Details van de beoordeling

Sparta F8e

Beoordeling 
 
9.8

Met name vanwege de direct drive D-light motor wilde ik een Sparta F8e 2017 Damesmodel met hoge instap kopen en na enig zoekwerk had ik deze bij Frieslandfietsen voor een nette prijs gevonden. Bij verschillende aanbieders was de levertijd ruimschoots langer dan anderhalve maand, waar ik niet echt zin in had. Na geïnformeerd te hebben bij Frieslandfietsen konden zij de fiets in week 15 al leveren, heel snel dus. Ook op mijn verzoek of de fiets op zaterdag kon worden bezorgd werd bevestigend gereageerd.

Hierbij wil ik opmerken dat er prompt op email wordt gereageerd en komt het allemaal professioneel op mij over. Frieslandfietsen is ook een webshop onderdeel van Van Seggeren Tweewielers in Kollummerzwaag, dus een grote fietsenwinkel. Dit geeft toch wel een geruststellend gevoel.

Week 15 brak aan en had ze even gemaild of ze het die zaterdag gingen redden. Prompt een mail terug dat de accu al binnen was en de fiets de volgende dag bij hun binnen zou komen. Dat gebeurde inderdaad en kreeg bericht terug dat de chauffeur zaterdagmiddag de fiets zou komen afleveren. Ruim anderhalf uur van te voren werd ik gebeld hoe laat hij er ongeveer zou zijn. Netjes hoor!

Na de fiets in mijn appartement te hebben gezet en de papieren geregeld, onder genot van een bakje koffie met de vriendelijke chauffeur een gezellig praatje gemaakt voordat hij de reis naar Friesland zou aanvangen. Omdat ik wist wat ik had gekocht hoefde ik verder geen uitleg. De fiets is netjes afgemonteerd en ziet er gewoon schitterend uit.

Die avond de accu aan de lader gelegd en deze helemaal laten laden volgens de handleiding en vanmorgen voor het eerst een tochtje gemaakt van 30 kilometer. Wat een heerlijke fiets! Heerlijk stil en krachtig, precies wat ik in een elektrische fiets zoek. Waar ik met mijn vorige fiets steevast in de hoogste ondersteuning fietste, gebruik ik bij de Sparta stand 3 en 4. De "gashandel" is ook ideaal voor dat hellinkje op of voor makkelijk optrekken vanuit stilstand. Werkt perfect!

Het enige minpuntje van de fiets wat ik zover heb kunnen ontdekken is het display. Die is erg slecht afleesbaar buiten. Ze hadden beter de polariteit van het LCD-display kunnen omdraaien, dus zwarte tekst op een witte achtergrond. Voor de rest geen op of aanmerkingen en laat de fiets zich goed en logisch bedienen. Wat mij meteen al opviel is hoe licht de fiets fietst zonder ondersteuning, een heel verschil met mijn oude Keola fiets.

Ik kan Frieslandfietsen dus van harte aanbevelen, net zoals de Sparta F8e 2017!

RW
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review