorten op giftcard. “Wij storten het betaalde bedrag terug op de rekening of giftcard waarmee de betaling is gedaan. De verwerking van een terugstorting kan enkele werkdagen in beslag nemen.” Dit was op 1 maart. Vandaag is het 25 maart en ik heb nog steeds niets terugontvangen.

L
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Levering vertraagd, retour duurt 2,5 week??

Beoordeling 
 
1.3

Kadobon van Fonq gekregen. Eerste keer dat ik er bestel. Meteen ook de laatste keer. Levering was een dag te laat. Jammer, geen ramp. Helaas bleek het gekochte product van lage kwaliteit en bovendien defect. Meer de schuld van de producent niet van Fonq. Dus retour sturen. Tot mijn verbazing moet dit middels een formulier waarna je een dag later een mail krijgt om een retour etiket uit te printen. Erg omslachtig...
Maar direct gedaan. Inmiddels ruim 2 weken verder en nog geen bevestiging dat retour ontvangen is noch terugbetaling van het geld. Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Die geven aan dat het heel normaal is dat het retourproces 2,5 week duurt! Dat is dus helemaal niet normaal. Nog nooit eerder meegemaakt.
De tijdelijke korting die ik kreeg is inmiddels niet meer geldig. Een fatsoenlijke webwinkel zou daarin tegemoet komen, maar Fonq niet. Hoe ik het lef heb het uberhaupt ter sprake te brengen? Natuurlijk krijg ik die korting niet meer. Gewoon pech!
En bedankt. Nooit weer. Wat een onprofessionele, klantonvriendelijke winkel is dit.

K
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

fonQ op 30 Mei 2017

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het plaatsen van uw review.

Wij vinden het vervelend hoe het is gelopen met de retourzending en dat u niet op de juiste manier bent geïnformeerd. Graag zien wij uw ordernummer tegemoet, zodat wij het verder voor u kunnen uitzoeken.

U mag de e-mail versturen naar webcare@fonq.nl.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Het team van fonQ.

Reageer op deze review

Waardeloze klantenservice

Beoordeling 
 
1.3

Ik heb op 10 mei een product besteld. De levertijd was 2-5 dagen maar over 6 dagen pas hebben we het gekregen. Daarna wilden we het ruilen met een grote maat. Fonq heeft een mooie pagina voor retourneren/ruilen net als de website zelf. Ik heb alles ingevuld en een bericht gekregen ''Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw aanvraag in goede orde ontvangen en nemen deze in behandeling. U ontvangt zo snel mogelijk een reactie'. Leuk. Maar vervolgens helemaal niks gehoord van de klantenservice! Uiteindelijk over 2 dagen heb ik gebeld en daardoor een email gekregen over retour sturen instructies. Ik heb meteen een afspraak gemaakt met DHL om het op te halen. Het product was opgehaald. Daarna heb ik weer niks gehoord van Fonq - geen bericht over ''we hebben het product gekregen en we gaan het verder verwerken'' of zo, helemaal niks. Ik heb weer gebeld. Het duurt trouwens elke keer ongeveer 15 minuten tot dat ik überhaupt met een klantenservice medewerker kan praten. Ja, Fonq heeft het gekregen maar het duurt nog 14 dagen om het te verwerken. Het was blijkbaar te veel werk om zelfs een email sturen aan de klant ervoer mar goed. Ik hoor wat binnen 14 dagen. Alweer niks gehoord natuurlijk. Ik heb vandaag (31 mei!!!) weer gebeld om mijn bestelling te annuleren. Ik wil geen nieuwe product krijgen van van Fonq meer dus ik heb het geannuleerd. Ik wil eigenlijk nooit iets kopen van Fonq meer. We kopen bijna alles van internet (cadeaus, office artikelen, boodschappen, kleren, mobiele telefoons enzovoort) maar we gaan echt NOOIT iets kopen van Fonq. Jammer, gemiste kans om nog een loyale klant te krijgen. Waardeloze klantenservice. Zonde van de investering. We gaan lekker door met bol.com want hun klantenservice is echt top! (PS. Ik ben benieuwd of het geld naar onze rekening echt wordt gestuurd tot 2 juni).

I
Was deze beoordeling nuttig? 5 0

fonQ op 13 Juni 2017

Beste Isil,

Wat een ontzettend vervelende ervaring. Hierbij willen wij dan ook graag onze oprechte excuses aanbieden voor de slechte bereikbaarheid en de late reacties. Het is enorm druk en hierdoor zijn de wachttijden helaas langer dan gewenst. Uiteraard doen wij er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, zodat de klanten weer kunnen profiteren van de service waar wij voor staan.

Uiteraard willen wij deze case wel graag snel voor u afhandelen en wij willen u dan ook vragen om uw ordernummer te sturen naar webcare@fonq.nl. Wij zullen de status dan nakijken en ervoor zorgen dat alles goed wordt afgerond.

Nogmaals onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het team van fonQ.

Reageer op deze review

Levering: >6 maanden

Beoordeling 
 
1.0

Na 6 maanden de bestelde tafel nog steeds niet ontvangen. Wel een verkeerde bezorgd, na 4 maanden, die niet gebruikt mag worden en uit kostenbesparing ook niet wordt opgehaald dus al 2 maanden enorm pakket als sta-in-de-weg in huis. Steeds zelf overal achteraan, vanuit Fonq komt het niet. Uiteindelijke compensatie: nog geen 10%, schandalig! Omdat de tafel meteen betaald moest worden ook geen keuze meer om de tafel elders aan te schaffen.
Op afspraak leverbaar betekent bij Fonq dat ze het niet in huis hebben en dat het afwachten is wanneer het product te leveren is.

M
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Ongerust

Heb 29 dec een keukenrobot besteld.
Tot hier toe nog geen enkele reactie van Fonq !
Probeer telefonisch kontakt op te nemen maar ik wordt gewoon in wacht gezet zowel op het Belgisch nr als het Nederlands.
Maak me nu wel ongerust of dit wel een betrouwbare shop is ?,,,,,,

V
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Levertermijn niet accuraat

Beoordeling 
 
5.0

Wij hebben ondervonden dat de levertermijn niet accuraat zijn, 4 dagen vertraging, en dat de uiteindelijk track & trace waarbij je de levering kan volgen niet 100% correct is.
Daarnaast is de compensatie die we kregen voor de laattijdige levering als sinds 21 jan'16 "onderweg"...

DF
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

fout

Beoordeling 
 
4.3

Slechte afhandeling van mijn klacht. Verkeerde kleur van product gekregen. De kleur die op website stond hebben ze helemaal niet. Moest het dus nu zelf terugsturen en ter compensatie na vragen 5 euro korting op volgende bestelling. Afgeslagen want ik heb geen vertrouwen meer in Fonq. Ik bestel via internet omdat ik geen tijd heb om naar winkels te gaan dus ook niet om het terug te sturen. Bestel alles via internet dus ze lopen heel wat geld mis van mij.

T
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Bestel nooit bij fonQ.

Beoordeling 
 
2.3

Bestel hier nooit. Lachwekkend bedrijf.

Had een horloge besteld en de extra optie gekocht voor cadeaupapier. Bij het uitpakken thuis bleek het hele horloge te missen. Sterker nog, fonQ heeft nog glashard tegen mij lopen liegen in de correspondentie tussen ons.

Ik heb nu een geschil lopen bij PayPal, als hier niks uitkomt onderneem ik verdere stappen.

De ervaringen van andere mensen van fonQ zijn ook uitermate slecht. Zoals je kan zien op facebook, google recensies en reviewspot.

BESTEL HIER DUS NOOIT

FonQ kan een puntje zuigen aan een bedrijf als coolblue.

D
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

verkeerd geleverd, retour is hel

Beoordeling 
 
2.0

In de eerste week van januari bestelde ik een posterhouder op A1 formaat. Er werd mij een veel kleiner exemplaar geleverd, na contact op te nemen met Fonq mocht ik deze retour sturen en kreeg ik bericht wanneer de A1 geleverd kon worden. Ondertussen kreeg ik dan het geld terug op mijn giftcard. Na veel mailwisselingen over dat het geld op de giftcard stond, maar nooit stond dit bedrag er op is het artikel inmiddels 3 euro duurder geworden. Geen geld terug en geen artikel en nog geen excuus of wat dan ook van Fonq over het aantal fouten wat ze hebben gemaakt. Uiteindelijk zou het bedrag op de card staan, wel een paar euro minder dan ik had dus kortom. Het artikel is duurder en ik heb minder geld terug dan ik heb betaald. Ik bestel er nooit meer wat, enorm slecht.

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Stalking!

Beoordeling 
 
1.0

Wij hebben maanden geleden iets besteld bij Fonq. Eerst kregen we het verkeerde artikel geleverd, maar uiteindelijk het juiste. Maar nu worden we sinds een maand ronduit gestalkt. We hebben niks besteld, maar volgens Fonq is er wel iets op onze postbus bezorgd. Het blijkt om een dame te gaan in een hele andere stad, maar Fonq blijft ons mailen en bellen. Wij weten van niks, hebben ook niks ontvangen. Sinds wanneer moet je je als (vroegere) klant verdedigen tegen een foute verzending van een bedrijf? Los het op zou ik zo zeggen. Laat 1 ding duidelijk zijn, wij kopen nooit, maar dan ook nooit meer iets bij dit bedrijf.

S
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Barslechte service

Beoordeling 
 
1.0

Toen ik dit product bestelde stond er 2 tot 5 werkdagen levertijd. 6 februari besteld. Nu al 13 maart en ze 'hopen' te leveren op 31 maart! Het was bedoeld voor de verjaardag van mn zoontje eind februari... Hij was erg verdrietig. Ongelooflijk slechte service, zeg maar geen service. Geen compensatie of alternatief.

N
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

Martine van fonQ op 13 Maart 2017

Hoi!

Wat ontzettend vervelend dat je nog niets geleverd hebt gekregen. En natuurlijk nog erger voor je zoontje. Sorry hiervoor! Zou je misschien je ordernummer naar webcare@fonq.nl kunnen sturen? Dan gaan wij kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Groeten Martine van fonQ.

Reageer op deze review

Slechte ervaringen

Beoordeling 
 
1.0

De vorige keer al ruim een maand op een dekbedhoes gewacht. Terwijl op de site staat: op voorraad (voor 23.00 besteld is de volgende dag geleverd), meldt de klantenservice me dat de hoes niet op voorraad is. En ook na een belletje van mij wordt dat niet aangepast op de site.

Stom geweest en onlangs weer iets besteld... en weer hetzelfde gelazer. Tijdens de bestelprocedure krijg je zelfs een tijdsblok te zien, wanneer de producten bij jou worden afgeleverd. Als je hebt betaald ook een track-and-trace code via de mail. En vlak daarna weer een mail: 'Excuses, wegens onvoorziene omstandigheden hebben wij het toch niet op kunnen sturen'. Inderdaad, volgens de track-and-trace link, blijft het aangemelde pakketje op deze status staan. Niks. Fonq is telefonisch niet bereikbaar en reageert niet op mails.

Ditmaal had ik slechts 3 dagen voor een verjaardag en moet ik iets anders verzinnen. Wijze les, ik bestel nooit meer iets bij Fonq.

P
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

fonQ op 22 Mei 2017

Beste Petra,

Wat ontzettend vervelend om te horen dat u deze ervaring met ons heeft. Wij begrijpen dan ook erg goed dat u hier niet tevreden over bent.

Zou u ons een e-mail kunnen sturen met uw ordernummer? Wij ontvangen het ordernummer graag op webcare@fonq.nl. Wij zullen de situatie dan intern voor u nakijken.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Het team van fonQ.

Reageer op deze review

Schandalige waardeloze service bij klacht

Service 
 
1.0

Een mooie houten buitenset gekocht, stoel en 6 tafels .
http://www.fonq.nl/product/sens-line-toulouse-tuinset-200-cm/120185/

Vol goede moed in elkaar zetten. Tafel geen probleem. Eerste stoel, schroeven paste niet. eindeloos geprobeerd toen maar boormachine en gaatje wat groter gemaakt. Volgende stoel precies zelfde problem. Derde stoel zag ik meteen al dat het fout was. Kortom een duidelijke slechte constructie. Die andere drie zitten nog in de doos.

Contact met FonQ. Helaas kunnen u maar 25 euro geven voor ongemak voor een set van 750 euro!!! Want door te boren was garantie vervallen!!! en dan konden ze hem niet nogmaals aanbieden. Werkelijk belachelijk een defecte set nogmaals in de winkel willen zetten.

Als zij slecht produceren / inkopen en dan bij probleem bij mij leggen. Met deze service gaan ze het niet lang redden.

A
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review

OPLICHTING

Ik zou liever 0 sterren willen geven aan dit bedrijf. Was een vaste klant, maar dit is de laatste keer dat ik hier iets bestel. Ik bestel een fauteuil wat op voorraad is en die de volgende dag geleverd moet worden door PostNL Extra@Home, zit de hele dag thuis en ontvang niks. Zelfs op de bezorgdag zeggen ze telefonisch dat ze het naar je verstuurd hebben. Daarna sturen jullie mij twee uur nadat ik gebeld heb een email dat de bestelling is vertraagd. Jullie hebben dus gewoon NIKS verstuurd.
Het track and trace die jullie naar mij versturen werkt niet. Er staat PAKKET NIET GEVONDEN. Als jullie wel hadden verstuurd stond er PAKKET ONTVANGEN DOOR POSTNL. HET PAKKET IS ZELFS NIET AANGEMELD. Is dit nou een OPLICHTING.
Op de track and trace pagina van PostNL staat dat dit track and trace code NIET BESTAAT.

Hieronder staat de email die ik heb ontvangen van fonq
----------
Beste Dhr. Serhat Emeni,

Onlangs heeft u een bestelling geplaatst met ordernummer ******** bij fonQ.

Momenteel ervaren wij grote drukte waardoor uw bestelling helaas niet op tijd is verstuurd. Uw bestelling zal daarom vandaag niet geleverd kunnen worden.

Wij doen ons uiterste best om er voor te zorgen dat de levering morgen alsnog bij u bezorgd wordt. Zodra de bestelling is ontvangen door de bezorgdienst ontvangt u per e-mail een Track & Trace-code.

Onze excuses voor het ongemak. Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice fonQ
----------
JULLIE GEVEN ZELF TOE DAT DE BESTELLING DOOR DE DRUKTE NIET AAN DE VERVOERDER KON WORDEN AFGEGEVEN. WAAROM ZEGGEN JULLIE DAN DAT DE BESTELLING IS VERZONDEN. WAAROM STUREN JULLIE MIJ EEN VALSE TRACK AND TRACE CODE.

Als kers op de taart hangen jullie de telefoon op terwijl ik aan het praten ben met jullie collega. DAT IS NOG EENS SERVICE!!!

Als laatste wil ik iedereen WAARSCHUWEN die hier iets willen bestellen, met name grote artikelen zoals meubels. Bespaar je de moeite en doe het ALSTUBLIEFT NIET, ze zeggen dat ze verstuurd hebben, maar je ontvangt NIKS.

SE
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
9.5

Bij Fonq.nl een dure droogmolen van Brabantia besteld. 3 maanden nadat ik die besteld had ging er iets kapot waardoor ik hem niet meer kon gebruiken. Fonq gebeld.
Zonder enig probleem kreeg ik een nieuwe droogmolen thuis afgeleverd, de oude namen ze mee terug.
GEWELDIGE service, heel vriendelijk aan de telefoon toen ik erover belde. Prima service.
De bezorger van de nieuwe droogmolen belde s`ochtends op hoe laat hij zou komen. Nog nooit meegemaakt.
Hij vertelde dat hij dat altijd moest doen bij bestellingen van Fonq.
Een en al lof voor Fonq. Dit was de eerste keer dat ik iets bestelde bij Fonq, na deze ervaring zal dat zeker niet de laatste bestelling zijn!!!!!!
Ik beveel iedereen Fonq aan.

M
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Onbereikbare klantenservice als je wil reourneren

Beoordeling 
 
5.8

Ik wilde een deel van mijn bestelling terugsturen. Je kan dit eenvoudig doen als je ingelogd bent, denk je. Je hoeft slecht een aantal dingen aan te klikken. Daarna zal je een email ontvangen, zodat je het pakket kan retourneren. Helaas niet ontvangen. Na een dag wachten, hieover een email naar klantenservive gestuurd. Als reactie een email dat ze zo snel mogelijk zullen reageren op mijn emaill. Niets meer op gehoord. Gisteren maar eens gebeld. Na een kwartier in de wacht te hebben gestaan, maar opgehangen, want mijn lunchpauze was bijna om. En op moment van schrijven sta ik om precies te zijn al weer 13.34 min in de wacht... wordt vervolgd.. maar dit was de laatste keer bij Fonq voor mij!!

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Klantenservice onbereikbaar, vreselijk slecht

Beoordeling 
 
5.3

Bestelling werd ze snel geleverd allemaal tiptop. Nu blijkt het artikel niet te voldoen en probeer ik het terug te sturen, dat is een ramp. De leverancier zou contact met mij opnemen , na dagen nog niets gehoord. Iedere keer als ik de klantenservice probeer te bereiken zit ik heel lang aan de telefoon te wachten en kom niet aan de beurt, dan geef ik het maar weer op en hang op. Ook al drie keer een e-mail naar de klantenservice gestuurd dan krijg ik een e-mail terug zonder enige tekst met allerlei vreemde tekens waarin staat dat het de klanten service nummer dat er iets veranderd is aan dit nummer maar dat is het dan ook. Ik weet bij god niet wat er loopt. Slechtst bereikbare klantenservice die ik ooit heb meegemaakt.

GV
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Het FONQ-spel..........ofwel: hoe Fonq met haar klanten speelt.

Beoordeling 
 
4.8

En toen hadden wij een nieuwe keuken met een inductiekookplaat; dientengevolge hadden wij nieuwe pannen nodig. Even surfen op het internet en uiteindelijk kwamen wij bij Fonq uit. Een overzichtelijke website met duidelijke uitleg. E.e.a. werd door ons besteld/betaald en enige dagen later kwam de levering.......althans, een drietal pannen waren niet op voorraad en zouden "ietsjes" later worden geleverd.

Na enige tijd wachten, hebben we maar eens navraag gedaan en vanaf toen kwamen we in het "Fonq-spel" terecht.

De eerste drie weken waste Fonq haar handen in onschuld, het lag allemaal aan de leverancier. Het heeft dus ook een maand geduurd, voordat Fonq uiteindelijk toegaf dat deze reden niet onze uitdaging zou moeten zijn. Als klant heb je namelijk die verantwoording niet te dragen, ik ben niet de afdeling inkoop van Fonq. Maar toch: het is wel erg gemakkelijk van Fonq om in deze haar verantwoordelijkheid inzake de levering van onze pannen (ze zijn namelijk al door ons betaald) af te schuiven.

Het tweede gedeelte van het "Fonq spel" bestaat uit het aanbieden van een tegemoetkoming zonder ook maar enig uitzicht te bieden op de daadwerkelijke levering van onze goederen. Een gebaar wat nergens op slaat en tussendoor werd ook nog even subtiel aangedragen door Fonq dat we het restant van onze bestelling ook zouden kunnen annuleren. Dat is wel heel erg gemakkelijk om het eigen onvermogen weg te poetsen. Nee Fonq, draag uw verantwoordelijkheid en ben creatief. Na een 6tal weken vertraging voor een aantal pannen zou er ook een (minimaal) gelijkwaardig product kunnen worden aangeboden. En om als tegemoetkoming een pannenlap of €10,00 of zo iets aan te bieden......ik zou me erg beschaamd voelen als ik zo iets zou doen.

Nu zijn we inmiddels aanbeland in "level 3 van het Fonq spel". Fonq hult zich in stilte en reageert niet op ons bericht. Je krijgt het automatisch antwoord en daar blijft het bij, dus dan maar even reclameren. Wij hadden al aangedragen bij Fonq dat we een review zouden schrijven en liefst in samenspraak met hen. Wij krijgen namelijk geen duidelijk antwoord van Fonq wat ze nu eigenlijk zelf van hun performance vinden. Het is schijnbaar en blijkbaar erg moeilijk om een "mea culpa" te uiten. En het belangrijkste: na 2 maanden hebben we de bewuste drie pannen nog steeds niet.

En dan blijkt dat "level 3" het eindspel is bij Fonq. Via een ultiem staaltje "rocketscience" zijn ze er achter gekomen dat de set van 3 pannen niet aanwezig is, maar dat de diverse pannen wel los aanwezig zijn. Via een topstaaltje van creativiteit is men tot de conclusie gekomen dat het misschien wel mogelijk is om.......Maar prijzen worden aan de meet verdeeld, dus wij wachten weer geduldig af of dit sublieme inzicht ten aanzien van de logistiek zal slagen.

En opeens gaat daar de voordeurbel, de bezorger. Vol verwachting klopt ons hart.....Jawel: onze bestelling van begin augustus is nu afgewerkt. Werkelijk subliem gerealiseerd. Inmiddels ook van Fonq doorgekregen dat ze zelf ook niet echt trots op hun prestatie zijn......

Al met al: het leek heel wat, dat Fonq-gebeuren; een website met mooie plaatjes en (wat later blijkt) foute informatie omtrent de leveringstermijn. Op zich zijn de goederen van prima kwaliteit, maar dat kan dan weer niet direct worden toegerekend aan Fonq (zij zijn niet de fabrikant). Maar uiteindelijk blijkt dat ze wel erg gemakkelijk omgaan met hun verantwoording ten aanzien van de koopovereenkomst, zolang ze de betaling van de klant maar "in de pocket hebben". En ze zijn erg goed in het sturen van standaard populistische commerciële prietpraat.....

De kans is erg klein dat wij ooit nog iets bestellen bij Fonq, een rapport cijfer tussen 1 en 10 zou bij ons eindigen in een 4.

Alex

11 oktober 2018


P.s. De in een eerder stadium besproken tegemoetkoming, daar zou Fonq op terugkomen. De medewerker van Fonq deelde onze mede dat dit op maandag zou gebeuren, jammer genoeg stond er niet bij in welk jaar.....na reclamatie en met kleine vertraging is dat alsnog gerealiseerd. En euh, Fonq, stuur aub niet het standaard prietpraat reactiemailtje naar aanleiding van deze review, dat is zo enorm beschamend voor jullie.......("blablabla, dat is uiteraard niet de service waar Fonq voor staat etc, etc, etc)......41833371

A
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

fonQ op 29 Oktober 2018

Beste Alex,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat ontzettend vervelend om te horen dat u deze ervaring met ons heeft. De oplossing om de pannen los te leveren in plaats van de complete set hadden wij u direct moeten voorstellen.

Uiteraard zullen wij een en ander intern bespreken om hier een wijze les uit te leren en situaties als deze in de toekomst te voorkomen.

Wij danken u nogmaals voor uw feedback en wensen u, ondanks alles, in ieder geval nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Yung op 16 Januari 2019

Ik ben bij level 2 gestopt, duurde 8 weken dit level. Geld teruggevraagd (niet dat ik het wilde maar zag de bui hangen dat dit maanden zou duren). Dat ging wel snel, dat kan wel?! Anticlimax gevoel. Zielige webshop. Hoop dat ze snel worden opgedoekt. Sjoemelaars.

Reageer op deze review

slechte service

Beoordeling 
 
4.0

Leveringstijd was overschreden.
Trappetje kwam aan, is op 3 plekken beschadigd tot op het blanke staal.
Gisteren en vandaag klantenservice gebeld eindeloos in de wacht gestaan 2x 16 minuten. Bandje gisteren ingesproken om te worden terug gebeld maar dat is niet gebeurd.
2 x Retourformulier met fotoś ingevuld. Maar bij verzending werd het formulier niet geaccepteerd (access to forms netivity.nl was denied)
Dit is voor mij de eerste en de laatste keer dat ik bij FonQ besteld heb.

P
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
116 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6

Wij zijn benieuwd naar jouw fonQ ervaring

fonQ is het online warenhuis op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Op fonQ.nl vind je meer dan 60.000 verrassende en inspirerende producten voor in en om het huis. Ook ben je bij fonQ aan het juiste adres voor mooie cadeaus en gadgets. Op zoek naar de finishing touch voor je interieur of juist een handig keukenhulpje? Vind jouw mooi bij fonQ!

fonQ Inspiratie Showroom

Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen bij de fonQ Inspiratie Showroom in Utrecht. Hier vind je een mooie selectie aan banken, tafels, stoelen, vloerkleden en verlichting. De deskundige medewerkers van fonQ geven je graag persoonlijk advies.

Wat is uw ervaring met fonQ? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij fonQ hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal fonQ reviews lezen.

Telefoonnummer: 030 - 24 75 015

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Verzendkosten
€ 5,95 bij bestellingen tot € 30,- - € 3,95 bij bestellingen tot € 50,- - GRATIS bij bestelling boven de € 50,-
Levertijd
Voor 22:00u besteld, de volgende dag geleverd (indien op voorraad)
Productgroepen
  • Gereedschap
  • Speelgoed
  • Tuin
  • Wonen
  • Cadeauartikelen
  • huishoud
  • koken
  • tafelen
  • wellness
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
  • Ideal
  • overboeking
  • pin
  • eenmalige machtiging
  • achteraf betalen
  • Visa
  • Mastercard
  • giftcards