Details van de beoordeling

Typhone
GSM Webshops

weigering om privacy te respecteren

Service 
 
1.0

Beste heer/mevrouw R.

Bedankt voor je bericht!

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel vervelend vind dat er een data lek zat in ons systeem waardoor klantgegevens openbaar kunnen zijn geworden. Het betreft niet alleen de contractgegevens van klanten die bij Typhone een mobiel abonnement hebben afgesloten, maar ook bij zakenpartners phonehouse.nl, mediamarkt.nl en gsmeasy.nl. Het datalek is direct gemeld aan de Autoriteit Persoonsgegevens. De klantgegevens die toegankelijk waren, zijn opzich onvoldoende om identiteitsfraude mee te plegen.

De gegevens die mogelijk gelekt zijn zijn NAWE gegevens (naam, adres, woonplaats, e-mailadres), IBAN nummers, SEPA machtigingen (voor automatische incasso), aankoopfacturen. Typhone heeft overeenkomsten met de telecomdealers en de telefoonmaatschappijen om deze klantgegevens te bewaren.

Het is helaas niet mogelijk voor mij om alle gegevens te verwijderen uit ons systeem. Typhone heeft overeenkomsten met de telecomdealers en de telefoonmaatschappijen om deze klantgegevens te bewaren.



Hopende je hiermee voldoende te hebben geholpen.

Met vriendelijke groet,
Typhone E-Concepts B.V.

Typhone

Marit
Klantenservice Typhone

HR
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review