Details van de beoordeling

Christine le Duc
Erotiek Webshops

PAS OP!! Schandalige behandeling bij CLD!!

Beoordeling 
 
1.0

Beste lezer,

Laat mij beginnen met, PAS OP!!

Je verwacht van een dergelijk bedrijf als CLD niet dat ze zich niet houden aan hun wettelijke verplichtingen. Ik ben door mijn Rechtsbijstandverzekeraar al schadeloos gesteld inmiddels, maar wil iedereen behoeden voor een aankoop bij Christine Le Duc / Pabo (zelfde bedrijf) Wat ze doen, neigt naar oplichting.
Persoonlijk ben ik ook wel boos, maar voornamelijk verdrietig. Dat mensen zo met andere mensen om gaan. Oprecht verdrietig.

Mei 2017 producten besteld bij CLD. Helaas meermaals een defect product ontvangen. Na veel correspondentie destijds en heen en weer gestuur een product ontvangen. Omdat dit heen en weer gestuur zo lang duurde, destijds ondertussen elders al een dergelijk product gekocht en in gebruik genomen. Hierdoor was het later geleverde product door CLD overbodig geworden en is deze tot eergisteren in de doos blijven zitten. Zelfs in de omdoos EN verzenddoos. Dom, maar we hadden ook wel zoiets van...pfff...klaar mee, wat een gedoe met dat bedrijf! Het zal wel goed zijn nu een keer. En ' het zal vast wel goed wezen deze keer '

Enfin, uitgepakt en wat bleek, een VOLLEDIG defect product, alweer!
Majah... we zijn wel 5 maand verder... dat snappen wij ook nog wel dat een melding van defect wat vreemd over kan komen.

Een nette en lange email gestuurd naar CLD met daarin de defecten beschreven met bijbehorende foto's. Ook uitgelegd dat wij snappen dat het vreemd over kan komen dat je na een half jaar nog eens met een defect komt. Ook vermeld dat ik met de hand op mijn hart kan zeggen dat het product NIET gebruikt is. Maar van het slechts uitgaande, dat het product wél gebruikt zou zijn, dat een dergelijk product na 5maand nog niet defect mag zijn en ik dus de melding wilde doen a: voor de importeur en fabrikant maar b: "samen wil kijken naar een oplossing"
Tevens ook aangegeven in dezelfde email dat er al eerder defecte producten zijn geleverd en geretourneerd. Dus eigenlijk was mijn email die ik stuurde aan CLD heel open, eerlijk en transparant vanaf minuut 1.

Netjes ontving ik een email van Astrid van CLD. Waarin ze begrip toonde en aan gaf dat het product retour naar hun kon. In diezelfde email beschreef ze hoe dat moest.

Vandaag een email gestuurd met de vraag hoe het retourneren precies het beste kan? Want die uitleg in de email van Astrid was mij wat onduidelijk.
MAAR i.p.v een nette vriendelijke email terug, kregen we een ietwat onbeschofte email terug met; dat tot tegenstelling wat de dag ervoor gezegd was het product " niet retour mag of geaccepteerd zal worden "
Ook eindigen ze de email.. met " het bevreemd ons dat u contact met ons hebt opgenomen" en " Op een nieuwe reactie zal niet meer worden gereageerd"
Ik zie die email en denk, huh? wat? hoe? Na 1 email van mij, dit?
De ene dag is er niks aan de hand, dan stel je vervolgens een vraag over de verzending en draaien ze bij CLD 180 graden en is de deur meteen dicht!!!

Natuurlijk CLD opgebeld en gevraagd of ik met Judith(de verzender van de laatset email) kon spreken... de medewerkster die ik aan de lijn had ging dit vragen " Nee dat is niet mogelijk en ik ga het gesprek beëindigen " Waarop ik toch vraag waarom we als volwassen mensen niet kunnen spreken met elkaar, want mij is niet duidelijk hoe ze tot deze beslissing zijn gekomen?
Als je opeens een hele andere beslissing neemt, moet je deze ook onderbouwen. Ook leg ik uit dat Judith in haar email refereert aan " er is met u besproken dat het product niet retour kan " Dit is deels waar, maar door CLD verdraait. En als Judith zich nou even GOED had ingelezen en niet alleen de vraag over retourzending van vandaag maar ook de melding van een dag ervoor had gelezen, had ze geweten dat we niet uit zijn op een omruiling 'omdat het product niet bevalt' Nee, we maken aanspraak op het consumentenrecht, aanspraak op garantie! En dit is na 5 maand nog steeds binnen de 6 maand. De bewijslast ligt binnen 6 maand altijd bij de verkoper. Na 6 maand bij de afnemer.
Ik leg aan de telefoon rustig en kalm uit hoe dit mis heeft kunnen lopen bij Judith, dat Judith het retour verkeerd geïnterpreteerd heeft en dat het inderdaad niet slim was het product niet eerder uit te pakken. Maar wat dan ook, een dergelijk product na 5 maand niet defect mag zijn, al was het gebruikt. Ook vraag ik meermaals op de leidinggevende te spreken " niet mogelijk " Op de vraag hoe we dan tot een normaal gesprek kunnen komen word gezegd " stuur maar een brief " Maar 5 min erna zegt ze " op verder correspondentie word niet gereageerd "

Ik krijg geen antwoorden, geen uitleg, geen gesprek. De betreffende medewerkster wil niet (inhoudelijk) in gesprek, want dat is de opdracht die ze gekregen heeft. Na discussie, najah, eenzijdig, vraag ik haar nogmaals netjes hoe ik dan wel met hun in een normaal gesprek kan komen om het uit te praten? Het gaat mij allang niet meer om het luttele bedrag maar om de band. Het zou toch fijn zijn als we zonder ruzie verder kunnen samen. Helaas, niet mogelijk. Ze blijft een 'bandje afdraaien' En ze hangt op.

Ik bel terug, andere medewerkster, iedereen is inmiddels goed geinstrueerd bij de klantenservice, medewerkster is ronduit onbeschoft, terwijl ik nog steeds netjes ben en keer op keer blijf vragen " kan ik dan met iemand spreken zodat we op zijn minst er samen uit kunnen komen? " Nee " luidt het antwoord! En mevrouw geeft weer aan het gesprek te gaan beëindigen hangt op. Zeer onbeschoft.

Maar ik heb nog steeds niet uit kunnen leggen wat er nu mis gaat en tevens geen onderbouwing gekregen vanuit CLD waarom hun standpunt, zonder aanleiding, binnen 24 uur veranderd. Ja ze refereren aan iets wat maanden geleden door ene Wendy is gezegd, dat het product niet retour mag. Dit was inderdaad gericht op 'geen andere keuze kwa product meer gaan maken' Maar DIT gaat om GARANTIE. Dus het beleid wat ze nu doorvoeren rust op onwaarheden en neigt naar liegen vanuit CLD.
Want ik als klant heb toch gewoon recht op garantie in Nederland? Wel of niet gebruikt!

Ik bel nog een keer, er word meteen opgehangen.
Ik bel nog een keer, mevrouw hoort mijn naam en hangt op.
Ik bel nog een keer, " we staan u niet meer ter woord, ook uw net gezonden email word niet beantwoord" .
Ik bel nog een keer, verbinding word verbroken.

Judith tussendoor dus per email netjes benaderd dat ik het fijn zou vinden het in ieder geval uit te spreken, het product of het bedrag boeit mij allang niet meer. Het is een principe kwestie EN ik vind het fijn met iedereen door één deur te gaan. Geen reactie.

Er word geen optie geboden er samen uit te komen. Je hoeft het niet eens te zijn, dat kan ook niet altijd. Maar op z'n minst menselijk een gesprek voeren en even samen elkaars meningen bespreken word niet toegestaan bij CLD.

Ik heb aangegeven bij CLD dat ik zeer verbaasd bent, verbaast is nog zacht uitgedrukt, er heerst hier pure ongeloof. Waar is de menselijkheid gebleven?
Ook heb ik, tussen de 20x dat de laatste medewerkster aan gaf het gesprek te beëindigen, gezegd dat ik het jammer vind dat we er samen niet uit komen en ik het jammer vind als ik openbaar zou moeten gaan met dit verhaal en juridische stappen moet gaan ondernemen. "We kunnen het toch samen bespreken en uitpraten?" "Nee is het antwoord" ferm.

Contact opgenomen met mijn Rechtsbijstand. Ik had volgens hun zeker een zaak aangezien het binnen de 6 maand lag. Dat houd in dat de bewijslast dan bij CLD ligt en niet bij de klant. De verzekering maakte in mijn geval een zogenoemde ' kosten-baten analyse'.
Dit houd in dat als ze verwachten dat procederen meer kost dan vergoeden hun het bedrag aan je betalen. Dit was bij mij het geval, dus ik ben schadeloos gesteld. MAAR omdat het wel een gegronde zaak hebben, word daar nu onderzoek naar gedaan en zal CLD alsnog op het matje worden geroepen indien hier vanuit beide partijen akkoord op word gegeven.

Maar mensen, waar zijn we mee bezig met elkaar? Dit had toch gewoon uitgesproken moeten gaan worden, netjes. Dat er geen ingang is per email, per telefoon of wat dan ook is op z'n minst beschamend te noemen en dan dus ook een WAARSCHUWING voor iedereen:

Christine Le Duc / Pabo levert defecte producten en probeert zich op ALLE MOGELIJKE manieren te ontdoen van hun wettelijke verplichtingen. En zwijgt de klant dood. En waarom? Omdat de klant te mondig is gebleken in het verleden. Want wie meld nou een defect aan een erotisch product? Weinig mensen, maar ik wel! Want ik heb rechten!

Zowel van de gesprekken, emails en correspondentie is bewijs. Dit zal desgewenst openbaar gemaakt worden, op verzoek.
Laten we het eerst netjes houden, en kijken wat CLD nog gaat doen... ik denk vrij weinig.. maar heb in het laatste 'gesprek' nogmaals vriendelijk verzocht dat Judith danwel haar leidinggevende contact met mij op zal nemen. Hier werd niet op gereageerd.

Ronduit schandalig dit, nog nooit zo onbeschoft onvriendelijk en vol waanzin te woord gestaan en behandeld, door wie dan ook.
Een dergelijk bedrijf zou niet meer mogen bestaan.
Mij is er ook alles aan gelegen dit verhaal verder te verspreiden via meerdere mediakanalen. Al kost het ze 1 klant, dan ben ik al blij. En er is altijd wel 1 klant die na t lezen van dit wel zoiets heeft van " hmmm, toch even elders kijken "
En daar komt bij, tip van de dag: CLD/Pabo is vaak niet eens de goedkoopste met hun producten kwam ik recent achter. Dus, zoek op hun site het product op (mooie overzichtelijke site) en Google het product daarna even... 9 van de 10x kom je beter uit. Maar nu ben ik een beetje gemeen he?
Tja, het slechte in de mens word wel gewekt op deze manier.

Met vriendelijke groet,
B

B
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Berend op 06 November 2017

Vandaag zaten er in mijn mailbox emails met daarin notificaties dat er hier meerdere antwoorden zouden zijn gegeven op mijn bericht. Helaas is hier niks te zien (!?)

Christine le Duc op 06 November 2017

Beste B,

Wij vinden geen bestelling of gegevens onder de naam B terug. Graag zien wij een reactie tegemoet met daarin jouw volledige gegevens. Je kan deze sturen naar onlineserviceteam@service.christineleduc.com

Met vriendelijke groet,
Webcare Team

Reageer op deze review