Details van de beoordeling

simpel.nl
GSM Webshops

Onbereikbaarheid in het buitenland en onverklaarbare kosten

Beoordeling 
 
3.5

In de zomer van 2015 heb ik een abonnement bij Simpel afgesloten. Tot 2016 ben ik hier redelijk tevreden mee geweest, op één ding na. Ik ben toendertijd overgestapt van en abbonement van 1GB internet bij T-Mobile naar een abbonement van 2GB bij Simpel, wat onderdeel is van T-Mobile. Waar ik met 1GB internet vaak de laatste paar dagen van de maand over mijn bundel ging, was dit bij 2GB bij Simpel nog eerder. Vreemd, want mijn datavebruik is niet erg intensief. Ik gebruik het voornamelijk voor whatsapp en uiteraard scroll ik ook wel eens door andere social media heen, hier moet ik bijzetten dat ik wanneer ik 3G aan heb staan, ik geen filmpjes op Facebook/Dumpert/Youtube, noem het maar op, kijk. Dit was een vreemde situatie, maar acceptabel omdat het abbonement zo goedkoop was (€13,50 per maand).

In mei 2016 kreeg ik een rekening van €34,-. Dit betekent dat ik €20,50 over mijn bundel was gegaan. Op 27 mei heb ik een SMS bericht gehad met de melding dat ik 100% van mijn internet had verbruikt, dit wil zeggen dat ik in vier dagen tijd €20,50 aan kosten heb gemaakt, terwijl ik op mijn werk en thuis gebruik maak van WIFI en mijn data uitzet. Vervolgens heb ik eerst via mail contact opgenomen met Simpel om uitleg te krijgen. Ik kreeg een no-reply mail terug met veel schrijf- en spelfouten waarin mij duidelijk werd gemaakt dat ik de details op mijn factuur op Mijn Simpel kon zien. Hier is echter alleen te zien dat ik €20,50 aan extra internetkosten gemaakt heb, verder niets.

Ik heb dit naast me neer gelegd in de hoop dat het een incident was. In augustus 2016 is het helaas weer raak. Ik wist dat ik deze maand geen WIFI zou hebben op mijn werk waardoor de kans aannemelijk zou zijn dat ik over mijn bundel zou gaan. Hierdoor heb ik een plafond ingesteld, in eerste instantie op €26,-. Een week geleden kreeg ik een waarschuwingsSMS dat ik mijn plafond bijna had bereikt. Ik heb toen mijn plafond verhoogd naar €31,- en mijn internet uitgezet, zo kan ik in gevallen van nood altijd nog mijn internet aanzetten. Tot het moment van schrijven heb ik mijn internet nog niet aangehad. Tot mijn verbazing heb ik afgelopen zondag wel een SMS bericht gehad met daarin de melding dat ik mijn plafond heb bereikt.

De dag erop gelijk Simpel maar gebeld om uitleg te vragen, na wederom 20 minuten in de wacht werd ik te woord gestaan. De medewerkster moest een aantal dingen uitzoeken en zette mij wederom in de wacht. Een kwartier later was ze bij me terug. Ze vertelde me hetzelfde als dat ik in mei heb gehoord. Wij zien dat je op 26 augustus je plafond hebt verhoogd en dat je op 26 augustus voor het laatst gebruik hebt gemaakt van data, correct. Ze wist me ook te vertellen dat ik op op het moment van het verhogen van mijn plafond ik direct €6,- heb verbruikt waardoor ik mijn plafond direct weer bereikt had. Dat dat SMS bericht een paar dagen later pas bij mij binnenkwam, konden zij zogezegd niets aan doen. Ze mogen mijn gedetailleerde datagegevens ook niet verstrekken in verband met privacy. Die gegevens die zijn ergens te vinden, als Simpel ze zelf niet mag verstrekken, probeer dan op zijn minst te vertellen waar ik ze dan kan vinden.

Dit gebeurde niet, wel komen ze met oplossingen. Het kan namelijk volgens Simpel zo zijn dat mijn telefoon data verbruikt wanneer ik gebruik maak van WIFI en mijn data uitstaat. Nu ben ik geen telecomspecialist, maar ik weet wel dat een telefoon geen data verbruikt wanneer dataverbruik volledig uitstaat. Ook het zoeken naar WIFI signalen zou data kosten volgens Simpel, maar nogmaals, wanneer alleen WIFI is ingeschakeld en dataverbruik niet, zal een telefoon geen data verbruiken.

Daarnaast ben ik ook niet bereikbaar in het buitenland (Duitsland, België, Spanje) met verschillende toestellen. Het reactie hierop was dat ik mijn roaming aan had staan en dat ik dus gewoon had moeten kunnen bellen. Wanneer Simpel nog iemand nodig heeft die haar klanten goed, vriendelijk en met de juiste informatie te woord wil staan mogen ze me bellen, mits ik niet in het buitenland zit natuurlijk. Zo ver ik weet heeft roaming namelijk niets met bellen te maken.

De enige oplossingen die Simpel biedt zijn voor hen erg simpel. Of ik moet mijn contract afkopen, wat me 12 x €13,50 gaat kosten, of ik moet het maar accepteren en mijn contract uitzitten. Ik ben klaar met Simpel en hun standaardantwoorden die ze aan mij, maar ook aan vele anderen op het internet geven. Simpel is een bedrijf waarbij niet de klant, maar zijzelf voorop staan. Oplossingsgericht denken en inlevensvermogen zijn termen die het bedrijf nog niet kent en Simpel is vooral simpel voor dit bedrijf dat overal gemakkelijk van af wil komen in plaats van simpel voor de betalende klant.

R
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review