Landal reviews & ervaringen

www.landal.nl
 
2.5 (17)
landal

17 Landal reviews

9-10 punten
 
(1)
7-9 punten
 
(0)
5-7 punten
 
(0)
3-5 punten
 
(2)
1-3 punten
 
(14)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Vakantiehuisje

Service 
 
1.0

Bij het reserveren van een vakantiehuisje hadden wij een annuleringsverzekering afgesloten. Helaas moesten wij gebruik maken van de verzekering, want i.v.m. een acute ontsteking van de alvleesklier en daaraan gekoppelde ziekenhuisopname van mijn vrouw, moesten wij helaas onze vakantie annuleren. Reden genoeg voor annulering lijkt mij, maar we zijn nu al twee maanden bezig om ons geld terug te krijgen van de verzekeringsmaatschappij waar Landal Greenparks zaken mee doet.

GK
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Vakantie

Beoordeling 
 
4.3

SUPER slecht - geen ster waardig - diefstal.
Ik dacht dat het aan ons lag, Maar als ik de commentaren lees, dan is het een rode draad moment. Landal verdient blijkbaar zoveel momenteel, dat het trouwe klanten niet meer serieus neemt. We hadden voor iets van EUR 4.400 een huisje geboekt in Leiwen/Duitsland. Mochten er eerst al niet in om 4 uur, bij aankomst bij het huisje was er een schoonmaakploeg bezig; duurde nog eens een half uur. Maar goed, dan kan je vakantie beginnen....denk je. Toch niet. Vieze keuken, overal duistere vieze vegen. Niet compleet bestek/glazen/pannen enz. Douche stroomt na de eerste douchebeurt al over en veroorzaakt water tot in de slaapkamers. Doucheruimte veel schimmel. Bedden van het jaar 0. Beddengoed vies en kapot. Tot zelfs een lekker emmer als je die blijkt nodig te hebben. Kan zo nog wel even doorgaan. Maar wat een schande zeg. Bij invullen van de enquête, krijg je vanuit Duitsland als enige reactie dat men het betreurt en bedankt voor je bericht.

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Huisje Reeuwijks plassen (6L)

Reserveer nooit te vroeg. Het kostte ons 600€. Hadden gereserveerd in dec en prijzen liggen in juli €600 lager.
Reactie Landal wij bieden een 4 persoonshuisje, wij hebben een 6 persoons betaald en gereserveerd. Schandalige reactie. Bij de service balie werkt een grote, onbekwame onbenul.

B
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Wat een ongelooflijk slecht bedrijf! Onvoorstelbaar…

Beoordeling 
 
1.0

Wat een ongelooflijk slecht bedrijf! Onvoorstelbaar…

Al jaren huren wij ieder jaar in het voorjaar en in het najaar een huisje bij Landal GreenParks. Ook ongeveer een week geleden. Wegens bijzondere omstandigheden moesten we verzoeken of de huurperiode een maand later kon worden. Het antwoord:

“Wij waarderen u als vaste gast van Landal GreenParks enorm en willen u daarvoor bedanken. Echter moeten wij onze voorwaarden hanteren.”

Ik zou iedereen willen waarschuwen hier niet te boeken, zo ga je niet met gasten om, zeker niet vaste gasten en al helemaal niet als je ook nog eens gastenverblijven verhuurt.

In het vervolg gaan we dus maar kijken naar andere vakantiehuisjes, waarbij de verhuurder wél weet wat gastvrijheid betekent.

BO
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Landal Winterberg

Beoordeling 
 
1.0

Vakantie naar DE geboekt (Winterberg €1158,50) na 3 dagen gebeld en advies gekregen omboeken of annuleren krijgt je geld terug want anders moeten zelf kinderen vanaf 0 jaar 5 dagen in qarantaine.Na 8 dagen veranderen regeles in DE dus nieuwe vakantie geboekt (Warsberg €890) maar naar andere plek want daar was vol. Vandaag gebeld waar blijf mijn geld voor eerste boeking? AANDWOORDT VAN LANDAL JE KRIJT GEEN €1158,50 KUNNEN WIJ NIET'S AAN DOEN!!!! OPLICHTERIJ NIET NORMAA!!!!L

A
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Huisje gehuurt

Beoordeling 
 
1.0

Vies huisje, matras vol vlekken,overal haren en stof,wc onderkant urine vlekken,

P
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Wijziging corona-maatregelen? Dan ben je de klos bij Landal!!

Beoordeling 
 
1.0

Als plots de inreis-regels veranderen en je kunt naar het land/park van keuze (Duitsland nu bijvoorbeeld) dan ben je de klos!! Landal niet bereikbaar, verbinding wordt gewoon verbroken. Er wordt ook vanuit hen geen contact opgenomen over een oplossing. Na 4 dagen en 2 keer 50 min. in de wacht staan krijg je te horen dat je een voucher kunt krijgen. Die kun je vervolgens nu niet gebruiken (want alles vol) en we kunnen dus van dat reeds gespendeerde geld ook niets anders boeken.
Nooit meer Landal voor ons, schandalige onderneming!

M
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Zo oneerlijk en onbetrouwbaar

Service 
 
1.0

In januari geboekt bij dit bedrijf en dus VOOR corona. Ging om het Vennenbos en daar ga je niet heen als je niets wilt doen...dan kies je voor een hutje op de hei. Nu keek ik vandaag op de site en echt alles ligt plat bij het Vennenbos op de takeaway na. Wat biedt landal..,een korting van €157 op een bedrag van €788 of een voucher, maar wat koop ik daarvoor. Ze zijn totaal onredelijk en verliezen nu in ons een goede klant. Wij wilden een leuk oud en nieuw maar dat is dus onmogelijk gebleken. Voor ons NOOIT meer Landal!!! Zelfs al vraag je om een leidinggevende krijg je nul op rekest. De concurrent doet dat veel beter. Nee, wij zijn enorm teleurgesteld in Landal! Ze bieden iets aan in januari wat ze nu niet kunnen waarmaken, maar GEEN oplossing! Het ACM Consuwijzer heeft mij algelijk gegeven en vindt dat Landal mij het totale bedrag dient terug te betalen, maar voor alsnog weigeren ze!

GR
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Landal komt afspraken niet na

Beoordeling 
 
1.0

Landal annuleerde onze reis zelf vanwege het Corona virus en vervolgens zouden we ons geld terug krijgen. Ook via een bevestigingsmail toegestuurd gekregen dat we ons geld terug zouden krijgen.
Na 2 weken wachten op het geld werd het ineens een voucher. We zouden met het hele gezin van 15 personen een weekend weg, dus het gaat om meer dan €1000 euro. Nu mag de voucher ingeleverd worden, maar heeft Landal alle parken met 25-50% duurder gemaakt. Totaal geen goede service wat ons betreft. We willen nog steeds ons geld terug!
Landal had dit allemaal veel beter kunnen oplossen door te vragen wanneer je de vakantie wil inhalen en de vakantie dan even duur te maken, zo waren we natuurlijk akkoord gegaan. Maar door alle parken veel duurder te maken moeten we dik €1000 euro gaan bijbetalen bij een nieuwe boeking! Schandalig gewoon!! Wij gaan nooit meer naar Landal!!!

DJ
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Landal heeft de zaken totaal niet op orde

Beoordeling 
 
1.0

Ook wij hadden geboekt voor een huisje. Dit konden we annuleren en een nieuwe boeking maken in voor in 2020. Fijn! De boeking werd geannuleerd. Kon een nieuwe boeking maken. Moest deze wel gewoon betalen en het geld zou dan binnen 2 weken worden teruggestort. Jullie begrijpen het zeker al. Voor de 1e boeking krijg ik nu een voucher. Maar dat was niet de afspraak! Het park zelf is welwillend genoeg, maar het hoofdkantoor is een ramp. IK ben een ZZP'er en geen bank van lening voor ze. Landal zorg gewoon dat jullie nu de zaken op orde krijgen. Voor iedereen is deze tijd niet leuk, maar jullie maken er een potje van.

IG
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Boek niet bij Landal

Landal houdt zich niet aan onderling gemaakte afspraken. Deze organisatie is niet betrouwbaar! Zodra het hun beter uitkomt zijn ze vrijwel onbereikbaar en hebben schijt aan wettelijk vastgelegde betalingsverplichringen. Tenzij JIJ moet betalen natuurlijk......

E
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Annuleren in coronacrisis

Service 
 
1.0

U BENT GEWAARSCHUWD!!!! In deze corona crisis is Landal Greenparks bezig hun huidige klanten te misleiden. Ze geven aan dat je de huidige boekingen mag verplaatsen in 2020, maar vertellen niet dat dat vaak tot forse prijsverhogingen leidt ( in ons geval 40% prijsverhoging ) . Dit mag nu ook binnen de 28 dagen voor aankomst. MAARRRRR........ binnen deze 28 dagen voor aankomst kunt u alleen nog annuleren met het betalen van 100% van de reservering. Als u eerder dan deze 28 dagen voor aankomst annuleert, betaalt u slechts 30%! Dit is de reden dat Landal Greenparks op hun speciale website aangeeft dat u voor boekingen in april nog niet hoeft te reageren. Zo bent u de mogelijkheid van het annuleren tegen 30% kwijt en kunt u alleen tegen 100% betaling annuleren. Het laatste doet natuurlijk niemand en dus wordt er omgeboekt tegen een meerprijs, want er is geen betere optie meer. Kortom: Alle muntjes vallen in de portemonnee van Landal Greenparks. Zelfs op de parken in Brabant is er geen enkele coulance. Gelukkig kunt u ook na even zoeken het mailadres vinden voor het annuleren en hoeft niet te blijven bellen zonder resultaat: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Overigens zijn wij altijd erg te spreken over Landal, maar de huidige werkwijze is verre van passend in de huidige omstandigheden.

MP
Was deze beoordeling nuttig? 4 0

L.Kampen op 25 Maart 2020

Beste M.Putzes,

Is dit mailadres alleen voor annuleren of ook voor omboeken? Met de aangescherpte maatregelen tot 1 juni vinden wij een vakantie geen vakantie. Vooral als ze alle faciliteiten sluiten is het voor ons gezin met 4 kinderen niet anders dan thuis binnen blijven zitten. Geboekt voor de meivakantie (april) Ik ben ook bang van een koude kermis thuis te komen, maar we gaan maar eens proberen om te boeken. Groet!

M.putzes op 25 Maart 2020

Dit mailadres is ook voor het omboeken mogelijk, zo is mij door Landal Greenparks aangegeven.

Succes

L.Kampen op 25 Maart 2020

Hartelijk dank voor uw reactie!

Reageer op deze review

Perfect geholpen bij annuleringen corona virus

Beoordeling 
 
9.8

Wij hebben voor de maand maart op 4 verschillende parken van landal greenparks geboekt , nl.
Coldenhove in Eerbeek ,Reevallis in vijlen , Sonnenberg Leiwen , Warsberg Saarburg .
De eerste 2 weken waren er nog geen problemen betreft corona virus we wisten wel wat er aan zou komen, toen wij maandag 16-03-2020 op sonnenberg arriveerden was er nog geen probleem maar dat kon niet zo blijven heel Duitsland lag plat .
De volgende dag kregen we een mailtje dat we op uiterlijk 16.00 uur het park moesten verlaten , dit was besloten door de regering van Duisland hier kon niemand wat aan doen . We hadden nog 6 dagen en de week in Warsberg Saarburg betaalde vakantie tegoed.
Zonder contact te hoeven zoeken heeft LANDAL GREENPARKS ons op een perfecte wijze bijgestaan en ons verder geholpen .
Tevens krijgen we de geannuleerde dagen terug betaald .
Voor ons krijgt landal greenparks geen koude douche maar een dikke 10
Bedankt met vriendelijke groet A.C Schout


S
Was deze beoordeling nuttig? 1 1

E op 15 April 2020

Wat gek. Ik heb op 17 maart een bevestiging gekregen dat ik ook mijn geld terug zou krijgen maar ze proberen me nu, een maand later en zonder enig overleg een voucher in de maag te splitsen. Ondanks de eerder gemaakte afspraken....

Lekker Landal!

Greetje op 15 April 2020

Ook ik heb op 18 maart een mail gekregen dat het geld binnen 14 dgn terug gestort zou worden , nog steeds niks ontvangen

Reageer op deze review

Annuleren of omboeken onmogelijk bij corona

Service 
 
1.0

Landal laat haar klanten in de kou staan en legt het probleem rondom corona volledig bij de klanten neer. Ik ben chronisch ziek en zou aanstaande maandag een midweek naar Zuid-Limburg gaan samen met mijn ouders van in de 70. Allemaal behoren we tot de risicogroep en moeten we ons niet onder de mensen begeven en dus ook niet op vakantie. Daarom willen we de vakantie annuleren of een voucher voor een andere keer. Dit lukt echter niet. We hebben al minstens 50 keer gebeld en komen er nooit doorheen. Tenslotte via via toch een mail weten te sturen. Toen werd ik gisteren teruggebeld door een zeer onvriendelijke vrouw die me toesnauwde dat we nu direct voor het najaar een nieuwe vakantie moesten boeken en anders waren we al ons geld kwijt. Een voucher kon niet en ze vond dat we maar gewoon moesten gaan, want we konden immers nog hele dagen door de heuvels wandelen. Toen ik haar probeerde uit te leggen dat we precies dat niet kunnen en vanwege onze gezondheid ook niet uitgebreid kunnen gaan winkelen, wat haar advies was, werd er zeer bot gereageerd en vooral benadrukt hoe zielig zij was met die drukke telefoonlijn. Met het mes op de keel een nieuwe midweek voor het najaar afspreken kon ik niet, moest ik bovendien nog overleggen, dus dat kon niet. Nu probeer ik weer steeds te bellen,maar kom er weer niet doorheen. Ze maken het onmogelijk je vakantie te verzetten of te annuleren. Zeer klantonvriendelijk, zeer bot en onbereikbaar. Blijkbaar willen ze niet dat je als klant een fijne vakantie hebt. We gingen de afgelopen jaren wel vaker naar Landal-parken, maar ze zijn nu een klant kwijt. Nooit meer met Landal!

J
Was deze beoordeling nuttig? 1 1

aal op 18 Maart 2020

070-3003506
Via dit nr zijn ze wel te bereiken

Reageer op deze review

Ondanks coronavirus in Duitsland

Service 
 
1.0

Ondanks het coronavirus epidemie in Duitsland. Laat Landal zijn reizigers gewoon afreizen naar Duitsland. En is het niet mogelijk te anuleren.

W
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Vies huis, geen actie op beloofde schoonmaak. Geen aanrader

Beoordeling 
 
2.3

Verblijf op Landal Beach Park op Texel (De Koog). Foto’s kwamen niet helemaal overeen met ons huisje. Hiervoor wordt echter gewaarschuwd op de site van Landal zelf dus waren we op voorbereid. In ons geval was het inderdaad zo. Helaas had het niet hetzelfde karakter als op de foto. Minder sfeer/gezelligheid, maar dat is ook persoonlijke smaak. Voorzieningen zoals geboekt wel aanwezig.

Huisje erg vies. Jammer. We hebben foto’s gemaakt van o.a. Schimmelplekken, vieze koelkast, vieze vaat, veel spinnenwebben, vieze plekken op muren en haren van vorige bewoners in o.a. Bad en zonnebank. We klagen niet snel maar dit ging ons te ver. Melding van gemaakt bij de receptie. Medewerkster was vriendelijk. Er zou schoonmaak langgestuurd worden. Helaas niet gebeurd en ook de 2 dagen erna niet gezien. Dit maakt dat wij Landal niet aanbevelen en wij in de toekomst ook geen boeking meer zullen doen bij Landal.

De omgeving buiten het park is fantastisch, op steenworp afstand van de zee en nationaal (natuur-)park.

603870BC-AE8A-4A22-8A58-C985C2BB6F66
9A5A68FE-4491-4FF2-9EC9-483E9E6EEC8F
C80AC925-3FCD-4219-8616-065F1A609B76
CCEEA39E-8741-4471-BE18-BBC052FAD54C
F7151331-6DDC-4E22-BF61-EE593810DC02
M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

prijsdrop

Beoordeling 
 
4.5

Gebeld vanwege plotselinge prijsverlaging van bijna 10%, na 2 1/2 week geboekt te hebben. Men wilde niets doen aan coulance; kwestie van vraag en aanbod was het bedrijfsargument. Kan me bij vliegvakanties wel wat beter begrip daarvoor opbrengen maar bij een autovakantie?! Is laatste keer dat ik bij Landal heb geboekt; gelukkig kan in landen zelf ook genoeg geboekt worden met vaste hantering prijzen e.d.
Slechte commerciële houding, ten nadele van de consument.

L
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Esonstad

Wij hebben de afgelopen 2 weken doorgebracht bij Landal Esonstad. Een prachtige locatie met alleen maar aardige mensen. Er hing een enorme penetrante lucht in het huisje, welke wij geboekt hadden. In eerste instantie schoonmaakmiddel misschien, dachten wij. Maar de lucht trok niet weg. Gereageerd bij de receptie. Er werd van alles voor ons ondernomen, met als gevolg dat wij met z`n drieen in een 10 persoonshuisje belanden. Er werd van alles gedaan om het ons naar de zin te maken, opgemaakte bedden, handdoekenpakketten, doosje koffie/thee. Geen probleem !! Dus bij deze, personeel Esonstad, nog hartelijk dank voor jullie inspanningen. Onze vakantie was SUPER !!

FV
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Wifi kosten hoog bij Landal Resort Haamstede

Service 
 
1.0

We wisten dat we op Resort Haamstede voor de Wifi moesten betalen maar dat het zó duur was....
Je betaalt daar voor 1 apparaat (laptop óf tablet óf smartphone) € 17,50 per week en voor elk volgend apparaat € 8,75 dus als je bv. in een 4 persoon huisje zit en diverse mensen hebben 1 of meerdere apparaten dan betaal je je blauw. Met z'n allen met 1 verbinding doen is erg irritant want als iemand z'n tablet even wil gebruiken dan moet degene die op dat moment op zijn PC zit te werken éérst de verbinding annuleren.

T
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
1.0

24 uur van tevoren werd onze boeking geannuleerd.

24 uur van tevoren werd onze boeking(appartement 6ELP Veluwemeer) geannuleerd, met een steeds wijzigende reden van annulatie en dit voor het duurste en mooiste appartement van het park. Voor de enkele weekends per jaar dat wij vrij zijn met onze kinderen, viel ons weekend in het water, zonder excuses, zonder gelijkwaardige oplossing. Een korting van 100 euro konden we krijgen bij een volgend bezoek aan het park.
...
Na een gesprek met de Heer Hoogland -de dag na de annulatie- heb ik inderdaad één van de redenen mogen aanhoren waarom het appartement niet beschikbaar was. Maar tot een evenwichtige oplossing is het nooit gekomen. 100 euro korting op een volgend verblijf, is geen oplossing. Men had een gelijkwaardig alternatief moeten voorstellen op het moment van annulatie, maar dat is niet gebeurd.

Nooit ga ik voor ons gezin nog iets boeken bij Landal, zelfs als ze me het gratis geven.
Het risico wil ik niet nemen, dat ze 24 uur van tevoren annuleren.

JV
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Wij zijn benieuwd naar jouw Landal ervaring

LANDAL GreenParks is een grote organisatie met maarliefst 62 bungalowparken. De Landal GreenParks bungalowparken bevinden zich in Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk, Tsjechië & Zwitserland. Landal GreenParks is hiermee in Europa de grootste aanbieder van bungalow vakantieparken. In Nederland heeft Landal GreenParks 40 parken beschikbaar. Landal heeft ook 6 wintersportparken. Deze parken zijn gelegen in Zwitserland, Oostenrijk, & Tsjechië. Naast deze parken heeft Landal ook nog eens 6 campings in Nederland en Duitsland.

Waarom Boeken bij Landal GreenParks?

De site (www.landalgreenparks.nl) is snel en duidelijk. Informatie opvragen is eenvoudig. U kunt snel de beschikbaarheid op de vakantieparken controleren en desgewenst direct reserveren. Landal heeft 3 keer de thuiswinkelaward gewonnen.

Wat is uw ervaring met Landal? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Landal hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Landal reviews lezen.

Telefoonnummer: 0900-8842 (€ 0,20 p. min.)

Algemene informatie

Keurmerken
Thuiswinkelwaarborg
Verzendkosten
n.v.t
Levertijd
n.v.t.
Productgroepen
  • weekendje weg
  • midweek
  • korte vakantie
  • Duitsland
  • Belgie
Merken
  • vakantieparken
  • bungalowparken
  • vakantiehuisjes
  • bungalowpark
  • Last Minutes
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
  • Ideal
  • credit card
  • Vooraf overmaken