CoolBlue reviews & ervaringen

www.coolblue.nl
 
3.7 (89)
CoolBlue

89 CoolBlue reviews

 
(8)
 
(6)
 
(11)
 
(19)
 
(49)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
19 resultaten - getoond 1 - 19
Volgorde

interne SATA Western Digital harde schijf 6TB

Beoordeling 
 
3.3

Een 6TB interne harde schijf werd door Coolblue verder onverpakt geleverd in een veel te grote doos: deze Western Digital SATA harde schijf werd op een verschrikkelijk onprofessionele manier verstuurd, zonder beschermend materiaal lag de schijf heen en weer te klotsen in een veel te grote doos (waar er wel dertien in konden).
Bij Coolblue vond ik geen begrijpend gehoor
Wat een onvoorstelbaar slechte service. ik heb de harde schijf uiteraard meteen teruggestuurd.
De servicedesk wist te vertellen dat zo'n harde schijf daar gerust tegen kon... ze presteerden het zelfs om te schrijven, dat hun manier van verzenden: "geringe kans op schade" zou geven... ik wil geen GERINGE KANS op schade ! ik wil GEEN KANS op schade !
Dus mensen, opgelet: koop beslist géén harde schijven bij Coolblue ! !
En het gekke is: tot op de dag van vandaag heb ik geen exkuses gekregen... ze hebben totaal geen besef van wat ze aan het doen zijn bij hun harde schijven-afdeling... je kunt wel dingen willen verkopen, maar éérst moet je je verdiepen in WAT je verkoopt.
Snel geld verdienen kan iedereen, met verstand zaken doen is iets totaal anders.

R
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Acer laptop

Beoordeling 
 
3.3

Op 18 december wilde ik een laptop kopen a €699 en betalen met mijn Mastercard.
De aankoop werd geweigerd omdat mijn card niet werd geaccepteerd.
Het bedrag stond wel als gereserveerd op mijn Mastercard rekening.
Via de chat met Coolblue werd ik niet veel wijzer,maar werd mij wel verteld dat binnen enkele dagen de reservering zou worden ingetrokken.
Ik heb daarop nogmaals geprobeerd de laptop te kopen,maar ook de 2e keer werd de aankoop geweigerd.
De 2 reserververingen werden niet ingetrokken ,maar omgezet in 2 betalingen.
Het totaalbedrag van €1398 ben ik nu voorlopig kwijt.Coolblue heeft het bedrag nog steeds niet teruggestort.
Op 6 januari 2022,krijg ik van Coolblue te horen dat er een vermoeden van fraude bestond en dat daarom de aankoop werd geweigerd.
Vreemd is dan wel dat ze hebben toegezegd het bedrag terug te storten,ondanks het vermoeden van fraude.
Ook hadden ze zo kunnen zien dat ik daar al een jaar of 7 klant ben en eerder een aankoop heb verricht met exact dezelfde Mastercard.
Een drogreden dus.
Het is schandalig dat ik nu rood sta ben mijn bank,omdat Coolblue dat geld maar niet terugstort.
Ongelooflijk dat ze dit zomaar ff kunnen bepalen en mij in de problemen brengen.
Zelfs excuses heb ik nog niet van hun kant gehoord.
ICS gaat er nu achteraan,omdat ze ook daar vinden dat Coolbue dit niet kan maken.

BH
Was deze beoordeling nuttig? 8 0
Reageer op deze review

Vaatwasser & Netwerk switch

Beoordeling 
 
3.0

Zelfs 1 ster voor service is al teveel:

In september 2020 een vaatwasser hier aangeschaft en augustus 2021 gaat deze stuk.
Zij zijn nauwelijks bereikbaar. Inmiddels is er al twee maal een monteur bij geweest
en deze kunne het niet oplossen. Het consumentenrecht geeft aan dat de klant 1x een
reparatie moet toestaan en dan is het klaar. Echter hebben zij maling aan het "Nederlandse recht".
Hun protocol is bepalend en al moet er 10x een monteur komen en de klant 10x vrij nemen het apparaat
maanden niet gebruikt kan worden. Tja daar hebben ze maling aan.

Als zogenaamde compensatie een tegoed gehad van €: 30,-- gehad, een netwerk switch was thuis defect
dus een nieuwe switch met deze korting besteld, deze zou de volgende avond door BudBee bezorgd worden.
Helaas dat is bijna een week geleden. BudBee heeft al aangegeven dat deze zoek is. (Ook bij de webshop)
maar Coolblue geeft aan, ondanks de vermissing maar moet afwachten. Deze centen heeft Coolblue dus gewoon ingepikt.

Tja kan de klantenservice nog slechter.... Nee dat is volgens mij onmogelijk!!!

Mijn Advies, Koop bij een ander... De klanten service kan niet slechter!!!

Tevens zijn ze nauwelijks bereikbaar, al meerdere malen als eerste wachtende in de rij gestaan,
maar dan zit je nog 45 minuten te wachten....

S
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Metabo schuurmachine

Beoordeling 
 
4.5

Wilde graag een schuurmachine(Metabo SRE 4350 TurboTec), en betalen met VVV bonnen. Die moeten worden omgezet online. Echter, dat kan tot maximaal €50,- terwijl ik o.a. een bon heb van €100,-. Klantenservice van Coolblue gebeld of ik in de winkel wel met VVV bonnen kan betalen. Half uur in de wacht met de mededeling dat ik de eerstvolgende klant ben vanwege een storing, maar dat kon de pret niet drukken. Nou, in de winkel met VVV bonnen betalen kon volgens de medewerker. Apparaat besteld en laten bezorgen bij de winkel in Almere.
De volgende dag vol goede moed van mijn vakantieadres op weg naar de winkel in mijn woonplaats. Teleurstelling 1: de verpakking zag er uit of de plaatselijke voetbalclub met de doos had getraind op penalty schieten. Geen verzegeling ook. Doos open gemaakt, apparaat zat onder het stof; naar mijn mening al mee geklust. Ik bestel géén tweede keus maar een nieuw apparaat toch? Winkelmanager doet erg verbaasd en geeft aan dat ik het apparaat gewoon mee kan nemen... "Als hij het niet doet kunt u hem gewoon omruilen". Yeah, Dude... Als jij een nieuwe auto koopt en je krijgt een gebruikte doe je dat natuurlijk ook?
Teleurstelling 2: Ik kan helemaal niet betalen met VVV bonnen. Die kan ik in de winkel voor omzetten, maar dan moet ik daarna eerst even een uur uit mijn neus graven voor ik er over kan beschikken. Waarbij het probleem van maximaal €50,- blijft bestaan. Ik doe niet voor niets moeite om deze dag over de machine te kunnen beschikken, toch?
Conclusie: Kwart tank benzine verspild, nog niet te spreken over de tijd die ik kwijt ben en de parkeergarage die ik mocht betalen. Geen schuurmachine en een illusie armer. Ik was jaren een tevreden klant, maar nu zwaar pissed-off!
Inmiddels de machine ergens anders gekocht... Wel iets duurder maar mooi, nieuw en shiny!

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Koffiemachine en ipad

Beoordeling 
 
3.5

Meest slechte bedrijf ooit…!!!! Bestelling van ruim € 1000 geplaatst ordernummer 56118262 Geeft het afhaalpunt van de Hema mijn pakketten aan iemand met een andere straatnaam maar zelfde huisnummer mee… zogenaamd doen ze dan onderzoek en krijg je een mail terug dat je maar aangifte moet doen bij de politie maar dat is niet mogelijk om aangifte te doen van iets wat nog niet in jou bezit was… je word dus door PostNL coolblue en de Hema van het kastje naar de muur gestuurd..!!!!! Bestel hier nooit iets mensen zeer slecht bedrijf en sclechte service… maja de wachttijd van de klantenservice van ruim 45min zegt in dit geval weer genoeg het regent over dit bedrijf klachten.!!! Ben gewaarschuwd..!!!!!

R
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Rowenta Air Force Flex stofzuiger

Beoordeling 
 
3.5

Coolblue, een blije nachtmerrie

In december 2020 kochten wij bij Coolblue een Rowenta Air Force Flex stofzuiger.
In mei van dit jaar brak er een stukje kunststof af waardoor de steel niet meer in de unit “klikte”. Aangezien we in Utrecht wonen brachten wij de stofzuiger naar de winkel in Utrecht.
Ze gaven al aan dat het nog in de garantietermijn viel en hoogstwaarschijnlijk onder de garantie zou vallen.

Alles werd netjes geregistreerd en in ontvangst genomen: nog voordat we thuis waren hadden we al een bevestigings e-mail met reparatienummer.
Om de paar dagen werden we op de hoogte gehouden waar onze stofzuiger zich bevond, totdat deze bij een expert van Rowenta ter beoordeling lag.
Als snel gaven ze aan dat de schade niet onder de garantie zou vallen en we 3 opties hadden.

- Laten repareren voor Euro 228,51
- Retour sturen met Euro 39.95 verzend- en onderzoekskosten
- Afstand doen van de stofzuiger voor Euro 0,00

We vonden dit vreemd want de stofzuiger hadden we gekocht voor Euro 265,00 (5 maanden oud), maar ook te absurd voor woorden het hoge reparatie bedrag voor het vervangen van een kunststofkapje.
Diezelfde week heb ik telefonisch contact gezocht voor uitleg en een Belgisch sprekende dame gaf aan dat de mail met de kosten een misverstand was en de stofzuiger onder garantie gerepareerd zou worden.
“U kunt de mail vergeten” vertelde ze.

Echter, na 5 dagen kregen we een mail met de vraag wat we hadden besloten. Wederom gebeld en toen gaven ze aan dat de Belgische medewerkster dit niet had moeten vertellen en we alsnog moeten betalen voor een reparatie.
We hebben daarna een mail gestuurd dat we hier niet mee akkoord gaan en deze communicatie ook niet begrijpen.
Ze bleven voet bij stuk houden en wilde ons tegemoet komen om de stofzuiger voor Euro 0,00 retour te sturen, zonder reparatie.
Daarna ontvingen we 3 mails, bij de eerste moesten we Euro 1.000.000,00 betalen, de tweede mail Euro 1.000.000 en de derde Euro 0,01 (dit om de stofzuiger vrij te kunnen geven neem ik aan). Natuurlijk kloppen deze bedragen niet maar stel dat iemand verward is en op deze opties zou klikken om te betalen….

Na een paar dagen ontvingen we een brief dat er een nieuw product klaar lag bij Coolblue Utrecht. We dachten nog: misschien hebben ze hun fouten ingezien.
Met ingehouden enthousiasme zijn we met deze brief naar de Coolblue vestiging in Utrecht gegaan.

En wat bleek nu weer, het was gewoon de oude stofzuiger die niet gerepareerd was, mijn vrouw gaf aan dat er in de brief staat dat we een nieuw product zouden krijgen.
De manager (overigens een vriendelijke en behulpzame jongen) ging zich terplekke in het verhaal verdiepen hoe alles was verlopen en ook hij verbaasde zich over wat er allemaal was gebeurd en zei dat dit niet mag gebeuren.
Hij adviseerde de stofzuiger achter te laten om te kijken wat hij nog kon doen. Hij kon op dat moment zelf geen beslissing nemen en zou in gesprek gaan met zijn leidinggevende hierover.
De volgende belde hij terug en gaf aan dat ook hij niets meer voor ons kon doen.

Dus weer terug naar de winkel, voor de derde keer, om de kapotte stofzuiger op te halen.

Het zat ons allemaal niet lekker. Het klopt niet om in deze tijd, waarbij iedereen zich bewust is dat we duurzaam moeten gaan leven, we een 5 maanden nieuwe stofzuiger bij het afval moeten zetten omdat er een zeer klein stukje plastic is afgebroken.

We hebben toen contact opgenomen met de consumentenservice van Rowenta zelf in Veenendaal en het probleem voorgelegd en de vraag of ik het onderdeel kon bestellen zodat ik deze zelf zou kunnen repareren.
Ze gaven aan dat de stofzuiger nog onder garantie valt en we deze gratis konden opsturen naar reparatiebedrijf E-care die dit voor hen doet.
Dezelfde dag nog hebben we de stofzuiger opgestuurd naar E-care. En ook daar konden we online zien wat de status was. De stofzuiger werd onder garantie gerepareerd (nieuw kunststofkapje) en teruggestuurd. Zonder enige kosten!!
We zijn weer helemaal blij met onze Rowenta Air Force Flex stofzuiger, maar niet met Coolblue!

Jullie begrijpen dat wij geen blije glimlach krijgen van Coolblue. Het lijkt erop dat ze de consument niet serieus nemen en zich niet willen bezighouden met service en klantvriendelijkheid.

Familie Nieuwland

JW
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Dode pixels nwe curved screen

Beoordeling 
 
3.3

Mijn zoon in september dure AOL curved monitor besteld, netjes geleverd, na 2 mnd tig dode pixels, dus opgestuurd, na 3 weken weer terug, aansluiten en.... dezelfde dode pixels!! Dus gewhattsapp-chat, duuzendmaal excuus, maar weer voor 6 weken kwijt minimaal! Wat een teringbedrijf die pronken met hun service.. Droeftoeters, mij never nooit meer gezien bij Coolblue, teringslechteservice.nl

JO
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Leveringen komen steeds vaker te laat

Beoordeling 
 
3.0

De belofte om de dag erop te leveren als je voor 23.59 besteld, wordt steeds vaker niet nagekomen. Leveringen door PostNL komen steeds vaker te laat aan. Alles voor een glimlach, Coolblue? Doe dan iets aan je contract met PostNL: zelfs je medewerkers geven toe dat er veel klachten over zijn.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Wat een slechte service!

Beoordeling 
 
3.8

Meest waardezloze klanten service ooit meegemaakt. Schuiven het probleem zomaar af op "we vermoeden dat het product onjuist gebruikt is". No way dat ik hier ooit nog iets koop!

In Mei 2019 heb ik een decoupeerzaag aangeschaft via coolblue.nl. Enige tijd later ben ik de machine gaan gebruiken. Daarbij viel deze regelmatig uit, moest ik de accu er af halen en er weer opnieuw op doen en toen deed de machine het weer even. De machine heb ik ter reparatie op laten sturen. 3 weken later heb ik de machine "gerepareerd" terug gekregen. Echter bleek tijdens het eerste gebruik dat deze nog steeds niet werkte en deze dezelfde kuren vertoonde. Ik heb een vuren balkje van 3x2 centimeter doorgezaagd en halverwege kwam er rook uit de machine. Toen snel de accu eraf gehaald en opnieuw teruggestuurd ter reparatie. Toen wist men mij echter te vertellen dat ik de machine niet goed gebruikt had omdat er een langere zaag in zat. Er is in totaal nog geen 10x mee gezaagd met een maximale zaagdiepte van 32mm! Diverse pogingen gedaan bij verschillende medewerkers maar ze blijven bij het verhaal "sja de expert vermoed dit dus zal het wel kloppen". Niemand die dit opnieuw wil laten beoordelen. Het is echt 100% een maandag ochtend model geweest.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Coolblues service met een traan

Beoordeling 
 
3.0

Coolblues service met een traan,

In augustus hebben we een nieuwe tv gekocht bij coolblue. De levering was okee en twee maanden langen hebben we met veel plezier gekeken naar ons sony kdl toestel. Na twee maanden begonnen de problemen. Het beeld bleef zwart, het toestel ging niet meer aan. Na een lang telefoongesprek waarbij ik meerdere malen in de wacht stond werd besloten de tv op te halen voor reparatie. Rond deze tijd is mijn glimlach al verdwenen.

Na twee weken wachten (en dan schijn je nog mazzel te hebben) ontvangen we de tv terug. De beeldbuis functioneerd naar behoren, maar de helden van de reperatieservice hebben een klein details over het hoofd gezien…..
Een enorme barst in het scherm! Vlekken in het beeld. De 40 inch afmeting is reduceerd tot een maanlandschap van psychidelische kleuren dat alleen entertainend is als je geestverruimende middelen gebruikt.

Dit vermoed ik trouwens wel van de mederwerkers die bij de Klantenservice van coolblue werken. Na voor een tweede maal meerdere minuten in de wacht te hebben gestaan krijg ik een jonge man aan de lijn waarvan ik al snel het idee kreeg dat ik beter de pot vaseline op tafel kon zetten, om volgens voorover te bukken.

Ik heb een gerepareerd product gekregen dat er net zo slecht aan toe was als eerder. Op de vraag naar compensatie of de vraag naar een leentoestel werd enkel gereageerd met een optie voor een reparatie verzoek. Als ik een tijdvak wil afspreken kan dit niet en medewerker aan de lijn vind het erg vervelend maar, hij kan zich niet indenken hoe het is. Hij besteld zelf namelijk nooit iets online.

Zal ik voortaan ook maar doen, zeker als ik na mijn gesprek met de Klantenservice een mailtje ontvang waarin staat dat het retourneren van de tv een gewenste oplossing is.

Ik vraag mij af wat voor wensen coolblue nog meer voor mij in vervulling kan laten gaan. En welke waarde coolblue hecht aan de betekenis van het woord medewerken. Ik dacht altijd dat service met een glimlach iets anders inhield dan afgescheept te worden met een Klantenservice die mensen aanneemt die zeggen zelf nooit iets online te bestellen. Lijkt mij dat de HR afdeling zijn diploma bij een pakje boter gewonnen heeft of gekocht bij inholland.

Zowel mijn geduld als mijn kringspier zijn door dit blauwe stelletje incompentente knuppels zover opgerekt dat ik enkel nog wat bestel bij coolblue als ik weer keihard in mijn reet genaaid wil worden.

Ik ga voortaan wel naar een winkel in de buurt.





J
Was deze beoordeling nuttig? 6 0
Reageer op deze review

Coolblue neemt TV met defect niet terug binnen garantie termijn!

Beoordeling 
 
4.8

TV bij Coolblue.nl gekocht, een Philips en deze zit nog in de garantietermijn. De TV vertoont een vervelende storing: Voornamelijk tijdens het zappen naar andere zenders gaat ineens het beeld op zwart. Hij doet dan helemaal niets meer en reageert op geen enkel signaal, wat je ook indrukt op de afstandsbediening. Alleen stroom eraf helpt. Dit herhaalt zich zo om de paar weken. Gemeld bij Coolblue. Coolblue heeft de TV eerst onderzocht en daarna doorgestuurd naar een specialist. Na 2 weken was ie 'gerepareerd'. Naar mijn gevoel erg snel en dat bleek te kloppen. Helaas kwam het na een paar dagen weer voor. Ook weer gemeld. Na veel e-mailverkeer blijkt dat ze alleen een software update hebben gedaan. Die had ik zelf, en op aanraden van Coolblue al uitgevoerd. Evenals de timer controleren/uitzetten en terugzetten op fabrieksinstellingen. Dit had ik voor de zekerheid ook schriftelijk meegestuurd. Daar is dus niets mee gedaan/niet gelezen! Coolblue wil nu de TV weer opsturen. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in en heb dat aangegeven. Mijn voorstel, ruilen voor een soortgelijk ander toestel of het bedrag retour doen ze niet. Ook na het aangeven dat ze zich aan de wet dienen te houden met verwijzingen naar ACM en Consuwijzer weigeren ze om tot een passende oplossing te komen. Zij willen eerst 3 reparatie-pogingen afwachten. Inmiddels heb ik ook meerdere slechte ervaringen gelezen als het om de service na een aankoop bij Coolblue gaat. Het komt zelfs voor dat een klant erachter is gekomen dat zijn product helemaal niet ter reparatie was aangeboden! Wat mij ook opvalt is dat Coolblue de mogelijkheid tot het geven van een review op Google heeft uitgeschakeld...

R
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Retour binnen 30 dagen; geld terug????

Beoordeling 
 
3.8

Babyfoon Alecto DVM-200 teruggestuurd zorgvuldig verpakt in de originele verpakking i.v.m. zeer klein bereik. Geld teruggevraagd. Binnen 30 dagen terugsturen geen probleem geeft CoolBlue aan; wel een probleem dus. Van de betaalde 169 Euro kreeg ik nog maar 119 Euro terug omdat de babyfoon "beschadigd" zou zijn. Gevraagd naar foto's van de verpakking om te kunnen beoordelen hoe de beschadiging zou kunnen zijn veroorzaakt. Die waren er niet!!
Een waardeloze afhandeling van CoolBlue!!! Zag later op hun site dat de door mij teruggestuurde babyfoon als gebruikt werd verkocht voor 137 Euro!! Verdienen er dus op en gaan een nieuwe klant doodleuk het inferieure product aanbieden. Mij zijn ze als klant kwijt en waarschijnlijk de nieuwe eigenaar van deze babyfoon ook.

C
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review

Alles voor hun gelach, niet die van de klant

Beoordeling 
 
3.0

CoolBlue...inderdaad COOL, ze laten je in de kou staan!
Alles voor een lach..jaja....hun gelach!
Spiksplinternieuwe laptop opgestuurd voor garantie herstel.
- Laptop als een vod terug gekregen (het leek wel of ze ermee hebben getafeltennist), menselijk falen, stablisatie rubber scheef en uitgerekt, vlekken op scherm, residu op de bovenzijde klep/scherm!
- Workorder geen enkele gegeven was correct.
- Meegeleverde ass. kwijt.
- Geen enkele erkenning van hun fouten.
- Servicemedewerkers zeggen maar wat.
- Geen enkele klantenbinding.
- Huidige laptop niet meer leverbaar, 2x waardeloos alternatief aangeboden gekregen.
-Vervolgens zelf een alternatief aangeboden (wat nadelig was voor Coolblue omdat deze hun €300 euro zou kosten), namelijk exact dezelfde laptop alleen met een extra harddisk. Het is tenslotte hun menselijk falen die mij in deze positie heeft gebracht. Mijn laptop was €1000 euro en het alternatief € 1299 euro.
opties qua oplossing:
200 euro zelf bij betalen voor het alternatief of ontbinden of laptop opsturen, door de tafeltennissters laten herstellen en bijgeleverd item wat ze weg hebben gegooid laten voor wat het was.

Uiteindelijk koop laten ontbinden, liever die 200 euro uitgeven bij een winkel die wel zijn verantwoordelijkheid neemt.
Alles waar ze zeggen te staan is aan hun laars gelapt.

De totaal aantal opties:
De eerste optie: 10% terug van het aankoopbedrag!
De tweede optie: Voor het zelfde geld een kwalitatief mindere laptop uitzoeken.
De derde optie: een systeem waar ik weinig nut voor heb qua systeem.
De vierde optie: keuze uit de drie mogelijkheden die ik eerder beschreef... allemaal keuzes waar ik als klant niet minimaal een gelijk systeem voor heb tenzij ik meer dan het verschil moet bijbetalen.
Het beschermvilt: Waarom doet een fabrikant een beschermvilt tussen het scherm en het toetsenbord!? Antwoord: Om het scherm te beschermen...

P
Was deze beoordeling nuttig? 4 1
Reageer op deze review

alleen een beschuldiging ontvangen

Beoordeling 
 
3.5


Vandaag zou ik een pakketje ontvangen, echter die is op een ander adres afgeleverd en getekend en in de brievenbus gegooid?
Na het bellen met de klantenservice werd mij verteld dat ze binnen 24uur het oppakken en dan kan het aan de hand van de verkrijgbare info nog wel een paar dagen duren.
HEERLIJKE SERVICE WAARBIJ IK OOK WERD BESCHULDIGD VAN HET WEL ONTVANGEN HEBBEN

Ik ben niet alleen teleurgesteld over het niet ontvangen hebben , ik ben kwaad over het feit dat ik ook nog eens beschuldiging over me heen kreeg

Het innen van de factuur ging wel lekker vlot mn geld was binnen een tel van de rekening afgeschreven

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 2
Reageer op deze review

Altijd wel wat

Beoordeling 
 
4.8

Je betaalt meestal wat meer bij Coolblue omdat je een goede service verwacht. Steeds vaker halen ze niet meer het niveau van vroeger en bijna elk van mijn pakketjes komt tegenwoordig te laat toe.

SK
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Bezorging van Coolblue is ruk

Beoordeling 
 
4.3

Koelkast besteld bij CoolBlue, levering zou plaats vinden tussen tussen 14:30-15:30, staan ze om 08:33 voor de deur. CoolBlue erkend de fout maar is niet in staat de zelfde dag alsnog te leveren, blijkbaar is het niet mogelijk om contact op te nemen met de bezorgers om ze alsnog de zelfde dag te laten leveren.

Nogmaals gebeld met CoolBlue om de bestelling te annuleren, maar onder voorwaarde dat er gegarandeerd maandag geleverd kan worden toch de bestelling maar laten staan. Ik neem een dag vrij van werk om maandag alsnog de koelkast in ontvangst te kunnen nemen. De koelkast zou die dag tussen 19:00-20:00 geleverd worden, om 18:00 pas word ik gebeld dat de levering vandaag niet kan plaatsvinden omdat de bezorgers vast staan in de file.

CoolBlue heeft geen enkele moeite gedaan om mij als klant tegemoet te komen en hun fout te herstellen, dit hele gedoe heeft mij een dag vrij gekost en wij zitten thuis inmiddels al 3 dagen zonder koelkast. Ik bestel voortaan alleen nog maar kleine producten bij CoolBlue die door PostNL bezorgd kunnen worden zodat die pruts bezorgservice van CoolBlue er niet aan te pas hoeft te komen.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Service niet meer wat het geweest is

Beoordeling 
 
4.3

Service is het laatste jaar niet meer wat het geweest is. Leveringen zijn regelmatig vertraagd. Ik zit nu al twee dagen te wachten op pakket. Steeds een bericht dat levering vertraagd is of zelfs die dag niet meer komt. De laatste keer helemaal geen bericht gekregen. Binnen een uur een antwoord mail is veelal ook niet waar. Ik krijg nu elke keer een standaard antwoord dat wegens drukte binnen 24 uur geantwoord zal worden. Allemaal prima, maar pas de site dan aan. Beloof geen dingen die je niet waar kunt maken. Als de fout elke keer bij Post NL ligt, moet je als bedrijf over gaan op een andere vervoerder. 

VD
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

EXTREEM SLECHT

Beoordeling 
 
4.0

Dozen schuiven kunnen ze goed en waarschijnlijk kleine problemen snappen ze ook maar gaat er echt iets mis dan is de klantenservice ineens een opdreunmachine van voorwaarden en nadenken over een oplossing doen ze niet. Klanten die mondig zijn willen ze gewoon niet en dan geven ze niet thuis. Meest gruwelijk slechte klantenservice die ik OOIT van een bedrijf heb ervaren. Ik ga ook aangifte doen wegens misleiding

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Hans op 07 September 2017

Intussen alles netjes opgelost. De extra klantenservice werkt in tegenstelling tot de gewone wel zoals het moet en luistert naar een probleem

Reageer op deze review

Witheet van Coolblue

Beoordeling 
 
3.0

Op vrijdag airpods besteld met expres bezorging dezelfde dag. Hier betaal je extra voor maar dat is een eigen keuze en mijn afwezigheid op zaterdag was voor mij de reden om dit te doen. Koerier zou tussen 19.00 en 22.00 uur komen, de beste man was volgestopt met minimaal 21 stops (ik was nummer 21) en had daar 3 uur de tijd voor, naar mijn mening een lastige klus. Dat bleek waar want tegen 22.30 uur stond in de update van de track&trace dat ik een nieuwe afspraak moest maken, met andere woorden het product zou niet meer geleverd worden op vrijdag.
Gelijk met Coollblue klantenservice gebeld om te kijken hoe we dit netjes konden oplossen. Zoals al eerder aangegeven was ik zaterdag niet aanwezig, en mijn vraag of het ook op zondag geleverd kon worden werd bevestigend beantwoord, echter er was een maar. Ik moest deze order dan annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen voor levering op zondag(en een keer extra betalen, en die snap ik dus niet. Uiteraard zou ik het geld terug krijgen van de eerste bestelling maar dat kon wel even duren. Coolblue maakt een fout en ik moet het oplossen en financieel bloeden? echt te belachelijk voor woorden. De derde oplossing was een nieuwe afspraak op maandag. Dat was voor mij financieel de enige oplossing maar niet de service die ik verwacht had van van Coolblue die van de daken schreeuwt dat ze zo'n goede service heeft.
Ook hebben ze mijn woede en teleurstelling extra gevoed met fantastische automatische mailtjes over hoe ze snappen dat ik zit te popelen om mijn bestelde product te ontvangen (duh) en sturen ze een prachtige mail van een productspecialist....die beschrijft hoe ik mijn product kan aansluiten, alleen slaat die mail voor mijn bestelde product volledig de plank mis omdat de verstrekte info onjuist is. Na nog wat extra geklaag bij de klantenservice kon ik een vergoeding krijgen voor de situatie, een tegoedbon van €7,50, meer een belediging dan een oplossing. Maar daar ik echt nooit meer wat wil bestellen bij dit bedrijf en al zijn takken (gelukkig heel goed herkenbaar) heb ik hier vanaf gezien.
Ik hoop maandag mijn product te ontvangen en er van te gaan genieten, maar aan Coolblue zal ik altijd een nare nasmaak overhouden.

BG
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
19 resultaten - getoond 1 - 19

Wij zijn benieuwd naar jouw CoolBlue ervaring

COOLBLUE verkoopt diverse elektronica en consumenten produkten en sinds haar oprichting in 1999 sterk gegroeid. Cool Blue heeft in de België en Nederland inmiddels meer dan 300 gespecialiseerde webshops en 7 fysieke winkels. Voorbeelden van CoolBlue webwinkels zijn Laptopshop.nl, Camerashop.nl, PDAshop.nl en Speelgoedshop.nl.

Bestelt u bij CoolBlue voor 23.59 uur, dan wordt uw bestelling al op de volgende dag gratis bezorgd.

Wat is uw ervaring met CoolBlue? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij CoolBlue hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal CoolBlue reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 010-7988999
Meer info over CoolBlue op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Verzendkosten
gratis bezorging
Levertijd
Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Productgroepen
  • Elektronica
  • Speelgoed
  • tablets
  • laptops
  • printers
  • Stofzuigers
  • Computers
  • camera's
  • keukenapparatuur
  • televisies
Merken
Diversen
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
Ideal