Details van de beoordeling

amazon
Warenhuizen

rare verhalen

Beoordeling 
 
3.5

Paar dagen geleden 2 SD-ards proberen te bestellen via Amazon.de met mijn creditcard. Kreeg ik een dag later de melding dat mijn account geblokkeerd werd omdat ik mijn creditcard gegevens moest verifiëren en via de fax(?) of per post maar even een recent bankafschrift op moest sturen. Nu ben ik helemaal voor creditcard safety en al, maar om vanwege een automatisch gegenereerd bericht even zulk soort info op de post te doen? Paar emails naar amazon en telefoontjes naar de Rabobank later kreeg ik eindelijk een echte mail van Amazon, ipv zo'n automatisch gegenereerd geval, waaruit blijkt dat het ze echt menens is en dat het geen fishing is. Ik weiger echter om dat soort gevoelige info via de post op te sturen (vind het ook onzin) en ik heb ook geen fax (wie heeft er nou gvd nog een faxapparaat in huis tegenwoordig...). Bovendien vind ik het heel vreemd dat dit niet via de mail kan met een printscreentje oid. We leven toch niet meer in de jaren 90.. Heb gezegd dat ze mijn order kunnen cancelen, want de voordelen van thuiswinkelen zijn wel een beetje ver te zoeken nu. Had het net zo goed in NL kunnen bestellen, dat geld wat ik kwijt ben aan buitenlandse postzegels stop ik dan wel in de verzendkosten.

Slechte service, geen inlevingsvermogen, moeilijk om met een 'echt' iemand in contact te komen ipv een automatische generator en erg ouderwets in hun werkwijze. Een faxapparaat.. moet niet gekker worden.

M
Was deze beoordeling nuttig? 13 1

Destan op 18 December 2015

Heb gisteren precies hetzelfde meegemaakt. Maakte me eerst zorgen om phising-mail. Via verscheidene manieren een fatsoenlijk emailadres proberen te vinden van amazon, maar niet gelukt en uiteindelijk gebeld. Blijkt dus inderdaad waar te zijn.

Heb ook meteen mijn order geannuleerd. Daardoor ben ik wel de aanbieding elders misgelopen. Echt jaren 90 dienstverlening is dit. Ze kunnen toch op andere manieren de creditcard verifiëren. Grappige is dat een dag eerder ook al via de creditcard een afschrijving was gedaan door amazon voor een andere bestelling.

Esther op 05 Februari 2016

Hier ook dezelfde ervaring met een bestelling bij Amazon. Kreeg een mail of ik een credit card rekening wilde faxen en wel binnen 4 dagen, anders zou de bestelling vervallen! Dit zou voor de veiligheid van de klanten zijn. Er stond in de fax dat mijn bank vanwege privacy geen adresgegevens wil verstrekken. Nee uiteraard niet! Zouden ze dat in Engeland en Duitsland wel doen? Echt een vreemd verhaal.
Eerst gebeld naar Amazon dat ik een dergelijk overzicht niet heb, aangezien ik al jaren geen overzichten meer via de post ontvang. Alles is tenslotte via internetbankieren te bekijken. Volgens Amazon kon ik een credit card afrekening aanvragen bij mijn bank. Vervolgens mijn bank gebeld met het verzoek om een credit card overzicht te sturen. Helaas zou het wel een paar dagen gaan duren voordat ik de credit card afrekening binnen zou hebben. Amazon heb ik op de hoogte gesteld dat het niet binnen 4 dagen zou lukken en of ze de einddatum van de order wilden verlengen. Ik kreeg daarop echter geen enkel antwoord, Uiteindelijk was t toch gelukt om de 4e dag te faxen, echter ik kreeg geen enkele bevestiging daarvan. De volgende dag maar weer gebeld met Amazon, Het bleek dat mijn order inmiddels geannuleerd was.

Diegene die ik aan de telefoon had zou mij nog een mail sturen, zodat ik opnieuw zou kunnen bestellen. Helaas nooit meer iets vernomen van Amazon. Wat een drama bedrijf zeg. Het was ook nog een enorm probleem om ergens een fax te vinden, want die worden in Nederland bijna nergens meer gebruikt. Uiteindelijk een bedrijf gevonden die het kon. Dat heeft me ook nog E 4,50 gekost. Wat een hopeloos ouderwets bedrijf met vreselijke beveiligingsregels en een heel slechte service.

Reageer op deze review