fonQ reviews & ervaringen

www.fonq.nl
 
3.3 (107)
fonQ ervaringen

107 fonQ reviews

 
(9)
 
(3)
 
(9)
 
(25)
 
(64)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
116 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6
Volgorde

Yamazaki Tower Kitchen Trolley

Beoordeling 
 
1.0

FonQ sold and delivered a defective product to me that had already been returned to them by somebody else. The paint on the bottom shelf is damaged, the shelf is bent at all four of the wheel openings, the wheels were packed inside an Albert Hein plastic ziplock bag and the order form from somebody in Badhoevedorp on 4-09-2022 was still inside the packaging. Now I’m stuck having to repackage and return this large package shite product that should have been checked by FonQ and taken out of circulation at their warehouse. This is absolutely unacceptable and against EU consumer law.

CM
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 12 Oktober 2022

Hi Cindy,

Thanks for your review and sorry for the late reply.

First of all our apologies for the inconvenience, it is definitely not okay to receive a product in this state. We have just checked the order in our system and the item should have been picked up already. As soon as we have received and processed the return shipment, we will start the refund process right away.

Our apologies again for the inconvenience.

Kind regards,
fonQ

Reageer op deze review

cognacglazen

Beoordeling 
 
3.5

Ik heb een bestelling gedaan die binnen 2 dagen geleverd zou worden. Nu 9 dagen later en nog niets ontvangen. Ondertussen meerdere keren gemaild (geen reactie op ontvangen van Fonq) en 2 keer gebeld. Het enige dat ze doen is een mail sturen naar de verkooppartner maar die reageert niet. Nu aangegeven mijn bestelling te willen annuleren maar ik moet wachten tot de verkooppartner reageert. Die uiteindelijk maar gebeld (hoewel ik in mijn ogen een overeenkomst ben aangegaan met Fonq en niet met de verkooppartner) en die blijkt op vakantie te zijn. Nu maar afwachten wanneer ik mijn geld terug ontvang. Ik vind deze manier van doen echt onacceptabel, voor mijn geen Fonq meer.

AS
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

fonQ op 10 Augustus 2022

Beste Annet,

Bedankt voor uw review.

Dat klinkt als een vervelende situatie, onze excuses hiervoor. Wij hebben het nagekeken en zien dat er een reactie is van de betreffende afdeling. Wij zullen dit via de e-mail terugkoppelen. U kunt zo een bericht van ons verwachten.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Meerdere producte

Beoordeling 
 
1.0

Helaas een slechte ervaring met het bestellen.
Ik ging een LetzQ spit bestellen voor op de BBQ en kreeg daarbij een suggestie; bestel een Brabantia aansteker mee (en ontvang daarbij nog een gratis afwasborstel). Daarbij stonden géén voorwaarden, niet op de bestel/overzicht pagina, niet in de winkelwagen, helemaal nergens. Medewerkers via de chat geven mij gelijk, het is inderdaad onduidelijk en dit had ik niet kunnen weten. (Gelukkig hebben we de chatlogs nog). Maar oplossen kunnen en mogen ze niet.

Dé oplossing zou kunnen zijn;
- geen producten als suggestie waar je gratis dingen bij krijgt waar wel extra voorwaarden aan zitten suggereren bij een ander besteld product.
- eventuele voorwaarden duidelijk vermelden met een link waar deze te vinden zijn

En als voormalig klantenservice manager zou mijn oplossing zijn; klant tevreden stellen, bedanken voor de suggesties en zorgen dat dit niet meer voor kán komen middels een van de aangedragen (of andere) oplossingen.

Eigenlijk had ik de aansteker niet nodig maar goed; voor € 10 een aansteker én afwasborstel is een goede deal.

Bij het ontvangen ontbreekt de afwasborstel en beroepen ze zich op voorwaarden die ik blijkbaar zelf had mogen zoeken ergens op een andere pagina. Ik had voor €35 aan Brabantia spullen moeten bestellen om recht te hebben op de gratis afwasborstel. De aansteker met gratis afwasborstel was toch niet zo’n goede deal als het leek.

Klantenservice hoef je dus zeker niet te verwachten. Een officiële klacht indienen via de door hen gewenste methode wordt niet meer beantwoord na een reactie. Die willen je niet helpen en ze doen niet ook aan terugbelverzoeken. De voorwaarden waren inderdaad niet duidelijk en zeker niet correct ter hand gesteld (ook volgens hen!) maar helpen doen ze ook niet want ik had het best ergens kunnen vinden via een omweg.

Bestelde er best wel eens maar dit was de laatste keer. Coolblue, de Bijenkorf of bol.com zijn de betere keus wat mij betreft. Gemiste kans op een potentiële fan als klant.

Blijf hier ver weg van, het is niet goedkoop en ze misleiden je met alle plezier.

RB
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

fonQ op 08 Augustus 2022

Beste Robin,

Hartelijk bedankt voor uw review.

Daar het minimale bestedingsbedrag aan Brabantia spullen inderdaad minimaal 35 euro moet zijn, kunnen we u helaas niet van het gratis artikel voorzien. Onze excuses dat we u hierbij niet verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
fonQ

fonQ op 08 Augustus 2022

Beste Robin,

Hartelijk bedankt voor uw review.

Daar het minimale bestedingsbedrag aan Brabantia spullen inderdaad minimaal 35 euro moet zijn, kunnen we u helaas niet van het gratis artikel voorzien. Onze excuses dat we u hierbij niet verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Geen service

Beoordeling 
 
2.8

Ik heb een tuinschuur besteld via Fonq op 7 mei deze dezelfde dag geannuleerd . Na 1 uur in de wacht te hebben gehangen de klantenservice te pakken. De bestelling kon nog worden geannuleerd volgens de klantenservice. 2 dagen later kreeg ik een mail dat de schuur verstuurd was. Gebeld met de klantenservice eindelijk te pakken na 1 uur en 21 minuten in de wacht. Het pakket niet aannemen was het antwoord. Het pakket werd op het verkeerde adres bezorgd deze mensen hadden het pakket aangenomen.
Weer gaan bellen , mailen. Fonq is ineens niet meer verantwoordelijk maar stuurt alle verantwoording naar Vida lux. En nu 16 juni nog steeds geen geld retour. Fonq gemaild , die geven aan opdracht te hebben gegeven aan Vida lux en zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Bestel direct bij de juiste leverancier en laat Fonq ertussen uit !

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 18 Juni 2021

Beste Anneke,

Bedankt voor uw review.

Allereerst onze excuses voor de lange wachttijd, het is momenteel erg druk. Daarnaast vervelend om te horen dat de order niet gelijk geannuleerd bleek te zijn. Gezien uw bericht vermoeden we dat de order aangeboden werd door een verkooppartner van ons, namelijk VidaXL. In het geval van een annulering, dan moeten zij dit eerst in hun eigen systeem doorvoeren. Zodra zij de annulering in gang hebben gezet, kunnen wij het bedrag terugstorten. Dit moet uitgezet zijn bij de partner, maar vermoedelijk liep het een en ander langs elkaar heen.

Wij kijken nu graag verder met u mee. Kunt u een e-mail sturen naar webcare@fonq.nl? Het zou prettig zijn als u het ordernummer in het onderwerp kunt vermelden.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Slechte service !

Beoordeling 
 
1.8

Wat een barslechte afhandeling van een omvangrijke bestelling ! Een ganse tuinset van Fatboy (€ 3.000) zou rond 9 juni geleverd worden. Op woensdag 9 juni om 20u30 nam ik telefonisch contact op met de klantendienst. Bleek dat de bestelling de volgende dag zou geleverd worden. In allerijl alles geregeld zodat er toch iemand thuis zou zijn. Niets gehoord, niemand gezien ! 's Avonds opnieuw contact met de klantendienst, waarbij bevestigd werd dat de levering vrijdag zou plaatsvinden. Wederom alles geregeld zodat we de bestelling in ontvangst zouden kunnen nemen, maar wederom niemand gezien ! Mailtjes naar de klantendienst worden traag beantwoord; telefonisch contact vraagt uren van je tijd (12e in de wachtrij ....). Bovendien zelfs een onbeleefde behandeling door de medewerkers van de klantendienst. Dit is absoluut niet voor herhaling vatbaar. Van het kastje naar de muur en nog geen oplossing ! Ook opvolging van een probleem gebeurt niet. Zeer slechte ervaring !

I
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 18 Juni 2021

Beste Ilse,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wij hebben ons even ingelezen in de situatie en kunnen ons uw reactie absoluut voorstellen. De oorspronkelijke levertijd van uw order bedroeg 3-4 weken (uiterste leverdatum 19-6-21), maar als er wordt toegezegd dat de voorradige producten eerder en op een specifieke dag afgeleverd gaan worden, dan moet dit ook door ons worden nagekomen. Daarnaast komt één product uit uw bestelling helaas een stuk later vanuit de leverancier binnen dan verwacht. Al met al vinden we het een erg vervelende situatie en hadden we dit graag anders gezien.

Volgens ons systeem was de order eergisteren grotendeels bij u afgeleverd, hopelijk was hierbij alles goed gegaan. U kunt daarnaast nog op de reeds ontvangen e-mail reageren voor het ontvangen van een compensatie voor het ongemak.

Wij willen u ondanks deze vervelende ervaring veel plezier van de ontvangen producten wensen, hopelijk voldoen deze aan uw verwachting. In ieder geval hierbij nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Alvast een prettig weekend gewenst.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

OPLICHTING

Ik zou liever 0 sterren willen geven aan dit bedrijf. Was een vaste klant, maar dit is de laatste keer dat ik hier iets bestel. Ik bestel een fauteuil wat op voorraad is en die de volgende dag geleverd moet worden door PostNL Extra@Home, zit de hele dag thuis en ontvang niks. Zelfs op de bezorgdag zeggen ze telefonisch dat ze het naar je verstuurd hebben. Daarna sturen jullie mij twee uur nadat ik gebeld heb een email dat de bestelling is vertraagd. Jullie hebben dus gewoon NIKS verstuurd.
Het track and trace die jullie naar mij versturen werkt niet. Er staat PAKKET NIET GEVONDEN. Als jullie wel hadden verstuurd stond er PAKKET ONTVANGEN DOOR POSTNL. HET PAKKET IS ZELFS NIET AANGEMELD. Is dit nou een OPLICHTING.
Op de track and trace pagina van PostNL staat dat dit track and trace code NIET BESTAAT.

Hieronder staat de email die ik heb ontvangen van fonq
----------
Beste Dhr. Serhat Emeni,

Onlangs heeft u een bestelling geplaatst met ordernummer ******** bij fonQ.

Momenteel ervaren wij grote drukte waardoor uw bestelling helaas niet op tijd is verstuurd. Uw bestelling zal daarom vandaag niet geleverd kunnen worden.

Wij doen ons uiterste best om er voor te zorgen dat de levering morgen alsnog bij u bezorgd wordt. Zodra de bestelling is ontvangen door de bezorgdienst ontvangt u per e-mail een Track & Trace-code.

Onze excuses voor het ongemak. Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice fonQ
----------
JULLIE GEVEN ZELF TOE DAT DE BESTELLING DOOR DE DRUKTE NIET AAN DE VERVOERDER KON WORDEN AFGEGEVEN. WAAROM ZEGGEN JULLIE DAN DAT DE BESTELLING IS VERZONDEN. WAAROM STUREN JULLIE MIJ EEN VALSE TRACK AND TRACE CODE.

Als kers op de taart hangen jullie de telefoon op terwijl ik aan het praten ben met jullie collega. DAT IS NOG EENS SERVICE!!!

Als laatste wil ik iedereen WAARSCHUWEN die hier iets willen bestellen, met name grote artikelen zoals meubels. Bespaar je de moeite en doe het ALSTUBLIEFT NIET, ze zeggen dat ze verstuurd hebben, maar je ontvangt NIKS.

SE
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Fonq lamp Forestier

Beoordeling 
 
3.0

In maart een lamp besteld en tegelijk dezelfde lamp bij Flinders als set voor boven de eettafel. Bleek de lamp uit dezelfde stock te komen... Die van Flinders was snel in huis. Die van Fonq had volgens hun website 2-4 weken levertijd. Na die periode zelf maar eens contact opgenomen met Fonq, lamp zou "naar verwachting" de week van 21 april geleverd worden (dus 2 maanden later!) Uiteraard kwam dit door Corona. Aangegeven dat ze hun levertijd op de site -eerlijkheidshave- dan ook maar moesten aanpassen. Vorige week was het de week van 21 april. Woensdag nog geen nieuws dus maar zelf weer (!) contact opgenomen. Er was nog niets bekend. Nog steeds geen bericht vanuit Fonq zelf. Halve lamp systeem staart me aan. Andere lamp retourneren kan nu ook niet meer. Nog eens op de site gekeken; staat nog steeds 2-4 weken levertijd. Zucht. Slechte beurt Fonq.

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

fonQ op 06 Mei 2021

Beste Sara,

Bedankt voor uw review en excuses voor de verlate reactie.

Dat klinkt niet goed, wat vervelend om te horen dat de levering zo vertraagd is geraakt. Uiteraard moet in dat geval ook de levertijd op de website aangepast worden. Kunt u ons van het ordernummer voorzien? Wij gaan hier dan meteen naar kijken. Ook gaan we uiteraard na of de lamp al bij ons binnen is gekomen.

Graag willen we u vragen om een e-mail naar webcare@fonq.nl te sturen, wij kijken dan zo snel mogelijk verder met u mee.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Geen enkele service

Beoordeling 
 
1.0

Ik heb een bureau besteld bij Fonq, maar dat deugt van geen kant. Eén poot is te kort en schuin afgezaagd, en de schroeven grijpen niet goed aan in de pluggen in het tafelblad. Eén ervan blijft überhaupt niet zitten.

Overigens is het pakket op straat gezet zonder dat er aangebeld is, op een dag dat het de hele dag regende. Ook niet een goed idee met een houten product. Daar is Fonq niet eens op ingegaan in de mailwisseling.

Dat kan gebeuren, maar als ik dit meld bij fonq, dan moet ik het zelf maar gaan uitzoeken met de fabrikant. En dan kom je in een spel waarbij je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Fonq ontwijkt zijn verantwoordelijkheid en biedt geen enkele service.

L
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

fonQ op 23 November 2020

Beste Leon,

Hartelijk bedankt voor het plaatsen van uw review.

Vervelend om te horen dat het bureau in deze staat bij u is afgeleverd, onze oprechte excuses hiervoor. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u dit zelf verder moet uitzoeken met de fabrikant, dit is enkel het geval als de aankoop buiten de garantieperiode valt. Mocht het product door een externe leverancier of verkooppartner geleverd zijn, dan moet de klacht vanuit ons naar hen worden doorgezet.

Om u verder te kunnen helpen, ontvangen we graag het ordernummer. U mag dit nummer sturen naar webcare@fonq.nl.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en wij zien uw bericht graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Duidelijke omschrijving en reviews dragen bij aan begrip

Beoordeling 
 
9.5

Fonq doet zijn best om trendy spullen te verkopen. Wat ik heb gekocht is echter ook van uitstekende kwaliteit. Daarnaast geeft de uitgebreide informatie en reviews van kopers een goed beeld van wat je mag verwachten.
De bestelling was eenvoudig, het product is op tijd bezorgd bij mijn afhaalpunt. Gewoon prima.

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Waardeloze organisatie

Beoordeling 
 
2.3

Op 18 augustus een bank gekocht met 3 weken levertijd, na 3 weken besloten te bellen om te vragen wat de status van de levering is. Deze is vertraagd, maar onbekend hoelang. Ik word ook niet op de hoogte gehouden door FonQ. Uiteindelijk na 3 telefoontjes 1 week later wordt de bank na 4 weken beschadigd geleverd.

Bank weer teruggestuurd op advies van Fonq en ze zouden een nieuwe bank bestellen die ook weer na 3 weken zou komen, ondanks dat wij al uit gingen van 4 weken.
Vandaag na 4 weken maar weer eens naar de klantenservice gebeld om te vragen wanneer de bank komt. "Hij staat ingepland voor 3 november, maar dit is niet zeker.", was het antwoord.

In de tussentijd hebben we ook salontafeltje gekocht wat beschadigd was van Fonq en ook teruggestuurd.

Gezien FonQ zich niet aan levertijden houdt en klanten weigert op de hoogte te houden van vertragingen of problemen kan ik iedereen aanraden om nooit bij FonQ te bestellen.

Waardeloze organisatie waar wij nooit meer zullen kopen.

T
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 23 Oktober 2020

Beste Thijs,

Hartelijk bedankt voor uw review.

Erg vervelend om te horen dat u deze ervaring bij ons heeft, dit had absoluut niet mogen gebeuren. Wij betreuren het dat u extra op de levering heeft moeten wachten en dat het uiteindelijk beschadigd geleverd werd. Wij willen de vervangende order graag even in de gaten houden om er zeker van te zijn dat de levering inderdaad op 3 november plaatsvindt.

Graag ontvangen wij uw ordernummer via de e-mail. U mag dit bericht sturen naar webcare@fonq.nl.

Onze excuses voor het ontstane ongemak en wij zien uw bericht graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

NOOIT!

Beoordeling 
 
1.0

Volgende dag leveren? NOOIT!!
Never again!
Ik was bbq besteld voor cadeautje. Bijna een maand later - geen bbq ontvangen.
NOOOOIT!!!

O
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Fonq bewijst zich keer op keer onbetrouwbaar

Beoordeling 
 
2.8

Na lang twijfelen heb ik besloten toch maar mijn ervaringen met deze webshop openbaar te maken.

Na de zoveelste keer onjuist en tegen hun eigen voorwaarden in behandelt te zijn, lijkt het me goed om dit ook kenbaar te maken.

Het bestelproces van Fonq is heel makkelijk, vaak gaat de levering ook goed. Mits het artikel dat "op voorraad" staat ook écht op voorraad is. Dit is in vele gevallen niet zo. Zeker niet bij de partners / externe voorraden van fonq.


In het verleden (lees na de laatste bestelling bestel ik elders) bestelde ik ± 150 producten op jaar basis.
Tot op 2 jaar geleden, voordat ze partners toe lieten op het platform, zijn de ervaringen bijna altijd positief geweest. Sinds dat ze jan en alleman op het platform laten, die eigenlijk doorgeefluiken zijn van alie-express, is zowel de kwaliteit in producten, aflevering en service (retour) waanzinnig achteruit gegaan.

Ze schuilen zich achter dat je bij een bestelling akkoord bent gegaan met andere voorwaarden dan die van Fonq.. Iets wat feitelijk onjuist is. Ook de gepartnerde webshops die ik gesproken heb, zijn niet te spreken over de manier van service van Fonq.

Nu ik reeds mijn laatste bestelling heb gedaan, retour gedaan en heb afgehandeld. Zou ik graag jullie willen behoeden voor deze vreselijke praktijken. Trap er niet in. Zoek hetproduct elders en krijg een betere prijs en service. (zoek bijvoorbeeld direct hun partners eens op)

Wanneer er niets mis gaat en het product prima is, is er vrij weinig aan de hand. Jammer dat dit percentage bij mij nog onder de 10% van mijn jaarlijkse bestellingen ligt.

Fonq, tabee.. tot nooit.

D
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Waar-de-loos!

Beoordeling 
 
1.0

In 1 woord waardeloos. Geen contact mogelijk, klantenservice onbereikbaar, geen levering en €1000,- armer.
Dat wordt een aangifte...

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Oordipjes

Beoordeling 
 
1.0

Ik heb mn oordopjes gecanceled na bijna 3 weken wachten bleek het na veel bellen mails worden niet beandwoord .kwijt te zijn geraakt heb toen van fonq bericht gekregen dat mn order gecanceled wordt en het bij afterpay gemeld zal worden tot nu toe niet gemeld bij afterpay ik heb afterpay gebeld nl..rekening staat nog open afterpay heeft ze ook een mail gestuurd dus afwachten weer!! Waarom fonq nooit hun mail beandwoord is me een raadsel..ik was een goede klant en kocht veel...helaas het gaat om de JBL truly free oordopjes..gelukkug heb ik als bewijs de mail dat fonq de oordopjes cancelen want ik ga afterpay niet betalen natuurlijk

Screenshot_20200512-111619_Photos
M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Doen niet wat ze beloven.

Beoordeling 
 
1.0

BBQ van Weber besteld, met belofte gratis levering van sear grate. Doch deze laatste wordt uiteindelijk niet geleverd ... ? Stond volgens klantendienst wel op hun website, maar ze gaan dit toch niet leveren ... .

LC
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 13 Mei 2020

Beste Luc Coppens,

Bedankt voor het plaatsen van uw review en excuses voor de verlate reactie.

Wat vervelend om te horen dat de Weber Sear Grate niet is meegeleverd. Helaas heeft er inderdaad een fout gestaan op onze website waardoor u verkeerd geïnformeerd bent. De sear grate wordt namelijk niet bij de Weber Master Touch GBS E-5755 Houtskoolbarbecue 57 cm geleverd maar alleen bij de Weber Master Touch GBS Premium E-5775 Houtskoolbarbecue 57 cm.

Uit coulance hebben wij toen 30% korting aangeboden op de Sear Grate. U kunt de Sear Grate alsnog bestellen op onze site, via de volgende link: https://www.fonq.nl/product/weber-gbs-sear-grate-30-5-cm/36559/. Wenst u hier alsnog gebruik van te maken? Stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl.

Onze excuses voor het ontstane ongemak en een prettige dag verder gewenst.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Pure oplichterij

Beoordeling 
 
1.0

Pure oplichterij ! Zondag 19/04 Weber iGrill2 (met status dat ze op stock waren) besteld en betaald. Aangeduide leveringstermijn was 1-4 dagen. 3 dagen later had ik nog steeds geen orderbevestiging gekregen maar geld was wel van dag één van mijn rekening. Ik heb toen mail gestuurd en pas donderdag eerste reactie gekregen met een mailtemplate vol kinderlijke taalfouten en tegenstrijdigheden. In de mail vertelden ze me enerzijds dat mijn levering eens aanwezig, zou verzonden worden en anderzijds dat ze mijn aankoop annuleerden en het geld zouden terugstorten. Ik had wel in mijn mail aangegeven dat ik met dergelijke bedenkelijke service en klantenbedrog mijn aankoop verbrak en er desnoods onze advokaat zou opzetten. Rarara, wanneer ga ik mijn geld terug zien ? Wat heb ik spijt dat ik voor mijn aankoop de reviews niet gelezen had, want als je die leest koop je er zelfs geen gratis potlood. Ze geven indruk dat ze stock hebben maar in realiteit gaan ze met het betaalde geld van de klant shoppen op een ander. Schandalig dat dergelijke bedrijven kunnen blijven klanten bedriegen, alhoewel hun cijfers geen rooskleurige toekomst aangeven. 1 Advies: Blijf weg bij Fonq tenzij je sadomasochistische neigingen hebt. (ordernummer 44035072)

N
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

fonQ op 13 Mei 2020

Beste Christophe Neyt,

Hartelijk bedankt voor het achterlaten van uw review en excuses voor de verlate reactie.

Wat vervelend om te horen dat u geen duidelijkheid verkreeg over de status van uw bestelling, dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest. Wij vinden het jammer dat u hierdoor genoodzaakt was om de bestelling te annuleren, maar absoluut ons begrip hiervoor. In verband met de huidige situatie kan er helaas ergens in het verzendproces vertraging ontstaan met een langere levertijd als gevolg.

In ieder geval fijn om te horen dat het aankoopbedrag in goede orde is teruggestort. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl.

Wij willen u ondanks deze vervelende ervaring nog een prettige dag wensen.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Daantje op 15 Augustus 2020

Mooi om te zien hoe Fonq hier op reageert.. De focus op de positiviteit dat je het bedrag terug hebt, ipv focus leggen op de enorme tegenwerking die de klant heeft beleeft.

Het is de toon alom van Fonq, wanneer het in privé gesprek of mail contact is, is de toon heel anders dan wanneer ze openbaar iets zeggen. Hele vreemde webshop..

Reageer op deze review

Giftcard = waardeloos

Beoordeling 
 
3.5

In de zomet van 2019 heb ik 2 ligbedden besteld, maar helaas ging 1 ligbed naar 1 dag al kapot. Dit viel onder garantie en FonQ heeft het ligbed netjes omgeruild, maar helaas ging het nieuwe ligbed ook direct kapot. Oftewel kwalitatief ondeugdelijke producten. In overleg met de klantenservice heb ik een giftcard geaccepteerd. Dit omdat het einde zomer was en er online bij FonQ nog zeer beperkt ligbedden verkrijgbaar waren. Wij willen nu met het aanstaande voorjaar nieuwe ligbedden bestellen, maar de ligbedden die wij graag zouden willen bestellen worden enkel aangeboden door partners van FonQ. Dit betekent dat de giftcard dan niet ingewisseld kan worden. Het is dus zo dat wij nu met een giftcard van 250€ zitten en hier dus helemaal niks mee kunnen. De klantenservice van FonQ zegt dat ze niks voor ons kunnen betekenen en dat wij geen geld terug kunnen krijgen. Mijn advies voor jou (mocht je in een vergelijkbare situatie komen) is om NOOIT een giftcard te accepteren! Enkel geld terug vragen indien je aankoop een ondeugdelijk product betreft.

DR
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 13 Mei 2020

Beste Dennis Ruth,

Bedankt voor uw review en excuses voor de verlate reactie.

Wat vervelend om te horen dat de ligbedden zo snel kapot zijn gegaan, dat lijkt ons inderdaad niet de bedoeling. Het klopt dat een giftcard enkel gebruikt kan worden op producten die door ons worden aangeboden, wij zijn het wel met u eens dat u hiervan op de hoogte gebracht had moeten worden, onze excuses dat dit niet is gebeurd. Hopelijk kunt u nog een geschikt product vinden in onze webshop.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl. Wij kijken dan zo snel mogelijk met u mee.

Ondanks deze ervaring willen wij u nog een fijne dag wensen.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Gevaarlijke producten voor kinderen

Beoordeling 
 
3.5

Ik heb 4 weken geleden een bestelling bij Fonq gedaan. Een picknick tafel voor de kindjes.

Zojuist opengemaakt en in elkaar gezet.
Er zit schimmel op.
Schroeven zit roest op.
Het hout splijt en heeft super scherpe randen.

Na contact met de klantenservice krijg ik het advies dat schimmel erbij hoor en ik het schoon kan maken met een borstel en wat zeep.
Of dat ik het item retour kan zenden. Dus demonteren, een nieuwe verpakking regelen en op de fiets met een picknick tafel naar het postkantoor.

Waardeloze service en let op!! Onveilige producten voor kinderen. Koop dit niet voor je kindjes!
De service is top zolang er niets mis is met je product.

V
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 16 April 2020

Beste Fleur,

Hartelijk bedankt voor het achterlaten van uw review en excuses voor de late reactie.

Allereerst, het is niet de bedoeling dat u een product in deze staat ontvangt, dat is absoluut niet de kwaliteit waar fonQ voor staat. Wij betreuren het dan ook dat u de tafel op deze manier heeft ontvangen.

Een product dient inderdaad gedemonteerd te worden als het geretourneerd wordt, dit neemt niet weg dat we ons kunnen voorstellen dat hier veel werk in zit en dat het een lastige opgave kan zijn. Wij willen u dan ook bedanken voor uw medewerking.

Mocht u wensen dat wij nog een keer met u meekijken, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl. Mocht uw order nog niet gecrediteerd zijn, dan zal dit snel wel het geval zijn.

Onze excuses voor het ontstane ongemak en wij wensen u nog een prettige dag verder.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Nooit meer

Beoordeling 
 
4.0

Ik heb gekozen voor afterparty, ik had netjes op tijd betaald, krijg ik later bericht van fonq. Uw ticketaanvraag is zojuist bijgewerkt.. “Wij hebben zojuist het aankoopbedrag aan u terug overgemaakt, zodat u de rekening aan afterparty kan betalen” Uhh ? heb ik al gedaan?? Nou mooi 2 weken gewacht op me geld rekening op afterparty hoger met 36€ .. weer later opnieuw overgemaakt.. week geleden. Nu weer hetzelfde. Afterparty gebeld die had storing. Maar dat bedrag was wel gereserveerd .. En nu?? Weer wachten op de bedrag dat steeds hoger en hoger wordt.. blijf bellen, slechte service. Ze zeggen me terug te gaan bellen maar doen ze dat? Nee hoor...

Nooit meer. Verschrikkelijke service. Bestel nooit meer daar.

J
Was deze beoordeling nuttig? 0 0

fonQ op 13 Maart 2020

Beste Johanna,

Hartelijk bedankt voor het achterlaten van uw review.

Als u voor AfterPay gekozen heeft dan moet het bedrag ook aan hen worden overgemaakt. Wij begrijpen uit uw bericht dat u het bedrag aan ons betaald had. Dit kan uiteraard gebeuren en als het goed is dan heeft u dit bedrag inmiddels weer ontvangen. Het is nu natuurlijk niet terecht dat u extra kosten moet betalen. Wij willen hier uiteraard contact over opnemen met AfterPay.

Zou u uw ordernummer naar webcare@fonq.nl kunnen sturen? Wij kijken dan zo snel mogelijk met u mee.

Alvast bedankt en wij zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer op deze review

Goede service

Beoordeling 
 
9.5

Snel contact gehad en gekregen met de klantenservice via mail en chat. Uitstekende oplossing gevonden voor ons probleem. Snelle levering. Geweldige service, want ze hadden ons wettelijk gezien niet hoeven helpen. Bestelproces is makkelijk, ook via telefoon. Qua prijs zijn ze wel wat aan de dure kant. Het verwerken van de retour duurde zo'n 2 weken, maar gezien de drukte die ze nu hebben is dat niet gek. Via de track & trace kon ik zien dat ze de retour ontvangen hadden. Dus dat gaf wat zekerheid tijdens het wachten op reactie.

J
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review
116 resultaten - getoond 1 - 20
1 2 3 4 5 6

Wij zijn benieuwd naar jouw fonQ ervaring

fonQ is het online warenhuis op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Op fonQ.nl vind je meer dan 60.000 verrassende en inspirerende producten voor in en om het huis. Ook ben je bij fonQ aan het juiste adres voor mooie cadeaus en gadgets. Op zoek naar de finishing touch voor je interieur of juist een handig keukenhulpje? Vind jouw mooi bij fonQ!

fonQ Inspiratie Showroom

Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen bij de fonQ Inspiratie Showroom in Utrecht. Hier vind je een mooie selectie aan banken, tafels, stoelen, vloerkleden en verlichting. De deskundige medewerkers van fonQ geven je graag persoonlijk advies.

Wat is uw ervaring met fonQ? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij fonQ hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal fonQ reviews lezen.

Telefoonnummer: 030 - 24 75 015

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Verzendkosten
€ 5,95 bij bestellingen tot € 30,- - € 3,95 bij bestellingen tot € 50,- - GRATIS bij bestelling boven de € 50,-
Levertijd
Voor 22:00u besteld, de volgende dag geleverd (indien op voorraad)
Productgroepen
  • Gereedschap
  • Speelgoed
  • Tuin
  • Wonen
  • Cadeauartikelen
  • huishoud
  • koken
  • tafelen
  • wellness
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
  • Ideal
  • overboeking
  • pin
  • eenmalige machtiging
  • achteraf betalen
  • Visa
  • Mastercard
  • giftcards