Details van de beoordeling

Laudius reviews
Thuisstudie ervaringen

Cursus Spaans voor Beginners Laudius

Beoordeling 
 
6.3

Ik ben een cursus Spaans voor beginners gaan doen bij Laudius, omdat ik graag een tweede wereldtaal wil leren naar Engels. Ik zocht een goedkoper alternatief voor instellingen als de LOI. Deze vond ik op Internet bij Laudius tegen een fractie van de prijs. Dat moet gezegd. Maar wat ik ook kwijt wil is het volgende: In mijn hele leven ben ik nog nooit zulk slecht lesmateriaal tegengekomen. De cursus zit van A tot Z propvol met taalfouten. Zowel het Nederlands, met hier en daar een Duits woord zomaar tussendoor, als het Spaans, waarvoor ik de cursus ben begonnen, barst van de typefouten. Ik twijfel aan ieder woord dat ik tegenkom. Accenten die verkeerd geplaatst zijn, gegoochel met leestekens en totaal uit de lucht gegrepen vertalingen. Een tip voor anderen: laat deze cursus links liggen en kies voor kwaliteit. Dan maar wat duurder. Zelfs de gratis cursussen Spaans op YouTube zijn een goed alternatief. Neem Hablo español, een leuke Duits-Spaanse cursus van de Teleac van onze oosterburen. Zeer gedegen uitleg, laagdrempelig en toch van hoog niveau en nog leuk ook. De cursus wordt bijna ieder jaar herhaald op de Duitse televisie. En met reden!

D
Was deze beoordeling nuttig? 21 2

Marianne op 30 Juni 2016

Is er inmiddels iets verbeterd aan de cursus Spaans voor beginners? We zijn tenslotte een jaar verder. Kan iemand hier een zinnig antwoord op geven?
Ik zou graag zo'n cursus Spaans doen, maar wanneer er zoveel fouten in zitten, erger ik me groen en geel. Dan gaat het studeren niet lukken!

Dolf op 04 December 2016

Ik moet bekennen dat de kwaliteit van de cursus na een tijdje wel omhoog gaat. De eerste paar lessen, en dan met name de eerste les, zat inderdaad vol met fouten en onduidelijkheden. Daarna was het wel beter. Maar de kwaliteit van een LOI zal het niet halen.

Peter op 05 December 2016

Beste Dolf,
Dankjewel voor je feedback. Ik stond net op het punt mij aan te melden voor deze cursus maar toen ik jouw ervaring las was ik er gelijk klaar mee. Als er in een taalcursus al fouten zitten dan ben je als opleider heel erg ongeloofwaardig. Kortom ik meld me toch maar aan bij het LOI, dan weet ik zeker dat ik goed lesmateriaal ontvang, Ook in dit geval gaat de uitdrukking "goedkoop is duurkoop" weer op. Geld kan ikzelf wel over de balk gooien. Nogmaals bedankt. Grt Peter

LOI op 07 December 2016

Welkom Peter.
Blij dat je je aangemeld hebt. Onze cursussen zijn altijd zeer actueel en worden regelmatig getoetst.
Zoals je inmiddels wel gezien hebt, zijn wuj niet zo duur.
Succes met je studie.

Met vriendelijke groet,
Marco van Lees

Jolanda op 18 April 2017

Is de cursus Spaans inmiddels aangepast? Zonder de vele fouten? Iemand hier recent aan begonnen?

Reageer op deze review