Details van de beoordeling

bol.com ervaringen
Warenhuizen

Bol com komt schade vergoeding niet na

Beoordeling 
 
1.0

ijn Klacht

Bol.com
t.a.v CEO Huub Vermeulen
Papendorpseweg 96,
3528 BJ Utrecht
Tel 088 7126131

Datum : 6 oktober 2017.
Kenmerk : CASE:52329077
Onderwerp: Directe schade minimaal 1250euro

Geachte Huub Vermeulen algemeen directeur Bol.com

Naar aanleiding van het telefoongesprek inzake het compensatievoorstel,
en gelet op het feit van uw eerdere mondelinge mededelingen hier omtrent had ik mogen aannemen dat ik een artikel mocht uitzoeken ter compensatie van de door mij geleden schade.

Ik zocht een artikel uit welke voorst ver onder het geleden schade bedrag van 1250 euro lag, mede om daarmee snel de kwestie af te ronden.

Echter toen ik gebruik maakte van uw voorstel veranderde Bol.com acuut de voorwaarden.
Bol.com wilde de kwestie in eens afdoen met een cadeau bon. Ik vroeg om een compensatie een (compensatie betekend dat je iemand schadeloos stelt)

U heeft mondeling toegeven dat de procedure die ik moest volgen om de inktcartridge weer aan de praat te krijgen niet redelijk was, als je klanten werkzaamheden laat uitvoeren die een monteur hoort te doen, dan bestaat er een groot risico dat het fout gaat.

De stappen procedure met de inktcartridge had niet mogen plaats vinden en daar was u het met mij over eens. Als de service van Bol.com in orde was geweest had ik gewoon de inktcartridge kunnen terug sturen en was deze schade niet ontstaan. Deze schade is een direct een gevolg van deze 'louche' procedure. Ook is deze schade niet te verhalen op de verzekering waar u het nu op af wilt schuiven

U beweerd dat mijn compensatie verzoek te hoog is, ik zocht een goedkope tv uit voor 240 euro. Volgens u staat dit niet in verhouding met de geleden schade.

Ik heb daarom Huitema woning inrichters gevraagd wat de kosten bedragen om mijn gordijnen te vervangen. (en dan zit je ook nog met kleur verschil omdat de gordijnen niet meer matchen met andere gordijnen)

Huitema raamt deze kosten ongeveer op 1050 euro. Tel daarbij op de schoonmaak kosten welke ik en mijn vrouw zelf hebben uitgevoerd maar waarvoor een bedrijf zeker 250 euro zou vragen. Dan kan ik niet anders concluderen dat ik zeer redelijk ben geweest in mijn verzoek.
U heeft laten weten te twijfelen over de hoogte van schade.
We kunnen daarom een schade taxateur in schakelen, maar de kosten daarvoor bedragen minsten 600 euro en deze komen voor uw rekening.


Mijn eis, ik wil uiterlijk voor woensdag 10 oktober antwoord op deze brief, en de andere brieven, mocht er geen bevredigende oplossing komen dan draag ik de zaak over aan mijn advocaat.


In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

S verblijvende te O
Nuttig

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 2

helen op 30 December 2017

https://meld.nl/melding/juridisch-meldpunt/consumentenrecht/

Reageer op deze review