Fietsenwinkel.nl reviews & ervaringen

www.fietsenwinkel.nl
 
3.6 (115)
fietsenwinkel reviews

115 Fietsenwinkel.nl reviews

 
(9)
 
(11)
 
(12)
 
(18)
 
(67)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
96 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5
Volgorde

Fiets accu

Beoordeling 
 
7.3

Vreselijk slechte ‘klantenservice’; de accu van mijn nieuw gekochte E-bike Victesse (bij fietsenwinkel.nl in haarlem) heeft het na 25 maanden begeven. Van helemaal prima naar nul. Contact gelegd met klantenservice en dit viel natuurlijk onder garantie want zo snel mag een accu niet kapotgaan. Afspraak gemaakt met de door hen aangewezen fietsenmaker (in haarlem, ik woon daar 15km vandaan). Fiets gebracht en kreeg bericht dat accu kapot was en dat dit niet onder de garantie valt (want 2 jaars termijn verstreken). Met verbazing aangehoord en opnieuw contact opgenomen met klantenservice fietsenwinkel.nl. Was toch verkeerd gezegd want het viel niet onder garantie. Wel konden ze een mail sturen naar het moederbedrijf van Victesse (brinkersgroep) om tegemoetkoming te vragen (normaal zou de klant dan nog ongeveer 15% zelf moeten betalen werd gezegd). Noot; toen ik de fiets aankocht was fietsenwinkel nog onderdeel van Brinkers en is Victesse hun product want er bestaat geen Victesse fabriek. Ruim 1,5 week later via de email bericht dat er 25% coulance! wordt gegeven waarbij de opgegeven prijs voor een nieuwe accu - coulance nog duurder is dan prijzen van dezelfde accu bij vergelijkbare aanbieders. Wat een coulance zeg! En ook nog €7,95 verzendkosten in rekening willen brengen terwijl ik de fiets dan ook maar weer zelf naar huis moet zien te krijgen. Van de zotten! Wat een waardeloze en schofterige afhandeling

AV
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Op het nippertje

Beoordeling 
 
10.0

Fietsen van hengeveld naar rotterdam op oude damesfietsen zaterdag in arnhem 16.30 pats voorremkabel kapot fietsen door arnhem net 5 min voor sluitingstijd bij fietsenwinkel.nl de goede kabel hebben ze niet maar we krijgen wel een kabeltje waar ik wat mee kan en ook nog gratis hoe leuk.

J
Was deze beoordeling nuttig? 0 2
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
10.0

Sparta Ion dt gekocht. Bestelling en levering zoals beloofd. Prijs prima. Nog geen ervaring met de service. Let op dat bij de montage van de linker trapper, deze linksom dient te worden aangedraaid. Is niet op het montagefilmpje te zien, wordt wel vermeld bij de rekening.

B
Was deze beoordeling nuttig? 0 4
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
8.8

Goedkoop en vlug.

BO
Was deze beoordeling nuttig? 0 2
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
8.8

Levering van PostNL was 2 uur eerder dan aangegeven in smsje (!!!) maar verder verliep bestelling perfect. Sparta Pickup met 3 versnellingen aangeschaft, dag later in huis. Nog gebeld over welke maat ik moest hebben werd meteen goed geholpen. Ook die chatfunctie wordt opgereageerd (had vraag over voorraad gesteld). Prima webshop dus.

T
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
9.5

Bestellen ging eenvoudig. Slot bleek uitverkocht, maar kon ik aanpassen in ander slot. Fiets was de volgende dag in huis. Ik heb de Batavus Hashtag RN 2014 Heren besteld. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

D
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
9.5

Ik had mijn favoriete fiets goekoper gezien op een andere website, maar Fietsenwinkel deed niet moeilijk en bood de fiets tegen dezelfde prijs aan. Via de chatfunctie gevraagd wat de levertijd was, maar de fiets was gewoon op voorraad. Ik bestelde na vijf uur op een dinsdag en ontving de fiets op donderdag!

L
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
9.3

E-bike gekocht in december 2011 een Gazelle Oranje Excellent 2012 voor een prijs van 2079 met een gouden accu catalogus waarde van 2600 euro,Mij zoon is gevallen door een zadelpen breuk, of los geraakt, gazelle aansprakelijk gesteld, die zei dat die zadelpen niet door gezelle gemonteerd was,dat was wel waar, daar stond gezelle op,en op alle fietsen stond in die tijd die zadelpen gemonteerd,Toen fietsen winkel aansprakelijk gesteld,naar een paar dagen al bericht van fietsen winkel.nl ,op gestuurd, naar amsterdam daar werd alles hersteld en een grote beurd gegeven,dat was toch een schadepost van 8 a 900 euro voor fietsenwinkel, ook de bril van mij zoon werd voor 50% vergoed,Ik zou de volgende fiets toch weer bij fietsen winkel kopen ,alleen voor de prijs,en de goede service,en een goed telefoon gesprek, die ik daarover heb gehad ben ik zeer tevreden

MR
Was deze beoordeling nuttig? 0 2
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
9.0

E-bike gekocht bij fietsenwinkel.nl. Sparta B1. Keurig op tijd afgeleverd. Binnen 1 week liep een pedaal af. Gebeld mrt de klantenservice: cranck was stuk doordat ikzelf het rechterpedaal verkeerd gemonteerd zou hebben, sturen nieuwe cranck tegen kostprijs maar moet de montafe via fietsned zelf regelen en betalen. Fietsned constateerde dat er 2 linkerpedalen bij de fiets waren geleverd waardoor de cranck kapot was gedraaid. De schade was dus niet aan mij te wijten. Na telefoontje met de klantenservice heb ik de cranck vergoed gekregen en zijn er nieuwe pedalen opgestuurd. De hermontage en eerder bezoek van fietsned worden door fietsenwinkel betaald. Fietned heeft tussentijds andere pedalen gemonteerd, zodat ik kan fietsen. Ben uiteindelijk zeer tevreden over de service van beide bedrijven. Lof!

WH
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Fijn contact met fietsenwinkel Ede

Beoordeling 
 
8.0

In December een nieuwe fiets besteld, levertijd 24 weken, had ik ervoor over. Bleek uiteindelijk 10 weken te zijn. Op mijn verzoek fiets opgehaald bij de lokatie in Ede (waar ik ook mijn informatie had gehaald) en Ron heeft op een vrijdag heel veel tijd genomen om op al mijn vragen antwoord gegeven, daarbij ook nog een aantal goede tips aand e hand gedaan. Heb de fiets nu in mijn bezit en ben erg tevreden over de lokatie Ede en Ron.

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 1

Brain op 02 Augustus 2018

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met de winkel in Ede en al helemaal met Ron. Heeft zo vaak beloofd om terug te bellen, waarschijnlijk hebben de medewerkers geen beltegoed.

Reageer op deze review

Slechte service & afleverkwaliteit, goede prijs

Beoordeling 
 
6.3

2,5 jaar geleden een Batavus Diva aangeschaft via fietsenwinkel.nl. Bij het ophalen van de fiets bij hun afhaalpunt te Amersfoort werd ik 'geholpen' door een bijdehante en weinig behulpzame medewerker/eigenaar van het afhaalpunt (Tweewielerservice van Gelder).
Circa 1,5 jaar later ontdekte ik dat één van de redenen waarom een fiets bij fietsenwinkel.nl zo veel goedkoper is dan bij concurrenten is omdat ze bezuinigen op het fatsoenlijk (rijklaar) afleveren van een fiets. Zo bleek dat ze geen/amper beschermingsmiddelen hebben gebruikt bij de versnellingen (beschermende vetten) waardoor deze binnen 2 jaar volledig vervangen moesten worden bij de lokale fietsenmaker (omdat zand en viezigheid de versnellingen kon binnendringen).
Ook blijkt dat Fietsenwinkel.nl bezuinigt op service en het te woord staan van (voormalige) klanten. Nadat er binnen 2,5 jaar roestvorming was gaan optreden op het frame en de standaard heeft Fietsenwinkel.nl zich in alle bochten te wringen om te voorkomen dat er aanspraak gedaan kon worden op de garantieregeling.

Conclusie is dat ze weliswaar goedkoper zijn dan andere partijen, maar dat je inlevert op service, garantie en afleverkwaliteit.

HD
Was deze beoordeling nuttig? 0 2
Reageer op deze review

DOE HET NIET!

Beoordeling 
 
4.5

Een fiets bestellen gaat heel makkelijk! Ze staan met troepen klaar om je via chat of telefoon te helpen. Stel wel zeker geen te moeilijke vragen want ze weten eigenlijk niets over de fietsen. Ze lezen enkel af wat je zelf ook kan lezen op de website.
Van zodra je op de knop 'bestellen' klikt, begint de miserie. Je fiets zal geleverd worden op een bepaalde dag tussen ..u en ...u. Ok, geen probleem, we zien wel dat we thuis zijn gedurende die 4uren in geval die fiets komt. De geleverde fiets bleek beschadigd in de doos te zitten. helaas dus een halve dag vakantie genomen voor niets.
Twee dagen later kon er een nieuwe fiets geleverd worden...toppie! Alweer een halve dag vakantie genomen op te wachten op de koerier. De fiets leek op het eerste zicht in orde te zijn, dus deze keer wel aangenomen. Bij het nader bekijken van alles, zag ik dat ze een verkeerde batterij en een verkeerde lader hadden gegeven. Eén foutje in de levering lijkt me menselijk maar als ze een slechtere batterij en een slechtere lader geven, terwijl ik bijbetaal voor een upgrade, lijkt dit eerder mensen oplichten!
Na contact op te nemen met fietsenwinkel, gingen me ze bellen, maar na verschillend emails te sturen en chatberichten, kreeg ik maar geen telefoon. Grappig hoe groot het verschil is in service als het gaat over aankoop of over een klacht...
Uiteindelijk heb ik de dag nadien dan toch maar de verstandige beslissing genomen om de fiets niet te gebruiken en hem dus terug te sturen. Als de service hier al misloopt, lijkt het me echt een gedoe in geval er eens iets aan is!
Enkele dagen later dan maar opnieuw een halve dag vakantie genomen om de fiets te laten ophalen. Na uren wachten, krijg ik telefoon dat de koerier was aangekomen op het factuur adres, terwijl ik de fiets al tweemaal op een ander adres had laten leveren! Voor de derde keer een halve dag vakantie genomen voor niets! Zonder dat ik enig bericht kreeg over een nieuwe ophaaldatum, heb ik zelf nog verschillende berichten moeten sturen naar fietsenwinkel.nl en hun koerierservice om na te gaan wanneer ik de koerier nogmaals kon verwachten. Als ik dit zelf niet had gedaan, hadden ze voor een gesloten deur gestaan. Voor de vierde keer dus een halve dag vakantie genomen om dan uiteindelijk zonder fiets achter te blijven!
Man man man...nog nooit zo'n onprofessioneel bedrijf gezien! Ik denk dat ze daar een hoop idioten bij elkaar hebben gezet.
Beter iets meer betalen en een goede service krijgen bij een echte fietsenwinkel! Ik denk dat je pas miserie hebt als er iets mankeert aan je fiets en je hem moet laten maken daar. Komt echt niet goed hoor!

S
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Slechte aftersales

Beoordeling 
 
7.0

Het bestellen ging prima bij fietsenwinkel.nl De bevestiging ging ook goed maar daarna... Ik werd gebeld door Fietsenwinkel maar voor dat ik kon opnemen verbinding verbroken. Terug gebeld. Nee wij hebben u niet gebeld???? Dag later weer gebeld en weer verbinding verbroken. Terug gebeld. Ik kreeg iemand aan de lijn die vertelde dat er problemen waren met de levering en dat er een alternatief zou worden aangeboden. Ik werd doorverbonden. Verbinden verbroken. Weer terug gebeld. Verhaal gedaan en ik in de wacht gezet. Nee hoor alles is in orde. Misverstand fiets komt in week 32. Drie dagen later. Mail ontvangen fiets komt een week later. Zelfde dag een belletje of ik tevreden was. Nee. De fiets was niet meer te leveren en er werd een andere fiets aangeboden tegen bijbetaling van 20.01 De fiets was op voorraad en zou overmorgen geleverd worden na 14.00. De volgende dag een mail
. Gefeliciteerd u fiets wordt volgende week (7 dagen later) geleverd. Ik weer bellen. Na te zijn doorverbonden met de specialist zei hij dat hij er niets van snapte want er waren ruim 60 fietsen op voorraad. Hij ging het uitzoeken en ik zou door hem worden terug gebeld. Na 3 1/2 later niets gehoord. Zelf gebeld. Eerst zij de mevrouw dat de fiets volgende week kwam en kort daarop tussen nu en morgen???? Ik vertelde dat er een afspraak was dat de fiets na 14.00 geleverd zou worden. Dame aan de lijn zei dat dat waarschijnlijk dan ook wel zo zou zijn. Ik vond het te vaag en vertelde dat ik graag terug gebeld wilde worden door diegene die dat vanmorgen beloofd had. Dat zou misschien gebeuren. Wat een slechte communicatie. Ik hoop niet dat dit de voorbode is voor de rest. Fietsenwinkel.nl dit is geen reclame. Ik zal dit ook vertellen aan de mensen die een fiets willen kopen. Jammer jammer jammer.

EW
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

Erik Wessello op 11 Augustus 2017

The never ending story wordt vervolgd. Track en tracé toegestuurd gekregen. Uw fiets komt tussen 15.17 en 18.17. Om 18.30 nog niets gezien. Gebeld met fietsenwinkel.nl Sorry ik zie dat het later wordt. Uw fiets komt nu tussen 19.10 en 19.30. Om 20.00 uur nog niets gezien en weer gebeld. Zelfde telefoniste aan de lijn. Ik zie dat de chauffeur nu in Wijk bij Duurstede is. Hij komt daarna naar Houten. Eerst naar een andere klant en daarna naar u. Zucht.

Erik Wessell op 12 Augustus 2017

Drama gaat door. Geen fiets geleverd. De hele tijd zitten wachten vanaf 15.00 om 20.50 doodleuk een mail. We hebben geprobeerd u fiets te leveren maar we hebben u niet thuis getroffen. Hoe tevreden bent u over de informatievoorziening. Krrrrrrrrrrrr. Wat een slechte slechte slechte zaak. 1x maar nooit meer.

Reageer op deze review

ben redelijk tevreden

Beoordeling 
 
7.3

Heb weer een zelfde fiets aangeschaft zoals 8 jaar terug.
en eenvoudig de stang remmen gemonteerd ben redelijk tevreden.
alleen de bezorging minder. kreeg van de ptt een berichtje morgen word hij
geleverd. wij bellen uw morgen ochtend vroeg of mailen uw of een sms hoe laat
hij bezorgd word. werd niet gedaan. hele dag moeten wachten op levering
dit mag absoluut beter

B
Was deze beoordeling nuttig? 0 3
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
8.3

Na veel overwegingen elektrische fiets besteld bij fietsenwinkel een Sparta e-motion C5 24-05-2014 besteld, zal 28-05-2014 geleverd worden. Werden 28-05-2014 gebeld dat de fiets niet eerder geleverd kon worden dan 02-07-2014 en of dat bezwaarlijk was liever niet maar de vrouw keurde dit goed . Dus okay dan maar wachten, Want als je iets besteld heb je dit het liefst zo snel mogelijk in huis. Maar de prijs is het wachten waard zullen wij maar denken. Kregen onverwachts sms dat fiets 18-06-2014 geleverd zal worden dus eerder dan afspraak . En is keurig netjes afgeleverd compleet met extra's, dus uiteindelijk toch wel tevreden over de service van fietsenwinkel .

GK
Was deze beoordeling nuttig? 1 2
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
7.8

Ik ben erg tevreden over deze winkel. Op vrijdagavond om 23.oo bestelde ik mijn fiets. Omdat ik dat zakelijk deed ,mailde ik of ik een BTW bon kon krijgen. Op zaterdag 8.30 kreeg ik al een persoonlijke mail met BTW bon. Ik had problemen met de levering omdat Post NL tot 3 keer toe niet kwam. De klantenservice van fietsenwinkel.nl heeft het opgelost en mij steeds op de hoogte gehouden door mij persoonlijk te bellen. De fiets was goed verpakt en al helemaal nagelopen door een monteur. Op de doos staat duidelijk hoe het stuur rechtgezet moet worden en de trappers gemonteerd. Kan niet missen. Ik zal een volgende fiets zeker weer bestellen bij deze winkel.

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
7.3

Fietsenwinkel.nl is een erg makkelijke site. Ik had een electrische fiets besteld en die was de volgende dag al in huis! Ik heb mijn nieuwe Fiets gekocht met het "fietsplan". De factuur van Fietsenwinkel.nl gewoon ingeleverd op mijn werk en zij regelen de rest. Zo kost die nieuwe fiets me niet veel en ik doe dit al jaren zo. Nu was echter de eerste keer dat ik online een fiets heb gekocht. Fietsenwinkel.nl is zeker betrouwbaar. Volgens mij bestaan ze al jaren en ze hebben echt heel veel fietsen te koop. De service daar kan ik niets over kwijt want die heb ik nog niet nodig gehad. Maar het snelle leveren geeft een goed gevoel.

B
Was deze beoordeling nuttig? 5 2

Leo en Margreet op 05 Juni 2016

Pff, ik had me heilig voorgenomen 2 fietsen te gaan bestellen. Maar ik weet genoeg na al deze reviews. Wat een prut bedrijf!

Bedankt voor de heldere ervaringen.

Harma op 05 Juli 2016

Verstandig Leo en Margreet!
Wij zitten er nog midden in. Onze dochter zou een week geleden de fiets al ontvangen.
We zijn al 6 telefoontjes en een stuk of 8 sms berichtjes,dat ie in een ander tijdvak komt, verder. Vandaag zou de fiets komen. Maar na 2 telefoontjes hoorden we dat de chauffeur een lekke band heeft. Dus weer een paar uur verder en nog 5 klanten voor ons. We verliezen nu de hoop al dat ie vandaag nog komt. We weten nog niet hoe de fiets eruit ziet, maar we hebben ons tot nu al gruwelijk geërgerd! Je moet de hele dag voor hun paraat staan en krijgt dan een sms dat het een ander tijdvak wordt. Concrete afspraken kun je niet maken.

Reageer op deze review

Elektrische fiets Brinckers Boston F8

Beoordeling 
 
5.3

Ik heb een elektrische fiets gekocht. Naar 500 km gefietst heb ik mijn fiets voor een service check aangeboden. Daar is geconstateerd dat de ketting te strak afgesteld stond (schijnbaar een vaker voorkomend probleem). Een onderdeel moet vervangen worden.

Het duurde 5 weken !! en ondertussen heb ik veel reistijd én extra kosten moeten maken omdat ik met het ov heb moeten reizen om naar mijn werk te komen. Tevens is mij ook niet een leenfiets aangeboden.

Ik heb Fietsenwinkel gevraagd voor een vergoeding (OV reiskosten die ik moest tussen reparatie tijd maken) Een week later, geen antwoord. Ik heb gebeld en de klantenservice zei dat we je de compensatie niet kunnen geven, terwijl toen ik eerder belde, ze zeiden de compensatie naar ons te sturen en we zullen een kijkje nemen.

Zo slecht is de zaak.

K
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Fietsenwinkel.nl niet bereikbaar

Beoordeling 
 
6.3

Op 18 augustus fiets via de website aangemeld voor service. Tijdens dit proces krijg je de mogelijkheid een servicepoint te kiezen. Dichtstbijzijnde bleek Waddinxveen te zijn (ca. 10km). Dat vond ik vreemd, want ik ben vorig jaar met deze fiets in Zoetermeer geweest (ca. 4km). Andere zoekmogelijkheid geprobeerd: steeds Waddinxveen, dus deze gekozen. Later begreep ik van mijn vrouw, dat Zoetermeer nog steeds een mogelijkheid zou zijn (bleek een misverstand). Dus ik de volgende dag (19/08) het servicepoint gebeld om te informeren hoe dat zit. Krijg steeds voicemail. Volgende dag (20/08) Fietsenwinkel.nl gebeld. Op 4 verschillende tijdstippen geprobeerd, steeds bandje met muziek, geen indicatie waarom ik moet wachten, niets. 21/08 weer op 4 verschillende tijdstippen geprobeerd: weer hetzelfde herhalende bandje. Ken het liedje “9 million bicycles” inmiddels uit mijn hoofd. Maandag 24/08 nog 2x een poging gedaan, zelfde.
We proberen de Livechat. Blijkt geen livechat te zijn; je klopt een vraag of boodschap in en krijgt de mededeling, dat er per e-mail zal worden gereageerd. Hoezo live. Die reactie is nooit gekomen.
Inmiddels was duidelijk, dat servicepoint Z’meer (blijkbaar) niet meer bestaat, dus de vraag is niet meer relevant en ik geef het maar op.

RV
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Zeer tevreden

Beoordeling 
 
8.3

Zeer goed tevreden over fiets winkel Tilburg

S
Was deze beoordeling nuttig? 4 2
Reageer op deze review
96 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5

Wij zijn benieuwd naar jouw Fietsenwinkel.nl ervaring

Fietsenwinkel.nl is de online fietsenwinkel van Nederland. Fietsenwinkel heeft een grote keuze in merkfietsen en is goedkoper dan de reguliere fietsenwinkel in de straat. Dit is mogelijk omdat zij rechtstreeks inkopen bij fabrikanten zoals Gazelle, Batavus, Sparta, Giant, Cortina en Puch. Lees hieronder Fietsenwinkel ervaringen en reviews.

Wat is uw ervaring met Fietsenwinkel.nl? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Fietsenwinkel.nl hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Fietsenwinkel.nl reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 020 7052800

Algemene informatie

Levertijd
voor 17.00 uur besteld, de volgende dag geleverd
Productgroepen
  • herenfietsen
  • damesfietsen
  • kinderfietsen
  • fietsen
  • omafietsen
  • racefietsen
  • mountainbikes
  • bakfietsen
  • elektrische fietsen
  • crossfietsen
  • MTB
  • sportfietsen
  • e-bikes
Merken
  • Gazelle
  • Puch
  • Batavus
  • giant
  • Sparta
  • Cortina
Afhalen mogelijk
nee