OTTO reviews & ervaringen

www.otto.nl
 
2.6 (93)
OTTO

93 OTTO reviews

 
(3)
 
(6)
 
(2)
 
(15)
 
(72)
Terug naar overzichtspagina
Bezoek website
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
110 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6
Volgorde

Alles

Pas op voor Otto,je krijgt een onterechte BKR,
Oplichters!!!!!!!

H
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Jurken

Service 
 
1.0

Diep teleurgesteld.

Een bestelling die betaald was, direct telefonisch geannuleerd. Zou geld binnen 4 á 5 dagen terugkrijgen.

Krijg paar dagen later mailtje, u heb contact gehad, maar wij kunnen geen geannuleerde bestelling vinden.
Gewoon lange neus € 54 foetsie. Puur diefstal.

Zelfde dag andere producten besteld. Helft uitgeleverd andere helft minimaal 4 weken levertijd.
Geef dat dan aan op de bestelsite.

Ben echt teleurgesteld.
Gelijk de laatste bestelling geweest.

En ik kan jullie nu al verzekeren dat ik het volgende bericht krijg:
Hallo Jerry,

Het is niet gelopen zoals zou moeten. We willen dit graag met je oplossen. Neem contact met ons op via een mail naar: review..ottobv.nl

Vriendelijke groet,
Marjo van OTTO

Dat doen ze bij alle klachten en negatieve beoordelingen.
Dat betekend dat ze hun klanten niet eens individueel serieus nemen!!!!!!!!!!

Diep, diep schandalig

Update 26-2-2024
Zoals al gedacht, standaard antwoord gekregen.
Gereageerd en wat blijkt:

In mijn mailbox antwoord gekregen dat ik de € 54 niet terugkrijg!. Want er is niet betaald en niet geannuleerd.
Nemen zelfs niet de moeite om in de financiële administratie de betalingen erbij te zoeken.
Ondanks dat ik screenshots van mijn bankrekening erbij gedaan heb, inclusief alle betalingskenmerken.

Trekken gewoon een lange neus naar mij.

Diep diep triest, pure diefstal.

Ga vanmiddag even langs politiebureau om aangifte te doen van oplichting.


JG
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Badpak

Beoordeling 
 
1.0

OTTO hanteert een heel vreemd prijsbeleid: artikel in 4 kleuren beschikbaar - 3 daarvan dezelfde prijs en 1 is het dubbele! (badpak €37 en eentje dus gewoon €74) Zelf vinden ze dit normaal en zeggen dit ook te doen bij kledingmaten. Dat heb ik inderdaad gezien en ook hier wordt verdubbeling van de prijs toegepast. Als je ooit wilt bestellen moet je dus heel goed uitkijken hoe de prijzen in elkaar zitten.

Update na geadviseerde klacht: ze vinden het nog steeds normaal dat de prijsstelling zo in elkaar zit. Nog een ster minder nu…

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Marjolein op 21 Augustus 2023

Gebeld door OTTO en er is een mooie oplossing gevonden. Aangenaam verrast door deze klantvriendelijke benadering. Aantal sterren wil ik dan ook aanpassen of de review verwijderen. Kan helaas niet vinden hoe dit moet en wacht nog op reactie.

Reageer op deze review

Bikini tops 2 stuks

Beoordeling 
 
5.5

Bikini tops retour gedaan. Meteen gebeld dat ik de retour bon ben vergeten en het bewijs van retour of niet heb gekregen of per ongeluk heb weggegooid. Klantenservice gebeld pakket is natuurlijk niet aangekomen, heel vreemd want heb dit nog nooit eerder meegemaakt. De ene persoon van de klantenservice zegt dat het wel goed komt de andere zegt dat ik gewoon de 66 euro moet betalen. Er kan niet buiten het boekje gedacht worden zoals een kwijtschelding... Ben altijd trouwe klant hier geweest maar bestel hier nooit meer. Lekker makkelijk verdiend zo Otto. Las op radar ookal veel klachten over jullie. Bedankt voor niets!

LD
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Northface jas

Beoordeling 
 
1.5

Scam bedrijf, extra kosten na verkoop...
Zeer zeer slechte klantenservice, geen reactie op e-mails, je kunt niet communiceren. Nu blijkt dat ik toch ergens voor moet bijbetalen.
Mijn advies: bestel nooit iets bij Otto!

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kasten

Beoordeling 
 
1.0

Laat ik beginnen met zeggen dat ik nooit reviews over (web)winkels schrijf, maar ik wil graag iedereen behoeden voor wat één van de slechtste ervaringen ooit met een online bestelling zal worden.
Begin december 2022 hebben wij een (behoorlijk prijzige) kastenset (bestaande uit 4 grote en 3 kleine kasten) besteld bij Otto. Deze zou binnen 4-6 weken geleverd worden. Perfect, want in 5 weken zouden wij verhuizen. Inmiddels - ruim 10 weken later - zitten wij noodgedwongen nog steeds tussen de verhuisdozen, omdat Otto er telkens weer een zooitje van weet te maken.
Een uiteenzetting van de gebeurtenissen tot nu toe:
- Eind januari hebben we de eerste kast beschadigd aangeboden gekregen. Deze hebben wij teruggestuurd.
- Drie dagen later kregen we opnieuw een beschadigde kast aangeboden. Wederom teruggestuurd.
- Anderhalve week later kregen we de juiste kast geleverd (!).
- Drie dagen daarna kregen we dezelfde kast (?) weer geleverd. Toen we daar achter kwamen hebben we contact opgenomen en deze kast weer op laten halen.
- De klantenservicemedewerker van Otto had ondertussen de vrijheid genomen om alle kasten, waar we sinds december vorig jaar op zaten te wachten, te annuleren.
- Wederom contact, chaos alom, bestelling opnieuw geplaatst.
- Een maand later krijgen we de tweede, derde en vierde kast geleverd (maar wel pas nadat we de hele dag thuis zijn gebleven om vervolgens door de bezorger ingelicht te worden dat de kast toch niet die dag geleverd zou worden en hij deze vervolgens toch weer wel kwam brengen).
- Oh nee, toch niet! Het waren slechts de zijpanelen en de achterkant van kast 3 en 4...
- Een week later krijgen we de rest geleverd.
- Grapje, toch weer niet. De rest van kast 4 ontbreekt en een deel van de schroeven van kast 3 klopt niet of ontbreekt.
- Meldingen laten maken (wat de klantenservicemedewerkers iedere keer zeggen te doen, maar waar je nooit weer wat over terughoort).

Lang verhaal kort: We wachten al ruim drie maanden op onze dure kasten en zitten even zolang al tussen de verhuisdozen. De klantenservicemedewerkers nemen jou en het bedrijf waar ze voor werken niet serieus.

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Hoekbank

Beoordeling 
 
4.0

Otto is de meest onbetrouwbare bedrijf dat ik ooit heb gezien/meegemaakt. Ik heb meerdere producten besteld bij Otto. Tot drie keer toe heb ik een kast besteld en geretourneerd omdat de afmetingen niet klopten met wat aangegeven werd op de site van Otto. Tot mijn ontevredenheid heb ik alles geretourneerd, ook een bank die ik bij hen had besteld. Echter, deze bank werd mij telefonisch toegezegd dat ik kon retourneren en hierover nog bericht zou krijgen van Otto. Helaas kreeg ik niks meer van hen tehoren. Ondertussen bleven zij maar rente toerekenen aan mijn openstaande saldo. Na een maand nog niks van Otto te horen heb ik wederom opnieuw gebeld. Hierbij werd mij weer hetzelfde beloofd dat ik binnen een week bericht zou mogen ontvangen om de bank te retourneren. Na weer een maand niks te horen heb ik besloten een mail te sturen. Reactie van Otto is dat ik nooit contact heb opgenomen met de klantenservice, terwijl ik aan kon tonen op mijn telefoonrekening dat ik meerdere keren contact heb gehad met hen. Nu word ik voor leugenaar uitgemaakt en wordt er gedreigd met een incassobureau terwijl ik netjes handelde hoe de medewerkers van Otto mij vertelde dat ik moest handelen. Dit speelt nu al een jaar zo en ik ben altijd netjes gebleven, in elk mail en telefoon contact maar nu ben ik het zat.

Mijn advies, documenteer alles en neem alle gesprekken op die je met Otto voert. Want als zij de kans krijgen, dan verdraaien zij jouw hele verhaal.

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Klantenservice

Beoordeling 
 
1.0

23 augustus een Infraroodverwarming besteld, zou binnen 2 weken geleverd worden.
Inmiddels is het eind oktober en dat artikel is nog steeds niet leverbaar.
We zijn nu 4 weken bezig om de koop via de algemene voorwaarden van Otto te ontbinden.
Indien er geen levering plaatsvindt binnen 30 dagen en er ook niets bekend is dan mag de klant kosteloos de koop ontbinden.
Alleen erg jammer dat de klantenservice daar geen kennis van heeft, klantenservice heeft het alleen maar over annuleren, maar wij willen gewoon ontbinden.
Otto verplicht ons om te wachten tot het artikel een keer geleverd gaat worden, dan te retourneren en dan kan de retour verwerkt worden en deze ellende afgesloten worden.
Wij zijn verzekerd voor deze aankoop, maar wij gaan niet betalen voor een artikel wat niet leverbaar is en waar het het volle recht op hebben om te ontbinden!
Dit was ook gelijk de laatste aankoop die we ooit bij OTTO gedaan hebben!

F
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kussen voor een schommelstoel

Beoordeling 
 
1.0

Op dit moment ben ik hoogzwanger.
Om lekker met de baby te kunnen zitten straks heb ik een schommelstoel besteld. Daarnaast was ik op zoek naar een prettige kussen die er mooi en comfortabel in zit.
Deze dacht ik gevonden te hebben bij Otto.
Enthousiast heb ik de 1ste bestelling geplaatst op 26 juli 2022. Verzending zou 14 dgn duren. Beetje lang dacht maar goed. Ik wou deze kussen hebben.
Otto geeft aan een bericht te sturen zodra de bestelling verzonden is.
Op 8-8-2022 had ik nog steeds geen verzendbericht ontvangen. 09- 08- 22 besloot ik toch contact op te nemen.
Tijdens de chat met Otto zie ik de status van de bestelling veranderen in retour.
RETOUR??? Ik heb de bestelling nooit ontvangen.
De klantenservice wist mij te vertellen dat er iets mis is gegaan in hun magazijn en daarom mijn bestelling retour gestuurd is. Het ergste daarvan was dat het niet veranderd kon worden.
Maar ze kon wel meteen een nieuwe bestelling voor mij plaatsen. Ik was erg terughoudend over een nieuwe bestelling plaatsen maar goed ik ging er niet vanuit dat ze deze bestelling opnieuw zouden verprutsen.

In goed vertrouwen heb ik de 2de bestelling laten plaatsen. Hiervan krijg ik op 10-08-2022 een bevestiging. 12-02-2022 is hij in behandeling genomen na wederom een telefoontje vanuit. Ik kreeg namelijk een verzoek voor een 2de betaling terwijl het geld van de 1ste bestelling nog steeds in het systeem van Otto zat.
Na wederom bellen werd dit opgelost.
Ik heb hierna al meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Volgens hun zou de kussen op 16 augustus het magazijn in Duitsland verlaten hebben. .
Nu 3 -09-2022 is de kussen nog altijd niet geleverd en is de status nog niet veranderd.
Ook mijn klacht is niet opgepakt.

G
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Kleding

Beoordeling 
 
1.0

Ze zijn mijn retour kwijtgeraakt en ze weigeren ook maar op zoek te gaan naar het pakket. Ze eisen hun geld en zijn ook niet geneigd de betaaltermijn te verplaatsen tot ze hun fuck up gefixt hebben. Het zijn oplichters eerste klas. Ik bestel hier nooit en te nimmer meer.

L
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

horloge

Beoordeling 
 
1.0

Verschrikkelijke ervaring. Producten zijn van slechte kwaliteit. Tot drie keer tot heb ik een horloge moeten terugsturen. Daarnaast hebben ze niks op orde. Twee van mijn retourbestellingen zijn correct verwerkt. Klantenservice doet loze beloftes en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Zeer klant onvriendelijk. Zal er nooit meer shoppen!

D
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Slaapkamer

Beoordeling 
 
1.0

Waardeloos.
Kamer besteld beschadigd geleverd na 8 weken. Toen moest er een nieuwe bestel worden met weer 8 weken maar we zijn nu 12 weken verder en ik heb niets.
Niemand kan iets vertellen wat je zelf niet kunt zien en de klantenservice gebruikt alleen maar standaard trainingsregeltjes zoals erg vervelend en als het wat moeilijk word gooien ze de tel erop. Dat is klantenservice. 20% korting weegt niet meer op tegen alle ellende en maakt niet veel goed

R
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Kleding

Service 
 
1.0

Ik heb geen woorden voor dit bedrijf zoals ze met klanten omgaan.

Bestel nooit meer bij otto

P
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Bed

Beoordeling 
 
2.8

Don't ever buy there! Both beds (same model) came on time BUT while building we noticed there where on many places no pre holes for the screws (according to the manual there should've been). The screw where partly the wrong ones, some parts were missing and one bed had damage on the side. So because we needed the beds we kept them and made it work. I wrote them, they gave me 40 Euro back for the damage and should've send the missing parts- Wich never happened. Eventhough we used the glue and everything they send us, the bed is breaking apart on areas where we did everything according to their manual. And it wasn't even cheap! Save yourself some money and a lot of time.

S
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Bed

Beoordeling 
 
1.0

Bijna 4 maanden geleden een incompleet bed ontvangen, nu nog steeds niet de resterende onderdelen ontvangen. Ieder keer als ik contact opneem geven ze aan dat het 3 weken duurt en als ik na drie weken bel krijg ik weer hetzelfde verhaal. We zijn nu bijna vier maanden verder en nog steeds niets binnen.

Klantenservice lijkt een script voor te lezen. Otto stelt klanten niet centraal en zijn heel erg procedure gericht waar ze niet van afwijken. Komen ook niet met een oplossing. Daarnaast hebben ze weer een fout gemaakt en €40 op mijn rekening gestort. Als ik aangeef dat ik niets terug betaal totdat mijn bed compleet heb en dat ik vind dat ze dat bedrag als compensatie moeten zien, dan krijg ik een mail met alsnog "vervelend dat je je bed niet hebt ontvangen, maar graag het bedrag terug storten".

Ik raad iedereen af om hier meubels te bestellen en vooral niet vooraf betalen, er hoeft maar één ding mis te gaan, dan word het heel lastig om te krijgen waar je recht op hebt. Meer dan 20 Jaar trouwe klant geweest, maar Otto is laatste jaren niet meer wat het was.

NZ
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Kast

Half jaar geleden een kast van 500euro besteld bij Otto, ik begrijp dat er een kwaliteitsverschil zit tussen een kast van 500 en 1500euro maar dit slaat nergens op, ik samen met een vriend (geen linker handen) zijn 18uur bezig geweest om de kast eensgezinds in elkaar te krijgen, je moeste voorzichtig zijn want het spaanplaat breekt onder je handen, de achter plaat past nooit! drama,

uiteindelijke resultaat, de deuren passen niet want de kieren aan de zijkanten zijn groot genoeg om mijn hele vingers tussen te krijgen en de deuren vallen tegen elkaar aan ipv dicht, ook is de ene deur hoger dan de ander (dit geld voor alle deuren, de laadjes zijn helemaal een lachertje, ga ik niet eens wat over zeggen, bovendien zijn er niet genoeg schroeven om de handvaten vast te maken,

Otto gemaild, in eerste instantie een sympathieke dame aan telefoon, woord doorverwezen, klantenservice aftersale, dat er over 7 weken! een meubelmaker zal komen die de kast zal inspecteren en gaat maken, duurt weken voor ik een datum en tijd heb, uiteindelijk komt er een timmerman, hij zegt er niet veel over maar ik merk dat hij het ook niet met de kast eens is, haalt de deuren eruit, haalt spullen uit zijn bus, maakt foto's, wisselt wat deuren om en zegt dat het klaar is, vraagt of ik wil tekenen dat hij geweest is,

Als de timmerman weg is zie ik dat de kieren idd zijn verdwenen maar dat er tussen de deuren 2 cm zit, je kijkt zo de kast in, en de handvaten zitten er niet in op want hij heeft de schroeven niet bovendien valt van een van de deuren het scharnier aan de bovenkant uit de deur, het is echt te triest voor verdere woorden.

Maanden hebben wij geen gebruik kunnen maken van een kledingkast (ik en mijn 8 jarige dochter) nu hebben wij ervoor gekozen om er het besten van te maken met wat er staat, ik heb nog wel wat met otto gemaild maar zonder resultaat, eerste reactie was er een van "toen de timmerman weg ging was de kast in prima staat", later werd er aangeboden om te komen kijken, wij willen gewoon onze kleding opbergen,

De laatste keer dat ik maar dan ook iets bij otto heb gekocht!!!

Marco vd Sande

MV
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Drama!!!!!

Beoordeling 
 
1.0

DRAMA!
Eerste vrij genomen dag ( opdracht gecanceld) hele dag gewacht. Toen ze er bijna waren naar buiten gegaan. Bericht wij hebben u gemist?

Tweede vrij genomen dag ( nogmaals opdracht gecanceld)

Nette bezorgers, maar bank ZEER SLECHT verpakt met bubbeltjes plastic en beetje karton. 1 en al gat en gescheurd.

In eerste instantie alleen lichte beschadiging maar bij uitpakken leek de bank wel 2de hands en grote beschadiging.

Daarbij komt nog dat ze adverteren met dat de bank wordt uitgepakt, in elkaar gezet op juiste plaats en materiaal mee gaat.
Die koeriers weigerden in eerste instantie. Na een belletje mochten ze het wel doen maar niet schroeven ...
Adverteer hier dan ook niet mee.

Daar is het dus niet van gekomen. Bank retour.
Mijn kosten €840 . En geen bank.

Nooit meer dat ik hier bestel.

En van een enkele sorry koop ik niks!!

D
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Schoenenkast

Levering 
 
1.0

Had een schoenenkast besteld maar kreeg in een keer een mailtje dat ik hem terug gestuurd had maar ik had nooit ontvangen nooit schoenenkast gezien nooit terug gestuurd ik vindt de otto service 0 bestel er niet weeer

HV
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Praatjes

Beoordeling 
 
1.0

Op 9 januari een eethoek besteld en helaas al betaald.
Na meerdere telefoontjes waar mijn geduld netjes word beloond met bedankt is mijn eethoek nog steeds niet ontvangen.
Dit gaat al ruim een maand op en neer.
Een ding vind ik wel erg goed van Otto, ik word steeds bedankt voor mijn geduld.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Slechte klantenservice, lange levering

Beoordeling 
 
1.0

Ik wilde naar 2 maanden annuleren, dit kon op dat moment nog maar op het moment dat de bank aangeboden wordt bij de vervoerder moest ik even bellen, dus ik hem nadat ik een mail van post NL had ontvangen, en toen bleek dat annuleren niet kon en dat ik de bank kon weigeren aan de deur.

Ook krijg ik al een week daarvoor al een mail dat de zichttermijn verlopen was en dat ik nu echt bijna 500 euro moest betalen om extra kosten te voorkomen.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review
110 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6

Wij zijn benieuwd naar jouw OTTO ervaring

OTTO is in Nederland een begrip. Op Otto.nl kunt u allerlei producten aanschaffen, van mode tot elektronica en witgoed. De webshop van Otto is professioneel en informatief ingericht. In een handomdraai vindt u wat u zoekt. Otto richt zich met haar mode assortiment (otto mode) op de jonge en zelfbewuste vrouw. De service staat bij Otto hoog in het vaandel.

Wat is uw ervaring met OTTO? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij OTTO hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal OTTO reviews lezen.

Thuiswinkel Waarborg
Telefoonnummer: 088 4651555
Meer info over OTTO op Wikipedia

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkel Waarborg
Afhalen mogelijk
nee