Novasol    www.novasol.nl

 
6.3 (39)

Novasol.nl heeft een groot aanbod van vakantiehuizen, villa's, appartementen en vakantiewoningen in heel Europa. Bij Novasol kunt u vakantiehuizen boeken in onder andere Scandinavië, Duitsland, Italië, Spanje, Denemarken of Kroatië. Het bedrijf Novasol heeft inmiddels meer dan 45 jaar ervaring met de verhuur van vakantiewoningen.

Bij Novasol.nl kunt u kiezen uit meer dan 30.000 verschillende vakantiehuizen in Europa. Het bedrijf rekent geen boekingskosten en geeft een "Beste Prijs Garantie".

Populaire bestemmingen:

-          NOVASOL Vakantiehuizen in Denemarken
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Frankrijk
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Duitsland
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Spanje
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Italië
-          NOVASOL Vakantiehuizen in Kroatië

http://www.novasol.nl

Novasol ervaringen

Lees hieronder Novasol ervaringen van anderen of schrijf zelf Novasol reviews. Vindt u de shop betrouwbaar? Deel uw positieve ervaringen en beoordelingen of Novasol klachten online.

39 reviews voor Novasol

Gemiddelde beoordeling 
 
6.3
 
6.7  (39)
 
6.6  (39)
 
6.0  (39)
 
6.0  (39)
Meest gewaardeerde reviews
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Levering
Service
Prijs
Extra info
Review / Uw ervaring
Vul aub de beveiligingscode in.
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Novasol ervaringen

Lees hieronder Novasol ervaringen van anderen of schrijf zelf Novasol reviews. Vindt u de shop betrouwbaar? Deel uw positieve ervaringen en beoordelingen of Novasol klachten online.

Gemiddelde beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
5.0

Teleurstellende service novasol

Ik heb voor 3 weken een huis met mijn kinderen in pont royal france geboekt. Sinds de aankomst heb ik al problemen met de zeer onvriendlijke franse vrouw die de sleutel overdracht doet.. ze was niet bij huis volgens afpsraak, ik heb haar 2 keer moeten bellen. Ze kwam uit eindelijk een half uur later...ja dat is minder als je 17 u gereden hebt.
er werd mij niet verteld dat er gewoon op willekeurige tijden 2 keer per week 2mannen met sleutel je tuin in komen en je zwembad gaan schoonmaken , of de tuin met herrie gaan doen. Dus totaal geen privacy, wanneer je dit aan de franse dame meldt, krijg je een grote mond. Dus lig ik daar in mijn tuin zonderbikini hesje en 2 kerels lopen gewoon je tuin in. Of je zit aan het ontbijt of lunch en ze staan ineens naast je...schandalig.
Er was een hele dag geen water, dame vh huis nam niet eens contact met mij op om mij in te lichtten v hoe en wat. Na haar gebeld te hebben kreeg ik wederom een grote mond dat dit kon gebeuren en ik maar mijn toilet gebeuren in het nabij gelegen bos moest doen. Ik heb dus1 hele dag geen water gehad , geen douche, wc , kon niet koken niets. Tot 20 u s avonds.
Spullen in het huis ijn zwaar verouderd en breken bij aanraken , of waren al kapot. Al met al schandalig vor 6500 e.
Mijn reis buro hierover ingelicht, die hebben mijn klachten in het kort ingediend bj novasol, di zouden contact met mij opnemen. Hebben ze niet gedaan...week late4 bericht vh reisburo dat novalsol NIETS met klachten kan doen en geen contact met mij zal opnemen.
Schandaligheid ten top. Ik zal als ik terug ben een officiele klacht in gaan dienen, want zo ga je niet met klanten om. Je verwacht toch dat als je zoveel geld neerlegt dat je een goede hulp bij calamiteiten vanuit Nederland mag verwachten. novasol laat je gewoon in je hemd staan.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Zorgeloze vakantie

Wij hebben een hele fijne vakantie gehad! Ons vakantiehuis in franrijk was prachtig in de bergen gelegen en had een zeer vriendelijke huiseigenaar. Wij werden hartelijk welkom geheten bij aankomst en ze hebben ons ook nog waardevolle tips gegevens over bezienswaardigheden in de omgeving.

Het was de eerste keer dat we een vakantiehuis via novasol geboekt hadden en dat is goed bevallen. Wij hebben weinig tot geen contact met de organisatie gehad, omdat alles voorspoedig is verlopen, mede dankzij de vriendelijke huiseigenaar. Al met al hebben we zo heerlijk van onze vakantie mogen genieten en is het op zeker voor herhaling vatbaar!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Maffiapraktijken

Een huisje gehuurd in spodsbjerg Denemarken.

Aangekomen zag er leuk uit. Van alles voorzien. Helaas de poetsdienst was vergeten langskomen ??? Stof achter de koelkast plinten vol met stof. Eetgerei vuil in de kast en schuif.
Bij vertrekken van bedden bleek er vuile zakdoeken onder te liggen laat staan dat er gestofzuigd was.

Maar even bellen met Novasol. Ze zouden iemand sturen. En inderdaad in de namiddag twee studenten met broeken halverwege hun benen. Ik dacht joepie ze gaan erin vliegen met alle details die ik gegeven had om schoon te maken.
Neen je hoeft niet hier te blijven geniet maar van uw vakantie.
Bij terug komst..... totaal niks gedaan. Wij betalen eur 138,00 voor de eindschoonmaak dan mag je verwachten dat je een proper huis krijgt maar helaas pindakaas. laat het niet aan je hart komen dacht ik . Het is VAKANTIE.

Thuis gekomen kregen we even een mailtje. U heeft gaten in de deuren gemaakt een lamp kapot. Ik viel bijna van mijn stoel. Hoe durven ze. Wij hebben het achtergelaten zoals we het gevonden hebben. Blijkt dat ze dit vaker doen.

Ik had ook nog de eigenares gesproken van het huisje en die was ook helemaal niet tevreden hoe Novasol haar huis onderhoudt. Ze krijgt ook steeds de deur tegen haar neus.

neen mijn eerste ervaring met Novasol is beneden alle pijl. Jullie moesten jullie schamen om zo met jullie klanten om te gaan. één ding staat bij jullie voorop en dat is winstbejag. Hoe je het ook moet bekomen de poen met er komen.
Voor mij is Novasol bezig met maffiapraktijken.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
3.3
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
10.0

eindschoonmaak

Hallo allemaal,

Is er hier iemand die ervaring heeft met het Novasol kantoor te Slagelse ?

Vandaag, op de terugweg, kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat de eindschoonmaak niet goed was. Ik deelde mede dat deze wel gedaan was en dat alles netjes, schoon en in orde was achtergelaten.
Ik weet dat er in dat huisje ook nog andere nederlanders ergens afgelopen week/weken zijn geweest, aangezien er nog nederlands talige boekjes lagen.

Is er toevallig iemand die ook zo'n ervaring heeft met dit kantoor?
Wij boeken al jaren en dan ook nog meerdere keren per jaar een huisje bij Novasol en dat is altijd zonder klachten gegaan. Ik heb dit nog niet meegemaakt maar het telefoontje was een beetje vreemd. Ze had, zei ze, een foto van de oven en die was niet schoon. Toen ik zei dat ik de oven niet gebruikt had, was het even stil en toen opeens o nee het is een foto van iets anders ??????????
Tijdens het telefoongesprek werd er geen woord gerept over het niet goed opmaken van de bedden maar in de mail staat dat de bedden niet waren opgemaakt ?? zover ik weet en al jaren doe leg ik de dekbedden weer netjes op de bedden met de kussens en dan de eventuele sprei weer netjes erop zoals ik het ook aantref als ik het huisje betreed.

Dit was de eerste keer dat wij in Sjaelland waren. Normaal gesproken hebben we in huisje in Jutland. Ik heb zo'n leuke en enthousiaste mensen ontmoet en het was mede hierdoor zo'n leuke week maar dit vindt ik zo'n domper om onterecht van iets verweten te worden, terwijl ik zeker weet dat alles schoon en netjes is achtergelaten.






Was deze beoordeling nuttig? 

geachte heer, mevrouw, op Mei 13, 2015

Heel erg bedankt voor uw reactie.

Het probleem dat zich had voorgedaan is helemaal opgelost.

Ik wil wel nog even zeggen, dat ik al zeker 13 jaar lang zo'n 2 x per jaar een huisje bij u heb geboekt en dat is altijd tot volle tevredenheid geweest.

Ik zal nooit meer vergeten dat ik in Ebeltoft aankwam, de hele parkeerplaats vol, kantoor helemaal vol, maar dan ook echt helemaal vol met mensen. Ik wist niet was ik zag. Dit had ik daar nog nooit meegemaakt. Er bleek die week feest te zijn in Ebeltoft. Ik ben nog nooit door iemand geholpen die zo vol enthousiasme over een feest kon vertellen, geweldig en dat na reeds zoveel sleutelafgiftes. Voor mij was wel het raadsel opgelost. Mijn gezin vroeg zich altijd al af, als we daar waren, waarom er altijd overal appeltjes stonden en zelfs de tandarts een uithangbord heeft van een appel met een tand erin verwerkt. (Ik vind dat persoonlijk een schitterend uithangbord)

Het huisje voor de herfstvakantie is ook weer geboekt, dus Novasol, tot over een paar maanden. Dan komen we weer even genieten van Denemarken.

groetjes,

D.

NOVASOL Vakantiehuizen op Mei 15, 2015

Beste heer, mevrouw,

Wij zijn bekend met bovenstaande kwestie en het spijt ons dat dit voorval u mogelijk een minder prettig gevoel over onze organisatie heeft gegeven.
Echter heeft u ons intussen ook laten weten dat alles naar tevredenheid door onze Deense collega´s is opgelost. Het verheugt ons dit te hebben vernomen en wij zien u dan ook heel graag weer terug als gast in één van onze vakantiehuizen.
Mocht u desondanks nog vragen hebben dan kunt u uiteraard rechtstreeks contact opnemen met onze Service afdeling.
Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review

Schandalige energieprijzen

Wij hebben in februari 4 dagen 2 huisjes gehuurd in Denemarken. Prima huisjes.
Na vertrek kregen wij per email een na-rekening energiekosten. Bij het ene huisje maar liefst € 175,00 voor 4 dagen.
En dat terwijl wij niet gekookt hebben en 2 dagen in de kou hebben gezeten.
Na enig mailverkeer bracht Novasol € 20,00 in mindering en resteert ons voor een huis € 93,92 en een ander huis € 153,32 in rekening.
Vlak voor ons vertrek deed de receptie stiekem de deur op slot, terwijl op een bordje stond dat men die vrijdag open was. Na wat tikken op de deur, nam men het formulier voor de meterstand in ontvangst door de deur op een kier te doen en een verder gesprek was niet mogelijk. Vragend naar de afrekening energie kwam een korte reactie dat dit per mail werd toegezonden. Dat hebben we geweten en na een klacht over de hoogte beweerde men ook nog dat wij de meterstanden niet hadden ingeleverd.
Kortom: firma list en bedrog met maffia-achtige energieprijzen achteraf. Want vooraf worden de bedragen nergens benoemd.
Voor ons nooit meer NOVASOL

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op Mei 12, 2015

Beste heer Nijboer,
Wij hebben reeds meerdere malen contact gehad met u over deze kwestie en respecteren uw standpunt. Wij willen hier echter wel bij vermelden dat wij uw bedenkingen grondig onderzocht hebben en zelfs kopieën van de voortgang van de meterstand bij de energiemaatschappij voor u hebben opgevraagd. Dat dit niet ten gunste van u uitviel is spijtig, maar met de conclusie die u trekt doet u de talrijke gasten te kort die (vaak jaarlijks) via NOVASOL een hele fijne vakantie in Denemarken of elders in Europa beleven.
Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
7.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
7.0
Prijs 
 
8.0

Geen fijne behandeling van sleutelhouders gehuurd huisje

Novasol Nederland heeft erg vriendelijke medewerkers en als je een vraag hebt gaan ze op een respectvolle en correcte manier met je om. De site is prima opgezet en het boeken gaat snel. Ook is de prijs van de te huren huisjes vaak prima.
Mijn klacht gaat echter om de behandeling van sommige sleutelhouders in Spanje naar de huurders toe plus ook de werkelijke staat van het te huren huisje en dat sommige dingen beter aan gegeven horen te worden.

Het komt niet fijn over als je via een Nederlandse afdeling van Novasol boekt en dan na boeking erachter komt dat de contactpersoon/sleutelhouder alleen maar Spaans kent en geen enkele andere taal. Logisch dat er Spaans gesproken wordt, maar het is wel zo dat men buitenlandse klanten ontvangt die op vakantie komen in Spanje en dat men dan niet mag verwachten dat deze zich compleet in het Spaans kunnen verwoorden. De man kon mij dus niet begrijpen en ik hem niet. De hele conversatie ging via gebrekkige Google translatie en uit eindelijk via mailtjes met de Spaanse Novasol waarbij dan door het heen en weer praten ook mis communicatie kon ontstaan.
Er waren dingen niet goed gemaakt, er was totaal niet schoongemaakt, het vet van de afzuigkap lekte in het eten, lampen stuk, doucheslang kapot enz. Het grootste gedeelte werd na heen en weer praten vier dagen later opgelost waarvoor wij dan een halve dag het huis hebben moeten verlaten en de manier waarop het ging niet bepaald prettig was. Toch heb ik daarover niet geklaagd tegen Novasol Nederland of Spanje en het met de man zelf proberen op te lossen. Omdat er altijd wel iets voor kan vallen als je iets huurt, wij zijn allemaal mensen en dan moet je er gewoon proberen om samen uit te te komen en niet overal een probleem van te maken.

Maar nu zitten wij in huisje nummer twee. En ik ben er echt helemaal verdrietig door, niet alleen ik, maar ook mijn kinderen . En voor hun vind ik dat tig keer erger.

Gisteravond kwamen wij hier aan. Hadden netjes van te voren doorgegeven hoelaat wij aan zouden komen en dat was door de Spaanse Novasol bevestigd.
Door de security heen van het resort waar het te huren huisje staat.
Na een tijd zoeken vonden wij het huisje. Maar daar aangekomen was er geen sleutelhouder. Inplaats daarvan stonden wij een half uur voor de binnenplaats die niet schoongemaakt was en waarvan dingen kapot waren te kijken naar het raam met de te koop poster erop.
Ik belde naar de Spaanse sleutelhouder die mij totaal niet begreep. Even later belde iemand mij terug, zonder zich voor te stellen en met het verwijt dat ik had moeten doorgeven dat ik kwam, dat de man dus niet bij het huisje was geweest en nu speciaal voor ons moest komen. Daarna hing ze op.
Even later kwam er een auto aan met drie duidelijk niet vrolijk kijkende mensen. Ze kwamen op ons afgelopen wat dan niet bepaald fijn is als ze op zo.n manier naar je toe komen lopen, een van de mensen, een mevrouw riep mijn naam en liep door naar het huisje. Ik vroeg aan haar waarom wij een vakantiehuisje kregen met een verkoopposter erop en niet van buiten schoongemaakt. Ook vertelde ik haar dat het niet fijn is om zo te moeten wachten en dat men dan op zo.n manier eraan komt lopen. Ze lachte erom, en begon in het Spaans met de sleutelhouder over mij te praten op een manier van hah hoor je wat ze nu zegt. Dat deed ze verschillende malen terwijl wij naar binnen liepen en dus vertelde ik haar dat dit niet een fijne ontvangst is en dat ze dan erg onbeschoft overkomt. Ze werd boos, schoot in de verdediging dat ik hun maar op tijd had moeten vertellen dat wij om vier uur er zouden zijn (was de normale inchecktijd en netjes door mij doorgeven en door Novasol Spanje bevestigd). Toen vertelde ik haar dat dit niet fijn is voor mijn kinderen en mij als wij zo worden behandeld en dat ik dat aan Novasol door zou geven. De sleutelhouder werd woest en vertelde dat ik het huisje uit moest en weg moest gaan. Dat wij het huisje nu niet meer van hem kregen. Dus vertelde ik dat ik dan het geld terug wilde hebben en dat wilde hij niet oplossen. Uiteindelijk, buiten, heeft de mevrouw haar excuses aangeboden maar met die meneer was voor geen rede vatbaar. Die mevrouw en ik zijn weer naar binnen gegaan en hebben het huis bekeken. Het huis was echt te vies om daar te kunnen verblijven dus hebben we Novasol gebeld. En na een boel heen en weer gebel, met de wel erg vriendelijke Novasol medewerkers werd er verteld dat ik even moest wachten terwijl ze een oplossing zouden bespreken. Maar wij stonden dus al die tijd buiten met een boze en zeer onbeschofte sleutelhouder. Er werd tegen mij verteld dat ik een huis van hem zou kunnen overnemen maar dan moest ik weer het hele bedrag betalen. Er werd verteld dat het mijn probleem was als er geen andere oplossing kwam van Novasol, dan stonden we maar op straat, dan was het maar zo. Ze wilden weggaan want ze hadden nog wel wat meer te doen en maar mopperen over Novasol, dat ze door hun altijd problemen hebben met klanten. Dat zij maar de tolk en de sleutelhouder zijn, en als er iets mis is met het huisje dat ze het dan niet schoon kunnen maken of op kunnen lossen, dat moest ik dan maar zelf doen. De sleutelhouder ging met een boos gezicht ergens anders staan. Duwde mijn dochter van vier jaar bij haar hoofd opzij omdat hij ergens bij moest. En snauwde uiteindelijk naar mij dat ik mijn auto moest gaan halen om hem te volgen naar een ander huisje. Novasol had een ander huisje in het resort geregeld als ik twee uur op de schoonmaak wilde wachten en die nam ik aan want wij konden nergens anders meer naar toe ivm de tijd en onze eigen portemonaie. Eenmaal aangekomen bij het huisje was er nog niemand aan het schoonmaken dus kon ik ook niet vragen van hoelaat kunnen wij het beste hier terugkomen.. en de sleutelhouder met gevolg haalden de schouders op en lieten ons staan. Alleen de tolk zei nog van sorry...
Na vier uur konden wij eindelijk in het huisje die gelukkig wel schoon was omdat de Engelse mensen die het huisje voor vrienden verhuurden het schoon hadden gemaakt. en waarvan de ontvangst wel vriendelijk was. Maar de manier waarop de Spaanse sleutelhouder met gevolg ons behandeld heeft, heeft mij erg geraakt. Hij had totaal geen respect voor mij en mijn kinderen als mens. En dat hoort toch wel als je met mensen omgaat aan wie je de sleutel en informatie moet overhandigen plus waarvan je de contactpersoon bent. Ook hoor je enig woord in het Engels of andere internationale taal te kunnen spreken en niet alles op een ander af moet schuiven maar flexibel en oplossingzoekende hoort te zijn. Novasol vertelde mij verder dat het kan voorkomen dat een vakantiehuis te koop staat en dat men dan toch huurders er in laat zitten maar om heel eerlijk te zijn komt dat niet heel erg fijn over, zeker als er dan ook nog niet eens wat aan het huisje gedaan is. Heel jammer want ik had heel erg graag nog wat via Novasol willen huren na dit huisje omdat de prijs wel prima is, en zij zelf erg vriendelijk zijn tegen klanten maar nu zijn wij gewoon het vertrouwen door deze behandeling van de Spaanse sleutelhouders kwijt. Als je als klant er meteen uit wordt gezet, als je het ergens niet mee eens bent en angst moet hebben dat mensen boos op je worden, dat doet je geen goed. Ik ben op een gegeven moment echt in tranen uitgebarst met mijn kinderen naast mij, door het geschreeuw, en de koele behandeling plus het feit van waar moet je dan naar toe maar je kunt niet terug in dat huisje situatie. Hoop dat nooit meer mee te maken.

Toevoegen media
Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
8.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
7.0

agriturismo varese il gumo

zeer mooie ligging, mooi ingerichte romantische vakantiewoning en de ontvangst subliem. De eigenaars spreken frans en engels dus zeer goed contact voor buitenlanders . Wij kunnen deze woning zeker aanraden en hopen er nog eens te kunnen verblijven. Nog een opmerking = hond vriendelijk

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
9.0

Vakantiewoning - Dubrovnik-Cavtat - CDD451

We zijn op vakantie geweest naar Dubrovnik in Kroatie en hebben bij Novasol Vakantiewoning - Dubrovnik-Cavtat - CDD451 geboekt voor twee weken. De boeking zelf ging snel en direct, toen we gelijk vooruit hadden betaald was de boeking definitief. We zijn met Croatia airlines gevlogen en hadden een huurauto via Rentalcars.com (Sixt op Cilipi airport) geregeld. De reis was prima verlopen en toen we aankwamen in ons apartement stond onze "landlord (Luka) en landlady (Seka) ons op te wachten. We werden warm verwelkomd. Er stond zelfs een zelfgemaakt likeurtje en slivovic voor ons klaar. Het apartement zelf is ruim. In de beschrijving staat een eenvoudig apartement, hetgeen overeenkomt met de werkelijkheid. Ruim genoeg voor ons tweeen, zeker ook ruim genoeg voor een klein gezin. Het zou wel een update naar de tegenwoordige tijd kunnen gebruiken, maar dan zou de prijs ook gelijk geen budgetprijs meer zijn. Wij zijn uitermate tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Het balkon strekt zich uit over de gehele breedte van het apartement en geeft je een uitzicht over de Adriatische Zee. We hebben daar vaak gezeten met een kaarsje en een wijntje genietend van de ondergaande zon. We hadden wat minder kleren mee kunnen nemen in onze koffers, want we hadden niet door dat er een wasmachine aanwezig was. De twee slaapkamers zijn ruim. Hebben beiden een tweepersoonsbed. De keuken heeft een grote koelkast met vriesvak.
We hebben genoten van Cavtat. Regelmatig zijn we gaan zwemmen in het heerlijke zeewater van Cavtat.
Om naar Dubrovnik te gaan namen we vaak de watertaxi. Geen gehannes met dure parkeerplaatsen in Dubrovnik en het varen is een plezier. Kost ongeveer een uur om er te komen en kost ongeveer 10 Euro voor een retour. Rondvragen bij de verschillende bootdiensten loont zeker de moeite.
In Dubrovnik: Dolce Vita heeft het lekkerste ijs ter wereld! Oef dat is een aanrader! In Cavtat is meer dan voldoende keuze om te gaan eten. Wij vonden Restaurant Dalmacija erg goed. Ook fijn dat je kleinere porties kon nemen. Overigens als je goedkoop wilt gaan eten op zijn Kroatisch: een absolute aanrader is Spiona, dat restaurant is boven de supermarkt Konsum ongeveer 15 km vanaf Cavtat richting Dubrovnik. Met zijn tweeen hebben we daar regelmatig heerlijk gegeten onder de 10 Euro.
Voor uitstapjes hoef je je niet te beperken tot Dubrovnik. Het achterland Konavle heeft zeker veel charmes. Mooie uitzichtpunten van bovenaf de bergen. Ook lekker eten bij Vincina Monkovica vlakbij Gruda. Als je geluk hebt kun je met je voeten in t water genieten van heerlijk eten. Als je de grens van Montenegro (ging heel gemakkelijk) overgaat is het prachtig om rond de baai van Kokokotor te tijden. Kotor zelf is heel erg de moeite waard en is minstens zo toeristisch als Dubrovnik. De eilandengroepen in de buurt van Dubrovnik zijn ook erg interessant. We zijn naar Peljesac geweest, hebben daar Mali Ston en Ston bezocht net als de wijnkelders aldaar. Zeer de moeite waard. Vandaar de bootverbinding naar de oude stad van Korcula gemaakt, waar Marco Polo is geboren en heeft gewoond.

We zullen zeker terugkeren naar de Dalmatische kust. Het is er gewoonweg geweldig mooi! En hoogst waarschijnlijk boeken we dan weer dit apartement. Het welkom van Seka en Luka was geweldig. Ze zijn de beste gastvrouw en heer die we hebben ontmoet. En voor die prijs mag je niet klagen, alleen in je handen wrijven dat je geld overhoudt om heerlijk andere dingen te doen! Wat ons betreft een onvergetelijke vakantie!!!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Super!

Super!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Niets op aan te merken

Hele fijne en vlekkenloze vakantie achter de rug.Complimenten aan de medewerkers van Novasol!
Enige minpunt: de vakantie ging te snel voorbij!!!!!! :)

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
9.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
8.0

Netjes onderhouden en een fijne service!

Wij hebben een zeer prettige ervaring aan Novasol overgehouden. Met ons gezin ( 2 volwassenen + 2 kinderen) naar een leuk huisje geweest in Denemarken. Het boeken is vrij duidelijk en je krijgt veel informatie over onder andere het huisje en de omgeving. We moesten de sleutel ophalen bij een speciaal servicekantoor op zo'n 10 kilometer afstand van ons huisje en werden daar vriendelijk ontvangen en te woord gestaan. Het huisje was schoon en praktisch ingericht en gelukkig groot genoeg voor ons viertjes. Wij hebben 2 weken veel plezier gehad, en kijken met een grote glimlach terug op onze vakantie!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Via "booking.com" heb ik een vakantiehuis in Italië geboekt voor één week. Booking.com maakt de reservering en linkt door naar NOVASOL voor de betaling. Dit verliep gewoon goed.
Bij aankomst bleek dat de weg naar het vakantiehuis ruim 2 km onverhard was met diepe kuilen en scherpe randen waar ik met de auto niet overheen kon rijden. Heel langzaam en voorzichtig, waarbij enkele keren regelmatig de bodem de weg raakte, bereikten we het vakantiehuis. Hoewel het vakantiehuis er goed uitzag met een mooi zwembad zag de eigenaar wel in dat ik met mijn auto niet over deze weg kon rijden. Hij bood mij verschilden oplossingen aan die ik accepteerde maar die door de eigenaar toch weer werden ingetrokken. Als laatste bood hij aan om het bedrag dat hij van NOVASOL had ontvangen terug te betalen maar dan moest ik zelf voor een ander onderkomen zorgen. Dit heb ik geaccepteerd.
Omdat een deel is terug betaald door de eigenaar verwacht ik ook van NOVASOL dat het andere deel wordt terug betaald. Immers NOVASOL verhuurt vakantie huizen die niet te bereiken zijn. Maar NOVASO geeft NIET THUIS.
Het bedrag dat NOVASOL mij verschuldigd is, is mij te gering om er een zaak van te maken. Maar het blijkt wel dat NOVASOL de klantvriendelijkheid en service niet hoog in het vaandel heeft staan. Dit blijkt ook de ervaringen van anderen. Mijn advies: NOOIT MEER NOVASOL er zijn vele organisaties die veel beter zijn.

Was deze beoordeling nuttig? 

Robin de Freitas op Oktober 18, 2014

Je kunt een organisatie toch niet verantwoordelijk stellen voor je eigen slechte voorbereiding? In andere landen is het nu eenmaal niet zoals in Nederland

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
9.0

Het is even goed zoeken op de website, want er staat nogal wat informatie op. Ook zou de manier van zoeken wat eenvoudiger kunnen lijkt mij. Zo kun je bijvoobeeld bij de meeste webshops filteren of je zoekopdracht sorteren, en dat mis ik wel een beetje.

Desalniettemin is het aanbod fantastisch en word je klantvriendelijk geholpen! Wij hebben een goede ervaring gehad met Novasol.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
7.0

Volgens mij klagen veel mensen om te klagen. Wij boeken nu een aantal jaar bij Novasol, zonder proble,men! De vakantiehuizen zijn tot nog toe altijd prima in orde geweest en de klantenservice staat je altijd welwillend en vriendelijk te woord. Zoals het hoort!

Was deze beoordeling nuttig? 

Spring op Augustus 04, 2015

Wat een ongelofelijke domme reactie

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Schitterende vakantie gehad! Ons vakantiehuisje was echt geweldig!
http://www.novasol.nl/p/EBN426?PE=3&K=0&SD=&DUR=&ED=&wt.si_n=NormalSearchBookingFlow
Een aanrader!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
7.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
7.0
Prijs 
 
5.0

Van te voren het appartement uitgezocht en betaald voor 940e. Daarmee verwacht dat alles rond zou zijn (behalve de borg natuurlijk), maar dit was helaas niet het geval. Dit is natuurlijk deels onze eigen fout, want als alles van te voren goed was doorgelezen, zouden er inderdaad geen verrassingen zijn. Wel moet gezegd worden dat bij voorgaande boekingen (andere sites) wél alles in één keer betaald was, en bij aankomst alleen de borg overhandigd moest worden. Bij novasol dus niet: voor het beddengoed (optioneel) werd 120e extra gevraagd, voor het schoonmaken (verplicht) 96e en voor gas/water/electriciteit nog zo'n 100e. Dit kwam er op neer dat we bij aankomst in ons appartement nog 566 euro mochten neerleggen (incl. 250 borg): geen fijne aankomst. Liever hadden we gezien dat bij het boeken alle kosten direct vermeld & betaald zouden worden, wat in dit geval neer zou komen op een huurprijs van 1256 euro (indien dit het geval was, hadden we wel een ander appartement uitgezocht, want dit zit 250 euro boven ons eigenlijke budget).
Verder moet wel gezegd worden dat het appartement in goede staat verkeerde, goed overeenkwam met de beschrijving en dat de (spaanstalige) verhuurster behulpzaam was. Al met al hebben we zeker wel een fijne vakantie gehad.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
7.0

Heerlijk weekendje weg geweest! Kende novasol nog niet, maar is ons goed bevallen. Het boeken van ons huisje ging vrij gemakkelijk, de klantenservice was er vriendelijk en behulpzaam en het huis was precies zoals we hadden mogen verwachten.

Groet, Anja

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Niks op aan te merken! Alles super goed geregeld!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
4.0
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

Vorig jaar een mooi huis gehuurd met zwembad. De gebruikerskosten zouden worden verrekend met de borg. Bij thuiskomst kregen we nog een afrekening van € 215,- wat neerkomt op € 250,- per week voor 2 volwassenen en mooi weer.
dit is 1/3 van de huurprijs en had vermeld mogen worden in de omschrijving zeker omdat de thermostaat van t zwembad zelf niet te regelen is.
Tot op heden hebben we nog geen antwoord gekregen op de simpele vraag wat is een eenheid olie en een recent ijkrapport.
volgende vakantiegangers t advies vraag de gemiddelde gebruikerskosten om "deze koude douche" te vermijden.

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op April 11, 2014

Beste Ires,
Hartelijk dank voor uw review. Wij betreuren het te lezen dat u naar eigen zeggen, met een koude douche bent thuis gekomen. Zowel vooraf, tijdens als na een vakantie proberen wij transparatie over de verbruikskosten te bieden door het geven van een richtprijs. U moet er echter altijd rekening mee houden dat deze zowel hoger als lager kan uitvallen. Omdat er in uw geval geen buitensporig gebruik is geconstateerd hebben wij uit coulance u verschillende voorstellen geboden.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Om kort te gaan: nooit meer met Novasol. We hebben in de zomer van 2013 een "4sterren" vakantiehuis gehuurd in Italie dat zich in een erbarmelijke staat van onderhoud bleek te bevinden, met vuile lakens, een defecte koelkast in volle zomer, vuil vaatgoed, ... en daarbovenop een stinkende sceptische put. Kan gebeuren (hoewel), maar dan begon de miserie pas. Ter plaatse contact genomen met de hulplijn van Novasol (?), waarvan we geen enkele concrete hulp konden krijgen ("parole" des te meer). Thuis gekomen een duidelijk klachtschrijven opgesteld met foto's erbij die geen discussie toelieten. Meer dan 3 maanden gewacht op reactie om dan een aantal "argumenten" te lezen die volslagen voorbij gingen aan de klacht (we zouden de ligging gekend hebben, waar we ons nooit over hebben beklaagd, ...), maar dan toch een geste van ... 5 pct van het betaald bedrag. Uiteraard ware. We daar niet mee akkoord. En dan komt de klaarblijkelijk echte specialisatie van Novasol boven: het aan de lijn houden en finaal afwimpelen van ontevreden klanten. En dan komt het helemaal: op de aankondiging dat het probleem zal worden aangekaart op het gepaste forum, volgt een dreiging met gerechtelijke acties ...
Zoals gezegd, ... Nooit meer met Novasol...

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Beste lezers,

Ook wij hebben slechte ervaring met ons Novasol vakantie en de afhandeling naderhand. Ons vakantiehuis in Menfi (Sicilië) zat vol met ongedierte en de enige geboden oplossing was dagelijks sprayen met een giftige spray, waarna wij 2 uur lang de badkamer niet konden gebruiken. Wij hebben het huis om deze reden verlaten en aldaar en naderhand verschillende malen contact gezocht. Naderhand hebben wij een klacht ingediend, die twee maanden later werd beantwoord met een suggestieve brief, waarin op geen enkele manier tegemoet is gekomen aan onze compensatiewensen.

Als ik onderstaande recensies zo lees is deze service meer regel dan uitzondering bij Novasol. Hebben de onderstaande klachtenschrijvers verdere stappen ondernomen? Het lijkt mij een goed idee om consumentenbonden ( kassa, radar, enz) te benaderen om Novasol onder de aandacht te brengen. Daarnaast zullen wij verdere juridische stappen ondernemen, oa via de geschillencommissie.
Ook zullen we op andere fora.onze bevindingen met de service van Novasol delen, met foto's als bewijs.


Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op December 24, 2013

Beste Monique,
Hartelijk dank voor uw review. Wij betreuren het te lezen dat uw vakantie niet naar wens is geweest. Ongedierte hoort er natuurlijk niet thuis en wij begrijpen dat dit zeer vervelend is om aan te treffen. Echter hebben wij direct nadat u contact met ons had opgenomen het probleem in het vakantiehuis verholpen, waarna u er helaas zelf voor heeft gekozen niet meer terug te komen.

Wij doen ons uiterste best om samen met alle huiseigenaren ervoor te zorgen dat dit soort incidenten voorkomen worden, zodat al onze gasten een aangenaam en zorgeloos verblijf hebben.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Ad Postma op December 29, 2013

Wat mij hier opvalt is dat mensen zo snel klagen over redelijk normale dingen. Als ik thuis de deur openlaat, zit er ook ongedierte binnen. Als ik het raam openzet met het licht aan, kan ik s nachts ook op muggenjacht bv. Blijkbaar is iedereen gewend om in een perfect paleis te wonen. In de vakantie dan de charme van het platteland, wel de lusten niet de lasten. Ik kan me voorstellen dat het voor dergelijke organisaties geen doen is om ieder huis 24 uur lang te controleren en in perfecte staat te houden. Ik doe niet mee aan deze stemmingmakerij op internet, wat zijn we toch een volk van klagers geworden! groeten Ad

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
3.8
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Huis C09473
Heb begin november een huis gehuurd in Sondervig - Denemarken. Volgens de novasol site een 5 sterren huis - met alle comfort. Ter plaatse bleek het echter een vervallen krotwoning te zijn, dit werd dag na dag duidelijker. Klacht indienen was ook geen optie want we werden afgescheept met wij kunnen er niet aan doen en verdere blabla - We zijn dan ook maar vroeger afgereisd - onze vakantie was al op zeep en we zijn dan ook nog eens afgezet met een zogezegde tegemoetkoming die niet opwoog tegen de klacht. We zijn gewoon huizen te huren in Oostenrijk en Zwitserland en hebben in 20 jaar tijd nooit een probleem gehad. Huizen die aan de verwachtingen en super goede service. Maar van Novasol en het huis dat we huurden kan ik enkel zeggen schandalig. Spijtig voor ons dat een lang verwachte vakantie die tevens voor mij een revalidatie na een medische ingreep was zo geëindigd is.
mvg
Karine

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
6.3
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
7.0

We hebben afgelopen zomer op twee verschillende locaties in Zweden een huis gehuurd bij Novasol. Het eerste huis voldeed meer dan prima, het tweede huis was een domper vanwege de enorme zwavellucht in het water. We hebben zodoende maar drinkwater gekocht en de wasmachine helemaal niet gebruikt. De douche gebruikten we minimaal en slechts met de buitendeur open.
Novasol reageerde op onze mail achteraf uiterst zuinig, ze dekten zich vooral juridisch in en verwees naar regels en voorwaarden en daar hebben we ook nog 2 maanden op moeten wachten. Het was ons niet eens om een vergoeding te doen maar meer als waarschuwing voor volgende huurders. Erg teleurstellend, hadden ze gewoon excuses gemaakt en onze bevindingen doorgegeven aan de eigenaar van het huis dan waren wij al tevreden geweest.
Hun hoop dat we een volgende keer weer voor Novasol kiezen kunnen ze hierdoor wel vergeten.

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op November 08, 2013

Beste Vera,

Hartelijk dank voor uw review. Erg vervelend dat het 2e vakantiehuis in Zweden niet aan de verwachting heeft kunnen voldoen. Wij waarderen ten zeerste dat u ons hebt geïnformeerd over uw ervaringen. Zoals wij reeds in onze schrijven, naast onze excuses, naar u hebben vermeld zullen onze collega's in Zweden de huiseigenaar adviseren e.e.a. te controleren en waar nodig te herstellen, zodat eventuele klachten over dit vakantiehuis in de toekomst kunnen worden voorkomen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
1.8
Bestellen 
 
2.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
3.0

Vakantiedrama door Novasol-Quendet in Italie
We hebben een vakantiehuis gehuurd bij Novasol-Quendet. Deze ligt 1300 kilometer rijden in het plaatsje Mazolla/Volterra, gebied Toscane. Het Novasol huis blijkt alleen via een meer dan 30 minuten durende onverharde weg bereikbaar. Deze weg is alleen verantwoord te rijden met terreinauto. De 's avonds onverlichte onverharde weg bestaat uit steile hellingen van 15-20% en meer, diepe gaten en geulen tot je enkels en gevaarlijk gladde klei(zie foto).
Het Novasol vakantiehuis zelf, blijkt op een heuvel te zijn, waarvan helling niet verantwoord met een personenauto begaanbaar is.
Gevolg: huis is niet redelijkerwijs toegankelijk/bereikbaar
Na 2 hotel-overnachtingen(lees: alles op eigen kosten en initiatief), minstens 30-40 telefoontjes verder met Novasol Denemarken, Nederland en Novasol-Quendet Italie, lijkt het Novasol alles volledig koud te laten. Men maakt zich meer zorgen over "eigen straatje schoonvegen" dan klant helpen onderdak te regelen.
Na aanhoudend veel bellen, oplopende eigen kosten, blijkt het enige alternatief een huisje te zijn welke na 2 uur rijden helemaal niet vrij blijkt te zijn. Bovendien heeft het huis geen gas, dus geen verwarming, geen douche en niet kunnen koken. Na dit alternatief te hebben geweigerd, besluiten we naar Nederland te gaan. De reactie hierop van Novasol is een dreigement, "we zouden geen vergoeding van reissom/huursom krijgen".
Na 3 dagen en ca. 3000 kilometer verder, nu thuis. Teleurgesteld, boosheid, veel kosten, vrije dagen weg en vooral ook stomverbaasd over behandeling van Novasol en haar klanten, zeker in deze economisch moeilijke tijden.

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op Oktober 14, 2013

Beste Lars,
Dank voor uw review! Wij betreuren het te lezen dat het vakantiehuis niet aan de verwachtingen heeft kunnen voldoen. Wij hebben uw schrijven reeds in goede orde mogen ontvangen en hebben deze in behandeling genomen. Wij zullen spoedig contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Lars op December 24, 2013

Update 24-12-2013 Klacht "Vakantiedrama door Novasol-Quendet in Italie"

Novasol smoort klant liever de mond uit angst voor negatieve publiciteit

Geachte Novasol,

Het klinkt allemaal bijzonder goed en veelbelovend, maar de manier van omgaan van Novasol met haar klanten is verre van fatsoenlijk.
Het artikel en de klacht "Vakantiedrama door Novasol-Quendet in Italie" is dan tot heden ook NIET opgelost.
Op dit moment loopt de gehele zaak zelfs via juridische weg!
Novasol betreurt de gehele situatie helemaal niet en het fatsoen om contact opnemen is er helemaal niet bij.
Vakantieplezier weg, vakantiedagen weg en geld is weg, alles dankzij Novasol en Quendet.
Novasol is het schoolvoorbeeld van hoe klantservice NIET moet.
Als het gaat om oplossen van problemen, geeft Novasol niet thuis.
Klachten op websites als Klacht.nl geeft Novasol zelfs ten onrechte aan als opgelost!
Novasol hoopt e.a.a. in doofpot te kunnen stoppen en doet haar uiterste best om dit soort klachten te smoren.
Wees gewaarschuwd als je een huis of appartement via Novasol of Quendet huurt.

Lars op Augustus 22, 2014

Ook goed te kunnen melden dat problemen ook opgelost kunnen worden. Na hulp van omroep MAX, heeft Novasol heeft een week lang een huis in Denemarken aangeboden als tegemoetkoming van de problemen.
We vertrouwen erop hier meer van te kunnen genieten als Italië.
Bij deze vriendelijk dank aan omroep MAX en Novasol.

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
7.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
8.0
Prijs 
 
5.0

Vandaag terug kijken op een mooie vakantie.
het huisje was geweldig, veel mooier dan de foto laat zien, gastvrouw heel vriendelijk.
Helaas ben zeer slecht ter been, dit huisje was voor mij geen enkel probleem, het was zeer goed toegankelijk.
De borgsom werd na afloop meteen terug betaald.
ook alle lof voor NOVASOl, na een eerste boeking die niet doorging heeft NOVASOL een alternatief aangeboden, de meerprijs werd door hun betaald, alle lof voor een fijne correcte afhandeling.
Wij boeken in de toekomst zeker vaker hier.
Piet en Diny Mante

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
8.0

Net terug van twee weken op Mallorca zitten we nog na te genieten van de heerlijk tijd die we hebben gehad in een finca van Novasol. Van boeking tot aan de sleuteloverdracht aan het eind is eigenlijk alles perfect verlopen. Alleen bij aankomst konde we het huis niet gelijk vinden, maar met behulp van een lokale (goed Engels-sprekende) gids was het snel geregeld. Van nature zijn we kampeerders en gaan we doorgaans naar Frankrijk, maar dit smaakt echt naar meer. We zijn zo enthousiast dat we nu al zitten te kijken naar jullie aanbod in Frankrijk voor de meivakantie!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Wij zijn deze zomer naar Kroatië gegaan, waarbij we voor het eerst verbleven in een vakantiehuis van Novasol. Het vakantiehuis was super en gelukkig niet al te duur! Het lag op een mooie locatie en was vooral heel luxe. Onze eerste ervaring met deze organisatie is zeer goed en wij hebben dan ook verder niets aan te merken op de kwaliteit of de geleverde service.

Was deze beoordeling nuttig? 

Jolien op April 18, 2015

Hallo,

Ook wij zijn op zoek naar een vakantiehuis in Kroatië. Over welk huis hadden jullie het?

Alvast bedankt!

SOJ VZN ECHELPOEL op April 20, 2015

Hallo,

Wij zoeken een vakantiehuis in kroatie ,kan je me vertellen welk huis jullie hadden ?

Groetjes Soj

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
2.5
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Een heerlijke vakantie gehad in mei. Prima huis, mooie omgeving en heerlijk weer. Thuisgekomen kregen we helaas een koude douche door de afrekening van elektra, water en olie. Buiten de borg kwam er een rekening verbruikskosten bij van € 215,- voor 2 volwassenen voor 2 weken vakantie. Wat neerkomt op een verbruik van ca € 250,- per week. Vanwege de heerlijke buitentemperatuur is de verwarming niet aan geweest. Zwembad keurig na gebruik afgedekt in afkoelen temperatuur water.
Antwoord uit Denemarken dat € 250,- normaal verbruik is per week wat inhoudt dat de verbruikskosten 1/3 van de huurprijs zijn per week zonder vermelding in de omschrijving. We zijn nu 3 maanden verder en hebben nog steeds geen antwoord op onze vragen wat is een eenheid olie en we willen een ijkrapport, want is de meter wel in orde. Enige antwoord is een kopie met t overzicht standen meters die we op dag dag van vertrek zelf hebben ingeleverd. Het is niet onze eerste vakantie in Denemarken, hebben dit nog nooit meegemaakt maar door deze slechte ervaring de laatste vakantie Denemarken. We willen nieuwe huurders er op attenderen eerst een opgave gemiddeld bedrag verbruikskosten te vragen om " zie hierboven beschreven " probleem te voorkomen.

Was deze beoordeling nuttig? 

Alice op September 05, 2013

Dit hebben wij vorig jaar ook meegemaakt. Je mag toch aannemen dat de verbruikskosten verrekend worden met de borgsom. Er wordt nauwelijks in de omschrijving over deze hoge verbruikskosten gesproken. De hoge kosten komen waarschijnlijk door t verwarmen van t zwemwater maar als huurder kun je niet bij deze meter om bij geen gebruik uit te zetten maw de verwarming gaat dag en nacht door of je er wel of geen gebruik van maakt. Dit had toch op z'n minst vermeld kunnen worden.
Door de afrekening is t heerlijke vakantie gevoel snel weg.
Heel veel sterkte. Alice en Ben

Reageer op deze review
(Updated: September 02, 2013)
Gemiddelde beoordeling 
 
2.5
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
3.0

Wij waren in Mei in Agay in Frankrijk € 850 voor 1 week. Geen verwarming, geen tv geen radio helemaal niets was er. Er was veel kapot ook licht schakelaars super gevaarlijk. Eindschoonmaak € 80 terwijl wij het schoner achterlieten dan aantroffen... Ik heb nu 3 maanden geleden een klacht ingediend (heb terplekke ook geklaagd) heb nu 2 keer bericht gehad van Novasol dat ze er mee bezig zijn.
pffff voor mij geen tussenschakel meer ga liever rechtstreeks naar een verhuurder!!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
6.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
4.0

Door het ontbreken van een schoonmaak-checklijst(vooraf) werden we geconfronteerd met eindschoonmaakkosten. Wij hebben het huisje schoner achtergelaten dan dat het hadden gekregen. Als reactie op onze klacht kregen we nogmaals het 'schoonmaakrapport' retour. Het wordt 'hun' woord tegen het onze en er zullen altijd 'kruimels' gevonden kunnen worden. Dit is wel een vervelende manier om een relatief duur vakantiehuisje nog duurder te maken.
Echte een afknapper en reden om via ander bedrijf vakantiehuisjes te huren.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
4.5
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
6.0
Prijs 
 
1.0

Vakantiehuis in Denemarken geboekt. Op het dak lagen asbestplaten, die al aan het afbrokkelen waren. In Nederland zou dat niet mogen, een gevaar voor de gezondheid! Op het overdekte terras bij het huisje, durfden we niet te zitten omdat de dakplaten leken los te komen. Echt zeer teleurstellend.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
3.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

Aan onze 5 sterrenvilla op Kreta mankeerde van alles. Van niet werkende keukenapparatuur tot een vies zwembad. Onze contactpersoon kwam zijn afspraken niet na en sprak ook slechts Grieks. Novasol reageerde slechts formeel op onze klacht en nam deze in het geheel niet serieus. Voor ons de laatste keer dat we een huis bij deze organisatie boeken.

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op Augustus 09, 2013

Beste heer van Assen,

Dank voor uw review. Wij vinden het vervelend te lezen dat het vakantiehuis niet aan uw verwachtigingen heeft voldaan. NOVASOL neemt iedere klacht uiterst serieus en wij betreuren het dan ook dat onze service in uw ogen te kort is geschoten.
Een vakantiehuis moet natuurlijk helemaal in orde zijn en wij proberen dan ook samen met alle huiseigenaren ervoor te zorgen dat al onze gasten een aangenaam en zorgeloos verblijf hebben.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
8.8
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
9.0

Het is in het begin wat lastig kiezen, omdat ze zoveel vakantiehuizen hebben.. maar uiteindelijk is dat wel goed gekomen. Wij hadden uiteindelijk voor een huisje in het zuiden van Frankrijk gekozen, waarbij alles super geregeld was. Aardige huiseigenaar, schoon huis en een prachtige omgeving. Hier gaan we zeker vaker kijken voor een vakantie.

Onze complimenten aan Novasol voor de fijne vakantie! :)

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op Augustus 09, 2013

Beste heer Kuipers,

Bedankt voor uw review en de mooie complimenten! Wij zijn blij te lezen dat u een heerlijke tijd heeft beleefd tijdens uw vakantie in Zuid- Frankrijk.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

lies baten op Juli 28, 2014

Ik ben ook wel geïnteresseerd in waar jullie verbleven hebben. Vind het namelijk jammer dat er geen beoordelingen op de site van novasol te vinden zijn.

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.3
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Top vakantie gehad! :)

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op Augustus 09, 2013

Beste Jasmijn,

Bedankt voor uw review! Wij zijn blij te lezen dat uw vakantie naar wens is geweest.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Al erg vroeg in het seizoen geboekt... maar vreemd genoeg kon Novasol de villa toch niet leveren. Hier scheen 'de bekende' technische fout aan ten grondslag te liggen. Maar volgens mij heeft Novasol gewoon geen betrouwbare afspraken met haar leveranciers gemaakt.... Een goed alternatief was door Novasol niet te regelen; das natuurlijk logisch zo vlak voor je vertrek zit alles al vol! Een schadeloosstelling kon er helaas ook niet af. 3x nadenken voordat je je vliegtickets boekt dus.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
8.5
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
8.0

Heerlijke vakantie gehad in een vakantiehuisje van Novasol (cds140) op Korcula. Alles prima geregeld en het huis was tiptop in orde. Eind september gaan we nog een keer met Novasol naar Murcia dus we kijken er al weer erg naar uit!

Toevoegen media
Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op Augustus 09, 2013

Beste Alex,

Bedankt voor uw review. Het is zeer fijn te horen dat u een fijne vakantie heeft gehad in Kroatië en wij wensen u dan ook alvast veel plezier toe in Murcia!

Met vriendelijke groet,

NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
2.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
5.0

Omdat ik naar festival op vakantie ga en een huisje tegenover het festival terrein wilde heb ruim 7 maanden van tevoren een huisje geboekt via Novasol.

Vier maanden na data kwam Novasol met een verrassende mail dat het huisje toch niet beschikbaar was. Vier maanden na de boeking! Een vervangend huisje met soortgelijke locatie was niet meer beschikbaar. Niet vreemd, alles zat ondertussen al vol...

Nu heb ik een ander huisje, met een slechtere locatie, moeten boeken. Hierdoor zit ik met torenhoge taxikosten opgescheept.

Novasol was niet bereid haar excuses en een redelijke compensatie aan te bieden. Ze wilde me afschepen/compenseren met een korting van 10% op mijn VOLGENDE boeking. Wat denken ze zelf? In het vervolg boek ik natuurlijk niet meer bij Novasol...

Was deze beoordeling nuttig? 

Koen op Juni 28, 2013

Beste Novasol,

Omdat u na 4 maanden (!!!) onze boeking annuleerde, u geen goede alternatieven meer had en er ook elders bijna niets meer beschikbaar was waren wij genoodzaakt om "in een vroeg stadium uw boeking elders te maken".

Erg jammer dat Novasol geen verantwoordelijkheid neemt voor haar falen.

Groet,

Koen

NOVASOL Vakantiehuizen op Juni 28, 2013

Beste Koen,

Wij begrijpen uw teleurstelling en hebben reeds meerdere malen onze excuses over de kwestie aangeboden. Wij betreuren het echter wel dat u suggereert dat wij u volledig in de kou laten staan. Wij hebben u verschillende alternatieven geboden, maar u besloot reeds in een vroeg stadium uw boeking elders te maken waarmee u ons voor een voldongen feit stelde en wij niet de mogelijkheid kregen om andere oplossingen voor te stellen. NOVASOL probeert altijd om bij problemen tot een gezamenlijke oplossing te komen en de intentie is bij u niet anders geweest.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Koen op Juni 28, 2013

Overigens erg frappant dat mijn review binnen 10 minuten 5 thumbs down heeft. Heeft u net uw medewerkers de opdracht gegeven mijn review thumbs down te geven? Lekker professioneel...

Herman op Augustus 07, 2013

Novasol verschuilt zich bij klachten achter hun algemene voorwaarden en nemen de klant in het geheel niet serieus. Voor mij nooit meer Novasol!

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
9.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
8.0

Wij boeken al jaren bij Novasol. de huizen zijn dik in orde en wij worden altijd prima geholpen. Over een paar weken gaan we naar Frankrijk en daar verheugen we ons zeer op.

Was deze beoordeling nuttig? 

NOVASOL Vakantiehuizen op Augustus 09, 2013

Beste heer/mevrouw Alberts,

Bedankt voor uw review en de complimenten! Wij zijn blij te lezen dat u een fijne vakantie heeft gehad.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Wij hebben enkele maanden geleden een vakantiehuis geboekt en nu op eens wordt deze geannuleerd ivm een zogenaamde 'technische fout'. Er waren geen alternatieven meer dus het kwam er op neer dat we pech hadden. Pas dus op als u een boeking via Novasol overweegt dat u niet alvast vliegtickets en de rest boekt want ze kunnen het blijkbaar op het laatste moment annuleren.

Was deze beoordeling nuttig? 

Albert op Juni 16, 2013

Wij boeken al jaren bij Novasol en in al die jaren is er ooit een keer een probleem geweest dat overigens prima werd opgelost. Wij kunnen ons niet voorstellen dat dit een structureel

NOVASOL Vakantiehuizen op Juni 17, 2013

Beste Wouter,

Zoals bij u bekend zou moeten zijn hebben wij aan de contactpersoon van deze boeking reeds meerdere malen excuses aangeboden. Wij begrijpen ook uw teleurstelling. Wij betreuren het echter wel dat u min of meer suggereert dat wij u volledig in de kou laten staan. Er is wel degelijk contact geweest over mogelijke alternatieven, maar u besloot reeds in een vroeg stadium uw boeking elders te maken waarmee u ons voor een voldongen feit stelde en wij niet de mogelijkheid kregen om andere oplossingen voor te stellen. NOVASOL probeert altijd om bij problemen tot een gezamenlijke oplossing te komen en de intentie is bij u niet anders geweest.

Met vriendelijke groet,
NOVASOL Vakantiehuizen

Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
8.3
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
9.0
Service 
 
9.0
Prijs 
 
8.0

Wij zijn zeer tevreden over Novasol Vakantiehuizen. Ieder jaar weer vertrekken wij vlak voor het hoogseizoen richting Scandinavië. Vanwege het grote aanbod vakantiehuizen zijn wij een aantal jaar geleden bij Novasol terecht gekomen. Het boeken gaat vrij eenvoudig en je wordt zeer klantvriendelijk geholpen.

Wij zijn dan ook erg tevreden.

Familie Visser

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Gemiddelde beoordeling 
 
10.0
Bestellen 
 
10.0
Levering 
 
10.0
Service 
 
10.0
Prijs 
 
10.0

Wij hebben afgelopen meivakantie voor het eerst in een vakantiehuis van NOVASOL gezeten in Zuid- Spanje en hebben werkelijk een heerlijke vakantie beleefd. Het boeken ging eenvoudig en we werden snel en proffesioneel geholpen. Het vakantiehuis was perfect en voldeed helemaal aan onze verwachtingen. Super!
Volgend jaar boeken we zeker weer via NOVASOL.

Was deze beoordeling nuttig? 

Betty Rietveld op Oktober 30, 2013

Graag had ik een review geschreven maar ik kom op de site.
Ik heb ZEER NEGATIEVE ERVARINGEN met zowel DANSOMMER ALS NOVASOL (novasol).
In augustus 2013 heb ik een (last-minute)huis geboekt in Denemarken Kobaek Strand. In deze last minute prijs was 83 euro schoonmaakkosten inbegrepen.

Bij aankomst troffen wij een net huis aan, niet overdreven schoon, maar acceptabel. Het huis hebben wij, na vertrek, schoner achtergelaten als dat wij het vonden.

Ongeveer een maand nadat wij in Denemarken geweest waren werd ik onaangenaam verrast door een boete van 45 euro omdat ik het huis niet schoon had achtergelaten.
Dit was onmogelijk en ging in eerste instantie uit van een vergissing.
Echter, al vrij snel kreeg ik de dreiging dat ik anders een deurwaarder zou krijgen.
Ik heb gevraagd om bewijs en kreeg foto's waarop GEEN DATUM te vinden was en zeker niet van mjin verblijf.

Mogelijk gebruiken zij deze foto's wel vaker, er staat tenslotte geen datum op.

Eerst met Dansommer gemaild, die alleen in het engels corresponderen, en daarna werd het overgedragen aan Novasol.

WAARSCHUWING: maak foto's na je vertrek uit een huis want voordat je het weet krijg je ONTERECHTE BOETES.
Ik had nota bene nog een aardig voor de eigenaar achtergelaten omdat wij het huis hadden kunnen huren.

Nooit gedacht om zo een vakantie te moeten afsluiten!

De manier waarop Novasol mijn klacht heeft behandeld is ronduit ONZORGVULDIG.

Mocht u verder nog wat willen weten, mail mij gerust, ik zou niet graag willen dat anderen dit ook overkomt.
Ik heb nog in beraad om de CONSUMENTENBOND in te schakelen.

fam van de kerkhof op Oktober 30, 2013

wij boeken al 25 jaar of langer bij novasol.vaak noorwegen en denemarken wij zijn zeer tevreden ermee.en altijd netjes behandeld .ik geloof als er echt wat is novasol zekers zal helpen.

Reageer op deze review

Algemene informatie

Merken
n.v.t.
Productgroepen
  • Vakanties
  • Vakantiehuizen
  • Vakantiewoningen
  • Vakantie appartementen
  • Reizen
Levertijd
n.v.t.
Verzendkosten
geen boekingskosten
Afhalen mogelijk
nee
Keurmerken
  • ANVR
  • SGR
  • Calamiteitenfonds
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Visa
  • Mastercard
  • Bankoverschrijving
Telefoonnummer
NL: 013-4677730 BE: 03 - 322 04 04 (Ma t/m Vr 09.00 tot 17.30 uur; Za 10.00 tot 14.00 uur)

Vergelijk webshop reviews en koop betrouwbaar online

Reviewspot verzamelt webwinkel beoordelingen en geeft in een handig overzicht de review score per webshop weer. U kunt dus snel en eenvoudig zien of een webwinkel betrouwbaar en bestellen veilig is. In de categorie gsm staan de belangrijkste Nederlandse gsm webshops. Bekijkt u de belsimpel ervaringen en reviews van die grote gsm shop maar eens of ontdek of typhone en gsmeasy betrouwbaar zijn. U kunt verschillende aspecten van deze webshops bekijken. Eenvoudig kunt u bijvoorbeeld de betaalmogelijkheden van mode webwinkels zoals wehkamp of amazon.nl bekijken. U kunt reviews en beoordelingen van Nederlandse aanbieders van een goede opleiding zoals nha opleidingen of Laudius danwel reviews over elektronica shop bax shop of bobshop lezen. Maar natuurlijk kunt u ook zelf een webshop beoordelen en uw positieve ervaringen of klachten delen. Online winkels kunnen gratis hun shop aanmelden op Reviewspot en een onbeperkt aantal reviews en beoordelingen verzamelen. Online winkels kunnen daarnaast gratis gebruik maken van de review widgets. Het beste advies, betrouwbare beoordelingen, recensies, klantbeoordelingen & ervaringen met Nederlandse webshops, u vindt het op Reviewspot.nl! - Copyright © 2010 - 2015.