Redcoon reviews & ervaringen

www.redcoon.nl
 
4.4 (103)
Redcoon

103 Redcoon reviews

 
(8)
 
(8)
 
(21)
 
(35)
 
(35)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
21 resultaten - getoond 1 - 20
1 2
Volgorde

Schandalig !

Beoordeling 
 
5.0

AUF-R-3578902
Hallo

Toen ik een cd-speler Yamaha S300 zilver bestelde bij jullie stond er op uw site ca 2 dagen levertijd
nadat de bestelling geplaatst was stond er ineens 14 levertijd
toen heb ik mn geld teruggevraagd en netjes ontvangen
waarna ineens de levertijd weer 2 dagen was en ik alsnog de bestelling plaatste
maar kreeg dagen later bericht dat de betaling mislukt was
ik heb de 26ste okt. alsnog geld overgemaakt voor een cd speler
maar ik hoor , zelfs na 2 emails naar jullie toe,helemaal niets van meer van jullie.
wanneer ik dit allemaal had geweten had ik de cd speler toch elders besteld

gr.Chris

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

Chris op 30 Oktober 2015

Ik heb inmiddels mijn bestelling definitief ingetrokken en ben er helemaal klaar mee !

redcoon op 02 November 2015

Beste Chris,

Ik lees dat je ontevreden bent, bedankt dat je dit op deze manier aan ons kenbaar hebt gemaakt.

Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van je bestelling wordt uitgesteld.
Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard proberen wij de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om zo teleurstelling te voorkomen.

Wanneer een artikel niet op voorraad is, bestellen wij dit product bij de leverancier.
Er wordt dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt, deze datum wordt ook aan u als consument gecommuniceerd.
Het kan helaas voorkomen dat een leverancier deze datum niet kan waarmaken wegens diversen mogelijke redenen. Bijvoorbeeld wanneer de vraag groter is dan het aanbod.

De terugbetaling van het aankoopbedrag is inmiddels verwerkt en zal binnen enkele dagen zichtbaar zijn op jouw rekening.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Saskia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

slecht service met een kleine +je

Beoordeling 
 
5.0

Redcoon beweert dat ze een 48 uurs service hebben. Niet dus, na 6 dagen nog niks gehoord.. Na heel lang chatten/bellen/mailen na de verstreken 48 uur Na vele verbinding verbroken( op telefoon en chat) eindelijk echt contact.
3x een ander verhaal; uitverkocht, is verzonden, is helemaal niet verzonden !
Als antwoord; wat raar u had een berichtje moeten hebben van uitverkocht/verzonden............ smoesjes dus.
op de terugbel service en mail via klantenservice word niet gereageerd.
Eindelijk op dag 6 een vriendelijke mevrouw (A) aan de telefoon, en ik kon de bestelling annuleren en de volgende dag was het geld al terug gestort ( dit is het + puntje). Beste mensen bedenk nog eens heel goed voor je bij Redcoon besteld, zie ook de andere recensies. Ik ben zwaar teleurgesteld in redcoon en zal er geen zaken meer mee doen.

H
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Redcoon op 22 Oktober 2015

Beste H,

Allereerst onze welgemeende excuses. Bedankt voor je feedback hierin!
Vervelend om te horen dat het contact met onze klantenservice op deze wijze is verlopen. Uit je bericht begrijpen wij dat je bestelling niet zoals gebruikelijk is verlopen. Graag zouden wij de situatie alsnog voor je na willen gaan.

Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens hiervoor. Deze kun je e-mailen naar reviews@redcoon.nl

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

slechte service

Beoordeling 
 
6.3

Bij Redcoon een steamer gekocht voor veel geld, maar er zaten allerlei handigheidjes bij zoals een oprolbaar snoer. Na levering voldeed de steamer niet aan de verwachtingen. Geen oprolbaar snoer en geen verschillende programma's. Na contact met Redcoon bleek de info op de site onjuist. Ik werd bedankt voor de melding.
Had ik dit geweten had ik een goedkopere steamer gekocht. Aangezien ik de steamer inmiddels in gebruik genomen had mocht ik hem niet terug sturen. Als ik een foute bestelling doe begrijp ik dat, nu ligt de fout bij hun en heb ik te veel geld betaald. De steamer is verder prima, maar niet de steamer die ik verwachtte.

B
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Redcoon op 26 Augustus 2015

Beste Bianca,

Vervelend om te vernemen dat je een ander product hebt ontvangen dan verwacht. Bedankt voor je review hierover.
Graag wil ik je vragen je redcoon bestelgegevens aan me toe te sturen zodat ik je klacht verder kan onderzoeken en oplossen. Deze kun je e-mailen naar reviews@redcoon.nl

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

Binnen 48 uur geleverd? Nou echt niet!

Beoordeling 
 
5.3

De website redcoon.nl heeft bij mijn product een 48 uurs levering aan. Dus ik neem contact op met de klantenservice, komt mijn product pas vanaf maandag. Terwijl vandaag de 48 uur vervalt. Volgens de klantenservice gaat redcoon.nl hier geen compensatie voor geven, want het is geen vertraging. De klantenservice zegt: "48 uurs levering betekent dat het binnen 48 uur bij ons verzonden wordt, niet dat u het al binnen krijgt"

Wat de website zegt: "48-uurs levering' houdt in dat bestellingen op werkdagen met een geslaagde vooruitbetaling via iDEAL, creditcard, ClickandBuy, PayPal, DIRECTebanking of bij levering onder rembours binnen 48 uur worden geleverd (levering vind plaats op maandag tot en met vrijdag en pakketzendingen ook op zaterdag, nationale feestdagen uitgezonderd)."

Dus met andere woorden, wil je op tijd je artikel? Bestel dan nooit bij redcoon.nl. Wat een flitsservice. Bah!

BD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Redcoon op 29 Juni 2015

Beste Bo De Jong,

Hartelijk dank voor je review. We hebben je bericht ook via een ander kanaal ontvangen.
We vinden het erg vervelend dat je onze service op deze manier hebt ervaren. Onze excuses hiervoor.

Wij zijn je bestelling voor je nagegaan. Volgens onze gegevens heb je je bestelling iets later op de avond geplaatst waardoor je bestelling in de ochtend op vrijdag 26-6 verder in verwerking is gegaan.
Vanaf vrijdag 26-6 gaat de 48 uurs levering. In het weekend worden er geen orders verwerkt. Dit houdt voor jouw 48uurs bestelling in dat hij naar verwachting vandaag ons magazijn zal verlaten. Op het moment dat je bestelling ons magazijn zal verlaten ontvang je een bevestigingsmail met een track & trace code, zodat je jouw order kan volgen.

Onze welgemeende excuses voor de verwarring over de levering.

In de onderstaande link vind je meer informatie over de levertijden;
http://www.redcoon.nl/deliverytime

Wij wensen je ondanks de verwarring alvast veel gebruikersplezier van je bestelling toe!

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

Redcoon

Beoordeling 
 
5.5

Slechte ervaring, ik zou zeggen: Redcoon ?, niet doen ! ROBOMOV robotmaaier twv € 865,-- besteld. Maaier werkt niet goed, gaat terug voor reparatie, maar na reparatie en 3 x gebruik, werkt de maaier weer niet. Omdat nieuwe maaier na reparatie dus niet werkt, is maaier met accessoires en hulpstukken teruggestuurd naar Redcoon omdat terugname van de maaier voor de hand lag. Redcoon wil echter nogmaals repareren, hetgeen juridisch juist is. Na 2e reparatie wordt maaier teruggestuurd maar noodzakelijke accessoires, hulpstukken en handboek ontbreken. Maaier en reparatie kunnen dus niet getest worden; na melding en enig zoekwerk bij Redcoon wordt medegedeeld dat de ontbrekende zaken niet zijn gevonden. Laatste boodschap: excuses voor het ongemak maar bewijs maar dat de genoemde zaken zijn meegestuurd, dan willen wij nog kijken wat de mogelijkheden zijn. Uiteraard is zoiets niet te bewijzen, er zijn geen foto's van de inhoud van de doos gemaakt, maar nu heb ik een waardeloos nieuw apparaat ( vergelijk: een fiets zonder ketting of een tent zonder stokken ) waarvan ik ook niet weet of het werkt. Ondanks uitvoerige, aantoonbare correspondentie na 3 maanden nog geen oplossing, dossier is blijkbaar gesloten. Sales is belangrijker dan aftersales c.q. service.

A
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

Brian op 11 April 2015

Wat een ellende lees je hier allemaal! Ik zou toch nooit bestellen bij zo een webshop!

Reageer op deze review

Onbereikbare klantenservice maakt (bewust ?) retourneren onmogelijk

(`Bijgewerkt: Januari 06, 2015)
Beoordeling 
 
6.3

Op 24 december 2015 bestelde ik bij Redcoon een Blue Ray recorder van Samsung B-DH8900, prijs 368,75€

Deze werd stipt op zaterdag 27 december geleverd.

Ik stelde echter al gauw vast dat ik niks kan aanvangen hiermee, want ik kan amper 10 zenders ontvangen, "zelfs" via de gewone kabel. En via de digitale kabel van Telenet kan ik er wel 200 binnenhalen, maar die zijn allemaal gecodeerd, dus enkel zwart scherm waar ik niks mee ben.
Ook een module CI+ en smartcard van Telenet konden me niet verder helpen. Ik heb dus alles geprobeerd... Bij Telenet zelf... Zelfs bij de technische dienst van Samsung...

Dus wou ik dit retourneren...

Redcoon zegt op de website het volgende hierover :

"Wilt u uw aankoop retourneren? Als u tussen 18 november en 24 december een aankoop doet bij redcoon, krijgt u tot en met 7 januari 2015 bedenktijd. U kunt uw product gewoon retourneren, zonder opgave van reden naar het door ons aangegeven retouradres welke u ontvangt na schriftelijke aanmelding van uw retour. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, hebben wij van u een ondubbelzinnige schriftelijke verklaring (per post of e-mail) nodig, waarin u ons op de hoogte stelt van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen. Pak het product slechts in die mate uit of gebruik het alleen voor zover dat nodig is om te beoordelen of u het wenst te behouden. Indien het redelijkerwijs mogelijk is het product retour te sturen in de originele productverpakking, is dit vereist voor terugname. Was het product bij ontvangst defect en/of beschadigd, en wilt u het daarom terugsturen? Dan is het belangrijk het mankement zo snel en specifiek mogelijk aan ons te melden.
•Heeft u een redcoon-account? Log u in en meld uw retournering zelf digitaal bij ons aan. In het overzicht van uw verzonden orders kunt u de retouraanvraag maken.
•Heeft u geen redcoon-account? Geef uw retouropdracht schriftelijk (via e-mail of post) door aan onze klantenservice, zodat we u zo snel en goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Let op, in onderstaande tekst staat de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen genoemd. Echter tussen 18 november en 24 december hanteren wij een langere bedenktijd t/m 7 januari 2015 i.v.m. verkeerd gekozen cadeaus tijdens de feestdagen."

Dus probeerde ik op 31 december hun klantendienst te bellen... Veel knopjes en dingetjes, ingesproken bandjes, wachten... En geld verliezen : na 12 min 43 sec uiteindelijk afgeduwd, want kost 0,17€/min... voor niks !!

Dan maar proberen te chatten : eerst kreeg ik bericht "dat het druk was", "u wordt zo dadelijk geholpen"... dan plots, zomaar uit het niets "omdat u niet meer antwoordt beschouwen we dit gesprek als beëindigd", waarop afgebroken werd !!

Dan maar mailen : ik stuurde een verklarende mail + vraag ivm retouradres op 31 december naar info@redcoon.be . Maar niks ontvangen...

Een tweede poging op 5 januari om te mailen : niks ontvangen...

Momenteel loopt de chat weer, waar ik al 48 minuten op aan het wachten ben... Dit is de log ervan tot nu toe :


"Lieven Taveirne (16:00:22)

Welkom bij onze Online Chat - U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, wordt er door onze chat-medewerkers ook gebruik gemaakt van standaardteksten. Deze teksten geven antwoorden op veel gestelde vragen en/of opmerkingen en hierdoor kunnen wij u snel en correct beantwoorden. Op specifiekere vragen en/of opmerkingen zullen de chat-medewerkers u een gericht antwoord geven.

Medewerker (16:00:52)

Ik heb uw chatverzoek aangenomen

Medewerker (16:00:55)

Goedendag, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Lieven Taveirne (16:01:17)

Geachte, graag vernam ik van u het retourneringsadres om iets terug te sturen aub

Medewerker (16:03:38)

Heeft u een moment geduld? Ik ga de informatie voor u opzoeken.

Lieven Taveirne (16:09:18)

Gevonden aub ?

Lieven Taveirne (16:14:54)

?

Lieven Taveirne (16:18:56)

Bent u daar nog ?

Lieven Taveirne (16:25:56)

Ik zit te wachten hoor...

Lieven Taveirne (16:32:27)

Half uur voorbij, niks gebeurd...

Lieven Taveirne (16:34:12)

Geachte, een standaard retourneringsadres bezorgen lijkt me een routinezaak, niet ?

Lieven Taveirne (16:39:40)

40 minuten sinds ik inlogde... Ik zit nog steeds op uw adres te wachten...

Lieven Taveirne (16:45:33)

Geachte, graag vernam ik van u het retourneringsadres om iets terug te sturen aub"

Kortom : het is ondertussen maandagavond 5 januari 2015, 16u55, en ondanks 2 chatpogingen, een telefonische poging van 12 minuten en 2 E-mails naar info@redcoon.be geraak ik nergens aan het retourneringsadres... Terwijl alles netjes thuis in de originele doos ligt te wachten...

Héél jammer, te betreuren...

O ja : order- en klantnummer :

Ordernummer: AUF-S-5074353

Hopelijk komt hier alsnog afdoende reactie op, want anders dien ik verder te kijken... Dit neigt naar het gevoel van "aan het lijntje houden"...

Met vriendelijke groeten,

Lieven Taveirne

LT
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

slechte afhandeling afspraken

Beoordeling 
 
6.0

nadat er een bestelling niet helemaal gegaan is zo als het als moeten zijn hadden ze mij beloofd om iets gratis te leveren . ik heb dit met de klanten service besproken en ze hebben mij mail gestuurd dat het allemaal geregeld is.
krijg nu beetje het gevoel ze zeggen maar wat want volgen klanten service is het product gewoon op voorraad . en de levering komt gewoon niet vind ongepast eerder leveringen gingen goed dus weet niet waar ze met bezig zijn daar maar gaat snel achteruit

R
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

redcoon op 22 December 2014

Beste Ron,

Hartelijk dank voor je review. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

We vinden het erg vervelend dat je onze service op deze manier hebt ervaren. Onze excuses hiervoor. Om onze service te kunnen verbeteren ontvang ik graag je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht kan onderzoeken en naar tevredenheid kan oplossen. Deze kun je e-mailen naar reviews@redcoon.nl

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

ron op 23 December 2014

na dit mailtje kon het ineens wel binnen 3 uur had ik mail met de begin woorden goed nieuws het is verstuurd.
vraag mij af waarom eerst een mail en dan kan het wel ineens.

redcoon op 24 December 2014

Beste Ron,

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost!

Wij wensen je veel plezier van je aankoop!

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

Gemixt over deze webshop

Beoordeling 
 
6.3

Ik zocht al een tijdje een Playstation 4. Ik kwam op Redcoon een mooie koop tegen. Op moment van bestellen stond er bij dat de levertijd 3 dagen was. Dat vond ik prima. Echter bleek elke dag weer dat de verzendtijd met een dag verlengd was. Dan zou hij op die dag aankomen in hun magazijn, 2 dagen later kreeg ik weer een compleet andere datum. Via de chatservice meerdere malen contact gezocht, maar de medewerkers waren of zeer kortaf en onvriendelijk, of zeer slecht in Nederlands schrijven. Ik werd er niks wijzer van. Vervolgens maar een mail gestuurd en vanaf dat punt werd ik tenminste wel vriendelijk geholpen. Nadat ik heb aangegeven dat ik liever mijn geld terug wou en de bestelling wou annuleren was dat binnen een dag geregeld. Ook het geld had ik vrij snel terug. Mijn tip is dus...als je iets voor een goedkope prijs wilt kopen en als je het niet erg vind om lang te wachten...dan is dit een goede webwinkel voor jou. Heb je liever een webwinkel die betere verzendtijden geeft dan zou ik even door zoeken!

I
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

slechte service

Beoordeling 
 
5.8

Op 2 augustus mijn Gardena AquaContour retour gezonden omdat deze niet aan mij verwachtingen voldeed. 20 augustus (ruim 2 weken later) een bevestiging ontvangen dat ze mijn product retour hebben ontvangen. 3 september een mail gestuurd wanneer ik nu eindelijk mijn geld terug gestort krijg. 5 september antwoord ontvangen dat ze mijn product niet retour hadden ontvangen.Of ik even de barcode wilde opsturen. Gelijk de bevestigingsmail van 20 augustus terug gestuurd waarin staat dat ze mijn product ontvangen hebben, met het verzoek om nu echt het geld retour te storten. 11 september weer mail ontvangen dat een collega het uit gaat zoeken en deze zo spoedig mogelijk van antwoord gaat voorzien. Terug gemaild dat ik per omgaande het geld retour wil ontvangen en dat ze het onderling maar uitzoeken waar de retourzending is gebleven.

Het is nu 17 september en ik heb mijn geld tot op heden nog steeds niet ontvangen. De reactietijd is echt traag en niet meer van deze tijd. Bovendien is het ronduit belachelijk dat ik nu 1,5 maand verder ben en nog steeds niet mijn geld terug heb ontvangen.

Voor mij een reden om hier nooit meer iets te bestellen.

DD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

redcoon op 17 September 2014

Beste D. de Jager,

Hartelijk dank voor je review. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

Vervelend dat je onze service op deze manier hebt ervaren. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

Beroerde klantenservice

Beoordeling 
 
5.8

Vorig jaar heb ik een Xperia Z Ultra besteld via Redcoon. Goede prijs, maar helaas in juni problemen mee gekregen; het scherm was spontaan van binnenuit gebarsten. Gevalletje garantie. Toestel is kosteloos gerepareerd, maar wat een verschrikkelijk retourproces!

Grootste issues:
- Status van reparatie niet te volgen ("bel maar over 2 weken terug")
- 45 minuten in de wacht bij de klantenservice
- Onnodig omslachtige retourroute

Na het ontvangen van een RMA-nummer kon ik het toestel op gaan sturen. Hierbij een logje:
- 18-6-2014: toestel ontvangen bij Redcoon
Normaal gesproken zou ik nu geen tussenliggende stappen kunnen zien. Ik kwam er bij toeval achter dat de reparatie via Dynafix gaat, dus ik ben naar http://www6.dynafix.com/ascima/forms/frm_gsmrepairorder_tracestatus.aspx gegaan en heb daar mijn IMEI nummer en postcode ingetoetst. Voila, ik kan alle stappen zien!

Goed, hier dus de vervolgstappen die ik uit het systeem van Dynafix kon halen.

Order - Volledig ingevoerd 23-6-2014 11:28:11
Order - Bevestigd 23-6-2014 11:28:15
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 24-6-2014 9:29:20
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-6-2014 7:26:55
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 1-7-2014 11:45:23
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 2-7-2014 7:56:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 2-7-2014 21:20:42
Reparatie ETD - In behandeling 2-7-2014 21:21:45
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 8-7-2014 21:18:58
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 8-7-2014 21:19:30
Reparatie ETD - Reparatie gereed 8-7-2014 21:20:11
Logistiek - Product klaar voor retourzending 9-7-2014 9:21:54
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 10-7-2014 20:16:48
Logistiek - Product is overhandigd aan de klant of de winkel 11-7-2014 10:23:00

Als ik deze stappen gewoon online kan volgen is het wat mij betreft prima; als Redcoon deze mogelijkheid naar klanten zou communiceren zou dat én veel telefoontjes naar de klantenservice én veel irritaties schelen.

Zoals je ziet legt mijn telefoon dus een enorm lange route af: Redcoon > Dynafix > Extern reparatiecentrum > Dynafix > Klant. Als Redcoon er al uit wordt gehaald en de klant het product rechtstreeks naar Dynafix kan sturen ben je al veel efficiënter bezig.

Dat zou in dit geval dus ruim een week (!) schelen in het reparatieproces! In totaal is het toestel bijna een maand weg geweest. Onnodig lang dus.

Nu komt de ellende: 2 weken nadat ik mijn toestel terug had, startte hij niet meer op. Daar gaan we weer, het hele proces opnieuw!! 45 minuten bij de klantenservice in de wacht gestaan en toen eindelijk van een RMA-nummer voorzien. Op 20-8 is het toestel ontvangen bij Redcoon, en (je raadt het al) is nog steeds weg voor reparatie! Hier de statussen tot nu toe (weer uit het systeem van Dynafix):

Order - Volledig ingevoerd 21-8-2014 10:53:06
Order - Bevestigd 21-8-2014 10:53:09
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 25-8-2014 9:19:24
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 26-8-2014 1:10:48
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 26-8-2014 12:23:20
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 2-9-2014 21:19:34
Reparatie ETD - In behandeling 2-9-2014 21:22:33

Aan het feit dat het toestel kapot is kan Redcoon natuurlijk weinig doen, maar het retourproces kan écht veel verbetering gebruiken. Jullie krijgen nog een 2 voor service omdat
1. ik na die 45 minuten wel vriendelijk te woord ben gestaan en
2. het toestel gratis is gerepareerd
maar meer kan ik er ook echt niet voor geven. Redcoon, aanpakken die handel!

D
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

Redcoon op 15 September 2014

Beste Dennis,

Hartelijk dank voor je review.
Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

We stellen je melding dan ook erg op prijs en gebruiken deze om ons bedrijf nog verder te optimaliseren.

Vervelend dat je onze service op deze manier hebt ervaren. Vaak vinden klanten het erg fijn om de reparatie via ons te laten lopen, hierdoor kan de reparatieperiode meer tijd in beslag nemen.

Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Reageer op deze review

belabberde klantenservice

Beoordeling 
 
6.0

Up side Down koel/vrieskast besteld.
Ruim binnen aangegeven levertijd bezorgd zonder beschadigingen aan verpakking. Oude koelkast conform afspraak retour.
Uitpakken doen ze niet. Dat mag je zelf doen.
Tot zo ver tevreden klant.
Maar dan blijkt na uitpakken en openen van de koelkastdeur de legschappen los in de deur te hangen. En hebben de binnenzijde van de deur als de groentenbak beschadigd.
Direct foto's gemaakt en opgestuurd naar de klantenservice. Twee dagen later pas antwoord vergezeld met een verzekering schade formulier. Ingevuld met foto's retour. Weer aantaldagen later bericht met een rma formulier. Welke bedoeld was voor een andere klant. Bericht terug met verzoek juiste rma formulier alsmede bevestiging gevraagd dat bij ophalen beschadigde koelkast er direct vervangende koelkast geleverd kan worden. Paar dagen later bericht terug dat dat niet mogelijk is. Eerst wordt beschadigde koelkast opgehaald daarna wordt pas een nieuwe besteld en geleverd. Direct terug geantwoord dat dat onacceptabel is en de verkoper voir vervangende koelkast moet zorgen tijdens de reparatie/garantie periode. Wacht nu op antwoord. Beetje van de zotte nom te veronderstellen dat een huishouden maar even een onbekende periode zonder koel/vrieskast moet doen. Dit terwijl o a. Consuwijzer.nl heel duidelijk aangeeft wat de verplichtingen van de verkopende partij is. Kortom redcoon staat Voor snel besteld en geleverd. Bij problemen kapoen ze wettelijke regels aan hun laars en laten klanten in de kou staan.

P
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Redcoon op 15 September 2014

Beste Pieter,

Hartelijk dank voor je review. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

Vervelend dat je onze service op deze manier hebt ervaren.

Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Pieter op 16 September 2014

Standpunt Redcoon klanten service
Staat haaks op rechten en plichten bij koopovereenkomst https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is?cookie=ja.1410879476785-119104560
Inmiddels Redcoon in gebreken gesteld.
-----------------------------------
Subject: R000538470: Jouw e-mail aan redcoon

Beste ,

Hartelijk dank voor je e-mail.

Zoals in de onderstaande e-mail is aangegeven kunnen wij de nieuwe bestelling laten versturen als de retourzending is afgehaald.
Hiervoor hoef je niet te wachten totdat de retourzending bij ons terug is.

Als bijv. het artikel morgen bij je wordt afgehaald kunnen wij de nieuwe bestelling de volgende dag in zijn werking zetten.
De zending zal dan binnen 48 uur bij je worden afgeleverd.

Wij vernemen nog steeds graag een afhaaldatum.


Indien je verder nog vragen hebt neem dan contact op met onze klantenservice of reageer op deze e-mail.

Onze medewerkers helpen je graag!


Met vriendelijke groet,

Customer Service Representative

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.8

Medio april heb ik een Sony e-reader besteld en ontvangen. Helaas was na ruim een week het bovenste deel van elke bladzijde niet meer leesbaar. Na terugzending kreeg ik van Redcoon het bericht dat het apparaat aan hun reparatiebedrijf was gezonden.
Na enkele e-mail berichten waarin ik heb gesteld dat naar mijn mening sprake is van garantie en niet van reparatie, ontving ik de mededeling dat het defect is veroorzaakt door vallen en/of stoten en dat de reparatiekosten € 185 bedragen. Ik weet zeker dat vallen of stoten niet de oorzaak is en heb derhalve het voorstel afgewezen. Dit voorstel is schandalig en lachwekkend (nieuwprijs € 118).
Bij thuiswinkel.org mijn klacht gedeponeerd. Zij hebben de klacht gestuurd aan Redcoon. Het antwoord van Redcoon ws gelijk aan hun eerdere standpunt. Thuiswinkel vervult uitsluitend een brievenbusfunctie geeft geen inhoudelijk oordeel. Naar mijn smaak zijn dit soort "toezichthouders" overbodig.
De mening van experts is kennelijk aan geen enkele twijfel onderhevig; de klant fantaseert.

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
6.5

Batterij van mijn gras-maaier-robot werkte niet meer.
Het heeft Redcoon enkele maanden geduurd alvorens alles werd hersteld.
En ondanks het feit dat het toestel nog onder garantie was, en men mij niet kon vertellen wat er fout was gegaan met het toestel heb ik toch opnieuw moeten betalen voor de herstelling.
Er werd amper een update gegeven over de stand van zaken.
Ook niet na meermaals contact via mail, and chat.

Uiteindelijk toestel teruggekregen, maar zonder laad-station.
Toestel werd eind Maart opgehaald.
En nu, zo veel maanden later is mijn gazon nog steeds aan het wachten.

Zeer slechte Customer Service.
Je wordt steeds aan het lijntje gehouden.
Ze doen veel beloftes om je op de hoogte te houden, maar uiteindelijk krijg je amper info.

BD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.3

Koffie machine van €400 gekocht, alles was perfect tot wij een probleem met de cappuccinosysteem hebben gehad. Meer dan 10 email gestuurd, machine heeft nog garantie, en ik krijg alleen maar een paar reacties. Na weken wachten is blijkbaar opgelost maar toch in verkeerde adres geleverd. De oplossing van redcoon: We willen je vragen of je het pakket daar wilt ophalen. Excuses voor het ongemak. Dat is volgens mij geen oplossing. Na 5 dagen weer geen reactie dus mijn verhaal op internet geplaats en dan plotseling wel een email. Mijn onderdeel is voor mij opnieuw besteld en naar mij nieuwe adres gestuurd. Dat was 22 juli.
Vandaag, 6 augustus, nog niets gekregen. Ik heb inmiddels nog 4 keer gebeld, 3 emails gestuurd en via de chat geprobeerd maar ze reageren gewoon niet, ze negeren mijn vragen en ik krijg geen oplossing. Ze kunnen dat niet klantservice noemen. Lees maar andere reviews op internet, ik heb helaas toen niet gedaan.

L
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
6.0

Na meerdere keren zeer tevreden te zijn over Redcoon (heb hier in het verleden 8 keer eerder een product aangeschaft dit maal een grasmaaier bij gekocht die niet aan mijn verwachtingen voldeed. Binnen 1 dag conform alle voorwaarden aangetekend geretourneerd. Na ruim een week telefonisch proberen te informeren wat de status van mijn retourzending was. Telefonisch onmogelijk bereikbaar. Er is continu 1 wachtende voor je en bij het invoeren van een terugbelverzoek wordt de verbinding verbroken. Chatsessies zijn van niet veel betere kwaliteit. Na aandringen eindelijk de toezegging gekregen dat alles zou zijn ontvangen en ik binnen 3 werkdagen mijn geld zou terugkrijgen. En ja hoor, na 3 werkdagen nog steeds niets gestort en een hieropvolgende chatsessie levert op dat de retourzending nooit is aangekomen (wat wel het geval is aldus Post NL). Weer een klassiek gevalletje kastje-naar-de-muur! Ik ben genezen en ga nooit meer shoppen bij Redcoon.

N
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.5

Wat ik mij afvraag, is dit, worden deze ingezonden brieven ook door Redcoon zelf gelezen??? en zo ja wat doen zij er mee,
als het mijn bedrijf was zou ik eens een hartig woordje met mijn medewerkers willen wisselen en waarbij er hier en daar ook naar een ander baantje gezocht dient te worden.
Zoveel negatieve berichten kan toch niet op toeval berusten, als directeur/eigenaar zou ik mij rot schamen.
H. Rengelink

HR
Was deze beoordeling nuttig? 9 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.8

Een Denon internet tuner gekocht voor een goede prijs, de levering ging redelijk snel.
Na 3 weken begeeft het apparaat het, doet niets meer, moest het terugsturen voor reparatie.
Geld terug of een goed apparaat was geen optie bij hun want de 2 weken teruggeef aktie was voorbij.
Een termijn van 3 weken was normaal voor reparatie zeiden ze, via klantenservice wordt je afgescheept
met vage praatjes en ze kunnen geen contact maken met de reparatie-service?????????
Nu bijna 4 weken verder en nog steeds niets retour, op mails geen reactie, bellen heeft weinig nut je word toch
afgebluft, dus never nooit meer naar Redcoon!!!!!!!!
Bij aanschaffen snel en aardig, eenmaal betaald het haasje, het kan schijnbaar allemaal tegenwoordig.
Dus denk 3333333 keer na voor U daar wat koopt, geef liever iets meer uit bij U gewone leverancier.
H. Rengelink

HR
Was deze beoordeling nuttig? 8 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
6.0

Hier hetzelfde verhaal, na al 2 keer een teleurstellende levertijd te hebben gehad heb ik toch nog een keer wat besteld. Het betrof een 48-uurs artikel, dus binnen 48 uur geleverd. Na twee dagen geen enkele reactie te hebben ontvangen, heb ik contact opgenomen. Wat bleek: er was waarschijnlijk net iemand die tegelijk met mij hetzelfde had besteld, hierdoor was de voorraad 0. Onzin, verhaal vorige keren al gehoord. Ze bestellen pas na je bestelling, ik heb de order meteen geannuleerd, Nu wacht ik alweer een week op mijn geld!! Voor mij nooit meer een bestelling bij Redcoon, dan betaal ik lieverd wat meer en dat er een goede levering tegenover staat!

MV
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Marcel op 23 Juli 2014

UPDATE!
na een week maar weer contact opgenomen. ze hadden mijn bankgegevens niet dus kunnen niks terugstorten, heb per bank betaald. En de vorige keer ook al alles doorgegeven...wat een pokkebedrijf!!

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.0

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht bij Redcoon en ben deels tevreden. Bestellen: Ging vrij makkelijk, heb met IDEAL betaald en het pakket werd gratis verzonden. Bijkomende kosten werden helaas bij het uiteindelijke afrekenen nog weergegeven. Verder stond op de site dat het een 24-uurs levering was dus ik ging ervan uit dat ik de laptop de volgende dag geleverd zou worden. Dit was niet het geval dus ik heb de klantenservice gebeld. Na een flinke 10 minuten wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die aangaf dat de bestellingen voor 17:00 uur opgehaald werden en dat die van mij er niet bij zat omdat ik de bestelling rond die tijd geplaatst had. Waarop mijn vraag was waarom Redcoon dan niet op de site aangeeft ''vóór 17:00 uur besteld, morgen in huis.''!! Verder vond ik het vervelend dat ik niet op de hoogte werd gebracht van de late levering + ik had geen track&trace code ontvangen. Dit moest ik per email aanvragen. Vervolgens kreeg ik drie dagen nadat ik mijn pakket al had ontvangen een email van de klantenservice dat mijn pakket al reeds was geleverd.. ja Duhhh!. Verder was de prijs zeer goed relatief aan andere webwinkels en de laptop was keurig netjes ingepakt met alles compleet.

Kortom: minpunten: Misleidende bijkomende kosten, een waardeloze (manier van) levering en een zeer trage klantenservice.
pluspunten: Goede prijs en nette & veilige manier van pakking.

H
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
6.0

Binnen 3 mnd is mijn Jura koffiemachine stuk. Ik woon in de buurt en na telefonisch contact met Recoon biedt ik deze persoonlijk ter reparatie aan ivm tijdwinst tov verzenden. 4 weken later bel ik ter info over de staat van de reparatie. Men kan niet zeggen hoe het ervoor staat maar ik zou een berichtje krijgen. Een dag lager ontvang ik een mail dat de machine ter reparatie is verstuurd naar het reparatiecentrum in Duitsland. Opnieuw gebeld. Het eerste verhaal id dat repartie in het servicecenturm niet mogelijk was. na wat telefoontjes verder in de week werd me duidelijk dat ze mijn machine zijn vergeten zijn op te sturen.Op mijn vraag hoe eea opgelost kan worden krijg ik geen antwoord. Op advies dien ik een klacht inn. Hierna wordt mij een voucher van € 5 aangeboden naar ik moet opnieuw rekening houden met een reparatieperiode van 4 weken. Ik wijs de voucher af en vraag om het reparatieproces te bespoedigen. Men wil geen enkele medewerking hieraan verlenen. De communicatie verloopt op een dermate manier dat ik het gevoel krijg niet serieus genomen te worden. Een duidelijke klachtenprocedure ontbreekt.

Je vertrouwt erop dat je bij reparatie goed geholpen wordt. Een fout kan iedereen maken. Het gaat met name over de manier waarop Redcoon omgaat met deze fout en de afwikkeling richting mij als klant wat maakt dat ik het vertrouwen in dit bedrijf kwijt ben.

Vertrouwen win je door service. De service kun je bewijzen bij reparatie of klachten. Een slechte afwikkeling hiervan maakt dat je Redcoon niet aan gaat bevelen bij je vrienden.

P
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
21 resultaten - getoond 1 - 20
1 2

Wij zijn benieuwd naar jouw Redcoon ervaring

BELANGRIJK: Redcoon bestaat als webwinkel sinds eind oktober 2016 niet meer. Vergelijkbare, goed beoordeelde webwinkels op Reviewspot zijn onder andere Cool Blue en Bol.com

Redcoon is een van Europa’s grootste online retailers voor (consumenten) elektronica. Redcoon heeft een enorm assortiment wat bestaat uit o.a. tv's, desktops, laptops, tablets, computeraccessoires, digitale camera's, camcorders, hifi-aparatuur & home cinema producten, klein- & groothuishoudelijke artikelen. Redcoon heeft praktisch alle andere groepen elektronicaproducten ook te koop op Redcoon.nl. Mocht u hen niet slagen dan kunt u electronica shop Bobshop of online shop Bax Shop ook overwegen.

Redcoon service:

De medewerkers van Redcoon helpen je graag via de telefoon, via de gratis chat functie of via e-mail. Heeft u positieve of juist negatieve ervaringen met Redcoon? Deel uw Redcoon.nl reviews online!

Wat is uw ervaring met Redcoon? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Redcoon hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Redcoon reviews lezen.

Telefoonnummer: -

Algemene informatie

Verzendkosten
-
Levertijd
onbekend
Productgroepen
Elektronica
Merken
Redcoon
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
Ideal