Details van de beoordeling

Laudius reviews
Thuisstudie ervaringen

gewichtsconsulent

Beoordeling 
 
9.5

Ben heel blij met mijn opleiding bij Laudius. Voor de prijs wat ik betaal voor een cursus met docent die ook nog BGN erkend is heb ik zeker niet te klagen.

TK
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

Marjolijn op 08 Mei 2015

Ik heb me bijna door module 1 geworsteld. Ik vind het erg scheikundig weergegeven, waar ik vroeger al erg veel moeite mee had. Ik begrijp dat je de terminologie moet hebben gehoord, maar ik denk niet dat een klant straks zit te wachten op een chemische verklaring van gewichtstoename! Ik hoop dat de andere modules beter te behappen zijn!

c. spros op 25 Juli 2015

Hoi Marjolijn, ik ben benieuwd hoe je de opleiding verder hebt ervaren tot nu toe. Ik ben geïnteresseerd in het volgen van BGN geregistreerde opleiding.

johan op 25 Juli 2015

hoe is het gegaan verder met de opleiding? zit erook over te denken om die bij laudius tegaan volgen vandaar ;)

R.van het Meer op 15 September 2015

Marjolein, erg herkenbaar ook ik moest er veel tijd in steken wat opzich geen probleem is echter de aangewezen leraar is niet echt behulpzaam met tips hoe ik het wellicht beter kan aanpakken en waar ik op moet letten, sterker nog toen ik een vraag stelde kreeg ik een wel erg kort en niet motiveerend antwoordt retour. Ik dacht ach dat ligt aan mij maar toen ik vervolgens het huiswerk terug kreeg wat ik had ingeleverd kreeg ik behalve een slecht cijfer vooral negatieve respons.Zo mag ik niet zoveel van het voedingscentrum gebruiken? Wat op zijn minst vreemd te noemen is.En weer niet op een leuke manier tips en adviezen, nee H.Kuiper is daar niet zo van.Ik probeer het opnieuw en als het weer zo negatief is stop ik ermee. De cursus gezondheidscoach die ik ook volg is het tegenovergestelde: op een leuke manier adviezen en tips, en vooral ook een stuk menselijker. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat Marjolein.

R.van het Meer op 04 November 2015

Beste MMG,

kiezen voor de LOI is misschien beter maar dan betaal je twee keer, je kunt niet zomaar opzeggen. Ik heb niet het geld om 100 euro in de maand kwijt te zijn.

M.H. op 22 Januari 2016

Hallo,

Ik ben ook bezig met de cursus gewichtsconsulent. Het is dat ik veel interessant vind op het gebied van voeding, maar vind het inderdaad te veel wetenschappelijk gelul. De opleiding kan veel effetiever gemaakt worden. De mentaliteit van H. Kuiper bevalt mij ook voor geen meter... kortaf en hoe je ook je best doet... (6 a4-tjes) voor de eindtoets en dan nog een mager zesje halen kan er bij mij niet in.

Wat me helemaal tegenstaat is de vele opdrachten van de eindtoets, niet rekeninghoudend met het feit dat je hele schema's in elkaar niet zetten, terwijl je in de praktijk allemaal handige software voor handen hebt.

Ik weet niet of ik het ooit ga halen... is mijn best anders ben ik weer een ervaring rijker. En voor H.Kuipers heb ik een tip: Volg een cursus effectief communiceren.

MMG op 22 Januari 2016

Ik doe op dit moment ook de opleiding gewichtsconsulente en ben niet tevreden. Je moet eerst 12 hoofdstukken door werken, voordat je de eerste (te beoordelen) toets kunt doen. Omdat ik al een opleiding voedingsdeskundige heb gedaan en met succes afgerond bij een andere aanbieder
, zijn mij de begrippen en dergelijke niet nieuw en toch had ik een onvoldoende op de eerste toets?! De uitleg waarom is erg schaars en niet goed toegelicht. Verder vind ik de stof niet erg goed opgezet. Ik zou de opleiding bij de LOI aanbevelen. Is misschien duurder, maar definitief beter.

prive op 25 Mei 2016

Als een thuisstudie je zeer tegen blijkt te vallen, omdat je ervaart dat een docent voor jouw flink tekort schiet, niet of te weinig uitlegt/toelicht, zelfs weken te laat terug reageert of onterecht dingen fout beoordeeld, stop dan niet zomaar met je studie. Meldt je gedetailleerde klacht hier op internet, noem de naam van instituut en de volledige naam van docent of medewerker waar je over klaagt en stuur een kopie van je klacht natuurlijk ook naar zowel directie van instituut als naar docent en verzoek om correcte afhandeling. En bij niet correcte afhandeling kan je die reactie vervolgens ook op internet zetten. Als iedereen met ernstige klachten dat doet, zal nalatig gedrag van docenten 't snelst minder worden. En alleen zo komt het snelst boven tafel of meer cursisten bij een-en-dezelfde docent nalatigheid in nakijken/reageren ondervinden. Breng het maar in de publiciteit.

Reageer op deze review