Om 16:30 gebeld over een product wat niet op de webshop stond. Binnen 5 minuten was het toegevoegd aan het online assortiment, en 20 minuten later kon ik mijn bestelling afhalen in Woerden (ik woon in de buurt). Top.
Bestelling van 4 onderdelen, waarvan eentje verkeerd geleverd.
Is goed opgelost, ik heb slechts 1 mailtje hoeven sturen, waarop snel een antwoord kwam.
Daarna is het goede onderdeel alsnog bezorgd.
Deze super service is voor mij een goede reden om terug te komen als ik weer tig materiaal nodig heb!
Ik had een kilo TIG toevoeging RVS 1,6 nodig. Smorgens besteld, lag vrijwel direct klaar op het magazijn. Fantastisch! En tegen een concurrerende prijs wat zeker ook geldt voor de Argon gasfles die ik binnenkort nodig heb.
Via google op de website van Welding Planet uitgekomen. Via de webshop waren de gewenste artikelen snel te vinden waarbij de prijzen soms iets gunstiger waren dan bij anderen. Dus maar eens een kleine bestelling samengesteld. En ook al zit deze zaak niet zo ver weg, ik koos voor het gemak van thuisbezorgen voor 5 euro extra. Volgens informatie van de website zouden bestellingen voor 15:00 uur geplaatst de volgende dag worden geleverd. Prima. De bestelling werd 13:30 uur afgerond en betaald. Even terugkijken of de bestelling in het systeem stond en jawel, met status “in de wacht”. Later nog eens lijken of er al wat gebeurde, maar de status bleef hetzelfde zelfs tot na middernacht. Zou deze zaak de pakketten dan ’s nachts opsturen zoals sommige anderen ook wel doen?
Pas de volgende ochtend verandert de status in “bestelling in behandeling”. Omstreeks 10:30 uur maar eens gevraagd hoe het zat met de levering en of in het pakket nu echt vandaag kon verwachten zoals beloofd. Ook erop gewezen dat ze om een review vroegen en dat die momenteel nog niet zo positief zou zijn.
Rond 11:00 uur veranderde de status in “verstuurd”. Verder geen andere informatie dan dat je op de website van DHL de algemene bezorgtijden kon vinden. De meeste webshops voorzien je tenminste nog met een track&trace nummer zodat je je pakket kunt volgen, maar hier komt zo’n nummer niet. Je weet als klant verder niks.
Rond 12:30 kwam antwoord op mijn eerder gestuurde email: “Helaas is deze order niet op tijd opgemerkt en behandeld door ziekte van een collega. De order wordt op dit moment verpakt en zal vandaag verstuurd gaan worden.” Dit komt op mij over als dat de webshop blijkbaar weinig aandacht krijgt. Blijkbaar wordt er niet dagelijks rond 15:00 uur even gekeken of er nog bestellingen binnen zijn gekomen. Aan het bezorgadres hadden ze nog kunnen zien dat het niet ver van hun bedrijf was, dus ze hadden het nog goed kunnen maken door het desnoods zelf even te brengen. Dan hadden ze hun fout goedgemaakt en ook voldaan aan de belofte van snel leveren. De klant zou dan tevreden zijn. Maar nee, dat was blijkbaar teveel gevraagd. Wel werd er nog excuus gemaakt en volgde een hele kleine compensatie in de vorm van een tegoedbon waarmee de verzendkosten van een volgende bestelling gedekt zouden zijn (klantenbinding?). Tsja, het is een gebaar zullen we maar zeggen. Maar goed, het pakket zou, zij het met een dag vertraging dan toch gaan komen.
De volgende dag wederom de hele dag thuis gebleven om het pakket in ontvangst te kunnen nemen. De tijd verstreek, het werd donker en laat, maar geen pakket. Dus wat nou voor 15:00 besteld de volgende dag geleverd als je het zelfs twee dagen later nog niet hebt? Is het pakket wel verstuurd? Of is het weggeraakt? Zonder track&trace nummer is het niet te controleren.
Omdat de zaak het weekend gesloten is moeten we tot maandag wachten om te kunnen informeren over het hoe en wat. Al met al was deze eerste bestelervaring nou niet bepaald iets om vrolijk van te worden. Als je daar nog iets wil bestellen, dan maar als afhaalorder en bellen of ze het wel gezien hebben? Ik had graag een jubelende beoordeling willen schrijven, maar helaas. Fouten maken kan natuurlijk altijd, maar belangrijker is hoe die dan worden opgelost. Ik ben daar in dit geval jammer genoeg maar weinig enthousiast over.
#917
Hallo, ik had mijn lashelm besteld via welding planet, eerst zouden ze zaterdag komen leveren via DHL maar ze kwamen niet dus stuurde ik een mail naar welding planet. De maandag erop kreeg ik meteen een telefoon van ze met excuses en dat de DHL zei dat ze wel hadden geleverd (niet dus) welding planet stuurde meteen een nieuwe helm zonder veel vragen die een dag later als nog binnen kwam. Veel dank hiervoor erg netjes.
order nummer : #905
Zeer compleet aanbod, duidelijke site, scherpe prijzen, kwalitatief goede spullen.
Communicatie goed. Status bestelling en verzending per mail.
Eigenlijk wat je verwacht van een webshop, maar lang niet altijd aantreft.
Wat is uw ervaring met Welding Planet? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Welding Planet hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Welding Planet reviews lezen.
Telefoonnummer: 0348 40 94 48