Details van de beoordeling

jouw maatkast
Wonen, huis & tuin

Goed product, chaotisch bedrijf

Beoordeling 
 
5.8

Laat ik vooropstellen dat het product dat “DeinSchrank.de” levert van goede kwaliteit is: goede materialen en vakmanschap in de fabricage. Het ontwerp van de kast is grotendeels door de klant samen te stellen; het is daarin flexibeler dan bijvoorbeeld Ikea. En het wordt tot op de centimeter nauwkeurig volgens opgave gemaakt.

Probleem is dat het bedrijf chaotisch is: het houdt zich niet aan de leveringsafspraken (overschrijding met maanden), het is chaotisch voor wat de communicatie met de klant (na veel aandringen wordt er gezegd dat de leveringstermijn onbekend is om dan na enkele weken aan te kondigen dat het de volgende dag geleverd wordt…). Chaotisch is ook de service: 17 zware pakketten worden op straat gedumpt en “Auf Wiedersehen!”, de klant mag het naar binnen sjouwen. Een montage-instructie werd aanvankelijk niet meegeleverd, op aandringen per email verstuurd. Dat die in het Duits is gesteld, kan ik nog billijken, maar de kwaliteit is erbarmelijk: hele montage-fases worden overgeslagen (de eerste!) en de montage van het sluitingsmechaniek van de kastdeuren wordt in één priegelig kleine tekening “uitgelegd”. De montage-instructie is voor een ervaren timmerman wellicht begrijpelijk, maar niet voor de gemiddelde amateur. Geloof het of niet, maar ik dacht met weemoed terug aan de heldere Ikea instructies!

Positief is, dat alle houten onderdelen duidelijk en logisch genummerd zijn (met een sticker), zodat daar geen misverstand over kan bestaan. Minder positief is, dat veel metalen onderdelen in de beschrijving diverse benamingen hebben (de “Minifix-Verbinder” heten bijvoorbeeld plotseling “Verbindungsbolzen”). Bij het eerdergenoemde sluitingsmechaniek van de kastdeuren wordt überhaupt geen overzicht van de (metalen) onderdelen gegeven. Het in elkaar zetten van de kast heeft me dan ook twee volle dagen gekost, met veel gepuzzel en trial and error… en ik heb de nodige ervaring met Ikea kasten!

Dus als je als klant kunt leven met die chaos krijg je een kwalitatief goed product. Mijn kast staat er en ziet er mooi uit. Advies aan “DeinSchrank.de”: neem een communicatiedeskundige in dienst die de contacten met de klanten coördineert, een realistische schatting van de leveringstermijn geeft en montage-instructies op bruikbaarheid toetst.

KN
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review