Details van de beoordeling

bol.com ervaringen
Warenhuizen

Als je service nodig hebt, blijkt die er niet te zijn.

Beoordeling 
 
3.5

Ik ben al jaren klant, en heb al voor vele duizenden Euros besteed. Als alles goed gaat, prima, en normale retouren gaan ook prima. Maar als je de 'service' echt een keer nodig hebt, dan blijkt die er gewoon niet te zijn. Het probleem blijft bij de klant liggen.
In mijn geval: een externe leverancier (reeQ eCommerce) heeft mij een ondeugdelijk verpakte kleerstandaard geleverd: 5 houten onderdelen (kleerstandaard, 3 lades en een kleerhanger) waren los bij elkaar inde doos gegooid. Ik heb foto's hoe dat bij mij aankwam. Ongelooflijk. Gevolg: veel beschadigingen. Goh, verrassend.
Aan de telefoon bij bol.com krijg ik volop begrip (dat leer je nl. op zo'n cursus), maar vervolgens verschuilen ze zich achter de externe leverancier. De externe leverancier noemt het transportschade (no way). Je krijgt leugenachtige terugkoppelingen.
Vervolgens zit ik nog steeds met een probleem: hoe kan ik die enorme doos retour krijgen (hoe krijg ik die bij het postagentschap?). Hoe dan ook: bol.com maakt dat niets uit, ze blijven daarnaar verwijzen en zich verschuilen achter de externe leverancier die er een potje van maakt.
Ik heb nu na vele heen-en-weer communicatie waarbij ik totaal niet geholpen wordt de handdoek maar in de ring gegooid. Ik ga te voet, met een steekwagentje de doos naar het postagentschap brengen, hier ruim een kilometer vandaan.
Daar sta je dan als goede klant zijnde.
Bah.

Antwoord klantenservice

Beste klant,

Wat rot om te horen dat u als trouwe klant niet de service hebt gekregen die u hoort te kunnen verwachten van ons. Ew bestelling hoort natuurlijk netjes en veilig ingepakt bij u aan te komen.
Wij zouden u graag verder willen helpen om dit probleem op te lossen, maar dan heb ik wel iets meer informatie over de bestelling nodig. Zou u mij uw klant- en bestelgegevens willen doorsturen naar klantenservice@bol.com? Dan helpen wij u graag verder.

Ik wens u nog een hele fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Janneke van bol.com

W
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

Willem op 02 Maart 2018

Beste Janneke van bol.com,

Vreemde reactie van je. Ik heb al zoveel contact gehad met de klantenservice, en ik word niet serieus geholpen. Waarom zou het dan nu wel helpen?
Of is dit verhaaltje van jou voor de bühne, opdat andere klanten gaan denken dat jullie de problemen wel serieus nemen?
Als je er echt iets mee wilt doen, kijk dan maar naar case-nummer 53538431: je zult van je stoel afvallen van de slechte service van jullie eigen organisatie.
Het zal mij benieuwen of ik nog iets van je hoor.
Mvg,
Willem.

Willem op 02 Maart 2018

Beste Janneke van bol.com

Vreemde reactie die je geeft. Ik heb al zoveel contact gehad met de service van bol.com, en ik word niet fatsoenlijk geholpen. Waarom zou dat dan nu wel gebeuren?
Of is je verhaal alleen voor de bühne, opdat andere klanten zullen denken dat jullie klachten van klanten wel serieus nemen?

Ik geloof er niet in. Maar goed, als je meent er toch iets mee te moeten doen, kijk dan bij jullie in het systeem naar CASE-NR 53538431. Je zult van je stoel vallen als je dat allemaal leest.
Ben benieuwd of ik nog iets van je hoor, maar ik denk het niet. Hooguit een reactie hierop voor de bühne.

Mvg,
Willem.

Reageer op deze review