Albelli reviews

www.albelli.nl
 
3.7 (8)
albelli

Albelli is onderdeel van Albumprinter BV; een van de grotere Europese online aanbieders van fotoboeken. Op de website van Albelli kun je met de aangeboden software zelf je fotoboek, fotokalender, wenskaart, of agenda ontwerpen. Albelli werkt samen met betrouwbare en milieuvriendelijke partners en kan op die manier de beste kwaliteit en snelle levering van uw producten garanderen. Ook is het bij Albelli mogelijk om je mooiste foto op een canvas of plexiglas te laten drukken.

8 Albelli reviews

9-10 punten
 
(1)
7-9 punten
 
(0)
5-7 punten
 
(1)
3-5 punten
 
(1)
1-3 punten
 
(6)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Niet te corrigeren kleurzweem over kalender

Beoordeling 
 
1.0

Ik wilde een jaarkalender maken bij Albelli. Ik maak al jaren fotoalbums bij hen en ben daar redelijk tevreden over (kan beter, maar prijs maakt het goed). De kalender kan alleen online gemaakt worden. Tijdens het uploaden van foto's zag ik direct al dat de foto's paars, dof en onscherp werden. Mail gestuurd; geen antwoord. Nog een mail 4 werkdagen later; geen antwoord. Weer 4 werkdagen later (ze zeggen altijd binnen 3 werkdagen te antwoorden) een chat gestart; het blijkt dat in de kalender er een 'fotobewerkend' filter overheen gegooid wordt en je foto dan inderdaad dof en onscherp kan worden. Advies; je foto niet bewerken! Belachelijk. Ik bewerk mijn foto's met zorgvuldigheid en met een gecalibreerd scherm. Dat kan ik dus beter dan zo'n filter. Bovendien werd een niet bewerkte foto (ter test geupload) ook paars en dof.
Ik zal helaas de kalender elders moeten maken.

K
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Niet aan te bevelen!

Beoordeling 
 
1.0

Ik zou Albelli zeker niet aan anderen bevelen! Ik had een fotoboek gemaakt voor de 18e verjaardag van mijn dochter met hierin foto's van haar hele jeugd. Dit boek wilde ik haar als cadeau op haar verjaardagsfeest geven. Bij het bestellen ging er echter iets mis waardoor ik het boek niet kon bestellen. Ik heb bijna een week lang gebeld en gevraagd en (bijna) gesmeekt om mij te helpen zodat ik het boek toch op tijd binnen zou hebben. Ik heb in die tijd 3 uur en 50 minuten aan de telefoon gezeten (!) met medewerkers van Albelli die allemaal wat anders zeiden... Ik weet het nu nog niet.. Hebben ze daar nu wel of geen leidinggevende? Kan een fotoboek sneller door het productieproces geleid worden als de vertraging door een systeemfout van Albelli heeft plaatsgevonden? En wat denkt u van "er staat hier inderdaad dat dit u beloofd is, maar dat had mijn collega niet mogen doen"? In die hele week ben ik daarnaast niet 1 keer teruggebeld. Ik moest overal zelf achteraan...

Al met al komt het erop neer dat de bestelling niet op tijd is gelukt omdat er een systeemfout (vanuit Albelli) was, de technische dienst er 5 dagen voor nodig had om de oorzaak ervan te achterhalen, het productieproces niet versneld heeft plaatsgevonden (ook al is dit wel mogelijk) en ik het boek niet kon ophalen bij Albelli zelf om de verzendtijd te besparen..

Ik ben zwaar teleurgesteld.!

T
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Service ondermaats

Beoordeling 
 
1.8

Vaste klant verloren.
Korte samenvatting: 8 dec besteld (op website melding dat bestellingen tot 15 dec worden geleverd voor Kerst)
2 weken aan het lijntje gehouden. Geen antwoord op e-mail. Telefonisch contact resulteerde in antwoorden als “wacht even af tot Kerst,...”.
23 dec per e-mail savonds te horen gekregen dat bestelling niet kan worden geleverd voor Kerst.
Als trouwe klant (al 20-tal boeken laten drukken) ben ik er klaar mee. Heb zelfs mijn bestelling geannuleerd. Liever dat in een week extra werk heb om hetzelfde fotoboek nog eens te maken in een ander programma dan dat ik Albelli met zn waardeloze service mijn boeken nog laat afdrukken! Enige reden dat ik uiteindelijk bij Albelli bleef al die tijd was omdat de jaarlijkse fotoboeken dan zeker ban hetzelfde formaat zijn.

K
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Schandelijke afhandeling van bestelling

Beoordeling 
 
1.0

Op 9 december 100 Kerstkaarten besteld. Nadat ik die besteld had, kreeg ik bericht dat het iets langer zou duren voor ik ze zou ontvangen. Tot nu toe (19 december) nog niets gezien. Op mijn account staat dat ze besteld zijn, maar nog niet dat ze verwerkt zijn, laat staan opgestuurd zijn. Die kaarten hadden voor de kerst bij mijn relaties moeten zijn. Ik schaam me dood!!!! Van de week een keer gebeld: ze konden niets voor me doen. Gisteren kreeg ik een mailtje van het Serviceteam van Albelli. Ik heb daarop gereageerd en zij zouden zo spoedig mogelijk antwoorden. Ik wacht nog steeds op antwoord. Wat een waardeloze organisatie. Hierna zeg ik mijn account op en zal nooit (!!!) meer iets bestellen bij Albelli. Het is een grote schande.

HH
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

waardeloos!!!

Levering 
 
1.0

Waardeloze levering! Na 5 dagen geen fotoboek geleverd, er werd beloof dat het boek er na 2 dagen vertraging zou zijn, dit werd 3 dagen en vervolgens 18 dagen. Ik had het boek dringend nodig. Zeer teleurstellend en zeer onbetrouwbaar en bij contactmet de klantenservice zeggen ze dat ze niets kunnen doen. Nooit meer!!!!!!!!

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Slechte kwaliteit en klantenservice

Beoordeling 
 
4.5

Aanvankelijk een goede service, maar sinds de overname van ReSnap (Nijmegen) door Albelli (Amsterdam) laat de kwaliteit en aftersales / Klantenservice te wensen over.
In mei 2019 twee fotoboeken samengesteld:
1. aflevering zou binnen 5 dagen zijn, het werden echter bijna twee weken voor een van de boeken.
(Geen pro-actieve melding van ReSnap omtrent de vertraging)
2. Beide ontvangen boeken verschilden van het voorbeeld op de website, in het ene boek waren de foto's verschoven en het andere boek had een witte streep door de foto's.
3. Contact proberen op te nemen via de ReSnap Chat functie, deze werkte niet. Ook de dagen daarna werkte deze niet.
Dan maar gebruik gemaakt van de chat functie op de Albelli website, de Klantenservice ReSnap/Albelli werken waarschijnlijk in dezelfde ruimte.

ReSnap / Albelli bevestigde (via email) dat er technische problemen waren bij het printen van de boeken en stelde voor: U houdt de boeken en krijgt korting bij de volgende bestelling of U stuurt de boeken terug (op kosten van ReSnap/ Albelli) en U krijgt uw geld terug.

Beide boeken teruggestuurd, inmiddels een maand verder en nog geen geld terug ontvangen.

Inmiddels via email een promotie code ontvangen (geldig tot en met 24 juni): 45% korting en gratis versturen.

Beide boeken uit de ReSnap / Albelli cloud opnieuw willen bestellen.
Bij het afrekenen gebruik gemaakt van de kortingscode uit de email en vervolgens zie ik 30% korting en 4,99 euro verzendkosten in plaats van 45% korting en geen verzendkosten. Via Chat contact opgenomen met Klantenservice (Engelstalig deze keer). Ongeveer 45 minuten gechat waarbij er een aantal verschillende kortingscodes gepresenteerd werden en uiteindelijk een code die inderdaad 45% korting geeft en gratis verzenden conform de promotie email. Een zojuist besteld boek heb ik laten cancellen (wacht nog op de beloofde confirmatie email) en zal dan deze misschien opnieuw bestellen met de juiste kortingscode. Ik heb een log bewaard van deze chat.
Voor wat betreft de retour gezonden foto boeken: (Chat:) deze waren niet aangekomen. Gelukkig heb ik de Track en Trace codes nog (boeken zijn vier weken geleden afgeleverd volgens PostNL). Morgen maar weer eens contact opnemen.
Overigens, terwijl ik een antwoord aan het typen was werd de Chat door de Agent (Konstantinos) brut afgebroken met de melding: "We are going to close this chat session, because we have not received a response for some time now...).

Al met al zal dit de laatste keer zijn dat ik gebruik maak van ReSnap / Albelli.

J
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

k*t met peren

Beoordeling 
 
6.3

Ik had een fotokalender besteld met foto's van de hond. Normaal deed ik dat bij Vistaprint maar nu bij albelli vanwege een aanbieding. Maar dat was gelijk de laatste keer. Er was een fout op 1 van de pagina's een grote witte streep op de fotopagina. En dat vond ik erg jammer. Ik had dat vermeld bij de enquette die ze me later stuurde. En toen waren ze wel zo aardig om de bestelling opnieuw gratis te leveren, maar je raad het al, bestelling twee was precies hetzelfde. Dus ik bestel niet meer bij Albelli.

P
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Maak al vanaf het begin fotoboeken bij Albelli

Beoordeling 
 
9.3

Maak al vanaf het begin fotoboeken bij Albelli tot grote tevredenheid over service en kwaliteit.
Nu weer begonnen aan een fotojaarboek en de wijzigingen/update zijn na zo'n 9 maanden, weer vooruitgang.
Maar ik vind dat het gebruiksgemak nog nooit zulke sprongen vooruit heeft gemaakt als nu, mijn complimenten.

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Nooit nooit iets bij albelli gaan bestellen!

Beoordeling 
 
1.0

Albelli had een actie dat als je boekjes voor 18/12 besteld, ze voor kerst werden bezorgd. Ik heb op 16/12 3 boekjes aangemaakt. Ondanks tussentijds contact en toezeggingen dat ze zelfs op zondag 24 december zouden worden besteld, kwam er helemaal niks. Ja pas op 2/1.
Daardoor had ik geen kado voor kerst.
Ik heb nu diverse keren mail, telefonisch en chat contact gehad omdat ik mijn geld terug wil. Lang verhaal kort, ik moet de boekjes terugsturen voordat ik mijn geld krijg. Maar de retoursticker waar het naartoe moet ontvang maar niet in mijn mail. Volgens hun omdat de mails met sticker in mijn spam box komen. Terwijl ik een ander mailtje wel van hun ontvang.
Toen ik vroeg of ze de retoursticker via de post wilden sturen, kon dat niet. Hoe geloofwaardig is het dat ze mijn geld terug willen storten?
Er is geen klachtenafdeling. En ze willen niet de naam of het mailadres van de directeur geven. Het enige wat je kunt doen is een mail naar de klantenservice sturen. Dat is waar je mail of chat door dezelfde medewerker wordt behandeld die mij van het kastje naar de muur stuurt. En ik dus naar mijn geld kan fluiten.
Maw ben zeer boos en ontevreden over albelli. En adviseer niemand om hier iets te bestellen.
Ik had geen kerstkado, nu boekjes, geen retoursticker en geen geld.
Super waardeloos!

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 2
Reageer op deze review

Maanden en herinneringen werk verloren

Enkele maanden bezig geweest met een fotoboek van van Albelli (offline programma). Na een software update van Albelli was de album ineens verdwenen met daarin al onze herinneringen van de ontwikkeling van ons zoontje van 1 tot 2 jaar. Helaas hebben wij deze gebeurtenissen nergens anders opgeslagen omdat we er vanuit gingen dat het fotoboek nooit verloren zou kunnen gaan. Na vele aandringen (15 emails, 5 telefoongesprekken en 3 chat sessies) komt Albelli met wel gerekend 10€ korting op een volgende bestelling. Ze geven aan verder niets te kunnen doen. Ook de Backup files die wij halverwege gemaakt hebben kunnen ze niet herstellen. Let alstublieft op en sla geen belangrijke informatie op in je fotoboeken want deze kan zomaar verloren gaan!

F
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Albelli informatie

Algemene informatie

Merken
Albelli
Productgroepen
  • canvas
  • fotoboek
  • fotokalender
  • wenskaarten
  • plexiglas
  • agenda
Levertijd
binnen 6 werkdagen
Verzendkosten
vanaf 1,75
Afhalen mogelijk
ja
Keurmerken
  • pcm
  • kassa
  • thuiswinkel awards
Betaalmethodes
  • Ideal
  • credit card
  • Bankoverschrijving
  • pay pal
Telefoonnummer
0900 – 2523554