Details van de beoordeling

Zalando
Mode

Bestellingen verkeerd aangeleverd en automatisch geretourneerd

Beoordeling 
 
4.5

Oké, voor ik mijn ongenoegen uit over mijn afgelopen 2 bestellingen, wil ik even zeggen dat ik echt al vaker besteld heb bij Zalando en dat ik toen nooit problemen heb ondervonden. De laatste keer dat ik bij Zalando besteld had, was alweer ruim 2 jaar geleden. Toen had ik nooit een probleem met het retour sturen van de kleren, of de levertijd lang of kort was weet ik niet meer maar er waren in elk geval geen problemen mee. Dus toen ik een kortingsbon thuisgestuurd kreeg waarbij ik 20 euro korting kon krijgen op een bestelling van ten minste 75 euro dacht ik: och, laten we weer eens doen.

Nou, afgelopen zondag voor 130 aan kledingstukken besteld bij Zalando. Wilde er eigenlijk nog een kledingstuk bij, maar deze was net uitverkocht op het moment dat ik wilde gaan bestellen. Kan natuurlijk gebeuren. Ik heb afgelopen dinsdag een mail gehad waarin stond dat het kledingstuk weer beschikbaar was, dus heb ik het erbij besteld.

Inmiddels had ik een mail ontvangen met de track&tracecode van de bestelling van zondag. De zending was nog niet gevonden, meldde de app van Post NL. Twee dagen later kreeg ik een mail met de T&T van de dinsdag-bestelling. Deze zending kon ik na een aantal uren wel al vinden: die zou gisteren afgeleverd worden tussen 11 en 13.

Gisteren tussen 11 en 13 is er niemand aan de deur geweest en er is evenmin een briefje in de bus gedaan. Ik heb nog eens de T&T geraadpleegd en die gaf aan dat de zending verkeerd was aangeleverd door Zalando en dat het adres onbekend was. In de tussentijd was de bestelling die ik zondag had geplaatst, nog steeds niet te vinden op de T&T.

Ik gemaild naar Zalando over de problemen met beide leveringen. Er werd me verteld dat beide zendingen retour afzender waren gegaan vanwege 'onbekende redenen' en dat het gewoon als retour werd behandeld. Dat wil zeggen: zodra zij het binnen hebben, krijg je je geld teruggestort en als je dan nog iets nieuws wil bestellen, moet je dat dan maar doen. Erg leuk allemaal, maar ik had bij de bestelling van 130 euro een kortingsbon gebruikt van 20 euro. Weg 20 euro korting, dus.

Ik vind het erg vreemd dat er twee keer hetzelfde verkeerd is gegaan met twee losse bestellingen en vind het onwijs vervelend dat het nu sowieso retour wordt gestuurd en ik dus, als ik mijn spullen alsnog wil ontvangen, ik alles opnieuw kan gaan bestellen. Ten eerste omdat ik er zelf achter moet komen dat er iets is misgegaan (het zou netjes zijn als Zalando een berichtje stuurt met dat de zending verkeerd is gegaan en ik mijn pakket dus niet meer krijg in plaats van dat ik hier zelf achter moest komen), ten tweede omdat het omslachtig is (kan ik weer een week wachten en hopen dat het dit keer wél goed gaat zeker) en ten derde omdat ik bij de andere bestelling een kortingsbon van 20 euro heb gebruikt en die dus weg is.

Nope, ik wacht gewoon tot m'n geld terug binnen is en voor mij geen Zalando meer!

I
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review