fonQ reviews & ervaringen

www.fonq.nl
 
3.3 (107)
fonQ ervaringen

107 fonQ reviews

 
(9)
 
(3)
 
(9)
 
(25)
 
(64)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
92 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5
Volgorde

Slecht bedrijf

Beoordeling 
 
5.5

Wat een verschrikkelijk bedrijf zeg , van de week wat besteld wat op voorraad is. Aangegeven dit vandaag te laten bezorgen. Vandaag geen bericht , dus dacht laat ik bellen , 17 minuten later na in de wacht te hebben gestaan vriendelijk te woord gestaan door een dame . Ze ging het uitzoeken en me mailen want kon even duren , inmiddels 4 uur later niks steeds niks gehoort maar wel speciaal thuis gebleven voor de bestelling, ddus dacht laat ik maar weer eens bellen inmiddels 7 x gebeld lang in de wacht gezeten elke keer de lijn er uit geknikkerd , vind dit geen goede communicatie naar de klant toe klant kan gewoon niet terecht en na hier wat te lezen is mij idee dat hun standaard antwoordt sorry we hebben het erg druk is, lijkt me wel een makkelijk antwoord om je achter te verschuilen

SA
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

fonQ op 26 November 2019

Beste Stefan Ariesen,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend om te horen dat u de bestelling niet op tijd ontvangen heeft, dat is absoluut niet onze bedoeling geweest. Mocht u de bestelling nog niet ontvangen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl. Wij kijken dan zo snel mogelijk met u mee.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

klantenservice

Beoordeling 
 
7.8

Super snelle levering maar retourneren is een ramp na dagen nog steeds geen retourlabel!
Klantenservice 2 keer gebeld, deze is zeer slecht bereikbaar 40 min in de wacht tot twee keer toe en vervolgens geen actie willen onder nemen.
Volgende keer geen Fonq meer voor mij!

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Blij met fonq

Beoordeling 
 
9.3

Bij bestelling gaf men aan"levering binnen 4 dagen. Na 2 dagen had ik mijn bestelling binnen. Voor de beste internetprijs.?

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 2
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
10.0

Gisteravond een Brabantia strijkplank besteld en vandaag voor 12 uur bezorgt.
Netjes verpakt en goed op de hoogte gehouden via mail.
FANTASTISCH!

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Slechte service

Beoordeling 
 
7.0

Betreft order 42775292
Bij het uitpakken en monteren van de bbq tafel bleek het rvs bovenblad op 2 hoeken te zijn ingedeukt.
Op 17 juni verschillende keren gebeld; geen contact; na lange tijd wachten wordt telkens e verbinding verbroken. OP 18 juni een mail gestuurd, waarop reactie kwam dat het erg druk is en dat het langer kan duren dan gebruikelijk. Op 21 juni een reminder gestuurd; geen reactie ontvangen. Inmiddels is het 26 juni en nog niets gehoord. Jammer dat het vaderdagkado nog steeds niet in orde is.

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 02 Juli 2019

Beste Maja,

Hartelijk dank voor uw review.

Wat vervelend dat het blad van uw bbq tafel beschadigd bij u is geleverd en dat u geen reactie heeft ontvangen op uw berichten. Wij zijn momenteel inderdaad moeilijk telefonisch te bereiken en hebben een kleine achterstand in het verwerken van de binnengekomen berichten.

Wij zien terug dat u inmiddels een reactie heeft ontvangen op uw e-mail.

Wij excuseren ons voor het ontstane ongemak en wensen u in ieder geval nog een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Super klacht/garantie afhandeling Fonq.nl

Beoordeling 
 
9.8

Ik had een Simple Human prullenbak aangeschaft bij Fonq.nl. Hier had ik helaas 2x over pech mee gehad omdat de deksel krom ging staan. De eerste keer mocht ik de prullenbak gewoon omruilen en een tweede keer deden ze ook alles behalve moeilijk. Bij de tweede omruiling ging er helaas vanalles mis maar Fonq.nl heeft constant gezorgd voor een goede afhandeling in de eerste instantie via hun goede en snelle klantenservice en later via Simple Human zelf waarbij hun tussenpersoon bleven. Kan niet anders zeggen dat ik ontzettend tevreden ben en absoluut weer eens bij hun ga online shoppen! Mocht Fonq.nl zelf ook recensies lezen, het betrof ticketnummer 5401527.

SG
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Snel mijn moederdagcadeau geregeld

Beoordeling 
 
9.8

Ik had nog een cadeautje nodig. 's avonds besteld en de volgende ochtend netje in gepakt al in huis. Netjes ingepakt ook.

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Altijd zeer tevreden

Beoordeling 
 
9.3

Deze shop heeft een ruim assortiment en een snelle levering. Kortom een shop waar ik bijzonder graag shop.

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Duidelijke omschrijving en reviews dragen bij aan begrip

Beoordeling 
 
9.5

Fonq doet zijn best om trendy spullen te verkopen. Wat ik heb gekocht is echter ook van uitstekende kwaliteit. Daarnaast geeft de uitgebreide informatie en reviews van kopers een goed beeld van wat je mag verwachten.
De bestelling was eenvoudig, het product is op tijd bezorgd bij mijn afhaalpunt. Gewoon prima.

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Goede service

Beoordeling 
 
9.5

Snel contact gehad en gekregen met de klantenservice via mail en chat. Uitstekende oplossing gevonden voor ons probleem. Snelle levering. Geweldige service, want ze hadden ons wettelijk gezien niet hoeven helpen. Bestelproces is makkelijk, ook via telefoon. Qua prijs zijn ze wel wat aan de dure kant. Het verwerken van de retour duurde zo'n 2 weken, maar gezien de drukte die ze nu hebben is dat niet gek. Via de track & trace kon ik zien dat ze de retour ontvangen hadden. Dus dat gaf wat zekerheid tijdens het wachten op reactie.

J
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Verkeerde levering

Beoordeling 
 
5.5

Nadat ik een trampoline besteld heb en ik een verkeerd model geleverd heb gekregen, is fonq niet in staat geweest de juiste, bestelde, trampoline te leveren voor hetzelfde bedrag. De argumentatie was dat deze uit hun assortiment ging. Echter via fonq was deze nog steeds te bestellen. Ik was genoodzaakt deze bij een andere winkel te kopen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Levert niet volgens afspraak / geen contact met klantenservice

Beoordeling 
 
9.0

Bestelling met 2 artikelen besteld, had ik echt dit weekend nodig voor een grote BBQ. Zodoende donderdag om 13.30 uur besteld (was levering per transporteur - gasflessen) en zou dan uiterlijk vrijdag geleverd worden.

Ik ontving geen orderupdates per e-mail, geen trackingnummer (zoals wel beloofd) vrijdag werd maar 1 van de 2 artikelen geleverd. 2x mail naar klantenservice verzonden, wacht nog steeds op reactie. Telefonisch kom ik ook niet verder. Order staat nog steeds op "in behandeling".

Zeer slecht voor zo'n groot bedrijf, ik kom hier niet meer terug en mag hopen dat het 2e artikel ooit nog geleverd gaat worden.

Heb je iets snel binnen 2 dagen nodig, bestel dan niet hier en verwacht ook geen snelle reactie via de klantenservice!!

J
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Komen afspraken niet na. Slechte klantenservice. Lange wachttijden klantenservice

Beoordeling 
 
3.8

Mijn vriendin en ik hadden een trampoline met veiligheidsnet voor onze dochter besteld.
Op woensdag laat in de middag de trampoline ontvangen (1 1/2 later dan ze op de website hadden beloofd), maar het veiligheidsnet bleek de foute afmetingen te hebben (behorend bij een grotere maat trampoline).
Direct donderdag begonnen met bellen. Het duurt 15 minuten voordat je een telefoniste aan de lijn hebt. Deze belooft vervolgens er direct werk van te maken en mij nog dezelfde dag terug te bellen. Om 16:40 diezelfde donderdag toch weer teruggebeld. Het duurt weer 15 minuten, voordat ze tegen mij zeiden: " wij hebben geen tijd meer om uw te woord te staan, u kunt beter ophangen". Waanzin. Vrijdagmorgen vroeg weer gebeld, nu 10 minuten wachten. Vriendin krijgt telefoniste aan de lijn, die zegt we gaan er nu echt direct achter aan. Rond 15:00 uur weer gebeld, want we hadden nog niks gehoord. Antwoord: "we zijn er mee bezig, we laten u nu echt voor 17:00 uur weten wat er gaat gebeuren, onze oprechte excuses, we bellen echt terug…beloofd". Uiteraard hebben ze weer niet teruggebeld. Wat een schandalige manier om met je klanten om te gaan. Jullie zouden je diep moeten schamen. Donderdag moest ik ook nog een trapje bijbestellen bij de trampoline. Voor 24:00 uur besteld volgende dag in huis. Toch maar bij Fonq gedaan, want ze waren de goedkoopste (bah wat een spijt). Ik heb een bestelling tegen 1900 uur geplaats, maar wat doen ze...ze sturen een factuur om 0:12 uur. Net iets over 0:00 uur, zodat het trapje toch niet de volgende dag binnen is, maar een dag later, terwijl ze hadden gezegd voor 24:00 uur besteld, volgende dag in huis. Kortom Fonq beloofd veel, maar komt weinig na. Een zeer onbetrouwbaar bedrijf. Mijn vriendin en ik walgen ervan.

W
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
9.5

Bij Fonq.nl een dure droogmolen van Brabantia besteld. 3 maanden nadat ik die besteld had ging er iets kapot waardoor ik hem niet meer kon gebruiken. Fonq gebeld.
Zonder enig probleem kreeg ik een nieuwe droogmolen thuis afgeleverd, de oude namen ze mee terug.
GEWELDIGE service, heel vriendelijk aan de telefoon toen ik erover belde. Prima service.
De bezorger van de nieuwe droogmolen belde s`ochtends op hoe laat hij zou komen. Nog nooit meegemaakt.
Hij vertelde dat hij dat altijd moest doen bij bestellingen van Fonq.
Een en al lof voor Fonq. Dit was de eerste keer dat ik iets bestelde bij Fonq, na deze ervaring zal dat zeker niet de laatste bestelling zijn!!!!!!
Ik beveel iedereen Fonq aan.

M
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
5.3

Direct leverbaar van barbecue betekent 2 à 4 weken.
Reactie klantenservice belooft binnen 24 uur gebeurt niet.
Eerder al 3weken moeten wachten op poten bijzettafeltjes, toen ook alleen reactie na blijven bellen, leek incident, blijkbaar niet, jammer genoeg

CJ
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Het FONQ-spel..........ofwel: hoe Fonq met haar klanten speelt.

Beoordeling 
 
4.8

En toen hadden wij een nieuwe keuken met een inductiekookplaat; dientengevolge hadden wij nieuwe pannen nodig. Even surfen op het internet en uiteindelijk kwamen wij bij Fonq uit. Een overzichtelijke website met duidelijke uitleg. E.e.a. werd door ons besteld/betaald en enige dagen later kwam de levering.......althans, een drietal pannen waren niet op voorraad en zouden "ietsjes" later worden geleverd.

Na enige tijd wachten, hebben we maar eens navraag gedaan en vanaf toen kwamen we in het "Fonq-spel" terecht.

De eerste drie weken waste Fonq haar handen in onschuld, het lag allemaal aan de leverancier. Het heeft dus ook een maand geduurd, voordat Fonq uiteindelijk toegaf dat deze reden niet onze uitdaging zou moeten zijn. Als klant heb je namelijk die verantwoording niet te dragen, ik ben niet de afdeling inkoop van Fonq. Maar toch: het is wel erg gemakkelijk van Fonq om in deze haar verantwoordelijkheid inzake de levering van onze pannen (ze zijn namelijk al door ons betaald) af te schuiven.

Het tweede gedeelte van het "Fonq spel" bestaat uit het aanbieden van een tegemoetkoming zonder ook maar enig uitzicht te bieden op de daadwerkelijke levering van onze goederen. Een gebaar wat nergens op slaat en tussendoor werd ook nog even subtiel aangedragen door Fonq dat we het restant van onze bestelling ook zouden kunnen annuleren. Dat is wel heel erg gemakkelijk om het eigen onvermogen weg te poetsen. Nee Fonq, draag uw verantwoordelijkheid en ben creatief. Na een 6tal weken vertraging voor een aantal pannen zou er ook een (minimaal) gelijkwaardig product kunnen worden aangeboden. En om als tegemoetkoming een pannenlap of €10,00 of zo iets aan te bieden......ik zou me erg beschaamd voelen als ik zo iets zou doen.

Nu zijn we inmiddels aanbeland in "level 3 van het Fonq spel". Fonq hult zich in stilte en reageert niet op ons bericht. Je krijgt het automatisch antwoord en daar blijft het bij, dus dan maar even reclameren. Wij hadden al aangedragen bij Fonq dat we een review zouden schrijven en liefst in samenspraak met hen. Wij krijgen namelijk geen duidelijk antwoord van Fonq wat ze nu eigenlijk zelf van hun performance vinden. Het is schijnbaar en blijkbaar erg moeilijk om een "mea culpa" te uiten. En het belangrijkste: na 2 maanden hebben we de bewuste drie pannen nog steeds niet.

En dan blijkt dat "level 3" het eindspel is bij Fonq. Via een ultiem staaltje "rocketscience" zijn ze er achter gekomen dat de set van 3 pannen niet aanwezig is, maar dat de diverse pannen wel los aanwezig zijn. Via een topstaaltje van creativiteit is men tot de conclusie gekomen dat het misschien wel mogelijk is om.......Maar prijzen worden aan de meet verdeeld, dus wij wachten weer geduldig af of dit sublieme inzicht ten aanzien van de logistiek zal slagen.

En opeens gaat daar de voordeurbel, de bezorger. Vol verwachting klopt ons hart.....Jawel: onze bestelling van begin augustus is nu afgewerkt. Werkelijk subliem gerealiseerd. Inmiddels ook van Fonq doorgekregen dat ze zelf ook niet echt trots op hun prestatie zijn......

Al met al: het leek heel wat, dat Fonq-gebeuren; een website met mooie plaatjes en (wat later blijkt) foute informatie omtrent de leveringstermijn. Op zich zijn de goederen van prima kwaliteit, maar dat kan dan weer niet direct worden toegerekend aan Fonq (zij zijn niet de fabrikant). Maar uiteindelijk blijkt dat ze wel erg gemakkelijk omgaan met hun verantwoording ten aanzien van de koopovereenkomst, zolang ze de betaling van de klant maar "in de pocket hebben". En ze zijn erg goed in het sturen van standaard populistische commerciële prietpraat.....

De kans is erg klein dat wij ooit nog iets bestellen bij Fonq, een rapport cijfer tussen 1 en 10 zou bij ons eindigen in een 4.

Alex

11 oktober 2018


P.s. De in een eerder stadium besproken tegemoetkoming, daar zou Fonq op terugkomen. De medewerker van Fonq deelde onze mede dat dit op maandag zou gebeuren, jammer genoeg stond er niet bij in welk jaar.....na reclamatie en met kleine vertraging is dat alsnog gerealiseerd. En euh, Fonq, stuur aub niet het standaard prietpraat reactiemailtje naar aanleiding van deze review, dat is zo enorm beschamend voor jullie.......("blablabla, dat is uiteraard niet de service waar Fonq voor staat etc, etc, etc)......41833371

A
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

fonQ op 29 Oktober 2018

Beste Alex,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat ontzettend vervelend om te horen dat u deze ervaring met ons heeft. De oplossing om de pannen los te leveren in plaats van de complete set hadden wij u direct moeten voorstellen.

Uiteraard zullen wij een en ander intern bespreken om hier een wijze les uit te leren en situaties als deze in de toekomst te voorkomen.

Wij danken u nogmaals voor uw feedback en wensen u, ondanks alles, in ieder geval nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Yung op 16 Januari 2019

Ik ben bij level 2 gestopt, duurde 8 weken dit level. Geld teruggevraagd (niet dat ik het wilde maar zag de bui hangen dat dit maanden zou duren). Dat ging wel snel, dat kan wel?! Anticlimax gevoel. Zielige webshop. Hoop dat ze snel worden opgedoekt. Sjoemelaars.

Reageer op deze review

normann copenhagen spiegel

Beoordeling 
 
4.5

Ruim 1 week geleden een spiegel besteld. opgegeven levertijd 3 - 9 dagen. nu dus 9 dagen verder en niets ontvangen. gisteren zag ik op de site dat de levertijd nu 1 tot 3 weken is.. erg leuk als je op iets zit te wachten wat je op korte termijn nodig hebt. Andere winkels hebben ze wel op voorraad, dat is nog het ergste.. Kortom bij Fonq moet je geen haast hebben en niet verwachten dat ze contact opnemen als het uitloopt..

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

fonQ op 18 Januari 2018

Beste Michel,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wij begrijpen uw reactie en vinden het erg vervelend dat wij niet aan de gedane beloftes hebben voldaan. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven.

Wij nemen uw opmerking zeker mee zodat hier in de toekomst extra aandacht aan kan worden gegeven. Wij wensen u in ieder geval nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

fonQ

Reageer op deze review

PRIMA SERVICE!!!!!!!!!

Beoordeling 
 
8.5

Prima service,klein probleempje met besteld product overleg via mail verliep snel en netjes.
Sturen ze nieuw product op terwijl ik het oude nog in huis had.Dus prima opgelost!!!!Zal zeker weer iets bestellen bij Fonq.

JV
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Onbereikbare klantenservice als je wil reourneren

Beoordeling 
 
5.8

Ik wilde een deel van mijn bestelling terugsturen. Je kan dit eenvoudig doen als je ingelogd bent, denk je. Je hoeft slecht een aantal dingen aan te klikken. Daarna zal je een email ontvangen, zodat je het pakket kan retourneren. Helaas niet ontvangen. Na een dag wachten, hieover een email naar klantenservive gestuurd. Als reactie een email dat ze zo snel mogelijk zullen reageren op mijn emaill. Niets meer op gehoord. Gisteren maar eens gebeld. Na een kwartier in de wacht te hebben gestaan, maar opgehangen, want mijn lunchpauze was bijna om. En op moment van schrijven sta ik om precies te zijn al weer 13.34 min in de wacht... wordt vervolgd.. maar dit was de laatste keer bij Fonq voor mij!!

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Levertermijn niet accuraat

Beoordeling 
 
5.0

Wij hebben ondervonden dat de levertermijn niet accuraat zijn, 4 dagen vertraging, en dat de uiteindelijk track & trace waarbij je de levering kan volgen niet 100% correct is.
Daarnaast is de compensatie die we kregen voor de laattijdige levering als sinds 21 jan'16 "onderweg"...

DF
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review
92 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5

Wij zijn benieuwd naar jouw fonQ ervaring

fonQ is het online warenhuis op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Op fonQ.nl vind je meer dan 60.000 verrassende en inspirerende producten voor in en om het huis. Ook ben je bij fonQ aan het juiste adres voor mooie cadeaus en gadgets. Op zoek naar de finishing touch voor je interieur of juist een handig keukenhulpje? Vind jouw mooi bij fonQ!

fonQ Inspiratie Showroom

Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen bij de fonQ Inspiratie Showroom in Utrecht. Hier vind je een mooie selectie aan banken, tafels, stoelen, vloerkleden en verlichting. De deskundige medewerkers van fonQ geven je graag persoonlijk advies.

Wat is uw ervaring met fonQ? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij fonQ hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal fonQ reviews lezen.

Telefoonnummer: 030 - 24 75 015

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Verzendkosten
€ 5,95 bij bestellingen tot € 30,- - € 3,95 bij bestellingen tot € 50,- - GRATIS bij bestelling boven de € 50,-
Levertijd
Voor 22:00u besteld, de volgende dag geleverd (indien op voorraad)
Productgroepen
  • Gereedschap
  • Speelgoed
  • Tuin
  • Wonen
  • Cadeauartikelen
  • huishoud
  • koken
  • tafelen
  • wellness
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
  • Ideal
  • overboeking
  • pin
  • eenmalige machtiging
  • achteraf betalen
  • Visa
  • Mastercard
  • giftcards