Details van de beoordeling

belsimpel
GSM Webshops

Slechte service bij defect binnen garantiepeiode

Service 
 
1.0

Zo… daar gaan we helaas weer met wederom een zeer slechte ervaring met Belsimpel/Dynafix.
Na al eerder zeer ontevreden te zijn geweest over de service die je krijgt als je eenmaal klant bent is het nu weer raak.
Ca. een jaar geleden een Nexus 5X met abonnement bij Belsimpel bestel. Nu na ongeveer een jaar is het toestel er spontaan mee opgehouden tijdens het gebruik. Het toestel is altijd normaal in gebruik geweest en er zijn verder geen rare dingen mee gebeurd. Toestel heeft 2 jaar garantie.
Hierover contact opgenomen met Belsimpel. Die verzochten mij het toestel naar het bedrijf Dynafix te sturen wat voor hun de reparaties doet.
Met Dynafix heb ik al eerder een zeer negatieve ervaring gehad met een ander toestel waarbij het uiteindelijk 6 weken heeft geduurd voordat dit was gerepareerd. Dit nadat ik er zelf continue achteraan heb moeten zitten en al heel wat euro’s aan belkosten kwijt was. Dynafix werkt namelijk met een servicenummer telefoon waarbij je naast een starttarief ook nog eens extra kosten per minuut moet betalen. Iets wat nou niet echt klantvriendelijk is en ook zeker niet meer van deze tijd.
Maar goed, terug naar de Nexus 5X die het niet meer deed. Keurig ingepakt en opgestuurd naar Dynafix als verzocht.
Na enige tijd van Dynafix een mail met een prijsopgave van Dynafix ontvangen dat ze het toestel konden repareren en dat de kosten daarvoor € 220,-- bedragen. Verder geen uitleg over wat er dan met het toestel aan de hand was en de melding dat de garantie termijn helaas versterken was. Dat laatst is dus al niet waar daar het toestel 2 jaar garantie heeft.
Dus Dynafix maar gebeld om een toelichting en te vragen wat er dan mis was. Het antwoord was dat de behuizing stuk was. Dat verbaasde mij nogal daar ik het toestel zelf heb ingepakt en opgestuurd en er niets met de behuizing mis was. Dit ook zo gezegd. Toen kreeg ik het antwoord “Oh.. dan is het waarschijnlijk het moederboard”. Raar dat het ‘ineens’ iets anders is….
Ook aangegeven dat het toestel wel degelijk nog binnen de garantie termijn viel. Of ik daar dan de aankoop bon met alle gegevens voor kon mailen. Keurig gedaan.
Enige tijd later een prijsopgave van Dynafix waarin staat dat de behuizing is vervagen, kosten € 220,-- en weer de mededeling dat de garantie termijn is verlopen en het dus niet binnen de garantie valt Hierover weer gebeld.
Even hierna een bericht van Dynafix dat ze het toestel niet konden repareren en door hadden gestuurd naar een ‘externe partij’.
Weer enige tijd later opnieuw een prijsopgave van Dynafix voor dit keer € 260,-- waarin staat dat er een of meer onderdelen zijn vervangen en wederom de melding dat de garantie termijn verstreken zou zijn….
Dus maar weer gebeld WAT er dan aan de hand is. Dit keer was het antwoord dat het toestel waterschade had opgelopen. Heel raar daar het toestel niet in het water of wat dan ook is geweest. Maar dat kon ook waterschade van binnen uit zijn vertelde men als b.v. de accu oververhit raakt. Gek.. het toestel is altijd normaal in gebruik geweest en normaal opgeladen. Dan zou er dus ook iets met de accu mis geweest kunnen zijn, en dat valt dan toch onder de garantie (die volgens Dynafix al was verlopen maar dat dus niet is). Krijg sterk de indruk dat ze er maar alles aan willen doen om onder de reparatie binnen de garantie termijn, waarop ik toch gewoon recht heb, uit te komen met iedere keer een ander antwoord.
Ook maar weer eens met Belsimpel gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Aangegeven dat mijn vertrouwen in Dynafix inmiddels echt volledig weg is daar ik steeds een andere oorzaak te horen krijg als ik vraag wat er u aan de hand is en dat het dan ook steeds weer niet binnen de garantie zou vallen.
Ik ben tenslotte klant van Belsimpel, Belsimpel maakt gebruik van Dynafix voor reparaties en garantie, ik verwacht dan ook een oplossing van Belsimpel en wil ook eigenlijk niets met Dynafix te maken hebben.
Belsimpel heeft geeft vervolgens aan dat ze over de garantie met Dynafix én LG in contact zijn voor een oplossing…. Dat duurt nu ook alweer twee weken. In totaal duurt deze soap nu alweer ca. 7 weken en nog altijd geen oplossing van Belsimpel die de bal nu weer bij Dynafix en LG neerleggen.
Krijg zelf sterk de indruk dat Dynafix er alles aan doet om het defect van de telefoon maar vooral niet onder de garantie te laten vallen. Echt schandalig.
Kortom wederom ellende met de garantie en reparatie van een via Belsimpel aangeschafte telefoon.
Ze willen je wel graag als nieuwe klant. Maar ben je eenmaal klant dan is mijn ervaring van de service naar bestaande klanten helaas erg slecht. Heb hier veel betere ervaringen mee met andere leveranciers.
Als dit ‘de Belsimpel methode’ van omgaan met je klanten is dan zegt dat mij genoeg….



P
Was deze beoordeling nuttig? 5 1
Reageer op deze review