Novasol reviews & ervaringen

www.novasol.nl
 
4.7 (92)
novasol

92 Novasol reviews

 
(20)
 
(13)
 
(4)
 
(13)
 
(42)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
98 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5
Volgorde

Huisje Haegeland Noorwegen

Beoordeling 
 
1.0

We hadden een huisje gereserveerd in Noorwegen. Op de doto’s zag het er goed uit. We kwamen daar en het was om te huilen. Een enorme troep rondom het huis, wat we door de ramen konden zien ook in het huis. We hebben meteen gebeld. Duurde heel lang voordat de telefoon werd beantwoord. We moesten foto’s doorsturen en dat was het. Verder totaal geen hulp. Dan sta je daar in Noorwegen. Waardeloze organisatie. Ik zou er niets boeken.

C
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Vakantiehuisje via Novasol

Beoordeling 
 
1.0

Huisje bijna een jaar van te voren geboekt voor oud en nieuw. In november geannuleerd door novasol en een vervangend aanbod geaccepteerd. Nu begin december krijg ik een mailing van de huiseigenaar dat de boeking wordt geannuleerd en dat ik novasol moet gragen om retourneren boekingsbedrag. Geen contact te krijgen..een week na dato kunnen bellen met frankrijk en ik krijg als het goed is nu binnen 2 a 3 weken mijn geld terug. Echt waardeloos! Vertrouwen van mij is weg in deze organisatie. Ze communiceren slecht en je moet overal zelf achteraan.

EA
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Vakantiehuisje Jeagerpris

Beoordeling 
 
1.0

Niet boeken bij Novasol. Ze hebben ongetwijfeld ook mooie huisjes, maar die van ons was super smerig. Als er iets misgaat bieden ze hele slechte service.

Nu nemen ze de telefoon niet op en krijgen we ook geen geld terug.

KF
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Vakantiewoning

Beoordeling 
 
4.8

Eerste week van Mei naar vakantiehuis in Denemarken vertrokken met 6 volwassenen en 4 kinderen. Sommige dingen waren aan vervanging toe en het huis was niet helemaal schoon bv spinnenwebben. Wij hadden besloten de eindschoonmaak zelf te doen. Dus met 6 man hard bezig geweest. Ons idee was dat we het schoner achterlieten als bij aankomst. Na thuiskomst kregen wij alsnog een rekening van 230 euro voor het niet schoon achterlaten van het hiertegen hebben wij geageerd. Na een week kregen wij wat foto’s van plekken die niet goed schoon waren. Wij vonden deze foto’s dubieus en konden zomaar in scène zijn gezet. Na beraad toch maar besloten om te betalen want dit was natuurlijk een ongelijken strijd. Bij het betalen van de rekening ging er iets mis met mijn creditkaart betaling. Deze was na betalen niet zichtbaar op mijn overzicht. Dacht dat de betaling niet gelukt was. Na een poosje wachten nog een keer betaald. Andere ochtend bleek ik toch dubbel betaald te hebben. Twee maanden heb ik geprobeerd mijn geld teruggestort te krijgen Na toezeggingen van Novasol dat het teruggestort zou worden heb ik de creditkaart compact ingeschakeld om het terug te krijgen. Nu eindelijk na drie maanden heb ik mijn teveel betaalde 230 euro terug van mijn creditkaart compact. Nooit meer een huis van Novasol zijn niet klantvriendelijk.

NV
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Bos op 28 September 2023

Geloof me. De grootste oplichters der aarde daar in Denemarken. Ze beweren dat wij in twee weken 1304 kW aan stroom hebben verbruikt en dat dat daar heeeeeeel normaal is. Ja als we een hennepplantage hadden wel ja. En inderdaad 170 euro betaald voor schoonmaken. Mochten pas.om 16 uur het huis in. 14 uur hebben we de sleutel al uit het kastje gehaald aangezien we daar de hele dag nog geen schoonmaker gezien hadden. Was ook te zien in huis.

Reageer op deze review

Een huis gehuurd

Beoordeling 
 
1.0

Wat een slechte organisatie!! Nooit iets boeken bij hun!!
Wij hadden een huis geboekt waarvan we wisten dat de laatste 2 km een slecht begaanbare weg was. En niet geschikt voor sport auto's. Wij hebben toen een SUV gehuurd. De SUV raakte helemaal beschadigd en het was een levensgevaarlijk waar je zo het ravijn in kon vallen. Het was zo erg dat we toen we er eenmaal waren niet meer weg durfden te gaan. Wij hebben hierop besloten om te vertrekken uit het huis. Want we konden nergens naar toe en dat was nou net wat we graag wilden. Lekker naar het strand leuke stadjes bezoeken maar dat zat er dus niet in. Wij hebben novasol gebeld en dit uitlegd en ze waren alles behalve coulant. De weg was niet hun probleem... Dit huis had nooit verhuurd mogen worden. Wij zijn 1 dag later vertrokken en hebben de €900 die we betaald hebben nooit terug gezien. Wij hebben ook nog €1000,- uit moeten geven voor een nieuw huis. Uiteraard niet via Novasol!! Maak geen gebruik van hun diensten want ze zodra ze de buit binnen hebben zullen ze je gewoon aan je lot overlaten!!

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Vakantiehuis

Beoordeling 
 
3.0

De beschrijving van het door ons geboekte huisje kwam niet overeen met de werkelijkheid. We waren genoodzaakt de volgende dag te vertrekken. Inmiddels heb ik meerdere malen een mail gestuurd maar ontvang geen reactie. Het is heel zuur als je meer dan €1000,00 betaald en vervolgens ergens terecht komt waar je met een normale auto bijna niet kunt komen. Om niet nog meer risico te lopen zijn we daar vertrokken want iedere keer als je weggaat, al is het maar voor boodschappen moet je over die gevaarlijke weg ((als je het al een weg kunt noemen). Ook het huisje had mankementen die we niet vooraf wisten. We hebben onze terugvaart moeten omboeken en nog een hotelovernachting geboekt. Ik wil dit graag middels een review schrijven bij huisje N18493. Zeer teleurstellend dit. En ik ben echt geen zeikerd maar hier vind ik echt wat van.

JT
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

'Vakantiehuis geboekt

Vakantiehuis in Gien, Frankrijk geboekt via Dogsincluded bij Novasol. Huis viel enorm tegen en contact opgenomen met novasol na onder anderen 2 dagen zonder elektriciteit, na veel over en weer contact telefonisch (lastig met mobiel zonder stroom) mij beloofd dat ik huiswaarts mocht gaan en ik het boekingsbedrag terug zou krijgen. Met behulp van Dogsincluded is dat uiteindelijk op €57,- na gelukt. Uitleg heb ik niet meer gekregen want voor Novasol was het afgehandeld.... Zo onzinnig dat het me zoveel moeite heeft gekost en die 57 euro dan niet teruggestort worden. Daardoor dus een nare nasmaak. Overigens heb ik natuurlijk meer kosten gemaakt: benzine, vrije dagen, geen koelkast dus buiten de deur eten etc. Het ergste is dat dit huis nog gewoon te huur staat!

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Appartement

Beoordeling 
 
1.0

Geen verwarming in appartement, geen warm water… 6 dagen lang probeer je via eigenaar dit te regelen zodat gemaakt word…eerst 2 dagen 2 verschillende vrouwen.. dag erna monteur gezien belooft de dag erop wat te vervangen… niemand gezien, eigenaar belooft geld terug… novasol weigert moet maar naar hotel gaan om te douchen ze betalen erna wel terug… doei novasol NOOIT meer novasol!!!

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Novasol Awase Group Denemarken

Beoordeling 
 
3.0

Huis verhuren via Novasol ach ja das gemakkelijk komt er “vertegenwoordigers type” langs voor wat foto’s en natuurlijk “de handtekeningenactie” na wikken wegen doe je het, dan begint het, die foto’s zien er niet uit zeer onprofessioneel gedaan, klachten natuurlijk maak beter svp! etc, komt het verkoper figuur zsm terug en maakt nog wat nieuwe. En heeft ook nog een sleutel kastje bij zich, de sleutels had hij de eerste keer al meegenomen, hij gaat foto’s maken, en legt dat kastje uit, werkt via internet dus pas op daarmee! Nooit dat ff kastje gebruiken hoor! Blijkt dat onze sleutels te groot te lang zijn voor dat kastje! Wat nu had die klojo dat niet thuis bij hem kunnen bekijken? Eerst? Nu zgn oplossing de sleutels gaan naar de conciërges een aparte club, twee sets sleutels gegeven aan de figuur, en geeft 1 set retour aan ons, en 1 set naar de schoonmaakster! Die geeft dan haar set aan de huurders, dat wilde de figuur vertegenwoordiger niet maar dat heb ik naast mij neergelegd waarom? Omdat de huurders de sleutels als ze weggaan absoluut in handen terug geven aan de schoonmaakster en niet in de brievenbus plempen want dan heb je geen sleutels meer voor de schoonmaakster en ook geen controle meer. Zogezegd zo gedaan en ja hoor de eerste huurders hoera! We maken alles spic&span schoon, we vertrekken uit ons huis, in de hoop dat de huurders (echtpaar en twee kinderen) een goede tijd hebben leggen een lange brief met keurige instructies en goede groeten plus verassingen oa wijn eten koffie etcetera neer. Schoonmaakster meldt dat ze oprecht wel blij zijn met een zeer mooie plek ! ( en dat is het ook in Frankrijk ??! Dept 017 en Na een week (verblijven 2 weken) toch nog een regen aan klachten, ja na 1 week! Oa dit zijn Kortingklagers- ze slapen slecht, het is er doodstil notabene, kortom een aantal lachwekkend aandoende situaties. Huis staat op 2500m2 grond in volledige omheinde tuinen en aan een doodlopende straat, op 300 meter van de Oceaan ?! Ze zijn klagers en krijgen het voorstel ( zonder ons te raadplegen ) om te verkassen naar een andere plaats, ze nemen dat aan vertrekken en …! Waar zijn nu onze sleutels? U begrijpt dat er dit niet kunnen accepteren, wie doet nu zoiets ? Welk bedrijf behandeld zo zijn klanten? We zijn geen huurders maar gewoon verhuurders! In de beide gevallen dien jij als bedrijf goed voor jouw klanten te zorgen, als een huurder klachten heeft behoor je daarnaar te luisteren altijd want de klant is de koning, maar een verhuurder zo te behandelen dat kan niet ! Novasol zegt steeds ook “ dat figuur de vertegenwoordiger “ ja ja maar we zijn een heel groot bedrijf hoor, met vele afdelingen Hoezo groot ? Ze zijn bij Novasol opportunistisch en zeer Arrogant al cliënt of je nu huurders bent of verhuurders moet je vreselijk uitkijken om nog ooit in zee te gaan met deze firma NOVASOL niet is NOVADOL te Dol ?
Maw boek beter bij een serieuze club, dan bij dit echt niet goede bedoelingen bedrijf!

A5D43A89-6879-4428-8957-38DE216FB0B0
JJ
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Huisje nr.93 t zonnetje in zelhem

Super slecht, oude zooi,weinig plinten en vuil tussen muren en laminaat, smoezelige volgepakte keukenkastjes met aangebroken levensmiddelen
Kasten vol met dekbedden(wel 5 stuks extra) hierdoor kan je je kleren niet kwijt.vies huisje zowel binnen als buiten

CV
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review

Two-Bedroom apartment in Mijas Spain

Beoordeling 
 
1.7


Wij hebben een 4 sterren
appartement van uw bedrijf geboekt via booking.com.
Voor dit appartement stond een 4 sterren classificatie. Echter eenmaal aangekomen in dit appartement bleek dat het appartement totaal niet voldoet aan de 4 sterren . Hieronder vindt u een samengevat tijdsverloop en foto’s om de situatie te verduidelijken.

Op 19-07-2021

Om 10:30 uur zijn de sleutels opgehaald bij Homecareonweb holidays.
Wij hebben een envelop gekregen en vervolgens zijn wij gereden naar het appartement waar wij om 11.00zijn gearriveerd.

De entree

Omdat de entree niet goed was beschreven in de advertentie, was het even zoeken geblazen , het kostte ons zeker een kwartier om de ingang van het appartement te vinden.
De trappen waren erg glad en met bagage gleed ik uit en viel ik op mijn stuitje, na even rusten kon ik weer door. Gevaarlijke situaties bij de trappen, zeker met bagage!


In de advertentie staat dat er een lift aanwezig is , echter wij hebben vanaf de autoweg tot aan de lift via trappen hele stukken moeten sjouwen met al onze bagage ( bij een temperatuur rond de 30 graden ) totdat we aankwamen bij de genoemde lift.
Echter er stond een hoop troep in de gang voor de lift en de lift werkte niet.
Dus weer moesten wij sjouwen met al onze bagage naar de 2e verdieping. Het zijn echt veel trappen.
Uitgeput en eenmaal in het appartement met onze drie kinderen keken wij rond.
Onze kinderen konden niet stoppen met niezen , dit vanwege de grote hoeveelheid stof en zeker ook huisstofmijt.
In de kleine slaapkamer ging een penetrante urinegeur, om maar niet te zwijgen over de enorme stank in de rest van het appartement het rook erg muf , alsof er lang geen ramen waren geopend en er niet was schoongemaakt.
Verder troffen wij een zeer smerig vloerkleed aan in de kleine slaapkamer en de bedden waren heel klein en hard .
Hier zouden dan onze kinderen moeten gaan slapen.

Slaapkamers en teras

In de “grote” slaapkamer stonk het ook en was het bed maar max. 1.80 lang , dit stond ook niet in de advertentie en is toch handig om te weten want hier pas ik niet in.
Verder ontbraken er schuifdeuren in de kledingkast in deze kamer, de deuren die er nog in zaten , zaten los en vormen een gevaar .ook in deze kamer enorm veel stof .
Verder ligt er veel troep op het terras helaas niet opgeruimd of schoongemaakt. Ook geen zonwering of iets dergelijks, gewoon in de volle zon .
Om een voorbeeld te geven het kledingrek om je was op te hangen is verroest.
Daar gaan wij onze schone kleding niet ophangen want dan kunnen we onze kleding beter meteen weggooien.

Woonkamer

Hoe stoffig en smerig kan een woonkamer zijn?
Het was er zo stoffig dat wij zelf maar ging stofzuigen en zelfs de stofzuiger stonk heel erg en was erg gedateerd,dus die werkt niet goed. De (slaap )bank was een grote huisstofmijt verzamelplaats . Dit zou dan tevens de derde slaapplaats voor mijn kinderen zijn .
Verder hangen er smerige en kapotte gordijnen. Op alle meubels en lampen lag een enorme laag stof.

De keuken en badkamers

De keuken is ook heel stoffig met heel oud appartatuur wat niet schoon is.
Er liggen haren in de besteklade , aluminiumfolie nog in de oven . Zeer slechte hygiëne !

De badkamers hebben niet alleen een slechte hygiëne een van de wc’s spoelde niet eens door .
De wanden van de douchecabine waren van glas en zaten los . Dit levert een zeer gevaarlijke situatie op. Voor ons een reden om daar niet te gaan douchen ( zeker niet met kinderen ! ).
Verder veel schimmel in de badkamers en ook daar die nare penetrante geur.


Kortom wat er in de advertentie beschreven is komt totaal niet overeen met de werkelijkheid en er is duidelijk niet schoongemaakt , terwijl er wel een cleaningfee wordt gerekend van maar liefst €73 !
Verder is het appartement verre van covid-19 compliant.
Het appartement heeft hele oude gedateerde spullen en apparatuur , wij weten niet of de deze functioneren , daarvoor zijn we te kort in het appartement geweest.
Er zou vanuit het appartement een uitzicht zijn op het zwembad. Vanuit het appartement kun je het zwembad niet zien. Ook het binnenbad zou je volgens de advertentie kunnen gebruiken, deze is gewoon op slot en wij konden er niet in.

De door ons genomen actie

Wij hebben direct met Homewebcare gebeld en de klacht ingediend over de zeer slechte/geen schoonmaak van het appartement.
We bleven heel lang wachten tot wij zelf een aantal keren belden met Novasol en uren later kwam nog steeds geen oplossing.

16:45 met Novasol gesproken om ons te laten relocaten naar een andere verblijf en daar waren de regels niet flexibel genoeg binnen Novasol omdat ze direct het geld hebben betaald aan de appartement eigenaar.
17:30uur weer de bagage de auto in.

Om 17:30 kregen we te horen dat de schoonmaakploeg langs komt om het appartement alsnog schoon te maken. Het verbaasd ons dan ook dat de schoonmaakploeg pas langs komt omdat wij aangeven dat er slecht/ niet is schoongemaakt. Wel kwam er plotseling zonder aankondiging ( niet covid -19 ) een schoonmaak mevrouw langs ( Faye ) en zij bevestigde dat de douchecabines aan vervanging toe waren en dat er slaapkamerkast deuren ontbraken etc.
Verder gaf zij aan dat het appartement zeker geen 4 sterren rating hoort te krijgen.

Schoonmaken hoort te gebeuren voordat de gasten in het appartement aankomen en niet tijdens onze vakantie ! Ook volgens de huidige covid -19 maatregelen , lijkt het ons overbodig om dit nog te moeten benoemen. Wij nemen de covid-19 maatregelen zeer serieus en vinden dit erg jammer.

Bovendien lost de schoonmaak niet alle tekortkomingen op, zoals eerder vermeld zijn er ook gevaren en andere zaken die niet horen bij een 4 sterren appartement.
Dit zijn risico’s die wij niet voor ons gezin willen nemen.

19:00uur probeerde wij de Homewebcare te bellen om de sleutels in te leveren maar helaas, zij waren onbereikbaar.
Novalsol onderweg gebeld en nogmaals uitgelegd dat het voor ons een onacceptabele situatie is.
Om 19:30 ter plekke aangekomen bij Homewebcare en wij hebben de sleutels in de bus van Homewebcare gedaan.

Gelukkig is er nog Booking.com die ons heeft geholpen met het vinden van andere resort waar we onze vakantie voort kunnen zetten maar met grote financiën gevolgen. Wij hebben veel onkosten moeten maken vanwege deze situatie. Wij hebben onze financiële reserves moeten aanspreken voor dit resort waar we momenteel de hoofdprijs betalen!!

Verder hebben op de dag zelf geen enkele vorm van excuses gehad van Novasol, erg spijtig!! Dit is echt een grote teleurstelling voor ons. We hadden ons verheugd op een leuke vakantie. Wij zijn erg geschrokken hoe we zijn misleid door de appartement eigenaar.
Nogmaals er moet een kwaliteit check komen voor dit soort ratings die door Novasol aangeboden worden op deze markt.


Hopende u op deze wijze voldoende te hebben ingelicht. Wij gaan ervan uit dat u uw klanten erg belangrijk vindt en wij zien graag dat onze kosten van het appartement en de bijkomende onkosten door Novasol worden vergoed.

Foto’s zijn toegevoegd in mail-2 wegens te grote bestand.

Wij zien uw spoedige reactie met belangstelling tegemoet.

A
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Verhuur chalet

Beoordeling 
 
1.0

We wilden onze chalet via Novasol verhuren. Novasol heeft zich vanaf dag 1 niet aan de afspraken gehouden. Hun website werkte niet goed zodat ze toch mensen bleven boeken op data die we voor onze eigen vakantie hadden afgeblokt. Ze zijn slecht bereikbaar en zodra je ergens commentaar op geeft worden ze ronduit onvriendelijk. Door onze eerste gasten heeft de chalet enorme waterschade opgelopen. We hebben uiteindelijk de chalet weer uit de verhuur gehaald. Toen wilden ze ons eigenlijk nog verplichten om door te gaan met de verhuur omdat we er zgn een jaar aanvast zouden zitten.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0

2th Squad Ceasar Jan op 20 Augustus 2022

U heeft grootste gelijk wat een boevenbende!

Reageer op deze review

Geen 4 sterren accommodatie

Beoordeling 
 
1.0

- Wij hadden dit huisje geboekt voor een week in ängelholm in Zweden via novasol
- 4 sterren accommodatie
- ontzettend blij familie en vrienden weer te zien, nadat we door corona elkaar anderhalf jaar niet konden zien
- maar we schrokken bij aankomst:
- kwamen huisje binnen, gelijk vieze muffe geur
- meerdere Stopcontacten hingen los
- er hing een kabel voor een lamp los uit de muur
- vieze vlekken op alle woonkamer banken en kussens
- vieze vlekken op het vloerkleed
- dieren haren op de banken en vloerkleed
- twee kapotte tuinstoelen
- verrotte terras box
- keuken kastjes beschadigd
- koelkast lade stuk
- vet overal op het fornuis
- vieze thee en koffiezet apparaat
- tegels badkamer vies
- spiegelkast badkamer onder het stof
- vensterbank in badkamer vies, dode insecten
- op alle ramen vingerafdrukken
- haren op vensterbank
- TV onder het stof
- deur handel stuk
- kast deur stuk
- laminaat beschadigd op meerdere plekken

Kortom :
- vieze troep!
- niet de 4 sterren accommodatie die wij op de foto's hebben gezien
- we hebben niet gekregen wat wij hebben geboekt
- voor 1100 euro voor 1 week mag je zeker meer verwachten

- ochtend na aankomst gelijk begonnen met bellen novasol, omdat we dit niet accepteerden
- novasol zei gelijk dat ze aan de slag zouden gaan met het zoeken van een nieuw huisje.
- 3 uren later kregen we 4 huisjes in de mail. Die waren allemaal 1-2 uren rijden van ängelholm, wij hadden juist in ängelholm geboekt omdat dat de familie en vrienden wonen.
- bovendien waren die huisjes heel ouderwets, niet vergelijkbaar met de 4 sterren die wij hadden geboekt.
Wij zijn niet akkoord gegaan.
- even later werden wij weer door novasol gebeld. Het verplaatsen naar een ander huisje was in eens helemaal niet meer aan de orde. Novasol had contact gehad met eigenaren van het huisje, er was helemaal niks aan de hand, dat beetje stof zou nu schoongemaakt worden en dan moesten we weer terug in het huis.
- volgens novasol ging het om een schoonmaak klacht, daarvoor kom je niet in aanmerking voor een ander huisje.
- En dat was het! Daar moesten we het maar mee doen!
- Novasol heeft geen oplossing voor ons willen zoeken. Ze hebben ons gewoon laten zitten. Wij moesten op zoek naar een ander verblijf, wat veel stress opleverde, omdat alle hotels vol zaten, het was hoogseizoen.
We zitten nu met de extra hotel kosten, die bovenop de kosten voor het huisje komen
- 1100 euro voor het huisje, plus 800 euro hotel kosten zijn peanuts voor novasol!
Ze kiezen er dus duidelijk niet voor om hun klanten een fijne vakantie te geven.
Een keer hebben ze ons wel gebeld:
Ze wilden weten of wij de sleutel nog hadden! Daar maken ze zich druk om, daar bellen ze ons wel voor!

ML
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Hoog prijskaartje voor NON-Service voor eigenaars en huurders!

Beoordeling 
 
1.0

4 weken voor vertrek krijgen we een mailtje om te horen dat ons geboekte huis niet meer beschikbaar is. Niet eens een telefoontje maar een mailtje in het frans terwijl we in het nederlands hadden geboekt. Dit met 2 alternatieven die op 50km lagen van de kust terwijl wij een huis op 5km van de kust hadden geboekt.
Hun voorstel: zoek zelf een alternatief of vraag je geld terug. Geld terugvragen lost het probleem niet op omdat we zo kort bij vertrek zitten is alles duurder of niet meer beschikbaar… Na lang onderhandelen kregen we een ‘commerciele korting’ van 600euro op een nieuw gekozen locatie die +-1500euro duurder was.
Ik vind dit persoonlijk niet kunnen dat wij extra geld moesten ophoesten omwille van een annulatie van hun(eigenaars?) kant. Ik lees op vele reviews dat als de klant zelf met gegronde reden dan wel moet annuleren binnen de 4 weken het volledige bedrag als schadevergoeding wordt geëist. 2 maten en 2 gewichten. Doch accepteerden we de voorwaarden omdat we met familie daar hadden afgesproken na dit lange COVID gebeuren…

Vooreerst dacht ik dat dit voor eigenaars een interessant concept was omdat zij goed geholpen lijken te zijn, maar niks lijkt minder waar. Vòòr ons vertrek kregen we per ongeluk een mailtje die eigenlijk bestemd was voor de eigenaar van de ‘geannulleerde’ bestemming waarin stond dat hij 600euro kosten moest betalen voor de relocatie van de huurders(wij vermoed ik). Dus de ‘commerciele’ korting die ze gaven gingen ze terugvorderen bij de eigenaars van het vorige huis!
Daarnaast heb ik met de eigenaar gepraat van het huis waar we uiteindelijk naartoe zijn gegaan en daar hoorde ik dat er een verschil van prijs was van ruim 1500euro tussen de vraagprijs op de site en wat de eigenaar kregen… Ruim voldoende om onze volledig geleden schade te vergoeden uit hun eigen ‘zak/marge/winst’, hoe je het ook kan noemen.
De woning waar we logeerden was helemaal niet top en het geld niet waard die we er hadden voor betaald, vond ik zelf… Los hiervan raad ik alle eigenaars en huurders om rechtstreeks iets te regelen(Facebook) en niet via zo'n websites. De garantie heb je nooit en net voor vertrek kan je nog steeds bericht krijgen dat je niet kan gaan, ZONDER waardig alternatief/oplossing. Dit is ook waarom zo'n platformen zullen verdwijnen omdat ze weinig meerwaarde bieden, integendeel.... Niemand betaald graag voor een 'non-service'. Ik hoop dat huiseigenaren in de toekomst zelf gaan inzien dat je ook makkelijk en zonder afstaan van commissie zelf je huis kan verhuren via facebookgroepen of P2P platformen etc etc…
Laatste puntje: 150euro voor de opkuis!?!?!? Elektriciteit, water, verwarming was nog eens apart te betalen, op zo’n grote bedragen…. plaatsvervangende schaamte….
Als IT'er en marketeer stel ik me de vraag hoe zo'n businessmodel nog kan bestaan, net zoals vastgoedmakelaars die een smak geld verdienen op andermans eigendom zonder echte meerwaarde of waar naar je geld.

A
Was deze beoordeling nuttig? 2 1

2th Squad Ceasar Jan op 21 Augustus 2022

Goed verhaal hoor niet dat va sol toko klopt niet! Huis Frankrijk loopt een huurder doorheen gaat klachten indienen Novasol vertegenwoordiger de lokale heeft gekeken alles fijn in orde foto’s gemaakt etc website voor huis gemaakt het was een zeer laconieke figuur steeds weer ach och we zijn zo enorm groot zitten overall! Ja me hoela in zuid Frankrijk zit een type Nova aan de kust in Cannes daar wordt van alles besloten maar niet in het belang van de verhurende party. Mvgroeten nie Wieder!

2th Squad Ceasar Jan op 01 September 2022

Huis verhuren via Novasol ach ja das gemakkelijk komt er “vertegenwoordigers type” langs voor wat foto’s en natuurlijk “de handtekeningenactie” na wikken wegen doe je het, dan begint het, die foto’s zien er niet uit zeer onprofessioneel gedaan, klachten natuurlijk maak beter svp! etc, komt het verkoper figuur zsm terug en maakt nog wat nieuwe. En heeft ook nog een sleutel kastje bij zich, de sleutels had hij de eerste keer al meegenomen, hij gaat foto’s maken, en legt dat kastje uit, werkt via internet dus pas op daarmee! Nooit dat ff kastje gebruiken hoor! Blijkt dat onze sleutels te groot te lang zijn voor dat kastje! Wat nu had die klojo dat niet thuis bij hem kunnen bekijken? Eerst? Nu zgn oplossing de sleutels gaan naar de conciërges een aparte club, twee sets sleutels gegeven aan de figuur, en geeft 1 set retour aan ons, en 1 set naar de schoonmaakster! Die geeft dan haar set aan de huurders, dat wilde de figuur vertegenwoordiger niet maar dat heb ik naast mij neergelegd waarom? Omdat de huurders de sleutels als ze weggaan absoluut in handen terug geven aan de schoonmaakster en niet in de brievenbus plempen want dan heb je geen sleutels meer voor de schoonmaakster en ook geen controle meer. Zogezegd zo gedaan en ja hoor de eerste huurders hoera! We maken alles spic&span schoon, we vertrekken uit ons huis, in de hoop dat de huurders (echtpaar en twee kinderen) een goede tijd hebben leggen een lange brief met keurige instructies en goede groeten plus verassingen oa wijn eten koffie etcetera neer. Schoonmaakster meldt dat ze oprecht wel blij zijn met een zeer mooie plek ! ( en dat is het ook in Frankrijk ??! Dept 017 en Na een week (verblijven 2 weken) toch nog een regen aan klachten, ja na 1 week! Oa dit zijn Kortingklagers- ze slapen slecht, het is er doodstil notabene, kortom een aantal lachwekkend aandoende situaties. Huis staat op 2500m2 grond in volledige omheinde tuinen en aan een doodlopende straat, op 300 meter van de Oceaan ?! Ze zijn klagers en krijgen het voorstel ( zonder ons te raadplegen ) om te verkassen naar een andere plaats, ze nemen dat aan vertrekken en …! Waar zijn nu onze sleutels? U begrijpt dat er dit niet kunnen accepteren, wie doet nu zoiets ? Welk bedrijf behandeld zo zijn klanten? We zijn geen huurders maar gewoon verhuurders! In de beide gevallen dien jij als bedrijf goed voor jouw klanten te zorgen, als een huurder klachten heeft behoor je daarnaar te luisteren altijd want de klant is de koning, maar een verhuurder zo te behandelen dat kan niet ! Novasol zegt steeds ook “ dat figuur de vertegenwoordiger “ ja ja maar we zijn een heel groot bedrijf hoor, met vele afdelingen Hoezo groot ? Ze zijn bij Novasol opportunistisch en zeer Arrogant al cliënt of je nu huurders bent of verhuurders moet je vreselijk uitkijken om nog ooit in zee te gaan met deze firma NOVASOL niets is NOVADOL te Dol ?
Maw boek beter bij een serieuze club, dan bij dit echt niet goede bedoelingen bedrijf! Novasol Nie Wieder nie Nie Wieder Never

Reageer op deze review

Nooit meer Novasol

Beoordeling 
 
1.0

Novadol heeft onze betaalde vakantie van 6 weken in een huisje, 2 weken voor we zouden vertrekken, geannuleerd. Daarom nooit meer Novasol onbetrouwbaar. Onze zomer is geheel verpest.

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

ZEKER NIET BOEKEN VIA NOVASOL !

Beoordeling 
 
1.0

Wij hebben het volledige bedrag dienen te betalen voor ons verblijf in een vakantiehuis terwijl wij door de COVID regels in ons land in die periode in Frankrijk niet mochten verblijven. Dus een volledige vakantie betaald terwijl we er niet mochten verblijven. NOVASOL heeft NIETS willen terugbetalen, noch een voucher uitgekeerd, en dit terwijl de eigenaar van het vakantiehuis zelf akkoord was om geen kosten aan te rekenen. We hadden het akkoord van de eigenaar op papier, maar dit heeft allemaal niet mogen baten. Ze hebben zich verschuild achter hun algemene voorwaarde die zegt dat als je annuleert na 40 dagen voor je aankomst je toch het volledige bedrag moet betalen. Dus zeker NIET boeken via NOVASOL. Je bent je geld kwijt want ook de annuleringsverzekering komt niet tussenbeide. Heel wat andere websites garanderen wel een terugbetaling of tenminste een voucher als het zou blijken dat je door een rode inkleuring van de streek of land door de overheid er niet mag verblijven of dit afgeraden wordt. Tot onze verbazing heet Novasol één maand later ons ook nog eens de toeristenbelasting gefactureerd terwijl wij er nooit geweest zijn!
We zijn er ook achter gekomen dat alle boekingen van Novasol.be verwerkt worden door Novasol.nl.

EM
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

2th Squad Ceasar Jan op 20 Augustus 2022

Wat een schoften kijk naar mijn review laatste zinsnede Nie Wieder en komen naar onze plek dat kan met reductie hoor Mvgroeten Jan

2th Squad Ceasar Jan op 21 Augustus 2022

Goed verhaal hoor dat va sol toko klopt niet! Huis Frankrijk loopt een huurder doorheen gaat klachten indienen Novasol vertegenwoordiger de lokale heeft gekeken alles fijn in orde foto’s gemaakt etc website voor huis gemaakt het was een zeer laconieke figuur steeds weer ach och we zijn zo enorm groot zitten overall! Ja me hoela in zuid Frankrijk zit een type Nova aan de kust in Cannes daar wordt van alles besloten maar niet in het belang van de verhurende party. Mvgroeten nie Wieder! Wie was daar kantoor houder in Cannes? Ene Antoine ? Benieuwd of het de zelfde is ! Laaie lichters Nova niet Sol

Reageer op deze review

Pas op met Novasol

Beoordeling 
 
3.8

Vorig jaar een huisje geboekt voor de aankomende herfstvakantie (25 jaar getrouwd, leuk met kinderen en aanhang). Nu heeft Denemarken de grens dicht gegooid en komen we het land niet in. Novasol gebeld en omdat het binnen de 40 dagen voor vertrek is bent u het geld gewoon kwijt, had u verder nog iets meneer? Sprakeloos geen geld terug niet omboeken of voucher. 1350 euro weg . . .

M
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

Novasol jongleert met zijn regels.....

Beoordeling 
 
1.7

Lang verhaal kort. Wij als gezin boekte via Novalsol een huisje op een Familie park. Wij hebben zeer veel geluidsoverlast gehad van o.a. een groep van 8 jongeren die tot 02:00 met dronken stonden te schreeuwen buiten. Wij hebben zelfs de politie moeten bellen, omdat ze op auto's gingen staan om 'selfies?' te maken?!

Wij hebben de beheerder proberen te bellen/ berichtje verstuurd. Deze had na de melding begrip maar laat ons nu barsten.

Barsten omdat Novalsol zich verschuild achter de regel uit hun: wetboek voor vakantie recht (sorry ik ben zo boos hierover).

dat bij het geval van overlast of problemen je ALTIJD het alarmnummer in Denemarken moet bellen. En niet als nuchtere Nederlander het nummer van de parkbeheerder.... snappen jullie nog.

Overlast is hetzelfde en ik heb dit binnen 48 uur gemeld (het was immers weekend). Maar nee, Novasol doet helemaal niks! terwijl de beheerder nog modeling aangaf (geen bewijs op papier) dat als Novalsol met een vergoeding /claim kwam, hij het door zou sturen naar de 'verhuurder' van dit bewuste huisje. Deze verhuurder stond al bekend als overlast / verhuurder die nergens naar keek.

Detail is, dat Noval sol het huisje over in de verhuur heeft en geen groepen jongeren toelaat net als de standaard regels van de Oeserbaar Wemeldine (Zeeland), daarin staat ook dat het na 22:00 uur stil moet zijn.

Dus geld vangen en als Aso op zo'n park heb je alle rechten. Ik al huurder van een huisje van ruim 1000,- niet.

Top! Novasol en menselijk en begripvol opgelost dit.

J
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Overboeking

Beoordeling 
 
1.0

Overboeking (vakantiewoning voor 8 personen), één dag voor de verhuring begint (om 10 uur), krijgen we hiervan bericht. De hele dag met drie personen bezig geweest om een alternatief te vinden.
Een quasi onmogelijke taak...

Om 18 uur krijgen we een alternatief voorstel van Novasol op 200 km van de oorspronkelijke locatie.
Het huis is stukken goedkoper dan onze oorspronkelijke keuze. Aangezien we al in Frankrijk zijn, gaan we akkoord.

Hieronder een stukje uit het antwoord van Novasol op onze vraag voor een extra tegemoetkoming:

"Wij verwijzen u voor meer informatie omtrent het niet uit kunnen voeren van de huurovereenkomst naar artikel 12 van onze huurvoorwaarden, waarin wordt aangegeven dat NOVASOL enkel als bemiddelaar optreedt. NOVASOL kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten die huurder mogelijk maakt als de originele huurovereenkomst niet kan worden voortgezet.

12. NOVASOL ALS BEMIDDELAAR
De Vakantiewoning is niet in het bezit van NOVASOL maar van de
huiseigenaar. NOVASOL is de partij die de vakantiewoning beschikbaar stelt namens de Huiseigenaar, waarbij de voordelen
en risico's voor de eigenaar zijn. Voor zover een boeking tegen de
verwachting in niet uitvoerbaar blijkt door oorzaken die buiten de macht van NOVASOL liggen, is NOVASOL gerechtigd om de huurovereenkomst te annuleren tegen ogenblikkelijke
terugbetaling van de reeds betaalde huur aan NOVASOL. "

BK
Was deze beoordeling nuttig? 3 0

2th Squad Ceasar Jan op 21 Augustus 2022

Goed verhaal hoor dat va sol toko klopt niet! Huis Frankrijk loopt een huurder doorheen gaat klachten indienen Novasol vertegenwoordiger de lokale heeft gekeken alles fijn in orde foto’s gemaakt etc website voor huis gemaakt het was een zeer laconieke figuur steeds weer ach och we zijn zo enorm groot zitten overall! Ja me hoela in zuid Frankrijk zit een type Nova aan de kust in Cannes daar wordt van alles besloten maar niet in het belang van de verhurende party. Ook niet dat de huurders in beeld zijn maar dat is weer een andere story Mvgroeten nie Wieder! Wie was daar kantoor houder in Cannes? Ene Antoine ? Mvgroeten Benieuwd of het de zelfde is ! Laaie lichters Nova niet Sol

Reageer op deze review

Novasol is een oplichtersclub

Beoordeling 
 
1.0

Novasol is een oplichtersclub. Door code oranje zijn wij genoodzaakt om onze reis te annuleren. Novasol geeft aan dat code oranje geen grond is om niet te gaan. Ze houden er geen rekening mee dat je dan niet verzekerd bent. Ik vraag niet mijn geld terug, maar gewoon een fatsoenlijke regeling. Dit is het antwoord: 'zoals u zult begrijpen is het erg druk en is het niet mogelijk om op alle e-mails binnen 24 uur te reageren.
Op 16 juni bent u akkoord gegaan bent met de algemene huurvoorwaarden. NOVASOL hanteert in alle gevallen de huurvoorwaarden, dus ook in het geval van Covid-19. Derhalve is het niet mogelijk om de boeking nog om te zetten. U ontvangt van NOVASOL dan ook geen ander voorstel. Mocht u het niet eens zijn, dan staat het u vrij verdere stappen te ondernemen. Wij informeren u verder dat NOVASOL betreffende deze kwestie het dossier verder sluit en niet meer in zal gaan op verdere correspondentie. Voor andere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking.
Schandalig dat ze 100% van de reissom houden. Nu maken ze dus winst met de ellende van een ander.

CV
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

Elie Melis op 08 Oktober 2020

Wij hadden ook hetzelfde voor maar dit zelfs bij code ROOD terwijl we bij code groen geboekt hadden. Wij mochten van ons ministerie van Buitenlandse zaken niet langer dan 48h verblijven in de streek waar wij geboekt hadden (Cote d'Azur). Toch was dit geen reden om ons iets terug te betalen en zelfs een voucher was niet mogelijk. En dit terwijl de eigenaars van het vakantiehuis akkoord waren om geen huur noch kosten door te rekenen. Resultaat: geen vakantie en het volledige huurbedrag (100%) gewoon kwijt. Annuleringsverzekering komt niet tussen. Gewoon een bedrijf dat alleen maar uit is om de gewone consument te laten opdraaien voor alle kosten. Er zijn heel wat andere bookingsbedrijven die wel vouchers uitkeren of het geld gewoon terugstorten (al dan niet met een kleine kost). Dus best NIET werken met NOVASOL !

Reageer op deze review
98 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5

Wij zijn benieuwd naar jouw Novasol ervaring

Novasol.nl heeft een groot aanbod van vakantiehuizen, villa's, appartementen en vakantiewoningen in heel Europa. Bij Novasol kunt u vakantiehuizen boeken in onder andere Scandinavië, Duitsland, Italië, Spanje, Denemarken of Kroatië. Het bedrijf Novasol heeft inmiddels meer dan 45 jaar ervaring met de verhuur van vakantiewoningen.

Bij Novasol.nl kunt u kiezen uit meer dan 30.000 verschillende vakantiehuizen in Europa. Het bedrijf rekent geen boekingskosten en geeft een "Beste Prijs Garantie".

Populaire bestemmingen:

-          NOVASOL Vakantiehuizen in Denemarken
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Frankrijk
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Duitsland
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Spanje
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Italië
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Kroatië

Wat is uw ervaring met Novasol? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Novasol hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Novasol reviews lezen.

Telefoonnummer: NL: 013-4677730 BE: 03 - 322 04 04 (Ma t/m Vr 09.00 tot 17.30 uur; Za 10.00 tot 14.00 uur)

Algemene informatie

Keurmerken
  • ANVR
  • SGR
  • Calamiteitenfonds
Verzendkosten
geen boekingskosten
Levertijd
n.v.t.
Productgroepen
  • Vakanties
  • Vakantiehuizen
  • Vakantiewoningen
  • Vakantie appartementen
  • Reizen
Merken
n.v.t.
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving