Details van de beoordeling

NTI
NTI
Thuisstudie ervaringen

teleurstellend

Beoordeling 
 
4.0

Vol vertrouwen begonnen aan de opleiding HBO Rechten. De boeken zijn geweldig. Modern, didactisch sterk, prima om zelfstudie mee te doen.
Maar dan de begeleiding. De docenten zijn didactisch zwak en moeten steeds op hun papieren kijken of in geannoteerde wettenbundels. En dat bij inleidende vakken!
Wat ik het slechtst vind, is dat er geen mogelijkheid is om met de docent te communiceren die werkstukken (papers en portfolio's) nakijkt. Je krijgt je punten en dat is het. Te weten komen wat er ontbreekt, is niet mogelijk. Verder heb ik het idee dat er strikt naar een correctievel gekeken wordt en als je iets in andere bewoordingen zegt, dan telt het niet. Nogmaals, het is een idee, want daarover communiceren kan niet.
Ik heb het idee dat ze ook kennis willen toetsen en dat stoppen ze dan zeer gekunsteld in de opdrachten voor een paper. De brieven die we moeten schrijven zijn daarmee heel onrealistisch. Laten ze dan een deel theorie testen en een deel praktisch. Dit jaar is de opleiding vernieuwd en ik vind dat ze totaal doorgeslagen zijn in het maken van papers. Ik vind ook dat je nu een vak kunt halen zonder voldoende kennis van het vak te hebben. Geef mij maar meer kennistoetsen.
Er is geen persoonlijke begeleiding. Via een forum kun je vragen stellen, maar het duurt dagen voor je antwoord krijgt en op een antwoord zit ik al een maand te wachten. Het vak is al afgesloten.
Als je een opdracht bij twee verschillende docenten inlevert, krijg je ook twee verschillende beoordelingen. Bij de een kan onvoldoende zijn wat de ander voldoende vindt. Zeer subjectief dus. En nogmaals: er valt niet over te praten.
Elke bijeenkomst begint te laat, zodat kostbare tijd verloren gaat. Nog nooit is het programma van die dag gevolgd. Zo wekken ze de schijn op van begeleidingsvormen die in werkelijkheid niet gegeven worden.
Via mentoren kun je niet inhoudelijke dingen vragen. Ook hier: vraag je het twee mentoren, krijg je twee verschillende antwoorden.
De opdrachtomschrijvingen zijn duidelijk knip en plakwerk en zitten stampvol slordigheden. Daarmee is een opdracht vaak onduidelijk. Dat in combinatie met een onduidelijke beoordeling, is heel vervelend. De taalfouten die wij niet mogen maken, permitteren zij zich wel.
Voor de duidelijkheid: ik heb alles gehaald en ook met goede punten, maar ik vind de kwaliteit van de opleiding onder de maat. Jammer, want, nogmaals, de boeken zijn zeer inspirerend, beter dan van andere opleidingen die ik heb bekeken.
Dit alles geldt vast niet voor het hele NTI, wel voor deze opleiding.

A
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review