Details van de beoordeling

vydz
Fietsen

Misceaup

Beoordeling 
 
2.3

Het eerste dat je ziet op de website van Vydz is de kreet 'voor 13:00 uur besteld, volgende werkdag in huis'. Ik heb mijn Classy Red Vydz een paar minuten voor 13:00 besteld, en ben de volgende dag de hele dag thuis gebleven om de fiets te ontvangen. Deze werd niet bezorgd. Toen ik hier over belde bleek dat ik hem 'ook wel erg laat besteld had'. Er zou dus op de website moeten staan: 'voor 12:55 besteld, wellicht de volgende dag in huis, mits je niet om 12:54 bestelt, want dat is wel erg laat'.
De volgende dag werd de fiets bezorgd. De trappers heb ik precies volgens de voorschriften ingedraaid. Vervolgens bleek het schroefdraad te zijn kapot gedraaid, waardoor de trapper er afbrak. Toen ik hier mijn beklag over deed kreeg ik 'uit coulance' een nieuwe krenk toegestuurd (in een schoenendoos van Nike) die ik er wel bij een Bovag-gecertificeerde fietsenmaker op moest laten zetten (voor 20 euro) want 'anders bleven we bezig'.
We zijn inderdaad bezig gebleven. De fiets heeft een paar maanden oké gefietst, maar om de een of andere reden liep de ketting er steeds af - de trapas bleek scheef te zijn. De Bovag-gecertificeerde fietsenmaker kon dit wel maken, maar dat zou 90 euro kosten. Hier heb ik dus voor bedankt. Inmiddels had ik de ketting al laten vervangen, want de bijgeleverde ketting was van dusdanig slechte kwaliteit dat dit onvermijdelijk was. De fietsenmaker had inmiddels zo veel medelijden met me dat hij me hier wel 5 euro korting op heeft gegeven, waardoor dit nog maar 15 euro heeft gekost.
Ik heb deze fiets nu nog geen jaar en ik kan niet anders dan zeggen dat dit echt de grootste miskoop is die ik ooit heb gedaan. De fiets is ook totaal verroest, de handvatten floepen er af, de binnenband is versleten.
Ik begrijp niet hoe iedereen zo enthousiast kan zijn over deze fietsen en dit merk. De service is onprofessioneel, onbeleefd en ronduit slecht en het product dat ze leveren is waardeloos.
Wil je een barrel van een fiets kopen maar dit niet op straat doen bij een junk, doe het dan vooral bij Vydz, succes gegarandeerd.

T
Was deze beoordeling nuttig? 6 6

Philip Wallage op 13 December 2017

Beste Tobias,

Je hebt volkomen gelijk voor 13:00 uur besteld hoort er dan ook de volgende dag te zijn. Ik heb je
bestelling even nagekeken en deze is op 12:58 bij ons binnen gekomen en dus voor 13:00 uur. Stom van ons dat deze dan niet mee is gegaan met de vervoerder. We zullen hier op letten. Tevens zie ik inderdaad een enkele mail met je probleem en vanuit onze kant de oplossing. Jammer dat er daarna weer problemen met de fiets waren. Dit hebben wij nooit van je vernomen. Omdat je nooit hebt aangekaart dat er een probleem was waren wij niet op de hoogte en hebben we je ook geen passende oplossing kunnen bieden. Jammer dat je ons die kans niet hebt gegeven. Mocht je nu nog problemen met je trapas hebben dan horen wij dit graag en bieden we je alsnog aan om het te verhelpen.
Jammer dat je de service slecht en onprofessioneel noemt. Dit is niet terug te vinden uit onze mail wisseling waar we je snel helpen en dus ook met een oplossing komen.

Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan helpen we je graag.

Tobias op 13 December 2017

Dag Philip,

Fijn dat je hebt gevonden dat ik niet bedacht heb dat ik de fiets voor 13:00 uur besteld heb! Je hebt gelijk dat ik jullie misschien niet genoeg de kans heb gegeven om het probleem op te lossen. Maar je zal met me eens zijn dat als je in een e-mail iets in de trant van "dan blijven we bezig" leest je de klant niet bepaald het idee geeft dat jullie bereid zijn extra service te verlenen. Ook het feit dat het "uit coulance" en op eigen kosten bij een fietsenmaker gerepareerd moest worden wekken een andere indruk. Daarbij verandert het wel of niet contact met jullie opnemen niets aan de kwaliteit van de fiets. Want het lijkt mij dat de hierboven beschreven problemen wel wat veel zijn voor één jaar en dat was de Bovag gecertificeerde fietsenmaker met me eens. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen door de mijn inziens veel te lovende recensies hier. Een tegengeluid leek mij op zijn plaats.

Groet

Tobias op 13 December 2017

Dag Philip,

Fijn dat je hebt gevonden dat ik niet verzonnen heb dat ik de fiets voor 13:00 had besteld! Je hebt gelijk dat ik jullie misschien niet genoeg de kans heb gegeven om een passende oplossing voor mijn problemen te bieden, maar je zult het met mij eens zijn dat als je in een mail leest 'anders blijven we bezig' je daarmee niet bepaald de indruk mee wekt dat jullie bereid zijn extra service te verlenen. Daarbij komt het feit dat het 'uit coulance' leveren van een nieuwe crank, terwijl er in eerste instantie door jullie een ondeugdelijk product is geleverd en er dus van coulance geen sprake hoeft te zijn, én dat deze op eigen kosten bij een fietsenmaker gemonteerd moest worden, ook niet die indruk wekt. Bovendien doet het al dan niet contact opnemen met jullie natuurlijk niets af aan het feit dat de kwaliteit van de fiets en fietsonderdelen (zoals de ketting) gewoon slecht is. De hierboven omschreven problemen lijken me sowieso wat veel om op een splinternieuwe fiets voor te komen in minder dan een jaar, en de Bovag-gecertificeerde fietsenmaker was dit met mij eens. Wellicht had ik te hoge verwachtingen van Vydz door alle lovende recensies hier, en een tegengeluid leek mij daarom op zijn plaats.

Met vriendelijke groet,
Tobias

Philip Wallage op 14 December 2017

Tobias,

Hartelijk dank voor je opbouwende kritiek, hier leren wij van en helpt ons de dienstverlening te verbeteren. We doen ons best om altijd de klant centraal te laten staan en een goed product te leveren, heel soms lukt dat niet. Mijn oprechte excuses en het aanbod tot reparatie staat nog steeds!

Reageer op deze review