Details van de beoordeling

Toys R Us
Speelgoed

Malafide webshop

Beoordeling 
 
1.0

Ik had een doos Lego vanwege een mooie aanbieding gekocht. De doos stond zowel tijdens als de dag na de bestelling op beschikbaar. Na 5 dagen nog geen verzendbevestiging ontvangen. Een gebrekking NL sprekende telefoniste gaf aan dat dit vreemd was en ze de betreffende afdeling zou inlichten. Een paar uur later kreeg ik de volgende e-mail:
...Terugkomend op uw vraag kunnen wij aangeven dat, de volgende artikelen helaas tijdelijk niet leverbaar zijn, Echter zijn ze al nabesteld en zullen binnen 2 tot 3 weken bij ons arriveren...
Een paar uur later kreeg ik via een ander mailadres (in mijn spambox) de volgende email:
...Helaas zijn enkele of alle artikelen van uw bestelling niet leverbaar. Dit deel van uw bestelling is daarom geannuleerd...
Gelijk een reactie terug gedaan met de melding dat ik het hier niet mee eens ben en wil de bestelling alsnog zo spoedig mogelijk ontvangen.
De volgende dag kreeg ik de melding: ...Helaas hebben wij geen invloed op geannuleerde producten... en ...Helaas is het product niet meer op stok - als het product nog op onze webpagina staat kunt u een e-mail alert-melding inrichten met melding zodra het product weer beschikbaar is... (Vanzelfsprekend zonder de korting die ze er eerst op gaven.)

Net als vele andere reviews over Toys R Us lijkt het er dus op dat ze de sommige producten dus (erg) laag aanbieden om hoog in de rankings van goedkoopste webshops te komen en mensen op deze manier lokken. Het uitleveren doen ze alleen voor de producten die niet in de aanbieding zijn.

Nog een kleine zinsnede uit hun kleine lettertjes:
...Met het verzenden van uw bestelling is de overeenkomst nog niet tot stand gekomen. U ontvangt deze e-mail als overzicht van uw bestelling. Deze bevestiging van de bestelling is geen aanvaarding van het aanbod, maar dient slechts ter informatie, om de u te informeren, hoe de bestelling door Toys"R"Us is ontvangen...
...LET OP: De overeenkomst met Toys"R"Us komt tot stand, wanneer Toys"R"Us het aanbod van de klant daardoor accepteert, dat ze het bestelde product aan de klant verstuurt en de verzending per e-mail aan de klant bevestigt (bevestiging verzending)...

Voor ons dus eens maar nooit meer Toys R U.
En voor de lezers van deze review: een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Dit is geen incident, maar gewoon een malafide taktiek.

S
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review