Sneakerbaas

www.sneakerbaas.com
 
7.8 (95)
sneakerbaas

Sneakerbaas.nl is een Nederlandse webwinkel voor exclusieve sneakers. Sneakerbaas bestaat sinds 2009. Het doel van Sneakerbaas is om u de nieuwste exclusieve sneakers aan te kunnen bieden. Merken welke u in de shop van Sneakerbaas kunt vinden zijn o.a. de populaire merken Nike, Jordan, New Balance, Puma, Reebok en Adidas. Maar ook vele andere merken zijn goed vertegenwoordigd in het complete assortiment. Sneakerbaas berekent geen verzendkosten in Nederland en indien u voor 16:00 besteld, heeft u uw bestelling de volgende dag in huis.

Sneakerbaas ervaringen

95 reviews voor Sneakerbaas

 
(52)
 
(20)
 
(7)
 
(8)
 
(9)
Gemiddeld 
 
7.8
 
8.2
 
8.0
 
7.5
 
7.7
Bekijk alle reviews Meest gewaardeerde reviews
Heeft u al een account?
Uw beoordeling (optioneel)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Welk(e) product(en) (of dienst) heeft u besteld?
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
Marco Ros
Gemiddeld 
 
10.0

Top kwaliteit

Super mooie winkel en goed assortiment!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Sjaak
Gemiddeld 
 
9.0

Top!

Rond 10.00 uur schoenen besteld, rond 15.00 uur kreeg ik een bevestiging dat ze verzonden zijn en de volgende dag rond lunch tijd werden ze geleverd!
Niets op aan te merken dus!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
dvc
Gemiddeld 
 
5.5

Ook ik heb enkel een slecht

MENSEN, PAS OP MET DIT BEDRIJFJE

!!BEKIJK TEVENS DE ANDERE RECENSIES MET 1 STER, HET GAAT ALLEMAAL OVER HUN AFTERSALES!!

OPPASSEN MET DEZE JONGETJES


Sneakerbaas, jongetjes die enkel geld willen maken en zich verder niets aantrekken van regelgeving omtrent consumentenrecht.

Lees hun algemene voorwaarden en zie dat het haaks staat met wetgeving.

Ik zeg; BLIJF ER VER VANDAAN.

PS
Beste Roy, bedankt voor je reactie hieronder. Je collega kan alle mails bekijken die ik jullie heb gestuurd met betrekking tot deze kwestie. Daar staat alles ontzettend gedetaileerd in; van garantieregelgeving tot Nike Policy tot consumentenrecht, etc... Hoef je mij echt niet meer voor te benaderen.

MAAR, voor de Nederlandse Lezers van deze website, hieronder hoe het gegaan is-->
Eerste even als intro een korte les mbt regelgeving;
Bij aankoop van bijv. deze schoenen heb je recht op een deugdelijk (goed) product.

Een deugdelijk product betekent dat het product (m'n schoenen) moeten voldoen aan de verwachting die je ervan mag hebben.
(Ter info; De verwachte levensduur van 180 euro kostende Nike's is een heel stuk langer dan 1,5 maand).

Gaat het product in die periode stuk, dan heb ik als consument recht op gratis reparatie of vervanging. (Punt van aandacht, Nike haar policy wijst elke vorm van reparatie binnen garantie termijn af, dus deze optie vervalt soieso)
Wat je van een product mag verwachten hangt van meerdere factoren af, zoals:

De prijs van het product
Het merk (een A-merk of merkloos)
De beloften van de verkoper of de reclame

De eerste 6 maanden na aankoop maakt de wet het mij gemakkelijk; als het product stuk gaat, hoef ik niet zelf te bewijzen dat ik het normaal gebruikt hebt. De bewijslast ligt bij jullie, de verkoper. Ik hebt dus recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat ik het product verkeerd gebruikt hebt.

Dat was de regelgeving. Nu de policy van NIKE zelf;
(plak en knip werk van hun website;)

We(NIKE) hebben afspraken gemaakt met onze geautoriseerde retailers om retourzendingen van producten met MATERIAAL- of PRODUCTIEFOUTEN te accepteren. Als je een Nike product met een materiaal- of productiefout hebt, raden we je aan om eerst contact op te nemen met het verkooppunt waar je het hebt gekocht. Als de retailer waar je je product hebt gekocht weigert je te helpen met een product dat defect lijkt, kun je contact opnemen met ons. Nike kan dan beoordelen of het product defect is en welke stappen er moeten worden genomen.

ZO nu we dat gelezen hebben hieronder hoe het gegaan is;
Ik stuurde hen een mail met foto's dat m'n zool aan het los laten was, binnen 40 dagen.
Als reactie kreeg ik van Sneakerbaas een 20 euro tegoedbon aangeboden.
Ik deelde hen mede dat dat niet is hoe het hoort te gaan. Tevens had ik alle bovenstaande informatie ook in een mail gestuurd.
Helaas kreeg ik geen antwoord van Sneakerbaas. Ondertussen Met Nike zelf contact gehad en samen gingen we afwachten wat Sneakerbaas zou doen. Uiteindelijk heb ik ze gebeld en boden ze mij 15 euro retour aan. Best wel gek als je bovenstaande regelgeving EN nike policy zou naleven. Toen ik daar niet mee akkoord ging, vroegen ze mij de schoenen op te sturen. Na een paar dagen kreeg ik een email dat ze naar een 'speciale schoenmaker' zouden gaan om ze te laten lijmen..?

Toen heb ik direct contact met NIKE opgenomen en dit is wat NIKE mij schreef:

Hoi Dan
Wat ongelofelijk vervelend dat het allemaal zo moet lopen.
Het is absoluut niet de bedoeling dat de schoenen worden gelijmd. Vraag alsjeblieft of ze de schoenen terug geven aan jou.
Als je de schoenen hebt, zou je mij dan alsjeblieft in de bijlage willen voorzien van een foto van het label en het aankoopbewijs?

Dan zal ik via Nike een claim process voor je opstarten. Dit houdt in dat ik je een formulier opstuur dat je in moet vullen.
Dit formulier stuur je dan samen met de schoenen op naar Nike.
Voor het opsturen zul je verzendkosten moeten betalen, wij zullen de schoenen na ontvangst dan voor je inspecteren.
Na inspectie ontvang je de restitutie samen met de verzendkosten op een giftcard.
Deze kun je dan besteden op Nike.com

Zo gezegd zo gedaan..

Nou beste Lezer.. zeg nou zelf, op welke manier zou jij behandeld willen worden?
Service van Sneakerbaas is Oneerlijk, Geen reactie, Zelf Bovenop zitten, kortom een en al negativiteit..

Service van NIKE is TOP.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Leo Kating
Gemiddeld 
 
10.0

toppie

Thanks klantenservice voor het gelijk wisselen van mijn adidas sneakers! Ben er super blij mij, ook de tas.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Rachid
Gemiddeld 
 
6.0

DRAMATISCHE SERVICE

Een hele slechte ervaring gehad met deze webshop. Mijn zoon heeft een mooie paar Nike Air Jordans gekocht en deze werden netjes binnen 2 dagen geleverd, dus dat was super. Blij kind. Na de schoen een aantal keer te hebben gedragen is het klipje afgebroken van een van de schoenen wat van een slechtere kwaliteit was dan dat van de andere schoen (dunner materiaal). Contact gehad via de normale weg met Sneakerbaas en nadat zij gevraagd hadden om een foto, deze gestuurd (meerdere scherpe foto’s).
Conclusie van de medewerker die het gezien gehad is dat het inderdaad niet goed is en dat we mogen kiezen voor een nieuwe paar schoenen of een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag. Om mijn tegoedbon te krijgen moet ik de schoenen op sturen en krijg ik ook nog eens de verzendkosten terug. Super allemaal. Nadat de schoenen ontvangen zijn kregen we opnieuw bericht dat de schoenen teveel gedragen waren en dat het de fout van mijn zoon was. De schoenen waren 3 weken daarvoor gekocht en heeft ze hooguit 3 keer gedragen. Uiteindelijk hebben ze aangegeven dat we niks vergoed krijgen en dat ze de kapotte schoenen terug gaan sturen. Heb weer contact met ze gehad en ze geconfronteerd met hun mail waarin ze anders beloven. Uiteindelijk proberen ze er vanaf te komen met een tegoedbon van eerst 15 euro en later 20 euro, terwijl de schoenen bijna 100 euro waren. Valt me heel erg tegen van deze grote club en ik laat het er niet bij zitten. Al moet ik mijn advocaat duizenden euro’s betalen, ik laat het hier niet bij zitten.

Groet,
de vader van een teleurgestelde jongen

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Teuthof
Gemiddeld 
 
5.8

Nike huarache

Ik heb in oktober Nike huarache gekocht. Die zijn in november stuk gegaan. Mocht ze retour sturen. Kreeg ik mails gelijk terug en ook hoe of ik mijn geld terug wilde. Graag contant dus geen tegoedbon. Ik kreeg namelijk een tegoedbon. Daarna wel mijn verzendkosten 9,35 terug. Nu alleen nog op mijn 119,95 aan het wachten. Nog steeds geen antwoord gekregen!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Romy
Gemiddeld 
 
1.0

Geen klantenservice

Ik heb twee teleurstellende ervaringen met Sneakerbaas.
De volgende klacht heb ik gestuurd naar aanleiding van twee teleurstellende producten.
De eerste klacht betreft de Nike Trainerendor Baroque Brown SB-616575-206-EU en de tweede betreft de Blazer Mid Vintage QS:

Voor mij en mijn partner geldt beiden dat wij niet in deze schoenen komen! Er zit een soort van binnensok in die het onmogelijk maakt om in de schoenen te komen.
Zelf heb ik maat 38 maar neem voor sneakers altijd 38,5 zodat ik dikke sokken kan dragen maar zelfs zonder sok kom ik niet in deze sneaker. Bovendien heb ik zeer dunne voeten, met bijvoorbeeld pumps heb ik altijd het probleem dat ik hier uitglij. Ik vind het daarom extra bijzonder dat ik niet in deze sneaker kom.
Ik raad jullie dus ten zeerste aan om dit product nader te bekijken en uit de collectie te halen. Ik ben van mening dat jullie dit artikel niet mogen verkopen aan klanten en ik vind het daarom ook onterecht om de kosten te betalen voor het retour zenden.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik ontevreden ben over een geleverd product.
Mijn vorige bestelling; SB10221924 de Blazer Mid Vintage QS waren zeer slecht afgewerkt; de onderkant van de tong van de schoen is afgewerkt met schuim en hier is geen lederen laag overheen geplaatst, waardoor je tijdens het dragen gewoon het gele schuim zag zitten. Bovendien kwam ik er na een dag dragen achter dat er een foutje in de zool zit met blaren als gevolg.

Van Duy van de ‘Customer service’ kreeg ik het volgende bericht:

Beste Romy,
Bedankt voor uw bericht.
De Trainerendors kunnen inderdaad iets strakker om de voeten zitten door de binnensok.
Wij hebben verder geen klachten ontvangen over dit model dus zullen wij dit niet uit de collectie halen.
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen krijgt u van ons een bericht!

Met vriendelijke groet,
Duy
Customer service

Allereerst vind ik het heel bijzonder dat een bedrijf bij ontvangst van nota bene twee klachten het niet nodig acht om de mail te beginnen met ‘onze excuses voor’...
Ook grappig dat er vervolgens aangegeven wordt dat er verder geen klachten binnen zijn gekomen over dit product; Dit is niet zo vreemd gezien de sneakers op dat moment 1 dag in de verkoop waren gegaan!
Op mijn vraag wat betreft de kosten voor het retourneren is deze medewerker helemaal niet in gegaan. Kortom; als klant wordt je totaal genegeerd.
Nog nooit heb ik zoiets dergelijks mee gemaakt; met geen enkel bedrijf en laat staan een commercieel bedrijf. Voor mij de laatste bestelling geweest!

Was deze beoordeling nuttig? 

Roy van Sneakerbaas op November 18, 2015

Beste Marcella,

Wat super vervelend om te lezen dat je dit zo hebt ervaren. Mijn collega gaat je vandaag nog contacten om tot een passende oplossing te komen. We willen je in ieder geval bedanken voor je feedback en wij zullen dit gebruiken om onze service te verbeteren.

Vriendelijke groet,

Roy van Sneakerbaas

Reageer op deze review
Hans M.
Gemiddeld 
 
2.8

Retourneren is een hel

Bij retourneren kun je kiezen voor een nieuwe maat of een waardebon. Voor geld terug moet je ze mailen en wachten op een ‘declaratieformulier’. Hou toch op, ik heb 14 dagen voor retourneren vanaf BESTELdatum, waarbinnen ik dan ook nog X dagen moet wachten totdat zij besluiten terug te mailen?Daarnaast is de klantenservice op facebook niet heel snel (24u) en is het taalgebruik schrikbarend slecht.

Was deze beoordeling nuttig? 

Roy op Oktober 30, 2015

Beste Hans,

Bedankt voor je feedback, we meenemen dit mee in het verbeteren van ons retourenbeleid.

Sneakerbaas werkt inderdaad met een declaratieformulier die eenvoudig is aan te vragen bij de klantenservice. Op werkdagen streven wij ernaar om binnen een paar uur te reageren op emails en Facebook berichten (uiterlijk binnen 24 uur op werkdagen). Daarnaast is onze klantenservice op werkdagen tussen 9 en 16 uur telefonisch bereikbaar.

We vinden het jammer dat jij dit anders hebt ervaren. Graag nodigen wij je uit om contact met ons op te nemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Helaas vinden we op de naam Hans Mulder geen orders en kunnen daardoor geen contact met je opnemen.

Nogmaals dank voor je feedback!

Roy

Customer service

Reageer op deze review

Zeer ontevreden
Gemiddeld 
 
1.3

Drama service

Schoenen besteld, bleken verkeerde. Via sneakerbaas instructies geretourneerd. Diezelfde dag nieuwe andere besteld, kwamen snel binnen. Twee verschillende maten schoenen in de doos. In overleg terug gebracht naar de winkel in het onbereikbare centrum van Utrecht. Er was beloofd dat ze die dag direct een nieuw paar zouden afsturen, de winkel heeft maar een fractie van het assortiment van de webshop. Op vrijdag verkeerde levering in de winkel afgeleverd, pas woensdag erop nieuwe schoenen binnen.

Nu belde ik waar mijn geld bleef van de eerste verkeerde en retour gestuurde schoenen, moet ik het verzendbewijsje aanleveren. Wat een drama dit bedrijf, nooooit weer.

Anderen zijn naar het bleek sowieso goedkoper.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Piet Zwaan
Gemiddeld 
 
8.5

Passn goed maar..

Passen perfect maar er zitten geen bananen in?

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Lees meer reviews

Algemene informatie

Merken
  • Adidas
  • New Balance
  • Puma
  • Nike
  • Saucony
  • Converse
  • KangaROOS
  • Lacoste
  • Reebok
  • Vans
  • G-shock
  • BBC
Productgroepen
sneakers
Levertijd
Indien op voorraad. Voor 16:00 besteld is zelfde dag verzonden
Verzendkosten
Binnen Nederland Gratis
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Paypal
  • Visa
  • maestro
  • overschrijving
Telefoonnummer
030 890 6560

Vergelijk webshop reviews en koop betrouwbaar online

Reviewspot verzamelt webwinkel beoordelingen en geeft in een handig overzicht de review score per webshop weer. U kunt dus snel en eenvoudig zien of een webwinkel betrouwbaar en bestellen veilig is. In de categorie gsm staan de belangrijkste Nederlandse gsm webshops. Bekijkt u de belsimpel ervaringen en mobiel.nl reviews van die grote gsm shops maar eens of ontdek of Cool Blue en Simpel betrouwbaar zijn. U kunt verschillende aspecten van deze webshops bekijken. Eenvoudig kunt u bijvoorbeeld de betaalmogelijkheden van mode webwinkels zoals wehkamp, pabo of amazon bekijken. U kunt reviews en beoordelingen van Nederlandse aanbieders van een goede opleiding zoals nha opleidingen of Laudius danwel reviews over elektronica shop baxshop lezen. Maar natuurlijk kunt u ook zelf een webshop beoordelen en uw positieve ervaringen of klachten delen. Online winkels kunnen gratis hun shop aanmelden op Reviewspot en een onbeperkt aantal reviews en beoordelingen verzamelen. Online winkels kunnen daarnaast gratis gebruik maken van de review widgets. Het beste advies, betrouwbare beoordelingen, recensies, klantbeoordelingen & ervaringen met Nederlandse webshops, u vindt het op Reviewspot.nl! - Copyright © 2010 - 2016.