Matrabike reviews & ervaringen

www.matrabike.nl
 
6.1 (74)
Matrabike

74 Matrabike reviews

 
(28)
 
(13)
 
(4)
 
(8)
 
(26)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
92 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5
Volgorde

service

Dit bedrijf is tel NIET te bereiekn en geloof me ik heb het tig keer geprobeerd, dan kan je uiteiendelijk een voicemail achterlaten, maar ze bellen nooit terug of je kan mailen, maar dan hoor je ook niks meer
kortom, heel SLECHT, ik hall mijn fiets wel elders

N
Was deze beoordeling nuttig? 137 2
Reageer op deze review

Waardeloos

Beoordeling 
 
4.0

Bestellen gaat makkelijk en de fietsen zijn goedkoop. Maar klantenservice is waardeloos. Als je belt pakken ze de telefoon niet op of ze gooien de hoorn erop en mails worden niet beantwoord.

M
Was deze beoordeling nuttig? 110 0
Reageer op deze review

Mountainbike Gravito

Ik heb verleden jaar Maart een Cross Gravito mountainbike gekocht.
Heb er alleen maar problemen mee gehad.
Nu jaar later is mijn trapas al een keer vervangen, compleet nieuw achterwiel moest erin omdat de achteras kapot was gegaan, zit speling in me voorvork, en nu moet ik ook nog een nieuwe crankset kopen omdat er een harde tik erin zit bij elke omwenteling van me rechter trapper.
Heb dus geen vertrouwen meer in die fiets.
Heb de fiets van me ouders gekregen helaas is me vader overleden dus zit er bij mij wel emotionele waarde in.
Ik denk dat ik de fiets anders een gooi had gegeven.
Je kan hem dan wel naar een service punt brengen, maar als je geen auto hebt om je fiets ermee te vervoeren houd het op. Ook kan je geen leenfiets krijgen om weer terug te komen naar je huisadres.
En je bent de fiets waarschijnlijk voor paar weken kwijt. Dus ja ga je toch naar een fietsenmaker.

Kortom spaar/koop gewoon voor een betrouwbaar merk.



J
Was deze beoordeling nuttig? 97 2
Reageer op deze review

Repariatie duurt lang!

(`Bijgewerkt: Mei 19, 2016)

Matrabike heeft een eigen werkplaats waardoor de fiets lang weg is. Er wordt een indicatie gegeven van 5-7 werkdagen. Een leenfiets is er niet omdat de prijzen anders omhoog moeten. Op de website wordt aangegeven dat je de reparatie kan volgen. Echter is deze niet up to date, m.i. want bij mij staat nog steeds dat de registratie gestart is. Op de website kan je niets terug vinden over de procedure van reparatie. Jammer, Mensen nemen niet zomaar een fiets, vaak is dit omdat men afhankelijk is om met dit vervoersmiddel te reizen. Verder wordt er als je vraagt hoe lang het nog gaat duren gezegd dat ik geduld moet hebben. Ik heb best wel geduld, maar dit vind ik ergens onacceptabel. Of ik hier nu mee riskeer dat het nu nog langer gaat duren voordat mijn fiets klaar is, dat is dan maar zo, Maar ik ben niet tevreden. Duurt echt veel te lang, Zij hebben gekozen voor een centrale werkplaats. De vraag is nu of dat wel zo efficiënt is.

CP
Was deze beoordeling nuttig? 96 3

Ellen op 19 Juni 2016

Idd, aanschaf via website is makkelijk, maar is het geld eenmaal binnen dan zoek het lekker maar zelf uit; klantenservice niet te bereiken, geen reactie op emails en als je de fiets eenmaal voor reparatie hebt gebracht mag je als beloning er heel lang op wachten. Volgende keer gewoon weer de fietsenwinkel.

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.0

Mountainbike Phantom Disc2 met schijfremmen vertoont na een jaar weing gebruik al speling in de bus van de achtervering met kraken. Verzoek om onderdelen voor garantie na overleg met mijn locale fietsenmakeren eventueel fotosvide van defeect op te sturen werd niet gehonoreerd. fiets moest naar werkplaats gebracht en gehaald om te boordelen of het voor grantie was. (* 2x 1 uur rijden) ook onderdelen voor einge rekening bestellen ging niet want ze wisten de maten niet. of ik de busssen zelf wilde opmetne en fotos daarvan opsturen.
Mijn fietsenmaker heeft onderdelen binnen een dag zelf kunnen vinden en voor 40 euro dez aak gerepareerd. Dat was alleen al aan benzine kwijt geweest.
Marabikes is voor mij volledig door de mand gevallen. Het gaat alleen om
snel geld verdienen. Producten zijn van slechte kwaliteit en garantie
en service stellen niets voor.
A K

AK
Was deze beoordeling nuttig? 84 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.8

op woensdag bestelde ik een fiets in rotterdam kleiweg, de service daar was prima ,de medewerker vertelde mij dat er de andere dag of de dag erna telefonische kontakt met mij opgenomen zou worden door waalwijk (dus uiterlijk vrijdag) dit is niet gebeurd uiteindelijk zelf gebeld en daar werdt verteld dat de fiets dinsdag geleverd zou worden toen ik in protest ging omdat op de site staat 24 uurs levering en geen 5 dagen probeerde mevrouw in waalwijk allerlei excuses te verzinnen het kwam omdat de medewerker niet op tijd de levering had doorgestuurd naar waalwijk ,daarna was het de computer (nieuw systeem )die het fout gedaan had enz enz ik vertelde haar dat het gelul is dat computers geen fouten maken maar de mensen die daar achter zitten ik was boos en zei haar dat ik naar de winkel in rotterdam terug ging en daar mn geld terug haal en elders n fiets koop waar wel goede service geleend wordt ,waarop de dame antwoorde dat dat niet ging ik vertelde haar dat ik nergens voor getekent heb en wel degelijk recht op mn geld heb daarna heb ik haar n fijne avond gewenst en de telefoon erop geklapt voor ik nog verder uit mn vel spring ik maakte haar erop attent dat er ondanks bij elk filiaal een telefoonnummer staat maar niet met de betreffende winkel in kontakt komt maar direct waalwijk aan de lijn krijg excuus was ja mevr maar ze hebben het zo druk in de winkels (ik was woensdag de enigste klant druk he ) dat er geen tijd is om de telefoon op te nemen en dan zou er n apart iemand aangenomen moeten worden voor de telefoon en dat wordt te duur
dus beste mensen 1 advies koop daar een fiets en neem hem zelf mee indien dit niet kan ga gewoon ergens anders heen waar belofte nagekomen wordt

V
Was deze beoordeling nuttig? 87 5
Reageer op deze review

Betalen voor een reparatie terwijl het onder de garantie valt.

Service 
 
1.0

Anderhalf jaar geleden een E-bike gekocht van bijna 1000 euro.
Vorig jaar al contact met Matrabike opgenomen dat mijn accu al wel heel snel leeg liep. ( 50 km op stand 3)
Daarnaast kwam er ook nog bij, dat de spaken ( 2 stuks) spontaan zijn gebroken.
Opnieuw contact gehad, en er werd mij verteld dat ik de fiets naar Apeldoorn kon brengen voor een KOSTELOZE reparatie.
Gisteren werd ik gebeld, dat mijn fiets klaar stond.
Moet wel even 46 euro afrekenen voor een spaak, accutest en arbeidsuren. In 1 woord Schande !!!

JE
Was deze beoordeling nuttig? 78 5

Martin op 22 Mei 2016

Vind ik wel heel erg vreemd, 46 euro afrekenen voor een spaak, accutest en arbeidsuren, terwijl het een garantiegeval is.

Ik zit rond te kijken naar een nieuwe fiets maar ben "blij" dat ik dit lees.

Willem de groot op 31 Mei 2016

Duim naar beneden voor de zoveelste zeur en negatieveling. Loopt te janken als je een paar tientjes moet betalen , ga lekker lopen .

frans op 22 November 2016

wat bedoeld U ???? met deze reactie meneer de groot???????

Willem de groot op Mei 31, 2016
Duim naar beneden voor de zoveelste zeur en negatieveling. Loopt te janken als je een paar tientjes moet betalen , ga lekker lopen

Ik kom naar de review website omdat ik een goede fiets wil kopen en vind het heel nuttig om te lezen dat mensen een "paar Tientjes" aan reparatie moeten betalen binnen de garantietijd!!! Voor mij een reden om nog eens verder te kijken.....
Als ik een nieuwe fiets koop wil ik graag enkele jaren zonder problemen rijden
Als ik er steeds reparaties aan heb kan ik net zo goed op marktplaats een fietsje kopen.
Als u zich ergert aan zeurpieten dan bent u op de verkeerde website. Wij snappen heus wel dat er op reviewwebsites vaker de slechte ervaringen staan dan de goede maar wij(de potenciele fietsenkopers)willen toch goed geinformeerd worden, dus ook de negatieve reacties. Bovendien kunnen we dan ook duidelijke afspraken maken met de verkoper zodat we niet voor onverwachtte verassingen komen te staan.

Dus gewoon lekker blijven zeuren!

Of bent u de fietsenmaker zelf???

Johan op 22 November 2016

Goedemorgen Martin,
Inderdaad dit is erg vreemd. En het mooiste komt nog, Het afstellen van de remmen is niet gebeurt maar wel berekend.
Toen ik de fiets wegbracht kreeg ik vanuit het hoofdkantoor telefonisch te horen, dat dit onder de garantie viel.
.....Dus niet !!! Vervolgens sturen zij mij een mail dat de fiets kosteloos opnieuw wordt opgehaald en ook weer thuis wordt afgeleverd,........maar ik moet wel opnieuw de reparatiekosten en de montage uren betalen.
Martin denk er goed over na, de prijs ligt lager bij Matrabike. Maar de kwaliteit van de fietsen is ook stukken minder. Uiteindelijk betaal je de hoofdprijs voor alle ellende die na een tijdje aan je fiets beginnen te spelen.
En het aller belangrijkste, er zijn weinig erkende fietsenmakers die de fietsen van Matrabike een onderhoudsbeurt willen geven. Omdat zij een klant graag tevreden terug willen zien, en dat is met deze fietsen niet het geval.
.....Succes met je aankoop.

Johan op 22 November 2016

Willem,
Als je niet weet waarover je praat moet je niet zo dom lullen mafketel.
Het gaat hier wel om een fiets van 1500 euro MET GARANTIE.
Daar ga je uiteraard geen cent voor betalen.
Je moet het duimpje niet naar beneden doen, maar op je voorhoofd ....achterlijke dorpsgek !!!

Reageer op deze review

Slecht service

Beoordeling 
 
1.0

3 maanden terug fiets gekocht. 2 spaken zijn spontaan losgebroken. Ondanks wat de reparatie kosten zijn moet je altijd 55 euro betalen voor de voorrijkosten! Fietswinkel hier om de hoek doet het voor 20 euro. wat klopt er niet….   Werkelijk waar schandalig! En op de manier hoe de services afdeling hiermee omgaat, dat dit heel normaal is en geen begrip tonen, vind ik zelf heel jammer. Met andere woorden je hebt maar pech gehad. Dus als je een fiets koopt doe het bij een bedrijf dat meerdere services punten heeft ipv 2 landelijk (Apeldoorn en Den-Bosch).  

CC
Was deze beoordeling nuttig? 48 1
Reageer op deze review

Dramatisch

Beoordeling 
 
2.3

Dramatische service. Ik leg mijn probleem uit maar er word totaal geen begrip getoond. 0,0 service verricht. Aan het eind van het gesprek aan de telefoon wens ik de mevrouw die ik heb gesproken een fijne dag, maar er werd gelijk opgehangen. Dan ben ik er al gelijk klaar mee. Ik koop niks meer bij matrabike, dan betaal ik maar iets meer zodat ik fatsoenlijke service krijg.

K
Was deze beoordeling nuttig? 26 0
Reageer op deze review

hier denken ze ECHT NIET aan de KLANT

Beoordeling 
 
6.0

Bestellen en bezorgen gaat makkelijk en snel: een TOTALE tegenstelling met after sales en klantcontact/vriendelijkheid. Trouwens welke after sales: eerst TOTAAL ONBEREIKBAAR en daarna TOTAAL ONBEGRIJPELIJK. Ze weten hier echt niet wat een klant is, oplossingen zijn meer op het bedrijf gericht dan op de klant. De eerste fiets ging prima ( in de loop van 2015, daarom voor mijn dochter ook maar een fiets besteld, dat ging al direct mis en bleef fout gaan : het lijkt wel een ander bedrijf als 2 jaar geleden. Dus dit was echt de laatste keer: als je klanten wilt, krijg je ze ook niet !

J
Was deze beoordeling nuttig? 25 1

stein van engelen op 25 Mei 2017

Dit verhaal begint behoorlijk op mijn verhaal te lijken. Fiets niet afgesteld, hij zou afgeleverd worden na een telefoontje. Geen telefoontje dus ik was niet thuis en de buurvrouw constateerde dat de fiets niet goed was. Ik meld die bij klantenservice en die stuurt dat een filmpje hoe ik het kan maken zonder goed te lezen dat ik de fiets niet heb. Ze hebben dus nu mijn geld en ik heb geen fiets.

Reageer op deze review

Prutswerk

Beoordeling 
 
1.0

Ik wilde mijn fiets ophalen in de winkel in Rotterdam. Krijg je een doos, dan ben je een dozenschuiver en geen fietsenwinkel. Voor € 35,- hebben ze mijn fiets in elkaar gezet, ik ging terugfietsen van Rotterdam naar huis 20 km. Raakt mijn zadel los na een paar kilometer... Daar betaal je dan € 35,- voor... Daarna de rest van de reis met de trein naar huis gegaan en een mail gestuurd. Als reactie, dit is erg jammer dat dit gebeurt is. Ze bieden niet eens aan mijn treinkaartje te vergoeden, wat mij het absolute minimum lijkt om aan te bieden. Na een pittige mail terug boden ze aan wat accesoires te sturen. Ik stuur wat ik nog nodig heb, krijg ik als reactie: bedankt voor uw bericht, u kunt die producten online bestellen.

Wat een gepruts, zo zonde van mijn tijd!

WV
Was deze beoordeling nuttig? 21 1
Reageer op deze review

bijna koper

Ik sta op het punt om een nieuwe fiets te kopen.
Dus eerst maar even op een onafhankelijke website naar de reviews kijken.
maar wat mij opvalt dat ik steeds reclame popups krijg voor matrabike
zou deze website wel onafhankelijk zijn????

F
Was deze beoordeling nuttig? 13 3

Sjakie op 25 April 2017

Die reclames krijg jij door cookies. Je hebt op matrakken gegoogled en op de site geweest, door gerichte reclame op basis van jouw cookies geeft deze website jou reclames aan de hand van jouw interesses. Dus mensen die vaak reclames krijgen over penisverlenging weten nu hoe dit komt. Succes.

Reageer op deze review

Wat een afknapper dit bedrijf

Beoordeling 
 
3.5

Wat een afknapper dit bedrijf. Voor 15.00uur besteld, volgende werkdag in huis is een loze belofte, Na bestelling van de Vogue Elite Plus N8 een mail van Matrabike met de zin '' Binnen enkele dagen ontvangt u opnieuw bericht over de verwachte levertijd ''. maar heb wel een dag vrij moeten nemen Ze weten dus niet met al hun 9 winkels wanneer ze een fiets kunnen leveren. Wacht wel af en met mij me dochter teleur gesteld op haar oude fiets.

en morgen op wat meer sites zetten want zo ga je niet met mensen om.

B
Was deze beoordeling nuttig? 10 1

Diny maas op 14 September 2019

Hoi. Ook ik zit al sinds vorige week vrijdag te wachten, en nog geen bericht wanneer hij wel bezorgd. Voorlopig al 9 dagen. Ondanks de woorden volgende dag in huis. Ben woest. Zou met een groep bejaarde gaan fietsen, dus gaat helaas niet door. Ben echt woest.

Reageer op deze review

Zééér slechte zaak

Beoordeling 
 
1.0

Slechte ervaring.
Ik ben het helemaal met de vorige revieuw van Patricia eens.
Ik had een ondeugdelijk product (racefiets) volgens ConsuWijzer dus inderdaad ook recht op mijn geld terug.
Daar doen ze niet aan zeiden ze wel aan tegoedbonnen.
Wat een onzin voor €600 aan tegoedbonnen.
Uiteindelijk na een brief gestuurd te hebben met "ontbinding koop" overeen gekomen dat ik toch mijn geld terug zou krijgen.
Maar ze haalden hier wel 25% vanaf.
Wat ik ècht schandalig vond.
Makkelijk verdient van Matra Bike €150 winst.
En ik €150 verlies voor een fiets waar ik nog geen 13 km. mee gefietst had.
Omdat hij in 3 maanden tijd 3 keer gemaakt was 1 keer viel de trapper inclusief crank eraf 2e keer ging de trapper weer los en de versnellingen werkten voor de 3e keer nog steeds niet goed.
Dus mensen kijk uit voor u hier iets koopt.
Voor mij nooit meer een fiets van Matra Bike.

C
Was deze beoordeling nuttig? 10 1
Reageer op deze review

Verschrikkelijke slechte service!

Beoordeling 
 
1.0

Wat een vreselijk slechte service leveren jullie zeg. Op de facebook chat wordt ook niet gereageerd. Zou op vrijdag 22/09 geleverd worden. Niemand geweest!!!! En als ik vervolgens vragen wil stellen over deze slechte service wordt de hoorn erop gegooid.Dit gebeurd niet 1x maar 10x. Schaam jullie kapot!!!! Nooit meer wat in deze winkel kopen.

RV
Was deze beoordeling nuttig? 9 1
Reageer op deze review

1 keer maar nooit weer

Beoordeling 
 
4.0

In september een e bike gekocht voor mijn dochter. Op advies van matra bikes . een fiets uitgezocht die aan onze wensen voldeed. Maar helaas. de fiets houd er na 20 km al mee op( volgens Matra kan de fiets 120Km) nu weet ik dat dit onder de meest gunstige omstandigheden is , maar 20 km is wel heel weinig. Na bijna smeken voor service een nieuwe accu gekregen. Dit bleek niet de oplossing. Ze wilde de fiets wel controleren maar dan moesten wij de retourskosten zelf betalen.. wederom w weken verder eindelijk de fiets opgehaald. (kosten wel betaald door Matra. Wederom weer een fiets terug gekregen die niet functioneerde. Het proces maar weer herhaald . Weer een fiets terug gekregen die niet normaal functioneert inmiddels valt het display uit. Het is nu bijna maart en nog geen oplossing. Matra reageert slecht op onze mail .
en gaat erg slecht met onze klacht om en het hele proces duurt erg lang.. Ze hanteren algemene voorwaarden , maar vergeten dat de wet boven de algemene voorwaarden staat. Ik houd helemaal niet van reviews geven, maar zij vragen erom . Mijn 2 andere kinderen moeten straks ook een nieuwe fiets. Maar ik ga gewoon weer naar de plaatselijke fietsboer.

L
Was deze beoordeling nuttig? 8 0
Reageer op deze review

matige service

Beoordeling 
 
1.0

16 juni mijn fiets voor reparatie aangeboden in Apeldoorn. Het zou ± 1 week duren. 26 juni gebeld, want op de reparatie status stond geen actie vermeld."Ja, ze waren er mee bezig en ik zou terug gebeld worden." Eindelijk op 29 juni: " De accu levert nog maar 35% en dit model wordt niet meer gemaakt." Eindresultaat €75,= armer (diagnosekosten), stuk gemaakt accu slot (waarover mij niets gezegd werd) en geen steek verder.
Op hun website staat echter: onderzoekskosten accu €29,50. In de winkel (1 juli) kon men er niets over zeggen en ik zou dinsdag daarover teruggebeld worden. Uiteindelijk heb ik zelf maar op woensdag gebeld; de dame aan de telefoon kon er niets over zeggen en ik zou voor 16.00 u. daarover teruggebeld worden.
Vandaag, 6 juli, 10.50 u..... wacht ik nog steeds .... ca. 1 ons/100 gr... het helpt allemaal wel met afvallen... *sarcasme uit*

S
Was deze beoordeling nuttig? 9 2
Reageer op deze review

nooit meer / kleine lettertjes

Fiets gekocht als cadeau in de winkel. in Waalwijk. Matrabike gekozen vanwege thuiswinkel waarborg. Dit omdat het niet zeker was dat autistische zoon gebruik zou maken van de fiets. En helaas dit gebeurde. Mijn man terug naar de winkel en hier werd gezegd u kunt de order herroepen. Formulier invullen en u krijgt het geld terug. dit kan wel een week duren. Nou niet dus . de volgende dag kreeg ik telefoon . Nou mw u krijgt u geld niet terug want u hebt in de winkel gekocht,en dat u zoon autistisch tsja daar kon men ook niks aan doen. Nu heb ik dus een tegoedbon van 476,95 euro. Wil iemand een fiets kopen . U kunt mijn bon met korting overnemen

CV
Was deze beoordeling nuttig? 7 0

corrie op 11 Augustus 2017

het is geen korting bon maar een tegoedbon. En ja zeg maar wat u er voor over heeft

jan op 12 Augustus 2017

ik zou graag u kortingbon overnemen als het mag van u

jan op 13 Augustus 2017

wat zou u voor de tegoed bon willen

corrie op 16 Augustus 2017

voor de bon zouden we 400 euro willen hebben . dit is 76,95 minder dan de waarde. de bon is 1 jaar geldig

corrie op 16 Augustus 2017

we willen 400 euro voor de bon hebben, dit is 76,95 minder dan de waarde, groet corrie van gool vangool01@home.nl

Reageer op deze review

WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL

Beoordeling 
 
1.0

WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Je koopt een fiets bij MATRABIKE en daar wordt een accu bij geleverd waarmee je iets van 100 km. mee zou kunnen rijden.
Na een aantal keren volledig opladen blijft de fiets na zo'n 40 km. aangeven dat de accu bijna leeg is.
Vrij snel de accu met bijbetaling omgeruild voor een accu die voor 140 km. geschikt zou zijn.
Als ik met deze accu in de stand 3 (Maximaal 6 standen) 90 km. haal mag ik blij zijn, maar dan moet ik wel zo hard meetrappen alsof ik op een niet-electrische fiets rijd.
Het stuur gaat herhaaldelijk na een paar weken los zitten. Een los stuur rijdt niet lekker, dus altijd gereedschap bij me om het weer vast te zetten.
Omdat ik in die zomer van 2017 mijn fiets niet lange tijd in de werkplaats van MATRABIKE wil hebben staan, vraag ik of ik hem in de winter mag brengen. Dat was geen probleem, tenslotte had ik 2 jaar garantie.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
In februari 2018 de fiets afgeleverd bij MATRABIKE inclusief een briefje met de mankementen.
De fiets zou normaal na 1 week weer terug zijn, maar er waren zieken in de werkplaats dus het zou wel anderhalve week kunnen duren.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Na haast 4 weken gebeld om te vragen hoe het staat met de fiets.
Er zijn wat kleine reparaties uitgevoerd en er is een nieuwe accu besteld. Op die accu is het wachten.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Een paar dagen later word ik gebeld met de mededeling dat de fiets klaar is.
Het stuur is met locktite vast gezet. Nu maar hopen dat het in de goede stand voor mij staat.
Ik moet wel iets van 110 Euro meenemen want er zijn nieuwe binnen- en buitenbanden op gezet.
Ehhh, er is toch 2 jaar garantie?
Ja, maar de banden waren versleten en op slijtage zit geen garantie.
Ik heb helemaal niet gevraagd om nieuwe banden, alleen zat er vanaf het begin dat ik de fiets kocht een bobbel in een band.
In de werkplaats vond men het nodig dat de banden vernieuwd moesten worden.
Wel heel erg vreemd dat fietsbanden binnen 1 jaar al zo versleten zijn dat ze vervangen moeten worden.
Mijn collega zal u morgen terugbellen.
Prima, daar wacht ik op. Maar met welke melding hij ook komt, ik betaal niks.
Een dag later werd ik gebeld dat het toch gratis is. Was een foutje van de werkplaats.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
De hele zomer lekker gefiets, maar niet meer dan 60km. per dag omdat de accu dan weer opgeladen moest worden. Deze accu lijkt dus nog minder dan de oude.
Ik had geen zin om de fiets in de zomer weer weken kwijt te zijn dus wilde ik wachten tot de winter om hem naar Apeldoorn te brengen.
Maar in oktober had ik de fiets aan de stroom staan en na een uurtje of twee sloegen de aardlekschakelaars van het huis door. Alles donker. Geprobeerd de schakelaars om te zetten, maar die bleven doorslaan. Nadat ik de stekker van de oplader van de fiets uit het stopkontakt haalde bleven de aardlekschakelaars wel aan. Mijn conclusie: Oplader kapot, dus nu moet de fiets vervroegd naar Apeldoorn.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 27 oktober de fiets afgeleverd en mijn verhaal gedaan. Met twee weken zou die weer klaar zijn. Haast 4 weken later, op 22 november, word ik gebeld met de mededeling dat de fiets in orde is en dat ze niets hebben kunnen vinden. Zelfs zou er met de oplader niets aaan de hand zijn.
Ik heb mijn ongenoegen geuit en nu wordt er een rapport opgevraagd bij de werkplaats. Ik zal teruggebeld worden. Ben benieuwd.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 14 december word ik gebeld met de mededeling dat de fiets in orde is en dat er op het rapport staat dat het btw-tarief aangepast is. De reparatie zou gratis zijn, dus waarom dan het btw tarief aangepast is begrijp ik niet. Verder stond er niets in het rapport. De verkoper is een aardige man, maar hij weet verder niets zinnigs te vertellen. Hij probeert of er morgen iemand van het hoofdkantoor of van de werkplaats mij kan bellen. Maar morgen is het zaterdag. Ben weer benieuwd.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 20 december word ik gebeld door de werkplaats. De goede man vindt het vreemd dat ik 140 km met die accu zou moeten kunnen rijden. Dat is onmogelijk met die accu. Maar hij is er wel voor verkocht. Met een zwaardere accu zou ik misschien wel 90 km. kunnen halen. Ik stel voor dat ze dan mijn accu omruilen voor een zwaardere zodat ik wat meer in de richting kom van wat ik graag wil. De man gaat voor me aan de slag. Ben weer benieuwd.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 13 januari vond ik het weer erg lang duren en heb het filiaal gebeld. Fiets blijkt nog steeds in het filiaal te staan en er is nog niks aan gedaan. Niets bekend over het vervangen van de accu door een zwaaardere. De verkoper zal de werkplaats een mailtje sturen met de vraag of ze mij weer willen bellen.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Op 17 januari had ik er genoeg van. Ben niet door de werkplaats gebeld. Heb de fiets opgehaald, wel even gekeken of de acculader het wel deed. Maar natuurlijk nog wel die accu waarmee ik nog veel te weinig kilometers kan rijden. Wel is er door MATRABIKE een klacht ingediend bij trustpilot.nl over mijn review. Daar maakt het hoofdkantoor zich dus wel druk om, maar contact opnemen met de klant, nee, ho maar.
WAT EEN RARE GARANTIE BIJ MATRABIKE.NL
Beleving door Marcel Penders
Op de website van Matrabike staan ook reviews van Trustpilot, maar alleen de positieve. En dat mag van Trustpilot. Ik begrijp er echt niks van.

MP
Was deze beoordeling nuttig? 7 0

Marcel Penders op 23 Januari 2019

Op 22 januari werd ik dan eindelijk gebeld met de mededeling dat er gezocht gaat worden naar een zwaardere accu. Dat zou met ongeveer een week geleverd moeten kunnen woden.

Marcel Penders op 02 Februari 2019

Eindelijk heb ik dan nu op 2 febr. een nieuwe accu ontvangen.

Goran op 16 September 2019

Ik heb twee fietsen in Waalwijk gekocht. Zwaardere accu's voor 100 euro meerprijs. Wat ik gekregen heb, is hetzelfde accu. Maar heren hebben een sticker voor zwaardere accu geplakt,zo dom dat ze sticker van fabrikant hebben laten opzitten. Oplichterij in mijn ogen. Ik ben naar Matra geweest en originele sticker laten zien. Nu is wachten op originele accu. Ongelooflijk dat ze met klanten zo omgaan. Zo jagen ze klanten weg,fiets is goed maar service laat aan wensen over. Met andere worden HEEL SLECHT!!!!

Reageer op deze review

HIER NIETS KOPEN IS DE BOODSCHAP...

Beoordeling 
 
1.5

ZO VER MOGELIJK VAN WEG BLIJVEN !!
1 ding is zeker; klaag niet over de service, want er is geen! U bent uw fiets of onderdeel maanden kwijt, men houdt u aan het lijntje met tegengestelde informatie tot en met valse facturen. Uiteindelijk krijgt u uw fiets terug en is er NIETS aan gedaan, laat staan hersteld... De klant wordt letterlijk en figuurlijk geminacht...
Samengevat: KOOP ELDERS UW E-BIKE !!

P
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review
92 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5

Wij zijn benieuwd naar jouw Matrabike ervaring

MATRABIKE is al meer dan 25 jaar het voordeligste adres voor uw fietsplezier. Matrabike is gestart in 1991 met een kleine groep enthousiaste fietsliefhebbers en is nu uitgegroeid tot een team van meer dan 50 fietsspecialisten. Het Matrabike fietsspecialisten team staat voor u klaar om u te adviseren bij de aankoop van uw fiets. Matrabike helpt u graag online via matrabike.nl, maar natuurlijk ook in één van de 9 winkels in Nederland en Belgie. Matrabike verkoopt ruim 20 duizend fietsen op jaarbasis en is daarmee één van de grootste fietsenwinkels van de Benelux. U mag bij Matrabike dus altijd rekenen op de scherpste en de voordeligste prijzen.


Prijzen Matrabike

De ontzettend scherpe prijzen van Matrabike variëren van € 89,- voor een kinderfiets tot € 2999,- voor een elektrische fiets. U rijdt trouwens al een elektrische fiets vanaf €799,- inclusief 2 jaar garantie, daarmee is Matrabike absoluut de een zeer voordelige fietsenwinkel op dit gebied.

Wat is uw ervaring met Matrabike? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Matrabike hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Matrabike reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 0416 - 324 012

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Verzendkosten
Alle fietsen worden gratis bezorgd
Levertijd
1 werkdag, indien op voorraad en besteld voor 15.00 uur
Productgroepen
  • herenfietsen
  • damesfietsen
  • kinderfietsen
  • fietsen
  • omafietsen
  • racefietsen
  • mountainbikes
  • moederfietsen
  • transportfietsen
  • elektrische fietsen
  • vouwfietsen
  • jongensfietsen
  • meisjesfietsen
  • fiets accessoires
  • opafietsen
  • stadsfietsen
  • speed pedelecs
  • hybride fietsen
Merken
  • Montego
  • Ideal Bikes
  • Cross
  • Gepida
  • Cross Ebike
  • Ferrini
  • BeOne
  • Shockblaze
  • Grace Ebike
  • Girandola
  • Silent Force
  • Steppenwolf
  • Stokvis fietsen
  • Tulp fietsen
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving
  • Mister Cash
  • contant bij afhalen
  • pin in onze winkel
  • Verzending onder Rembours