In Maart 2014 hebben wij een blauwe Popal fiets gekocht voor mijn 11-jarige zoon. De levering was snel. Al bij de eerste keer leveren, was er iets niet goed aan de fiets, de bagagedrager zat scheef, waardoor het wiel bleef hangen. Dus deel weer terug en nieuwe deel geleverd. Mijn zoon was heel blij met de fiets, tot de trapper er steeds afvloog. Bleek het materiaal van de trapper, waar je hem mee indraait volledig glad te zijn (dus te zacht metaal???? Slecht metaal??)
Service was goed, alleen tot 2x toe verkeerde trappertype gezonden. Uiteindelijk juiste trapper ontvangen en hij kon weer fietsen. Nu 10 maanden na de levering is de trapper nog oké, maar is de ring van de stang, waar je de trapper inschroeft helemaal glad te zijn, dus geen ringen meer om in te schroeven. Reactie van Popal: geen garantie, want kwam door mijn zoon, materiaalslijtage door gebruik. Ik heb een rustige zoon en die normaal fietst. Metaal mag niet op deze manier slijten. Dus ik kon een rechtercrank bestellen voor EUR 15,=. Ik moest dan betalen en dan zou het gelijk afgezonden worden. Door een menselijke fout is dit niet gebeurd en kreeg ik hem pas een week later. En tot mijn grote schrik zag ik dat er een ring aanvast zit en dat ik dus de ketting ook helemaal er af en er aan moet gaan maken. Wat ik zelf niet kan. Kortom ik moet nu met mijn op internet gekochte fiets alsnog naar een fietsenmaker die er helemaal niet blij mee zal zijn om hem te repareren. En dit zal flink wat kosten en daarbij hoop ik dat het ze uberhaupt lukt. Kortom mijn ervaring GOEDKOOP = DUURKOOP. Want inmiddels breng ik mijn zoon sinds deze fiets al vele malen van en naar school en van en naar sport e.d. En wat kost dat allemaal???? Ik zal geen fiets meer op internet kopen, althans niet meer van zo'n slecht merk.