Details van de beoordeling

HEMA reviews
Warenhuizen

wauw

Beoordeling 
 
8.3

Via Insiders.eu en Mijnhema heb ik de software en kwaliteit van een Hema fotoboek mogen testen en waarderen.

Op mijn vakantie had ik al collages gemaakt om ze thuis makkelijk in het boek te kunnen gebruiken. De upload ging snel, ook al was het wellicht makkelijker te doen. Ik liep tegen mijn eigen gebrek aan kennis aan. Zodra al je foto in een map op je pc staan, gaat het prima.

De software, daar heb ik nog wel wat over te hikken. De achtergrond per pagina kiezen, is niet mogelijk. Alleen per 2 blz. Een foto als achtergrond wordt dus uitgesmeerd over twee pagina's. Er is natuurlijk wel een manier voor, zoals een foto te plakken op je pagina en dan bladzijde formaat op te rekken, maar kiezen voor een achtergrond foto, dat kan dan weer niet.
Hij geeft vaak foutmeldingen bij tekstvakken en de keus tussen de aanwezige lettertypes, is bijzonder karig. Keuze uit 5 of 6 types. Vreemd.
Het magnetisch plakken is handig en ook het rechttrekken van verschillende foto met de lineaal is netjes. Als er dus een foto niet helemaal even hoog zit, dan zie je dat dmv een lijntje wat je opvalt.
Het verwisselen van 2 foto's op de pagina heb ik nog steeds niet onder de knie. Het zou zo makkelijk moeten kunnen. En ik ben best handig en inventief daarin, maar toch is het me niet (makkelijk) gelukt.
Verder is de software heel vanzelfsprekend.
Oh ja, nog een puntje: ik zou per blz ook wel de indeling willen kunnen bepalen en dat kan nu ook alleen per 2 blz.

Het uploaden van het boek en het bestellen gaat super simpel en dan is het een kwestie van afwachten.
Wat ik helaas ook mis is de mogelijkheid om meerdere cadeaubonnen of codes in te kunnen voeren. Het heeft vast met cumulatieve korting te maken en dat dat niet gewenst is. Maar stel je hebt een cadeaucode en er loopt een kortingscode vanuit Hema, dan kan je die niet samen online invoeren. Je zou wellicht je cadeaupas naderhand bij ophalen kunnen inleveren en via de bestelling wel de kortingscode kunnen gebruiken. Voor de echte bespaarders is er natuurlijk ook de mogelijkheid van Cashbacksites te gebruiken zodat je over je besteedde bedrag ook nog een klein gedeelte terugkrijgt.

Binnen 5 dagen kreeg ik bericht om het boek op te kunnen halen.

Ondertussen had ik wat reviews gelezen en de meeste uitdaginkjes die ik hierboven heb gemeld, staan daar ook in. Maar er waren ook veel klachten over de kwaliteit van de boeken, waardoor ik eigenlijk een beetje begon te twijfelen en het spannend begon te vinden.

In de winkel heb ik het boek opgehaald en heb ik hem gelijk bekeken.
Hij is prachtig geworden. Volledig tevreden… Wat een kwaliteit. de kleuren van de foto zijn zoals ik had gehoopt en het boek is stevig en degelijk. De glanzende bladzijden zijn sterk en tegen vieze vingers beschermd.
Wat me wel opvalt en wat ik tegelijk ook een beetje raar en jammer vind, is dat er 1compleet lege bladzijde achterin het boek zit. Die staat niet vermeld op de site/software en heeft totaal geen nut. Nu lijkt het alsof ik hem ben vergeten in te vullen, maar er was geen mogelijkheid voor.

Al met al zijn alle opvallendheden onverkoopbaar en ben ik ontzettend tevreden met dit boek! Ik zou het zo weer doen.

RR
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review