Op 29 september 2016 koop ik een rijstkoker bij de Blokker in Leidschendam. Deze rijstkoker blijkt niet voorradig te zijn, dus een collega besteld deze via het bestelpunt in de winkel. Hierdoor zou de rijstroker worden verstuurd naar de Weimarstraat. Dit was namelijk een stuk dichterbij, leveringsdatum; eerstvolgende dag. Aangezien Maurits vrij nieuw was met het bestelpunt besloot ik hem te helpen met mijn bestelling, wat ik zelf al raar vond, maar goed. Tot mijn verbazing moest ik direct betalen, nav hiervan ontvang ik een reguliere bon zonder extra opschriften, dit zou mijn afhaalbewijs moeten zijn. Een aantal dagen later leg ik een bezoek af aan de Blokker op de Weimarstraat, hier wordt ik te woord gestaan door ene Maxim, waarschijnlijk de bedrijfsleider. Hij heeft tot mijn verbazing geen rijstkoker op voorraad. Hij belt vervolgens het filiaal in Leidschendam op en komt tot de conclusie dat de verkoper uit Leidschendam niet aanwezig is. Hierdoor leek het net of ik de rijstkoker al in bezit had, dus een leugen vertelde. Of dat er een fout is gemaakt die niet direct te achterhalen was. Een half uur later sta ik nog steeds in de winkel, Maxim vertelt mij het volgende; ik bel je morgen middag met een concrete oplossing, maar doet nog geen toezeggingen. De volgende dag wordt ik niet teruggebeld en besluit zelf te bellen naar het filiaal op de Weimarstraat. In dit gesprek wordt ik doorverbonden met Maxim, hij geeft aan de zaak te zijn vergeten, wat een zeer kwalijke zaak is voor een trouwe Blokker klant. Hij belt het filiaal op in Leidschendam en belt mij vervolgens terug met het volgende nieuws; de situatie is opgehelderd, je hebt inderdaad een aankoop gedaan in Leidschendam, je rijstkoker ligt in dat filiaal.. Je kunt hem ophalen of laten bezorgen. Vanwege een overvolle werkweek is bezorgen geen optie, dus ik heb besloten om te kiezen voor de ophaalmogelijkheid. Anno nu, een aantal liters benzine verder, een aantal dagen/maaltijden later, zit ik nog steeds zonder rijstkoker, een product waar ik nota bene al langer voor heb betaald. Ik bel vervolgens met het filiaal in Leidschendam, op de hoop een dubbele bevestiging ontvangen voor ik nog meer kosten maak voor deze fout van Blokker. Een persoon neemt op, Goedemiddag Blokker, ik stel mij mezelf voor en vraag nav de voorgaande situaties met wie ik het genoegen heb. Deze meneer wou echter geen naam verstrekken en bleef maar volhouden dat hij dit niet verplicht is. Hij bleef maar vragen stellen zoals waarom wil je me naam weten, waar ik als antwoord opgaf; ik heb een langlopende zaak en wil graag weten met wie ik spreek. Na en hele verklaring en discussie verstrekte Lars zijn naam. Hij had totaal geen medeleven, dit hebben de nodige irritaties opgewekt. Lars bleek slechts een medewerker te zijn, dit verklaart veel, maar toch. Lars is de finale reden geweest om dit verhaal te delen. Het is schandalig om te denken dat ik weer naar Leidschendam moet reizen voor een rijstkoker die ik al een week bezit kon hebben. Het communicatieniveau van de Blokker ligt aanzienlijk laag, van filiaalbeheerder tot medewerker. Van een bestel punt waar men niet mee weet te werken tot medewerkers die klanten niet te woord weten te staan. Hier is de klant uiteindelijk de dupe van. Ik ben zeer ontevreden, één keer, nooit meer.