Details van de beoordeling

vodafone
GSM Webshops

Voor mij geen vodafone meer

Beoordeling 
 
4.8

20 mei 2016 een Apple iPhone Se bij een Vodafonewinkel gekocht en Red Essential abonnement afgesloten. Helaas liep de batterij dermate terug waardoor de nog geen dag meer mee ging. Op 23 januari 2018 heb ik ruimschoots voor het verlopen van het garantietermijn de telefoon ter reparatie aangemeld bij dezelfde vodafonewinkel in Beverwijk. Op 30 januari kreeg ik te horen dat de batterij aan vervanging toe was en dat de kosten €238,00 waren. Dit is heel opmerkelijk gezien het feit dat Apple zelf €89,00 daarvoor berekend. Ik heb destijds aangegeven bij de firma Dynafix dat het toestel nog onder garantie viel. Waarop de medewerker van Dynafix mij mededeelde dat het toestel wel onder de garantie valt, maar niet de batterij en dat daar maar 1 jaar garantie op zit. Ik heb hierover even telefonisch contact gehad met de servicedesk van Vodafone en die vertelde mij dat de garantie op de batterij zelf 6 maanden is. Uiteindelijk heb ik besloten om de reparatie af te breken en het toestel op te halen. Eenmaal aangekomen bij mijn vadofonewinkel en voordat ik de onderzoekskosten van €36,30 betaalde, vertelde ik dit hele verhaal aan de medewerker van Vodafone. Die was echter verbijsterd. Verovlgens heeft hij telefonisch navraag gedaan met enkele collega's binnen Vodafone. Na 45 minuten deelde hij mij mee dat hij geen uitsluitsel kon geven of ik nu wel of niet recht had op garantie. Ook hij was het met de stelling niet eens dat er beperkte garantie op de batterij van mijn iPhone zit. De medewerker van de Vodafone winkel heeft uiteindelijk aangeboden om de onderzoekskosten te laten vervallen. Ook bod hij mij aan om het defecte toestel alsnog achter te laten in de winkel in afwachting op verder onderzoek naar deze kwestie. Ik vind het opmerkelijk dat men het bij Vodafone zelf ook niet weet hoe dit zit. Helaas had ik er op dat moment totaal geen vertrouwen meer in dat mijn iPhone alsnog kosteloos zou worden gerepareerd. Ik heb uiteindelijk mijn iPhone zelf voor een bedrag van €47,75 gerepareerd. Al met al heeft deze kwestie er toe geleid dat ik besloten heb om met Red abonnement bij Vodafone niet meer te verlengen over 3 maanden. Voor mij geen Vodafone meer......

MS
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review