Details van de beoordeling

LOI
LOI ervaringen
Thuisstudie ervaringen

LOI, een noodzakelijk kwaad

Beoordeling 
 
5.0

LOI: het noodzakelijk kwaad

Ik volg nu al lange tijd de opleiding en heb al heel wat ervaring met de LOI, ook door een voorgaande cursus. Hieronder een opsomming van mijn ervaring en de ervaring van enkele (+-15) medestudenten van mijn huidige studie.

Samenvattend: door de zeer slechte logistiek van de LOI wordt ik geremd in mijn studievoortgang. Als ik niet achter de LOI aanzit met vragen over het verwerken van mijn resultaten wordt ik nog meer geremd in mijn voortgang. Over de docenten en begeleiders vrijwel alleen maar positief.
Ik moet met de LOI werken om mijn beroep te kunnen leren. Het is een noodzakelijk kwaad.

Pluspunten:
-docenten zeer geschikt: kundig en prettig
-docenten kijken werk snel na (altijd binnen 5 werkdagen)
-veel locaties om tentamens af te nemen en in te plannen wanneer je zelf wilt

Minpunten:
-Fouten in formules van de lesstof: meerdere leerjaren
-Zeer inefficiënte helpdesk/correspondentie: wachttijd gemiddeld 15 minuten over de telefoon (4 wachtenden voor je is normaal ongeacht tijd/dag). Zelden een direct antwoord op mijn vraag. Telefonisten weten het niet en komen er op terug. Krijg je na 2 weken een mail dat men je vraag niet heeft kunnen behandelen met excuus (is geautomatiseerd dus is excuus niks waard). Over de mail vragen stellen zelfde verhaal. Antwoord vaak na een maand.
-LOI is niet up-to-date over je gang van zaken. Overgang van jaar 1 naar jaar 2 duurt voor meerdere studenten 2!! maanden. In die tijd kan niet doorgeleerd worden want de lesstof mag je niet eerder ontvangen.
-Mijn begeleider kreeg na 1 jaar pas het begeleiders boek voor jaar 1 na vele malen contact. Aan het einde van mijn eerste jaar beweerde de LOI dat van mij nog geen praktijkovereenkomst aanwezig was terwijl dit een vereiste was voor mijn aanmelding (dus al een jaar geleden ingestuurd). Boek verkregen toen ik in jaar 2 zat.
-Mijn diploma is eens verloren geraakt toen ik het via de post moest ontvangen.
-Na het behalen van je vakken krijg je een fysiek diploma en je studiepunten worden digitaal opgeslagen. Aan het einde van ieder jaar moet je alle diploma's weer versturen met informatie die de LOI al eerder ontvangen heeft bij je aanmelding. Dit heb ik bij eerdere 2 HBO-opleidingen buiten de LOI nog niet meegemaakt. Zeer omslachtig.
-Tegenstrijdige verhalen van helpdesk: voor een vak moest ik een formulier in laten vullen volgens de één, volgens de andere hoefde dat niet. Ik kreeg wel (ook al was mijn vraag beantwoord) een mail na 2 weken met excuus dat ze mijn vraag nog niet hadden beantwoord (was dus al 1 week eerder gedaan).
-Docenten krijgen verkeerde les locaties doorgestuurd waardoor ik met medestudenten eens op een andere locatie aanwezig waren dan de docent (brieven docent/student andere locatie).

2 op schaal 10 voor flexibele tentamens. Docenten buiten beschouwing gelaten want die zijn geen onderdeel van LOI.

R
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

Robert op 09 Maart 2018

Het gaat hier om de HBO-opleiding longfunctieanalyse

Reageer op deze review