Ik ben al jaren klant, en heb al voor vele duizenden Euros besteed. Als alles goed gaat, prima, en normale retouren gaan ook prima. Maar als je de 'service' echt een keer nodig hebt, dan blijkt die er gewoon niet te zijn. Het probleem blijft bij de klant liggen.
In mijn geval: een externe leverancier (reeQ eCommerce) heeft mij een ondeugdelijk verpakte kleerstandaard geleverd: 5 houten onderdelen (kleerstandaard, 3 lades en een kleerhanger) waren los bij elkaar inde doos gegooid. Ik heb foto's hoe dat bij mij aankwam. Ongelooflijk. Gevolg: veel beschadigingen. Goh, verrassend.
Aan de telefoon bij bol.com krijg ik volop begrip (dat leer je nl. op zo'n cursus), maar vervolgens verschuilen ze zich achter de externe leverancier. De externe leverancier noemt het transportschade (no way). Je krijgt leugenachtige terugkoppelingen.
Vervolgens zit ik nog steeds met een probleem: hoe kan ik die enorme doos retour krijgen (hoe krijg ik die bij het postagentschap?). Hoe dan ook: bol.com maakt dat niets uit, ze blijven daarnaar verwijzen en zich verschuilen achter de externe leverancier die er een potje van maakt.
Ik heb nu na vele heen-en-weer communicatie waarbij ik totaal niet geholpen wordt de handdoek maar in de ring gegooid. Ik ga te voet, met een steekwagentje de doos naar het postagentschap brengen, hier ruim een kilometer vandaan.
Daar sta je dan als goede klant zijnde.
Bah.