Details van de beoordeling

vodafone
GSM Webshops

Vodafonethuis? NIET DOEN!!!

Beoordeling 
 
1.0

Begin juni 2015 werd ik gebeld door Vodafonethuis met de vraag of ik mijn jaarabonnent wilde verlengen. In eerste instantie was de installatie en gebruikerservaring goed geweest, dus ik dacht: ok.
Vodafone plant de Guidion (het bedrijf tussen Vodafone en de klant welke de monteurs aanstuurt) in op de 15e juni 2015. Vervolgens wordt ik 1 week voorafgaande aan de 15e nogmaals door Vodafone gebeld met het verzoek de monteursafspraak later in te plannen op de 23ste vanwege de drukte. Met tegenzin stem ik toe, en geef aan dat ik einde van de maand voor langere tijd voor mijn werk naar het buitenland vertrek, dus het moet dan wel in orde komen. Er wordt beloofd dat alles in orde komt.
Vervolgens is de 15e aangebroken, en wat gebeurt er? Geen Internetsignaal, geen TV signaal en geen telefoon signaal. Vervolgens bel ik de klantenservice (à 0,45 € per gesprek) voor opheldering. Er wordt excuses aangeboden, maar een monteur sturen lukt dan niet meteen. Ze beloven terug te bellen. Volgende dag bel ik zelf maar weer voor hetzelfde tarief (aangezien zij mij natuurlijk niet bellen), en met heel heel veel moeite en enkele gesprekken komt de nieuwe afspraak op de 20ste om 18:00.
Na 5 dagen zonder internetsignaal, geen TV signaal en geen telefoonsignaal (met een tiener in huis) komt de monteur en begint aan zijn werk. Hij moet bellen, ze moeten op de Back office een “ticket” aanmaken, want op mijn adres was alles door hen uitgeschakeld en de monteur kon zonder hun hulp niet verder met de uitgebreide en volledige installatie en wordt het analoge TV signaal ook weggehaald. Wat blijkt? Er zijn geen werknemers meer rond dit tijdstip aanwezig op de back office. Verwonderd vragen de monteur en ik ons af waarom er dan in godsnaam op dit tijdstip een afspraak ingepland wordt, en niet voor 18:00?
Goed, maar weer de zoveelste keer bellen voor 0,45 €. Weer is het sorry, sorry, begrip, we werken er hard aan etc. Ik blijf netjes en vriendelijk, maar na 1 week zonder internetsignaal, geen TV signaal en geen telefoon signaal begint mijn geduld toch op te raken, het is een simpele contractverlenging? Vervolgens belt Reggefiber, (zit er ook weer tussen), zij komen langs en fixen het probleem, internet doet het weer en de installatie van de televisie in de woonkamer doe ik zelf maar.
Vervolgens wéér de klantenservice gebeld en gevraagd om een nieuwe afspraak voor een monteur, aangezien op de slaapkamers nog geen TV is, en hiervoor moeten kabels door de muur getrokken worden (deze informatie is mij verder niet verteld in het verkoop gesprek en ook niet dat er 0,90 € per meter kabel betaald moet worden als de monteur meer dan 15 meter nodig heeft). Weer komen de zoveelste excuus- en sorry betuigingen en het is allemaal hun schuld- ik heb er geen boodschap meer aan, ik wil gewoon dat alles werkt. Men beloofd dat ik wordt teruggebeld voor een nieuwe monteursafspraak. Na 3 dagen wachten zonder teruggebeld te zijn en de datum van mijn vertrek zeer dichtbij komt, nogmaals de laatste poging gewaagd.
Een afspraak voor mijn vertrek kon niet meer worden ingepland, en dus wil ik bericht van een correcte factuur (ik heb 2 kastjes gekregen voor beide slaapkamers welke niet geïnstalleerd zijn en dus wil ik ook niet betalen voor een dienst welke ik niet afneem), bovendien wil ik compensatie.
Het compensatie voorstel was 2 weken gratis, en dat terwijl mijn dataverbruik van mijn mobiele telefoon (overigens ook Vodafone) in deze periode tot op 100 € gekomen is omdat ik zakelijk gezien wel e-mails moest bekijken op de een of andere manier.
Ik ben nog nooit op zo’n onprofessionele manier door welke provider behandeld. Ze hebben me als trouwe klant volkomen in de kou laten staan en waren op geen redelijke compensatievoorstel te brengen. Ik heb toen besloten alles op te zeggen aangezien Vodafone juridisch de verplichting niet nakwam in de overeenkomst. Vervolgens wordt ik bedreigt met een afkoopsom te moeten betalen van 390 €, en dat terwijl ik eigenlijk contractvrij was en door hen benaderd ben om te verlengen.
Ik heb maar een woord voor Vodafone : SCHANDE!!!!!

JR
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

JH Brood op 03 September 2015

Helemaal eens met deze review. Ik heb exact dezelfde ervaringen met ze! Ik ben ziedend!

Reageer op deze review