Djoser reviews & ervaringen

www.djoser.nl
 
3.1 (20)
Djoser

20 Djoser reviews

 
(1)
 
(1)
 
(2)
 
(4)
 
(12)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
12 resultaten - getoond 1 - 12
Volgorde

rondreis

Prijs 
 
1.0

Een totaal verregende en door een nabije tyfoon geplaagde reis naar Taiwan waardoor een aantal door Djoser opgehemelde, en van fraaie plaatjes op site voorziene, hoogtepunten (waaronder nationale parken) c.q. bezienswaardigheden niet bezocht konden worden i.v.m. sluiting vanwege de weersomstandigheden.

Het aangeboden alternatieve programma (voor zover mogelijk) bood geen gelijkwaardige vervanging, stond niet in verhouding tot hetgeen aangeboden werd en inherent daaraan de prijs-/kwaliteitverhouding.

Djoser heeft er blijkbaar bewust voor gekozen deze reis door te laten gaan, ondanks dat bekend was dat het niet het beste seizoen is om deze reis te plannen, hetgeen ook werd bevestigd door de lokale reisbegeleider. Deze reis had nooit door moeten gaan, maar kennelijk prevaleert winst boven het bieden van een kwalitatief goede reis.

Op zich zou de reis het cijfer 7 verdienen, echter, op grond van een aantal issues (waaronder de ronduit sexistische houding van de lokale reisbegeleider richting vrouwelijke reisgenoten) zijn er een aantal maluspunten te vergeven, waardoor deze reis ruim onvoldoende scoort. Het nagezonden boeket bloemen voor het bloeden inzake de weersomstandigheden (waar Djoser overigens geen schuld aan of invloed op heeft...) ten spijt. Tijdens de reis heeft Djoser geen enkele vorm van empathie getoond en lijkt zich niet te bekommeren over het welzijn van zijn reizigers.

F
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Rondreis zuid i dia

Beoordeling 
 
2.5

Super slechte hotels,met volledig kapot gescheurde lakens en matrassen,bloed op de muren,niet van muggen!smerige badkamers,smeer en scheuren in de gordijnen en altijd het slechtste deel van het hotel,maar het ergste is dat djoser op de klacht en vergoeding totaal niet reageert,totale minachting voor de klant,na 3x India weten we echt wel hie het ook kan,en deze reis voor 5000 euro met zijn tweeen zonder iets erbij is ver beneden niveau,en daar hoor he als je de foto's gemaild krijgt op te reageren.
Nu dan m aar via de DAS,want na 7 weken wel lang genoeg gewacht,na 5x nooit meer met dit onbeschofte reisbureau

FD
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Rondreis Azoren

Beoordeling 
 
1.8

Je boekt een dure reis. Het kantoor is ongebereikbaar en niet behulpzaam. Ze geven ook onjuiste informatie.
Ter plekke had ik superslechte reisbegeleiding, die een enorme stempel heeft gedrukt op onze reis.

Ik heb heel veel gereisd, naar heel veel bestemmingen, met heel veel organisaties, maar dit was écht met stip de slechtste.

De bestemming maakte alles goed, maar had er met een andere organisatie meer van kunnen genieten, dus voor mij nooit meer Djoser.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Niet met Djoser gaan

Beoordeling 
 
2.3

Beste mensen,

Niet met Djoser gaan. Bij zéér terechte klachten zijn ze niet thuis. Geld uit koffers ontvreemd die in bewaring waren bij de verplichte overnachting.
Écht te gek voor woorden. Dus er zijn betere alternatieven

HV
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Pure oplichting! SCHANDE

Beoordeling 
 
1.0

Eerst en vooral wil ik meegeven dat ik onderstaande mail niet enkel in naam van mezelf en mijn gezin verstuur maar in naam van alle reizigers aanwezig op bovenvermelde rondreis in Vietnam (tevens allen in cc). Wat mezelf en mijn gezin betreft, kan ik bevestigen dat we op gebied van Azië niet aan ons proefstuk toe zijn. Eerder deden we een rondreis in Thailand met Travelnauts (zéér tevreden), Sri Lanka & Malediven met Singha Reizen (zéér tevreden), 2 maal Bali & Lombok (zelf georganiseerd), rondreis in Jordanië en dit telkens met onze dochter van nu 10 jaar oud. Al snel werden we verliefd op Azië

Wat een fantastische ervaring had moeten zijn, bleek echter een rondreis te zijn die ons van de ene teleurstelling in de andere meesleurde, zo erg dat het voor iedereen aanvoelt regelrecht bestolen te zijn. Er werd ons een vakantie verkocht die voor niemand van ons voldeed en nog maar in het minste vergelijkbaar is met wat er op jullie website verkondigd wordt. Via mails tijdens de vakantie zelf van Dhr. J. Van Tienhoven en Dhr. F. Tourlamain werden reeds diverse onregelmatigheden aangekaart. Ikzelf en mijn echtgenote richtte ons voornamelijk tijdens de vakantie tot Lotte (reisbegeleider).

Even enkele key facts (welke tevens gestaafd kunnen worden met diverse foto’s):

Ho Chi Minh

Hotel Le Duy, tot op dit punt in de reis was dit het hotel met de meest ongezellige receptie / ontbijtruimte waar wij al ooit geweest waren en erbovenop hadden wij een kamer waar ik in alle eerlijkheid nog niet dood in gevonden zou willen worden…. Vlekken van een of andere (lichamelijke) vloeistof hingen aan de muur naast het bed, schimmel aan plafond in kamer en badkamer, een vasttapijt waar ik niet durfde op blote voeten op te lopen, een vies bedje in de kamer gegooid waar onze dochter in moest slapen… kortom in de verste verte een kamer die niet lijkt op de mooie Djoser foto’s op de site…. Pffff, wat een mooie start van een droomreis zou moeten worden… ☹ Dit even gemeld aan de onervaren reisbegeleider (Lotte) die ervoor zorgde dat we een andere kamer konden betrekken…. Vreemd, deze kamer was ok en had een recent vernieuwde badkamer, bewijs dat zulke kamers wel degelijk in het hotel voorhanden zijn maar blijkbaar niet zijn weggelegd voor Djoser reizigers. Om even terug te komen op de onervarenheid van Lotte, Lotte deed haar best en had niet de meest dankbare taak, nl het puin ruimen van wat Djoser veroorzaakt (ik begrijp nu waarom ervaren gidsen/reisbegeleiders opteren voor andere organisaties)… doch een beetje voorbereiding voor ze was vertrokken, had zeker geen kwaad gekund. Ze wist evenveel van Vietnam als ieder van ons…. Van de in totaal 13 dagen ter plaatse in Vietnam dat bekend staat om z’n prachtige natuur waren dit er al 3 in een grootstad en in een erbarmelijk hotel zonder zwembad… Wat jammer toch… eerste bestemming, eerste teleurstelling…

Mui Ne

Little Paris Resort, na 3 dagen niet te kunnen zwemmen keken de kinderen erg uit naar de kustplaats Mui Ne, ik citeer even jullie site: “de kustplaats Mui Ne staat bekend om het mooie goudgele strand en de rode zandduinen. Je kunt hier heerlijk relaxen aan het strand. Maar je hoeft hier geen moment stil te zitten, want er valt heel veel beleven, je kunt er namelijk surfen, stand up paddelen, kanoën of neem een lesje kitesurfen.”…. Dit mooie goudgele strand bleek eigenlijk een strand te zijn dat VOL lag met plastiek en andere viezigheid uit de zee, ik had nog nooit zulk lelijk, vies en vuil stukje strand gezien.. de kinderen gingen even tot aan hun knieën in het water maar vermits het plastiek constant tegen hun benen aanwreef was dit van zéér korte duur… Even gehoord bij Lotte: “tja in de periode juli en augustus staat de stroming van het water zo dat de stranden vol liggen met plastiek en dat de zee een bruine kleur heeft, daar kunnen we helaas niets aan doen”… TUURLIJK kan je daar wat aan doen, schrap als reisorganisatie deze plek in deze desbetreffende periode.. Goed, het hotel dan maar…. De kamer (slaapgedeelte) was redelijk maar de badkamer erachter, vies, vuil, een lavabo die niet doorspoelt, opnieuw schimmel aan de muur en plafond en een buitendouche waar ik eerlijk gezegd m’n fiets nog niet zou afspuiten… De kinderen konden zich wel uitleven in het zwembad (althans dat dachten we)… de producten in het zwembad (ik vermoed snel, snel om het water terug zwembaar te krijgen) zorgde ervoor dat mijn dochter brandwondjes had ter hoogte van sleutelbeen en in hals en liesstreek (foto’s aanwezig). Ze was niet de enige want de andere kinderen hadden ook wondjes in hals en liesstreek na het zwemmen in dit zwembad…. Was dit hotel nog wel voorzien op gasten? We wilden bij aankomst een pizza’tje bestellen maar er bleek maar 30% van menukaart aanwezig te zijn.. tweede bestemming, tweede teleurstelling…

Hoi An

Lantern Hotel, eindelijk eens wat pech die we niet aan Djoser konden toeschrijven, de vlucht naar Hoi An had ettelijke uren vertraging.. Jammer maar dit hoort nu eenmaal bij reizen.. zeker jammer want Hoi An is een prachtige stad en het hotel was redelijk, bijna de allures van een ‘boetiek’hotel, nou ja onze ‘standards’ lagen misschien al een pak lager dan normaal, gezien de vorige 2 bestemmingen… de fietstocht was leuk maar ik begrijp niet dat je als organisatie het risico neemt reizigers op deze fietsen te laten rijden… op alle vorige reisbestemmingen deed ik met m’n gezin fietstochten en telkens was dit met uitstekend materiaal.. met dit materiaal is het gewoon een kwestie van tijd alvorens er ongevallen zullen gebeuren, dat staat meer dan vast! Samengevat, veel te kort op een bestemming die echt de moeite waard is enkele dagen door te brengen.. derde bestemming, derde teleurstelling…

Hué

Park View Hotel, groot hotel maximum 2 sterren, redelijke kamer maar wat deden we eigenlijk in Hué.. niets te beleven.. zwemmen dan maar in het zwembad dat erg druk en niet al te proper was. Het zwembad werd tevens gebruikt voor de lokale zwemlessen…. Ik maakte even gebruik van de sanitaire voorzieningen aan het zwembad, ik kan zeggen, het publieke toilet dat ik en m’n gezin ooit op een nachttrein in Thailand gebruikte was hier een pareltje tegenover… ik stond ter plaatse te kokhalzen… wat vies… vierde bestemming, vierde teleurstelling…

Hanoi

Flower Hotel, opnieuw op ‘familiereis’ in een grootstad met een hotel zonder zwembad ☹ .. Dit hotel bestond uit basic appartementjes en onze dochter kreeg een bedje in de keuken, wat gezellig voor een meid van 10.. ok, tot daar aan toe maar dan het ontbijt… de eetzaal, ik noem het eerder refter op de 14de verdieping was smerig en vuil en het ontbijt was erbarmelijk…. Schimmel aan de ramen, ramen die in geen jaren gepoetst werden (foto’s aanwezig), wat een schande!! Ik vroeg een Cola Light bij het ontbijt maar jammer genoeg niet voorhanden… ronduit belachelijk. Opnieuw maakte ik mijn ongenoegen over aan Lotte toen we buiten stonden te wachten op de bus die ons naar Halong Bay zou brengen en die een fikse vertraging opliep.. vijde bestemming, vijfde teleurstelling…

Halong Bay

Boot zonder naam (en misschien maar goed ook dat je deze maatschappij niet kan opzoeken), de bus bracht ons naar Halong Bay waar we enkele stijgers passeerden met leuke boten. Wat had je gedacht, deze waren niet voor ons.. helemaal achteraan moesten we in een klein bootje kruipen dat ons naar ons ‘cruiseschip’ bracht nadat we per persoon extra 600.000 Dong dienden te betalen voor toegang tot het gebied, wat vreemd want het is toch open zee en de overnachting zit volgens Djoser mee in het pakket??? Hoe durven jullie dit zelfs een cruise te noemen…. Het gammele schip dat we op moesten, kon in mijn ogen elk moment de Titanic achterna op gebied van zinken maar zeker niet op gebied van luxe. De tweede klasse op de Titanic was 5 ***** vergeleken met dit wrak. Van luxe was hier geen sprake, zelfs van basic comfort was hier geen sprake. Gescheurde verfrissingsdoekjes, kapotte ligstoelen, een prominente dieselgeur, spierwitte verlichting alom… kortom een regelrecht DRAMA… om nog maar te zwijgen over het toilet beneden… je zou er bijna van overboord springen… De prijzen echter op de boot hadden europese allures met meer dan 2€ voor een biertje…. Mijn echtgenote kon dit niet meer aanzien en heeft dan op de boot terecht haar ongenoegen geuit, het was er dan ook gewoon echt beschamend over… vermits het hier zeker niet over een cruiseboot met zwembad ging, meerden we aan, op een overbevolkt strandje (een zakdoek groot) …. Hier konden we even gaan zwemmen/verfrissen. Jammer genoeg vergaten alle gidsen te melden dat er door de stroming kwallen zaten… gevolg dat een van de reizigers (Frederik) zwaar werd geraakt… ‘kwallucinant’ probeerde we nog lachend er wat van te maken en maar goed dat het een volwassene betrof en niet een van onze kinderen… zesde slaapplaats, zesde teleurstelling…

Terug naar Hanoi dan maar

Flower Garden Hotel, na de teleurstelling op de boot kregen we plots een upgrade naar een ‘iets’ beter hotel (wederom zonder zwembad) in Hanoi waar we onze ‘familiereis’ wederom in een grootstad zouden eindigen. Een upgrade naar een 3*** hotel maar toch, alles beter dan het Flower Hotel…. De laatste dagen in deze grootstad werden we echt aan ons lot overgelaten.. een cyclotochtje van een uur bracht ons naar het Mausoleum waar Ho Chi Minh ligt begraven, ach wat jammer, gesloten…. We werden hier gewoon gedropt na een uurtje fietsen langs winkeltjes en bekijk het maar… schande! Laatste slaapplaats, gelukkig ook laatste teleurstelling…

Enkele algemeenheden wens ik ook nog aan te kaarten, er is sprake van optionele excursies? Wat mij betreft is de betekenis van een optionele excursie dat er in het hotel gekozen kan worden al dan niet deel te nemen, dit was echter nooit het geval. Indien je niet mee wilde, kon je in de bus blijven zitten (cfr. Citadel in Hué en andere…).

De bussen waren steeds verouderd en vies. Kauwgom hing aan de handvaten en de stoelen en airco waren veelal stuk. Ik zou in deze bussen geen reizigers durven vervoeren…

Met uitzondering van de eerste gids (Bye of Seven) was het niveau van alle andere gidsen ondermaats. Kan je eigenlijk geen gidsen noemen, onverstaanbaar, lui, onvriendelijk en enkel uit op eigen voordeel. Ze namen ons mee naar de meest ongezellige plekken om te lunchen (zij eten dan gratis) en stoppen onderweg aan belachelijke fabrieken/winkels waar ze hoogstwaarschijnlijk een percentje hebben indien er wat verkocht wordt (jammer genoeg betreft onze groep hoger opgeleide mensen die niet vallen voor dit soort praktijken maar enkel minuut per minuut gefrustreerder werden van dit soort zaken)..

Fooien, 40€ per persoon, dus 680€ aan tipgeld??? De gemiddelde Vietnamees verdient 180€ per maand dus hebben we bijna 4 maandlonen aan fooi uitgedeeld. Nee de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er 125€ terug verdeeld werd onder de reizigers doch nog steeds 3 dikke maandlonen die verspild werden aan ‘so called’ gidsen van een Vietnamese lage kost tour operator.

Samengevat, dit was een vakantie om snel te vergeten. Geen natuur gezien en voornamelijk in grootsteden verbleven in erbarmelijke hotels zonder faciliteiten waar we aan ons lot werden overgelaten…. De hoogtepunten waren de gezellige restaurantjes die we zelf vonden via Tripadvisor (en weliswaar zelf betaald hebben) en de groep. Een bende fijne mensen/vrienden en kinderen die het uitstekend met elkaar kunnen vinden.

Foto's van alle onregelmatigheden zijn in mijn bezit. Als compensatie van alles stelde Djoser een compensatie van ca. 200€ voor op een reissom van + 7.000€. Klanten worden bij Djoser niet serieus genomen!

05f86c3d-67ac-43d8-afe0-121d229afc6c
05f86c3d-67ac-43d8-afe0-121d229afc6c
K
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Nooit meer Djoser

Beoordeling 
 
1.0

Valse voorlichting door djoser. Accomodaties vallen tegen. 2 ronduit slecht. Bij een Ranch sliepen medereizigers op de grond op een matras in een tent die volledig kapot was. Schandalig. Hostel bij Lake Louise was ronduit smerig. De vrije tijd, waar ze mee adverteren is er echt minimaal. Hele dagen in een busje met ik weet niet hoeveel stops voor koffie en oneindig veel bezoek aan supermarkten. Je verwacht bij een hotel reis, en dat wordt zo ook omschreven, dat er ruimte is voor ontbijt en Lunch. Meer dan de helft van de reis ergens een broodje moeten kopen bij een supermarkt. Ontbijt op je bed, in de bus of ergens op de grond. Geldt ook voor de lunch. Als je daar van houdt, dan een prima reis om te boeken. Daarnaast werd beschreven dat de drie laatste dagen in een hotel in het centrum van Vancouver was. Blijkt dat we gewoon in het eerste hotel zitten. Bij het vliegveld. Begreep van de reisleiders dat dat al drie jaar zo is. Betekende een uur op en neer naar Vancouver centrum. dat wil je niet bij een bezoek aan een stad. Kortom: nooit meer Djoser.
Dankzij de reisleiders en de leuke groep was het een leuke reis.

K
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Trip Japan verpest

Beoordeling 
 
2.0

Kort samengevat: boertige, vervelende mensen samen met een niet-georganiseerde reisbegeleidster in vuile hotels.

Ik en mijn partner begonnen met goede moed aan de reis maar al vlug werden we zwaar teleurgesteld. We kijken al jaren uit om een lange reis door Japan te maken en uiteindelijk kwamen we bij Djoser terecht. Na het boeken hebben we intensieve research gedaan naar de cultuur, taal en sociale etiquette om de trip zo vlot mogelijk te laten verlopen. In Japan is het namelijk de gewoonte om o.a.: te zwijgen op trams, bussen en treinen; niet in de weg lopen op drukke plaatsen en mensen met rust te laten. Japanners zijn op zichzelf en hechten veel waarde aan hun ‘personal space.’ Dat houdt in dat je niet zomaar een luid gesprek moet beginnen met de persoon naast je op een drukke trein. Er is een tijd en plaats voor zulke gesprekken (bars, restaurant) maar elke goede reisblog en website zegt dat Japan niet het land is waar je ‘gezellig’ kan babbelen met iedereen die je tegenkomt. Je laat mensen met rust.

Al deze punten die ik net heb opgenoemd, heeft onze groep het volledig tegenovergestelde gedaan! Mensen omver duwen, in het midden van de weg stoppen en tegen mensen botsen, hysterisch luid roepen en lachen op openbaar vervoer, geen enkele moeite te doen om vijf Japanse basiszinnen te leren en zelfs te eisen dat Japanners Engels praten (ook al spreken er niet zo veel Japanners Engels, laat staan dat ze het verstaan), ...

Deze groep waande zich precies in een zoo of pretpark. Van de banaalste zaken, zoals iemand die in een metrostation een van de deuren repareerde tot een groep schoolkinderen die verzamelden voor de halte van een bus, trokken ze duizend foto’s. Desondanks de duidelijke ergernis van de personen in kwestie bleven ze onbeschaamd verder doen. Bij de shinkansen stonden ze over de veiligheidslijn, waarbij de conducteur ze luid moest toeroepen om achteruit te stappen. Bij elke omroep in stations of treinen aapten ze al lachend de woorden na als belachelijke papegaaien. Een oude vrouw van de groep begon zelfs een klein kindje in een buggy lastig te vallen terwijl de moeder ongemakkelijk probeerde achteruit te stappen.

De hotels waren niet altijd proper, soms zelfs met schimmel in de badkamer en grote stofplukken in de kamer.

Het vervoer was chaotisch en vermoeiend, aangezien iedereen met twee of meerdere koffers moest sleuren tussen verschillende treinen en bussen.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn om deze trip te maken, heb ik 1 advies: plan het allemaal zelf.

Tenzij je het fijn vind om jezelf, de reisorganisatie en je thuisland belachelijk te maken. Want hiermee bevestig je nogmaals het stereotype dat toeristen boertige, vervelende lastpakken zijn. En ik kan het bevestigen want op een gegeven moment hoorde ik een Japans koppel praten over onze groep en hoorde ik ze zeggen dat de groep ‘mendokusai’ is.

Google dat woord maar

E
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

Veel te duur voor slechte ondermaatse hotels

Beoordeling 
 
1.0

Slechtste reis ooit
Veel te duur voor weinig kwaliteit
Ondermaatse hotels en werkelijk overal wordt geld uit geslaan
Op mails wordt niet gereageerd

S
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Mooie landen NIET met Djoser (Kenia, Tanzania en Zanzibar)

Beoordeling 
 
1.0

Prijs kwaliteit slecht. Kampeer reis Kenia Tanzania en Zanzibar. Reisleiding onder de maat: weinig info en weinig inspirerend. Paar campsites niet OK. Excursies ver onder de maat. Het zijn prachtige landen, dus ga vooral. Maar niet met Djoser. Ik word ook erg boos dat Djoser niet reageer als je kritische opmerkingen maakt over de reis en nog steeds op de site zegt dat reizigers de reis met een 9 beoordelen. Is echt niet zo. Ben niet de enige uit de groep!!

B
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Cuba fantastisch, Djoser noooooit meer!

Beoordeling 
 
1.0

Prijs/kwaliteit ver onder de maat. Accommodatie zeer vies. Zwembaden waren gevaar voor de gezondheid. Door reisbegeleidster werd bij elk hotel/resort gewaardschuwd de kinderen niet in het zwembad te laten zwemmen. Excursies die in de reisbeschrijving als inclusief stonden genoemd, moesten ter plekke toch worden betaald. Dode zwerfhond bij het zwembad.
In de hotelkamer een bijzetbed, terwijl we voor ons kind voor een volwassen persoon moesten betalen. In Cuba is een bijzetbed op de kamer gratis...
Een overnachting op een camping met kapotte tenten. Tijdens het regenseizoen, dus elke avond een tropische stortbui, en met een grote wolk muggen. In de haciënda lagen meer dan tien beschonken mannen te slapen, waarvan niemand wist wie dat waren.

Cuba is geweldig, maar ga er niet heen met Djoser!

A
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review

Nooit meer Djoser

Beoordeling 
 
1.0

Naar Zuid-Afrika ga je om vele verschillende redenen: de boeiende vele culturen, de politieke ontwikkelingen van de afgelopen 50 jaar, de natuur, het wild, de safari's, het eten, de hartelijke mensen. We hadden dan ook een goede, Afrikaans sprekende reisleidster, die vanuit haar eigen verleden als kleurlinge en politiek activiste tegen apartheid, en jaren lange ervaring als reisleidster de 1000 gebreken vanuit Djoser redelijk wist te verbloemen. Lof voor haar; maar net als wij wil ze na deze ervaring van 3 weken rondreis "georganiseerd" door Djoser nooit meer met deze organisatie te maken hebben.
Voor ons begon de ellende al maanden van te voren. De groep was niet vol en dus wachtte Djoser tot 10 dagen voor vertrek met de bevestiging dat de reis door zou gaan (ondanks meerdere mails van onze kant met vragen om opheldering; bij een klacht hierover kregen we een standaard excuus brief).
Bij het inchecken op de vlucht bleken mijn partner, kind (9jr) en ik op 3 verschillende rijen verspreid door het vliegtuig te zijn ingeboekt. Volgens Djoser een fout van KLM, volgens KLM een VEEL te late bevestiging van Djoser van de stoelen (meer dan de reeds bekende (standaard) excuus mail kon er vanuit Djoser niet af, een oplossing boden ze niet!). Ons kind bleek als volwassene te zijn ingeboekt. Maar Djoser verandert dat niet als wij hen van deze fout op de hoogte stellen. Bij de volgende (binnenlandse) vlucht zaten we dus weer alle drie ergens anders en mocht ons kind bijna niet mee, omdat niet aan te tonen was dat zij de volwassene van het ticket was! (Wat kwam de tekst van de uitleg- en excuus mail van Djoser ons bekend voor....).
Het eerste hotel waar we 's avonds laat aankwamen was extreem basic (wat je voor de hoge prijs van de reis (2800 euro p.p.) niet helemaal kon rijmen; noch bij het gesuggereerde ‘Ritz’ hotel in Kaapstad). Het bleek echter zeker niet het slechtste hotel waarin we 'gedumpt' werden. De lijst van gesuggereerde hotels van Djoser (allemaal (redelijk) goed beoordeeld) werd slechts 3 keer gefrequenteerd. De rest hadden we hotels ver onder het geadverteerde niveau. Het diepte punt was een hotel, waar de sperma- en bloedsporen nog in de lakens zaten, de pis nog op de grond rond de wc zat en aan de korsten en resten op de vloeren in de kamers en in de badkamer bleek dat er slechts zeer erbarmelijke hygiëne standaards golden. De Djoser-medewerker die we hierover belden vond dat het geen enkel probleem kon zijn om daar kinderen in te laten slapen! In een land met een extreem hoog HIV/AIDS verspreiding; U bent gewaarschuwd! Zonder doortastend optreden van enkele groepsgenoten en de reisleidster hadden we die nacht op eigen kosten in een ander hotel moeten slapen (en maar zien hoe we daar zouden moeten komen, want de bus mocht niet verder reizen van Djoser!).
Daarnaast zijn allerlei entree gelden niet inbegrepen van excursies waar je echter aan MOET deelnemen. De plekken waar je anders achter gelaten wordt zijn te 'gevaarlijk' om alleen of met een gezin meerdere uren achter te blijven. Dat jaagt mensen op hele hoge kosten. Je hebt alleen de keuze om mee te gaan, en dus moet je wel de entreegelden betalen (en dat loopt al snel in de vele honderden euro's), ook als je zelf de plek niet interessant vindt. Het ligt gewoon op de route die de bus aflegt naar de volgende bestemming.
We hadden als groep het geluk dat we een flexibele reisleidster hadden, waardoor we er als groep en met haar hulp een memorabele vakantie van hebben kunnen maken, die Zuid-Afrika eer aan doet. Maar ik zal nooit meer voor deze reisorganisatie kiezen als ik een rondreis met kinderen ga maken!
Ik heb het idee dat ik de tekst van de excuusmail die we van Djoser gaan krijgen al een aantal keren in mijn mailbox heb staan. ‘Weg met Djoser’ is denk ik een goed devies voor hen.

L
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.5

Een één persoonstoeslag van 30 euro extra per nacht voor oost-India is zwaar overdreven.
Helaas vindt Djoser dit tegenwoordig normaal.
Jammer dat Djoser zich ook heeft overgeleverd aan massa reizen en zelf verrijking.
Blijft helaas alleen nog maar KoningAap over.

RK
Was deze beoordeling nuttig? 9 0
Reageer op deze review
12 resultaten - getoond 1 - 12

Wij zijn benieuwd naar jouw Djoser ervaring

Djoser organiseert al meer dan 25 jaar actieve groepsrondreizen over de hele wereld en is hiermee marktleider in Nederland. Djoser brengt drie brochures uit:

  1. Djoser reizen; groepsrondreizen wereldwijd.
  2. Djoser wandel & fiets; groepswandel- & fietsreizen wereldwijd.
  3. Djoser junior; ouders met kinderen op ontdekkingsreis.

Wat is uw ervaring met Djoser? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Djoser hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Djoser reviews lezen.

Telefoonnummer: -

Algemene informatie

Afhalen mogelijk
nee