OTTO reviews & ervaringen

www.otto.nl
 
2.6 (93)
OTTO

93 OTTO reviews

 
(3)
 
(6)
 
(2)
 
(15)
 
(72)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
93 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5
Volgorde

bruno banani

Beoordeling 
 
10.0

Otto is nummer 1 in webshop.bedankt otto.

HH
Was deze beoordeling nuttig? 1 9

joeri op 11 Februari 2015

jij werkt zeker voor otto,
nog nooit iemand positief over otto gehoord

mike op 24 September 2016

joeri, bruno zijn naam zegt al genoeg ;)

Reageer op deze review

bruno banani jas

Beoordeling 
 
10.0

Ik heb een jas bestelt voor mooie prijs ik ben er blij mee .niet iedere winkel heeft deze jas van bruno banani.bedankt otto ook goede service

HH
Was deze beoordeling nuttig? 0 8

Otto is KUT winkel op 29 Mei 2016

Misschien kan je ophouden met al die strontreacties posten, smerige oplichters dat jullie zijn.

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
8.8

Bestel er al jaren. Zelfs nog uit de tijd van de catalogus maar de site vind ik veel fijner.

gr, Nicole

NC
Was deze beoordeling nuttig? 2 3
Reageer op deze review

Gewoon prima!

Beoordeling 
 
8.0

Prima levering gehad van OTTO. Bestel altijd kleding, dus misschien dat het daaraan ligt. Een keer een order geannuleerd en binnen 2 dagen stond het bedrag alweer op mijn rekening, hetzelfde als je iets bestelt/annuleert bij Zara of Mango. Prima dus. Andere keer levering gewoon binnen 2 tot 3 dagen op het postkantoor kunnen ontvangen! Netjes een sms gehad toen ik het kon afhalen. Ik ben tevreden.

C
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Traag, maar goed product, lage prijs

Beoordeling 
 
8.5

Heb net een full hd 3d led 32 blaupunkt ontvangen voor 250 euro, vaak zijn deze leds twee keer zo duur. Product ontvangen binnen de 5 tot 10 dagen zoals afgesproken.

B
Was deze beoordeling nuttig? 0 3
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
9.3

Begin februari meerdere grote artikelen besteld, allen met een levertijd. Netjes direct via iDeal betaald. De schrik van mijn leven gekregen toen ik achteraf de reviews ging lezen. Echter leert de ervaring dat het allemaal wel meevalt. Inderdaad is de klantenservice om te huilen. Mijn oplossing is echter simpel: gewoon de vraag per e-mail sturen. Ik heb meerdere mails gestuurd, omdat er bij PostNL een rommel van gemaakt is (pakket kwijt, niet thuis melding (onterecht), pakketten beschadigd, noem maar op). ALTIJD een juiste oplossing van OTTO! Het is jammer dat er inderdaad 0,25 ct in rekening wordt gebracht, maar wederom na e-mail meteen gecorrigeerd. Ik ben zeer tevreden, maar de telefonische service raad ik af. Productkwaliteit boven verwachting.

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 2
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
8.0

Afgelopen week drie poloshirts gekocht, voor een tientje per stuk. Er stond bij dat ze tussen 5-10 werkdagen geleverd zouden worden, en na 4 had ik ze al binnen. Fijne kwaliteit stof, mooie kleuren, en bovenal goed verpakt.

Gelukkig dat ik pas na het bestellen de reviews las, want anders had ik er nooit besteld, maar ik heb netjes met iDeal betaald, en alles keurig binnen gekregen.

Toppie!

E
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

rekening

Beoordeling 
 
7.7

Na terug sturen vh artikel, toch gewoon de rekening gepresenteerd gekregen. met de klantenservice gebeld en gemaild, het mocht niet baten, bovenop de rekening nog een boete wegens wanbetaling gekregen. en administratiekosten . niet normaal als je je bedenkt dat ik na 14 dagen levering pas hoefde te betalen, maar het product al een week bij hun retour was. 6 weken na de retour is de retour eindelijk administratief verwerkt en de rekening vh product afgetrokken, maar de administratiekosten zou ik nog moeten betalen? dacht het toch van niet.
wie heeft er hier dus zijn zaken niet op orde? otto.

N
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

levering duurt veel te lang

Beoordeling 
 
2.3

Leveringen duren veel en veel te lang.
Het is niet de bedoeling dat je een lente jurkje
pas aan kunt als het herfst is.
Nee, mij zien ze niet meer.

N
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Retour, wordt niet afgehandeld

Beoordeling 
 
2.0

Zeer slechte service!
jas gekocht (80€)
Deze was te
Klein, dus retour gestuurd.
Na 10 keer bellen, en verschillende smoezen, en beloftes aangehoord
Is het nu nog niet afgehandeld. En heb ik nog geen geld retour , binnenkort maar weer een belletje richting Otto
Uiterst slecht bedrijf, bestel hier niks!

T
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Drama

Beoordeling 
 
2.3

Wat een drama daar. Volgende keer ga ik mijn telefoongesprekken opnemen. Constant valse beloftes en foutieve informatie alsmede administratieve wanorde.

O
Was deze beoordeling nuttig? 2 1

Jan Klaassen op 09 November 2017

Ik ben het volstrekt eens met u dat het daar bij Otto een drama is. Ik wilde zelf een product bestellen maar ik heb na een aantal oeverloze telefoongesprekken waarin ik foute informatie en de onmogelijkheid om fatsoenlijk een account aan te maken, de bestelprocedure stop gezet. Voor mij is Otto een mateloos ergernis-verwekkend bedrijf met zeer slechte service.

Zara op 19 November 2018

Ja echt. Ik neem mijn gesprekken al op haha, via een app. Hoop dat wat ik besteld heb aankomt. Ik probeer het te annuleren, maar dat kan nu niet zeggen ze. Had beter een kast bij Ikea kunnen kopen heb zo een spijt.

Reageer op deze review

Onbetrouwbare webshop!

Beoordeling 
 
3.5

Op 24-12-2016 heb ik bij Otto een vloerkleed besteld(formaat 200 * 290) waar ca. 1 week levertijd opzat. Toen ik op maandag 2 januari nog niets van deze bestelling had vernomen heb ik contact opgenomen met een medewerker van de klantenservice. Zij vertelde me dat het kleed vertraging had en het aankomende week geleverd zou worden.
Toen ik de week erop nog steeds niets over het kleed had vernomen heb ik nogmaals contact opgenomen met de klantenservice. Deze mevrouw vertelde me niet te kunnen zien wat de status van de levering was en zou intern informeren. Als gevolg hiervan kreeg ik de volgende email:

------------------------------------------------
Beste mevrouw,

U wilde weten wanneer uw pakket geleverd gaat worden.
Het artikel is voorgemeld bij Post nl.
Maar ik zie nu online dat dit artikel is uitverkocht.

Ik ga het voor u in de gaten houden misschien dat het nog geleverd gaat worden
anders adviseer ik u een ander tapijt te bestellen 160x230 is nog
wel leverbaar. Of anders het artikel te annuleren.

Mocht dit niet uw keuze zijn gaan we ervoor zorgen dat u uw geld terug krijgt.

Met vriendelijke groet,
------------------------------------------------------------------------------

Als reactie op deze email heb ik nogmaals gebeld met de klantenservice. De mevrouw die ik toen aan de lijn kreeg zei iets heel anders te zien dan wat er naar mij is gemaild. Het kleed zou op 11 januari het magazijn hebben verlaten. Ze adviseerde dan ook om een mail terug te sturen waarin ik om duidelijkheid vroeg.
Na dit gedaan te hebben werd ik op 12-januari-2017 gebeld door dezelfde mevrouw als die mij de email verstuurd heeft. Ze zei dat wat ze mij bij de klantenservice aan de telefoon hebben gezegd niet correct is. Er heeft geen kleed het magazijn verlaten. Het vloerkleed is op dat moment uitverkocht en het is niet zeker of dat mijn bestelling van 24-decemeber-2016 wel of niet geleverd gaat worden. Na een lang gesprek waarbij ik hierover niet in detail wil gaan is mij de indruk gewekt dat ze zelf niet eens weten wat hun organisatie doet. Wat betreft het pakket zou ze me op de hoogte houden.

Vandaag 17-januari-2017 heb ik per email geïnformeerd naar de stand van zaken omtrent mijn bestelling. Als gevolg van deze email ben ik weer door dezelfde mevrouw terug gebeld en kon ze me nog steeds niet vertellen OF het pakket geleverd gaat worden en wanneer dit dan zou zijn.

Als oplossing heb ik gevraagd of ze een ander type vloerkleed kunnen opsturen waar volgens de website ook ca. 1 week levertijd op zit. Dit was volgens mevrouw wel mogelijk maar ook hierbij kon ze niet garanderen dat het vloerkleed binnen de gestelde levertijd geleverd zou worden omdat ook dit kleed vanuit het magazijn uit Duitsland moest komen…..

Ik heb het vloerkleed geannuleerd en wacht nu op mijn geld.

D
Was deze beoordeling nuttig? 7 0
Reageer op deze review

Jurken

Service 
 
1.0

Diep teleurgesteld.

Een bestelling die betaald was, direct telefonisch geannuleerd. Zou geld binnen 4 á 5 dagen terugkrijgen.

Krijg paar dagen later mailtje, u heb contact gehad, maar wij kunnen geen geannuleerde bestelling vinden.
Gewoon lange neus € 54 foetsie. Puur diefstal.

Zelfde dag andere producten besteld. Helft uitgeleverd andere helft minimaal 4 weken levertijd.
Geef dat dan aan op de bestelsite.

Ben echt teleurgesteld.
Gelijk de laatste bestelling geweest.

En ik kan jullie nu al verzekeren dat ik het volgende bericht krijg:
Hallo Jerry,

Het is niet gelopen zoals zou moeten. We willen dit graag met je oplossen. Neem contact met ons op via een mail naar: review..ottobv.nl

Vriendelijke groet,
Marjo van OTTO

Dat doen ze bij alle klachten en negatieve beoordelingen.
Dat betekend dat ze hun klanten niet eens individueel serieus nemen!!!!!!!!!!

Diep, diep schandalig

Update 26-2-2024
Zoals al gedacht, standaard antwoord gekregen.
Gereageerd en wat blijkt:

In mijn mailbox antwoord gekregen dat ik de € 54 niet terugkrijg!. Want er is niet betaald en niet geannuleerd.
Nemen zelfs niet de moeite om in de financiële administratie de betalingen erbij te zoeken.
Ondanks dat ik screenshots van mijn bankrekening erbij gedaan heb, inclusief alle betalingskenmerken.

Trekken gewoon een lange neus naar mij.

Diep diep triest, pure diefstal.

Ga vanmiddag even langs politiebureau om aangifte te doen van oplichting.


JG
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Badpak

Beoordeling 
 
1.0

OTTO hanteert een heel vreemd prijsbeleid: artikel in 4 kleuren beschikbaar - 3 daarvan dezelfde prijs en 1 is het dubbele! (badpak €37 en eentje dus gewoon €74) Zelf vinden ze dit normaal en zeggen dit ook te doen bij kledingmaten. Dat heb ik inderdaad gezien en ook hier wordt verdubbeling van de prijs toegepast. Als je ooit wilt bestellen moet je dus heel goed uitkijken hoe de prijzen in elkaar zitten.

Update na geadviseerde klacht: ze vinden het nog steeds normaal dat de prijsstelling zo in elkaar zit. Nog een ster minder nu…

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Marjolein op 21 Augustus 2023

Gebeld door OTTO en er is een mooie oplossing gevonden. Aangenaam verrast door deze klantvriendelijke benadering. Aantal sterren wil ik dan ook aanpassen of de review verwijderen. Kan helaas niet vinden hoe dit moet en wacht nog op reactie.

Reageer op deze review

Bikini tops 2 stuks

Beoordeling 
 
5.5

Bikini tops retour gedaan. Meteen gebeld dat ik de retour bon ben vergeten en het bewijs van retour of niet heb gekregen of per ongeluk heb weggegooid. Klantenservice gebeld pakket is natuurlijk niet aangekomen, heel vreemd want heb dit nog nooit eerder meegemaakt. De ene persoon van de klantenservice zegt dat het wel goed komt de andere zegt dat ik gewoon de 66 euro moet betalen. Er kan niet buiten het boekje gedacht worden zoals een kwijtschelding... Ben altijd trouwe klant hier geweest maar bestel hier nooit meer. Lekker makkelijk verdiend zo Otto. Las op radar ookal veel klachten over jullie. Bedankt voor niets!

LD
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kasten

Beoordeling 
 
1.0

Laat ik beginnen met zeggen dat ik nooit reviews over (web)winkels schrijf, maar ik wil graag iedereen behoeden voor wat één van de slechtste ervaringen ooit met een online bestelling zal worden.
Begin december 2022 hebben wij een (behoorlijk prijzige) kastenset (bestaande uit 4 grote en 3 kleine kasten) besteld bij Otto. Deze zou binnen 4-6 weken geleverd worden. Perfect, want in 5 weken zouden wij verhuizen. Inmiddels - ruim 10 weken later - zitten wij noodgedwongen nog steeds tussen de verhuisdozen, omdat Otto er telkens weer een zooitje van weet te maken.
Een uiteenzetting van de gebeurtenissen tot nu toe:
- Eind januari hebben we de eerste kast beschadigd aangeboden gekregen. Deze hebben wij teruggestuurd.
- Drie dagen later kregen we opnieuw een beschadigde kast aangeboden. Wederom teruggestuurd.
- Anderhalve week later kregen we de juiste kast geleverd (!).
- Drie dagen daarna kregen we dezelfde kast (?) weer geleverd. Toen we daar achter kwamen hebben we contact opgenomen en deze kast weer op laten halen.
- De klantenservicemedewerker van Otto had ondertussen de vrijheid genomen om alle kasten, waar we sinds december vorig jaar op zaten te wachten, te annuleren.
- Wederom contact, chaos alom, bestelling opnieuw geplaatst.
- Een maand later krijgen we de tweede, derde en vierde kast geleverd (maar wel pas nadat we de hele dag thuis zijn gebleven om vervolgens door de bezorger ingelicht te worden dat de kast toch niet die dag geleverd zou worden en hij deze vervolgens toch weer wel kwam brengen).
- Oh nee, toch niet! Het waren slechts de zijpanelen en de achterkant van kast 3 en 4...
- Een week later krijgen we de rest geleverd.
- Grapje, toch weer niet. De rest van kast 4 ontbreekt en een deel van de schroeven van kast 3 klopt niet of ontbreekt.
- Meldingen laten maken (wat de klantenservicemedewerkers iedere keer zeggen te doen, maar waar je nooit weer wat over terughoort).

Lang verhaal kort: We wachten al ruim drie maanden op onze dure kasten en zitten even zolang al tussen de verhuisdozen. De klantenservicemedewerkers nemen jou en het bedrijf waar ze voor werken niet serieus.

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Hoekbank

Beoordeling 
 
4.0

Otto is de meest onbetrouwbare bedrijf dat ik ooit heb gezien/meegemaakt. Ik heb meerdere producten besteld bij Otto. Tot drie keer toe heb ik een kast besteld en geretourneerd omdat de afmetingen niet klopten met wat aangegeven werd op de site van Otto. Tot mijn ontevredenheid heb ik alles geretourneerd, ook een bank die ik bij hen had besteld. Echter, deze bank werd mij telefonisch toegezegd dat ik kon retourneren en hierover nog bericht zou krijgen van Otto. Helaas kreeg ik niks meer van hen tehoren. Ondertussen bleven zij maar rente toerekenen aan mijn openstaande saldo. Na een maand nog niks van Otto te horen heb ik wederom opnieuw gebeld. Hierbij werd mij weer hetzelfde beloofd dat ik binnen een week bericht zou mogen ontvangen om de bank te retourneren. Na weer een maand niks te horen heb ik besloten een mail te sturen. Reactie van Otto is dat ik nooit contact heb opgenomen met de klantenservice, terwijl ik aan kon tonen op mijn telefoonrekening dat ik meerdere keren contact heb gehad met hen. Nu word ik voor leugenaar uitgemaakt en wordt er gedreigd met een incassobureau terwijl ik netjes handelde hoe de medewerkers van Otto mij vertelde dat ik moest handelen. Dit speelt nu al een jaar zo en ik ben altijd netjes gebleven, in elk mail en telefoon contact maar nu ben ik het zat.

Mijn advies, documenteer alles en neem alle gesprekken op die je met Otto voert. Want als zij de kans krijgen, dan verdraaien zij jouw hele verhaal.

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Klantenservice

Beoordeling 
 
1.0

23 augustus een Infraroodverwarming besteld, zou binnen 2 weken geleverd worden.
Inmiddels is het eind oktober en dat artikel is nog steeds niet leverbaar.
We zijn nu 4 weken bezig om de koop via de algemene voorwaarden van Otto te ontbinden.
Indien er geen levering plaatsvindt binnen 30 dagen en er ook niets bekend is dan mag de klant kosteloos de koop ontbinden.
Alleen erg jammer dat de klantenservice daar geen kennis van heeft, klantenservice heeft het alleen maar over annuleren, maar wij willen gewoon ontbinden.
Otto verplicht ons om te wachten tot het artikel een keer geleverd gaat worden, dan te retourneren en dan kan de retour verwerkt worden en deze ellende afgesloten worden.
Wij zijn verzekerd voor deze aankoop, maar wij gaan niet betalen voor een artikel wat niet leverbaar is en waar het het volle recht op hebben om te ontbinden!
Dit was ook gelijk de laatste aankoop die we ooit bij OTTO gedaan hebben!

F
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kussen voor een schommelstoel

Beoordeling 
 
1.0

Op dit moment ben ik hoogzwanger.
Om lekker met de baby te kunnen zitten straks heb ik een schommelstoel besteld. Daarnaast was ik op zoek naar een prettige kussen die er mooi en comfortabel in zit.
Deze dacht ik gevonden te hebben bij Otto.
Enthousiast heb ik de 1ste bestelling geplaatst op 26 juli 2022. Verzending zou 14 dgn duren. Beetje lang dacht maar goed. Ik wou deze kussen hebben.
Otto geeft aan een bericht te sturen zodra de bestelling verzonden is.
Op 8-8-2022 had ik nog steeds geen verzendbericht ontvangen. 09- 08- 22 besloot ik toch contact op te nemen.
Tijdens de chat met Otto zie ik de status van de bestelling veranderen in retour.
RETOUR??? Ik heb de bestelling nooit ontvangen.
De klantenservice wist mij te vertellen dat er iets mis is gegaan in hun magazijn en daarom mijn bestelling retour gestuurd is. Het ergste daarvan was dat het niet veranderd kon worden.
Maar ze kon wel meteen een nieuwe bestelling voor mij plaatsen. Ik was erg terughoudend over een nieuwe bestelling plaatsen maar goed ik ging er niet vanuit dat ze deze bestelling opnieuw zouden verprutsen.

In goed vertrouwen heb ik de 2de bestelling laten plaatsen. Hiervan krijg ik op 10-08-2022 een bevestiging. 12-02-2022 is hij in behandeling genomen na wederom een telefoontje vanuit. Ik kreeg namelijk een verzoek voor een 2de betaling terwijl het geld van de 1ste bestelling nog steeds in het systeem van Otto zat.
Na wederom bellen werd dit opgelost.
Ik heb hierna al meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Volgens hun zou de kussen op 16 augustus het magazijn in Duitsland verlaten hebben. .
Nu 3 -09-2022 is de kussen nog altijd niet geleverd en is de status nog niet veranderd.
Ook mijn klacht is niet opgepakt.

G
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kleding

Beoordeling 
 
1.0

Ze zijn mijn retour kwijtgeraakt en ze weigeren ook maar op zoek te gaan naar het pakket. Ze eisen hun geld en zijn ook niet geneigd de betaaltermijn te verplaatsen tot ze hun fuck up gefixt hebben. Het zijn oplichters eerste klas. Ik bestel hier nooit en te nimmer meer.

L
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
93 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5

Wij zijn benieuwd naar jouw OTTO ervaring

OTTO is in Nederland een begrip. Op Otto.nl kunt u allerlei producten aanschaffen, van mode tot elektronica en witgoed. De webshop van Otto is professioneel en informatief ingericht. In een handomdraai vindt u wat u zoekt. Otto richt zich met haar mode assortiment (otto mode) op de jonge en zelfbewuste vrouw. De service staat bij Otto hoog in het vaandel.

Wat is uw ervaring met OTTO? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij OTTO hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal OTTO reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 088 4651555
Meer info over OTTO op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Afhalen mogelijk
nee