Ik heb twee maanden geleden bij dit bedrijf een Mason Pearson borstel gekocht. Na een maand begonnen de haren uit te vallen. Ik heb hierover een mail gestuurd, maar kreeg geen reactie. Nadat ik erachteraan belde, mocht ik de borstel opsturen, ik zou dan een nieuwe borstel krijgen. Ik gaf aan dat ik slecht zonder de borstel kon, waarop het bedrijf beloofde om onmiddellijk na ontvangst van de borstel een nieuwe te verzenden. Tot dusver was alles prima in orde.
Na ontvangst van het product kreeg ik een (botte) reactie, waarin werd aangegeven dat ze de verpakking wilden hebben, en dat het product eerst naar de fabriek opgestuurd zou worden vanwege 'buitensporige slijtage' (Tja, als ie in orde was geweest had ik hem niet op hoeven te sturen..) Toen ik hierover belde, kreeg ik het volgende te horen: U heeft de borstel niet compleet geretourneerd (want originele verpakking niet mee) en in de retourneervoorwaarden staat dat de originele verpakking meegestuurd moet worden. Het koste me aardig wat moeite de telefonist aan het verstand te brengen dat hier geen sprake was van retourneren, maar van garantie, en het bedrijf bleef maar hameren op het feit dat er een originele verpakking nodig was. (Nogal stupide lijkt me, ik kan toch niet omwille van eventuele defecten tot in den treuren verpakkingen blijven bewaren.) Vervolgens kreeg ik nogmaals de wind van voren: Ik werd niet door het bedrijf vertrouwd, en men wilde, ondanks de eerder gedane belofte, geen nieuwe borstel naar mij verzenden voordat de fabriek er naar gekeken had. De toon in dit hele gesprek was bijzonder bot en beschuldigend, terwijl ik als klant toch degene zou moeten zijn die baalt van de beroerde kwaliteit van mijn dure aanschaf. Als argument voor het (niet direct) verzenden van een borstel werd zelfs nog aangevoerd: 'Ja mevrouw, als een product in zo'n slechte staat is, hebben wij zelf ook moeite met het geld terugkrijgen van de fabriek, dus kunnen wij u ook geen nieuwe borstel geven'. of iets in die trant. Toen brak toch echt mijn klomp. Hier heb ik mijns inziens helemaal niets mee te maken. Pas nadat ik hierover behoorlijk uit mijn slof schoot, kreeg ik met veel pijn en moeite, bij de gratie Gods, alsnog de toezegging tot een nieuwe borstel.
Ik ben zelden zulke onbeschofte en slechte service tegengekomen bij een webwinkel. Ik hoop dat dit bedrijf zich kapot schaamt, als uit het onderzoek van de fabriek blijkt dat hun beschuldigingen geheel onterecht waren. (voor de volledigheid, de 'buitensporige slijtage' bestond volgens het bedrijf uit krasjes op de achterkant van de borstel. Blijkbaar verwacht men dat de klant de borstel op een kussentje bewaard.)