Details van de beoordeling

PneusOnline
Auto onderdelen

Perfecte service, nieuwe banden, snel geleverd, vriendelijk en correct montagepunt

Beoordeling 
 
10.0

In mijn zoektocht naar een goede webshop voor banden heb ik ook vele reviews gelezen.
Het is toch altijd een aardig uitzoek klusje en al helemaal omdat ik speciale Porsche banden met N-codering nodig heb.
Er zijn veel webshops en diverse prijsverschillen en waar moet je nu op afgaan?

Het viel mij op dat de meeste banden-webshops direct verschijnen bij Radar.nl en dat er hele discussies zijn in forums over wat er allemaal mis kan gaan en dat je veel beter naar een banden- bedrijf of garage kunt gaan.

Ik lees echter toch altijd door de zure berichten heen en probeer objectief te zijn.
Al snel kwam ik erachter dat er maar een aantal grote importeurs zijn en dat de meeste garages, zowel merkdealers als kleinere bedrijven de banden allemaal bij dezelfde importeurs vandaan halen.

Aangezien mijn Michelin 255/40/17 N3 banden incl 20% korting op materiaal én montage bij de dealer nog altijd 627,- euro zouden kosten besloot ik toch bij Pneus online mijn banden te bestellen, voor 395,48 euro voor beide incl btw en levering.
Ik heb ze laten afleveren bij RBS banden te Capelle aan den ijssel.

Nadat ik had besteld op di avond, heb ik woensdag gebeld naar RBS om de order aan te kondigen en een montageafspraak te maken. De banden zijn uiteindelijk donderdag al !! dat is een levertijd van slechts 2 dagen! afgeleverd bij hem en vrijdag morgen zijn de banden voor de afgesproken 20,- euro per band zonder enige bijkomende kosten gemonteerd.

Totaal ben ik dus voor deze banden 435,48 euro kwijt i.p.v. 627 bij de dealer waar 20% korting op zat. Ik heb dus 191,52 euro bespaard! en ben helemaal TOP! geholpen, snel geleverd, netjes te woord gestaan, koffie gekregen, leuk gesprek gehad, EN... de banden hebben een code waaruit blijkt dat ze in 2017 geproduceerd zijn! dus splinternieuw, top van kwaliteit.

Ik beveel dus van harte aan om bij Pneus te bestellen en van een montagepunt gebruik te maken.

In mijn beleving zijn er veel negatieve reviews die vooral door mensen geschreven worden die hun eigen hachje verdedigen of die misschien de aller goedkoopste aanbieding hebben gezocht en daardoor oudere of slechtere banden hebben ontvangen. Daarom wil ik bij deze toch moeite steken in een recensie, omdat Pneus dat gewoon ook eens verdient. Pech kun je altijd hebben, geloof ik zeker, maar ik bestel voortaan mijn banden online en RBS mag ze monteren.

RV
Was deze beoordeling nuttig? 2 3

Pneus op 19 Juli 2022

Bedankt !

Reageer op deze review