Details van de beoordeling

4launch
Elektronica

Slechte ervaringen 4launch

Beoordeling 
 
2.8

Ik heb ongelooflijke slechte ervaringen met de winkel 4LAUNCH. Het begint met de bestelling zelf:

Er moest een BIOS update worden uitgevoerd bij het moederbord. Wanneer dit zou gebeuren zou afhankelijk zijn van wanneer het moederbord binnen zou komen. Alles was al de volgende dag binnen, toch heeft het alsnog langer dan een week geduurd voordat ik alles binnenkreeg. Na een maand ging er een onderdeel kapot (daar kan 4launch natuurlijk ook niets aan doen). Ik heb het op 26-04 terug naar 4launch gestuurd.

4launch heeft er alsnog anderhalve week over gedaan om erachter te komen welk onderdeel het was. Uiteindelijk was het het moederbord. Toen kwam ik in een traject van 1 tot 3 weken. Ik heb gevraagd of ik mogelijk een nieuw moederbord zou kunnen ontvangen (waar betalingsverplichtingen zouden komen te vervallen als bleek dat het moederbord niet door gebruiksfouten kapot is gegaan (wat ik verwachtte)). Dit is blijkbaar een service die 4launch niet biedt. Waarvan ik werkelijk denk: het is een moederbord van krap 130 euro, bij een bestelling van bijna 1300 euro.

Vervolgens wacht ik alweer 4 weken, ik hoor niets. Het duurde mij echt te lang, want ik heb die computer gewoon nodig voor school e.d. (daarnaast heb ik ook gewoon veel geld bij 4launch uitgegeven). Ik heb toen in de wanhoop een nieuw moederbord besteld bij 4launch, in de chat heb ik dat besproken eeb medewerker. De medewerker zou het allemaal doorgeven aan de technische dienst en ik zou het vrijdag binnenkrijgen (donderdag was hemelvaart). Vrijdag komt de postbezorger en blijkt dat alleen het moederbord is geleverd, compleet nutteloos dus. Ik heb meteen naar 4launch gebeld en om uitleg gevraagd. Natuurlijk was ik op dit moment al ontzettend gefrustreerd, omdat ik het nadrukkelijk had gezegd om de processor (7700k) en het RAM bij te voegen bij dat moederbord (want nu kon ik er alsnog niets mee). Blijkbaar was er een communicatiefout tussen de medewerker en technische dienst is het niet doorgekomen. Tijdens het telefoon gesprek heb ik vermeld dat ik morgen echt mijn processor en ram wil, anders wil ik echt mijn geld terug (dit begreep de medewerker van 4launch).

De medewerker ging checken of de CPU en RAM niet waren meegestuurd naar ASUS (waar het moederbord naartoe is gestuurd), hij zou mij hierover 's middags terugbellen. Als de CPU en RAM gewoon bij 4launch lagen, dan zou ik het alsnog de volgende dag (zaterdag 27 mei binnenkrijgen).

Echter om 6 uur 's avonds was ik nog steeds niet gebeld. Werkelijk schandalig, ik open dus de chat om vervolgens te horen dat de technische dienst al gesloten is en dat de gehele RMA (na langer dan een maand) in de loop van de week mij toe wordt gestuurd. Ik vind dit ongelooflijk schandalig, dat er wordt gezegd dat er wordt gekeken of het aanwezig is en ik teruggebeld zou worden, dat ik vervolgens zelf contact moet opnemen en aan moet horen dat de technische dienst al gesloten is en daarom tot na het weekend moet wachten (er was dus helemaal niets geregeld).

Ik heb dus gezegd tegen de medewerker, aan de telefoon, dat als ik het morgen niet, na alleen maar wachten en wachten, binnen zou hebben dat ik echt mijn geld terug wil. Dat wilde ik nu dus ook. De manier waarop ik ben behandeld na het spenderen van bijna 1500 is echt heel knullig en amateuristisch. Als bedrijf dien je verantwoordelijkheid te nemen en niet de verantwoordelijkheid neer te leggen bij de fabrikant (en daardoor de klant langer dan een maand laten wachten). Nu blijkt dat mijn geld terugkrijgen geen optie is. Na alle knullige fouten die 4launch heeft gemaakt moet ik alsnog de RMA ontvangen. Er wordt 0 verantwoordelijkheid genomen voor het feit dat 4launch de zaken niet op orde heeft. Zeker de manier waarop ik telkens word afgewimpeld op de chat (irritante standaard gegenereerde teksten waar je helemaal niet wijzer van wordt en eigenlijk is bedoeld om de klant af te wimpelen). Ook allerlei beloftes die je krijgt via de chat en voornamelijk de telefoon: er komt in werkelijkheid helemaal niets van terecht. Aan telefoon werd gezegd dat het werd begrepen en dat ik wel mijn geld terug kon krijgen. Nu blijkt dus van niet...... Dit is absoluut de laatste keer dat ik hier heb besteld en ik raad deze webwinkel zeer zeker niet aan. Dan maar naar een webwinkel die de klant wel belangrijk acht.

L
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

4Launch - Customer Support op 21 Juni 2017

Geachte klant,

Zover wij kunnen nagaan betreft uw case RMA 133540. In deze hebben wij een moederbord ontvangen met open lanes, iets wat wordt gezien als gebruikersschade en om die reden doorgaans niet onder garantie behandeld wordt. Wij hebben echter uw moederbord onder coulance laten repareren. Wij hebben deze terug mogen ontvangen en voor u getest en u hier telefonisch over gecontacteerd.

Wij erkennen dat in het eerdere traject beter gecommuniceerd had kunnen worden over het eerder verzenden van de aangeleverde overige componenten. Er is in deze een verkeerde indruk gewekt over de snelheid hiervan. Waarvoor nogmaals onze excuses. Wij hebben om die reden uw moederbord onder spoed getest en verzonden.

4Launch – Customer Support

Reageer op deze review