Zalando

www.zalando.nl
 
5.4 (63)
Zalando

Zalando verkoopt online schoenen, kleding & sportartikelen. In korte tijd is Zalando in Nederland dé online shop voor schoenen en fashion geworden. Zalando heeft met een groot scala aan internationale schoen- en kledingmerken voor ieder wat wils. Zalando verkoopt alles op het gebied van dames- en herenschoenen. Ook kleding, tassen, laarzen, accessoires kan men online via Zalando.nl bestellen. De webshop biedt zowel heren schoenen als dames schoenen aan.

Zalando retouren beleid

Online schoenen bestellen bij Zalando is zeer eenvoudig en de service is onovertroffen. Zo kun je producten eenvoudig kosteloos retourneren. Zalando vindt het heel belangrijk om naast de gratis verzending en retouren service ook persoonlijke aandacht aan haar klanten te geven. Uiteraard heeft Zalando het webshop Keurmerk en is Zalando aangesloten bij thuiswinkel waarborg. Grote concurrenten van de mode gigant zijn Wehkamp en Omoda.

Zalando ervaringen

63 beoordelingen voor Zalando

 
(7)
 
(17)
 
(11)
 
(10)
 
(18)
Gemiddeld 
 
5.4
 
6.2
 
5.0
 
4.3
 
6.0
Bekijk alle reviews Meest gewaardeerde reviews
Heeft u al een account?
Uw beoordeling (optioneel)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Extra info
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
Estelle
Gemiddeld 
 
3.7

Kan geen correct gebruik maken van garantie

Een tijdje terug heb ik een Fossil horloge besteld die defect is geleverd. Driemaal gemaild naar Zalando Lounge (en snel antwoord ontvangen), omdat ik het horloge wou laten repareren/vervangen. Ze bleven volhouden dat ik het moest retourneren en het volledige bedrag teruggestort zou krijgen en dat zij mij niet verder konden helpen vanwege hun 'reclamatieprocedure met betrekking tot uw situatie'.
Nu ga ik zelf contact opnemen met Fossil om te kijken of zij mij wél kunnen helpen.
Verder nooit problemen gehad met Zalando Lounge, alleen is het raadzaam geen dure breekbare producten bestellen aangezien de garantie het probleem niet kan verhelpen.

Was deze beoordeling nuttig? 

gijs op Januari 02, 2018

Waarom stuur je hem dan niet retour zoals gevraagd door Zalando? Dat heb ik wel gedaan en kreeg netjes binnen een paar dagen mijn geld al terug.

Reageer op deze review
Frieda
Gemiddeld 
 
4.0

Duurt allemaal erg lang!!

Duurt allemaal erg lang gemiddeld 3 dagen wachten op je bestelling
Ook retourneren 5 dec retour aangemeld inmiddels 15 december nog niet geregeld
Is niet van deze tijd kan echt sneller reden voor mij om niet meer te bestellen

Frieda

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Marianne
Gemiddeld 
 
6.5

IK WIL MIJN GELD TERUG ZALANDO

Wow... ik zie nu ook dat ik niet de enige ben met dit probleem. Misschien er toch iets aan doen Zalando??

Maar hieronder mijn meest recente ervaring met de "klantenservice":
Altijd goede ervaringen gehad met Zalando, snelle levering, snelle retourafhandeling, vriendelijke klantenservice waar ze je altijd goed te woord staan.... Tot vandaag. Wil ik vandaag een retourzending aangeven van een nieuwe bestelling, zie ik tot mijn verbazing dat er nog een retour open staat van 18/10/2016. Uhm, dat klopt niet. Altijd alles netjes op tijd terug gestuurd. Maar ja hoor, dit geld is nooit terug gestort op mijn bankrekening. Zojuist een medewerker aan de telefoon gehad die me basically zei dat ik mijn geld niet terug krijg. Wow. Dus ik geef tijdig mijn retour aan, stuur mijn jas terug, alles volgens de regeltjes... Van een andere retourzending is alles wel goed gegaan.
Om nu te horen dat zonder een verzendbewijs ze me weigeren om me mijn geld terug te sturen.
Heel slecht om zo kort te zijn met een vaste klant.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Suzanne
Gemiddeld 
 
3.0

Jassen retour, geen geld terug!

Ik heb twee jassen geretourneerd die volgens Zalando nog niet binnen zijn, terwijl ze de jassen allang terug hebben. Ik heb ook lang op de bestelling moeten wachten.

Ik heb de retoursticker gebruikt die bij het pakket zat en ik heb een verzendbewijs van PostNL naar Zalando verstuurd. Met Track&Trace is te zien dat het pakket al een maand geleden op het juiste adres is aangekomen!

Toch weigert Zalando te betalen. Ze gaan nu eerst intern een 'onderzoek' starten en dat moet ik afwachten. Waarom ik daarop moet wachten hebben ze niet verteld. Aan de telefoon werd ik steeds ronduit bot behandeld. Kennelijk klopt er iets niet met het retouradres dat zij zelf hebben opgegeven (en waarnaar de jas ook is verstuurd).

Volgens de eigen voorwaarden van Zalando (en volgens de wet) moet het aankoopbedrag binnen 14 dagen worden teruggestuurd nadat ze het pakket hebben ontvangen. Dat doen ze dus niet. Wat een slechte service!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Charlotte
Gemiddeld 
 
5.5

Onzinnig verhaal waarom retourzending niet wordt geaccepteerd

Mij wordt het verwijt gedaan dat de bestelde schoenen gedragen zouden zijn, terwijl dit absoluut niet het geval is. Schoenen zijn enkel binnenshuis enkele momenten gedragen, om deze te passen. Ronduit belachelijk dat er zonder enige verdere toelichting of fotomateriaal (dus bewijs) een dergelijk verwijt wordt gemaakt. Het betreft vier paar schoenen en er wordt geen eens onderscheid gemaakt in welke van de vier (of allemaal?) het betreft. Klinkklare onzin. Zonde, want buiten de service om is het een prima bedrijf.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Baasje
Gemiddeld 
 
1.0

Geen levering

Na een week hoor je ineens dat het toch niet geleverd kan worden en dat zijn mijn geld zullen terugstorten...bizar

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
gnauta
Gemiddeld 
 
1.0

zeer slechte service

Mijn dochter kocht schoenen bij Zalando, ze leken prima. Na enkele dagen gebruik ontstond er een bult op haar voet door wrijving van de schoen. Controle van de binnenkant wees uit dat er een naad niet in orde was. Voor de zekerheid nog de huisarts geraadpleegd maar er bleek niks mis met de voet, het lag absoluut aan de schoen. Vervolgens contact met Zalando opgenomen en het probleem voorgelegd. Reactie van de klanten'service' (letterlijk): "Deze schade ontstaat door normaal gebruik of door slijtage." De door mij mee gezonden foto's waren 'beoordeeld' en Zalando concludeerde dat er geen sprake was van een productiefout. Dat vind ik buitengewoon knap van Zalando want de productiefout zat aan de binnenkant van de schoen! De vervolgens geraadpleegde schoenmaker vond dat er overduidelijk sprake was van een productiefout. Hij bleek gelukkig in staat het probleem te verhelpen. Mijn dochter kan nu de schoenen wel gebruiken en de aanwezige bult slinkt. Probleem dus opgelost maar wát een waardeloze klanten'service'. Account meteen opgeheven, nooit meer Zalando!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Fleur
Gemiddeld 
 
1.0

Helpen me niet verder

Ik heb op 15 mei een trolley van Eastpack besteld. Na veel gedoe heeft zalando die geannuleerd op 13 juni omdat hij niet geleverd kon worden. Ondertussen hoor ik niets van de terugbetaling. Wat voor een student wel een hele som geld is. Ik heb ondertussen al verschillende keren naar Zalando gebeld maar krijg steeds te horen dat ik moet wachten. Dit vind ik persoonlijk echt niet meer normaal. Het is augustus nu. Als ik bel daar de klanten service heb ik echt het gevoel dat ik niet word verder geholpen...

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Loes
Gemiddeld 
 
7.3

Geen geld terug na retourzending

Ik heb een deel van mijn bestelling teruggestuurd en wacht nu al meer dan anderhalve maand op de terugbetaling van de aankoopkosten. Er is over gebeld en vele malen gemaild. Ik krijg excuses en een kortingscode maar geen geld. Schande!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Jeanine
Gemiddeld 
 
9.3

Zeer tevreden!

Al meerdere malen goede ervaring met het bestellen van producten bij Zalando. Snelle levering en zeer goede service!
Laatst had ik een jas besteld die de dag erop in de aanbieding was, toen hebben ze me alsnog het kortingsbedrag teruggestort, super!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

bianca

geen verzendkosten retour

twee bestellingen gedaan. gewone bestelling kwam een dag eerder dan de snelle bestelling. waar ik 9,95voor betaald heb.
zolando heeft telkens andere smoesjes waarom ze dit niet willen terugbetalen.
maar die snelle verzending waar je 2x zo duur voor betaald is nep

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Anoniem
Gemiddeld 
 
4.3

Echt of nep?

Verkopen ze echte merken? Want ik vraag me af of merken zoals calvin klein niet fake zijn?

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Marleen
Gemiddeld 
 
1.0

Nog geld tegoed

Schoenen tot twee keer tot niet geleverd, omdat mijn adres te lang zou zijn (?). Partner van Zalando had voor het gemak mijn huisnummer veranderd in 0 in plaats van 10a. Vreemd. Schoenen zijn van bezorgbedrijf retour gegaan naar Zalando. Inmiddels heb ik 1 bedrag teruggestort gekregen (bestelling van 12 mei), maar op 1 bedrag (bestelling 4 mei) wacht ik nog. Dit duurt dus inmiddels ruim een maand. Zalando zegt dat de bestelling nog niet bij hen is aangekomen. Je zou bijna denken dat het bezorgbedrijf de schoenen achterover heeft gedrukt. De klantenservice van Zalando is overigens een lachertje. Ze leggen de oorzaak van het probleem bij mij weg (mijn adres zou te lang zijn) en ik mocht zelf uitzoeken waar mijn schoenen gebleven zijn. Top service, maar niet heus.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
Ilse
Gemiddeld 
 
4.5

Bestellingen verkeerd aangeleverd en automatisch geretourneerd

Oké, voor ik mijn ongenoegen uit over mijn afgelopen 2 bestellingen, wil ik even zeggen dat ik echt al vaker besteld heb bij Zalando en dat ik toen nooit problemen heb ondervonden. De laatste keer dat ik bij Zalando besteld had, was alweer ruim 2 jaar geleden. Toen had ik nooit een probleem met het retour sturen van de kleren, of de levertijd lang of kort was weet ik niet meer maar er waren in elk geval geen problemen mee. Dus toen ik een kortingsbon thuisgestuurd kreeg waarbij ik 20 euro korting kon krijgen op een bestelling van ten minste 75 euro dacht ik: och, laten we weer eens doen.

Nou, afgelopen zondag voor 130 aan kledingstukken besteld bij Zalando. Wilde er eigenlijk nog een kledingstuk bij, maar deze was net uitverkocht op het moment dat ik wilde gaan bestellen. Kan natuurlijk gebeuren. Ik heb afgelopen dinsdag een mail gehad waarin stond dat het kledingstuk weer beschikbaar was, dus heb ik het erbij besteld.

Inmiddels had ik een mail ontvangen met de track&tracecode van de bestelling van zondag. De zending was nog niet gevonden, meldde de app van Post NL. Twee dagen later kreeg ik een mail met de T&T van de dinsdag-bestelling. Deze zending kon ik na een aantal uren wel al vinden: die zou gisteren afgeleverd worden tussen 11 en 13.

Gisteren tussen 11 en 13 is er niemand aan de deur geweest en er is evenmin een briefje in de bus gedaan. Ik heb nog eens de T&T geraadpleegd en die gaf aan dat de zending verkeerd was aangeleverd door Zalando en dat het adres onbekend was. In de tussentijd was de bestelling die ik zondag had geplaatst, nog steeds niet te vinden op de T&T.

Ik gemaild naar Zalando over de problemen met beide leveringen. Er werd me verteld dat beide zendingen retour afzender waren gegaan vanwege 'onbekende redenen' en dat het gewoon als retour werd behandeld. Dat wil zeggen: zodra zij het binnen hebben, krijg je je geld teruggestort en als je dan nog iets nieuws wil bestellen, moet je dat dan maar doen. Erg leuk allemaal, maar ik had bij de bestelling van 130 euro een kortingsbon gebruikt van 20 euro. Weg 20 euro korting, dus.

Ik vind het erg vreemd dat er twee keer hetzelfde verkeerd is gegaan met twee losse bestellingen en vind het onwijs vervelend dat het nu sowieso retour wordt gestuurd en ik dus, als ik mijn spullen alsnog wil ontvangen, ik alles opnieuw kan gaan bestellen. Ten eerste omdat ik er zelf achter moet komen dat er iets is misgegaan (het zou netjes zijn als Zalando een berichtje stuurt met dat de zending verkeerd is gegaan en ik mijn pakket dus niet meer krijg in plaats van dat ik hier zelf achter moest komen), ten tweede omdat het omslachtig is (kan ik weer een week wachten en hopen dat het dit keer wél goed gaat zeker) en ten derde omdat ik bij de andere bestelling een kortingsbon van 20 euro heb gebruikt en die dus weg is.

Nope, ik wacht gewoon tot m'n geld terug binnen is en voor mij geen Zalando meer!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
anoniem
Gemiddeld 
 
9.5

Snel gratis geleverd, goede maat en ongeopende doos. 2x korting van 30% en 10% op Echte Nike air max.

Dit maakte het mij besluiten niet het risico op fake Nike te kopen via partikuliere sites.

Ook zijn er heel veel fake websites welke nep Nike verkopen.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

André
Gemiddeld 
 
5.8

zeer slechte service

Bij Zalando een Business tas voor mijn werk gekocht.... binnen een jaar scheurtjes in de tas en dit op verschillende plekken de tas zoals handvat en zijkanten. Dit gemeld bij Zalando en volgens hun is dat gewoon gebruikersslijtage en dat valt niet onder de garantie......De tas wordt normaal gebruikt en dan al binnen een jaar zoveel slijtage....dan is het product gewoon van slechte kwaliteit of het was een product met gebreken....... Zoals hier boven genoemd wordt dat Zalando service belangrijk vindt en dat ze de klant persoonlijke aandacht wil geven....van beide is geen sprake....bij een klacht maken ze zich er van af.....conclusie service is er gewoon niet en de klant is helemaal niet belangrijk......... Voor mij was dit het eerste en het laatse product dat ik bij Zalando heb gekocht.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
rosseel francine

opzeggen

ik wil gewoon geen nieuwsbrieven meer ontvangen,en heb al 50x uitgeschreven. helaas wordt er geen gehoor aan gegeven!!! Ik probeer de ombutsman. Anders nieuw e.mail nummer, met zalando wil ik niets meer te maken hebben

Was deze beoordeling nuttig? 

anoniem op Maart 21, 2017

Kunt u niet gewoon het bericht als Spam/ongewenst bericht aanvinken in uw mailbox?

Reageer op deze review
Renzo
Gemiddeld 
 
1.0

Retour zeg je?

Schoenen besteld. Helaas te klein, terug gestuurd in ondertussen nieuwe besteld. krijg vervolgens na 11 dagen bericht terug dat ze de schoenen niet retour accepteren omdat ze gedragen zijn en daardoor niet meer te verkopen. De schoenen zien er gewoon nieuw uit. Na een een chat gesprek waar je eigenlijk alleen maar een standaard antwoord op krijgt: "we kunnen ze niet aannemen" en zonder enige empathie te tonen in de situatie een klacht ingediend ( die bij de exact de zelfde mensen uitkomt van Zalando) met het zelfde onbevredigde antwoord. Helaas heb ik hier al meer tijd ingestoken dat me lief is en helaas komt Zalando je nergens in tegemoet en heb ik nu een vies gevoel omdat ik daar ooit iets heb gekocht.

Ik raad het af om ook maar iets met dit bedrijf te doen vanwege hun onrechtvaardige handelen. Ik zou mezelf niet recht in de spiegel kunnen kijk nadat ik zo met klanten zou omgaan. Zalando je moet je diepschamen. Het heeft een reden waarom het slecht met jullie gaat!

Was deze beoordeling nuttig? 

anoniem op Maart 21, 2017

Dit is policy bij alle schoenen bedrijven. U had ze niet moeten belopen want dan zijn kreukels van het lopen te zien in de schoen.

Voor de volgende keer misschien alleen van buitenaf bekijken en de maat opmeten van de zolen van wel passende schoenen en heel voorzichtig aantrekken en niet belopen.

Reageer op deze review
IB
Gemiddeld 
 
9.3

Geweldig

veel keus en mooie producten zalando staat bij mij op nummer 1 wat betreft kleding bestellen.

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review
c
Gemiddeld 
 
1.0

ONGELOOFLIJK !!!!!!!!!

ONGELOOFLIJK........!!!!!!!!!!!!!!!
in 2014 een hoop gedoe en gezeur gehad over een bestelling die ik heb geretourneerd. incassobureau en al op mn dak gekregen. uiteindelijk hebben ze me sinds medio 2014 er niet meer mee lastig gevallen. ik heb door deze slechte ervaring ook een hele poos niets meer gekocht bij zalando. nu afgelopen december 2015 toch maar weer eens wat besteld. een kostuum voor mijn man. past niet, slechte kwaliteit dus retour zalando. het geld zou worden terug gestort op mijn rekening na ongeveer 5 dagen. half januari maar weer eens gebeld, en gemaild naar zalando. waar blijft mijn geld?????
"oh, mevrouw u heeft nog een openstaande factuur van 40,13 euro in 2014, wij sturen uw gegevens door naar ons incassobureau.".
en mijn verbazing maakte vandaag plaats voor giga boosheid, want ik krijg niet het bedrag terug van het kostuum, maar daar hebben ze 40,13 euro + 40,00 incassokosten zomaar eigenhandig en brutaal vanaf getrokken. dus,... ik moet betalen voor artikelen die ik niet heb gekocht en die ik ooit in 2014 heb terug gestuurd naar Zalando(maar die zij niet hebben terug kunnen vinden) en ook nog eens 40,00 euro voor hun incassobedrijf betalen.....wat een waardeloos bedrijf!!!!!!!!!

Was deze beoordeling nuttig? 
Reageer op deze review

Lees meer reviews

Vergelijk webshop reviews en koop betrouwbaar online

Reviewspot verzamelt webwinkel beoordelingen en geeft in een handig overzicht de review score per webshop weer. U kunt dus snel en eenvoudig zien of een webwinkel betrouwbaar en bestellen veilig is. In de categorie gsm staan de belangrijkste Nederlandse gsm webshops. Bekijkt u de belsimpel ervaringen en mobiel.nl reviews van die grote gsm shops maar eens of ontdek of Cool Blue en Simpel betrouwbaar zijn. U kunt verschillende aspecten van deze webshops bekijken. Eenvoudig kunt u bijvoorbeeld de betaalmogelijkheden van mode webwinkels zoals wehkamp, pabo of amazon bekijken. U kunt reviews en beoordelingen van Nederlandse aanbieders van een goede opleiding zoals nha opleidingen of Laudius danwel reviews over elektronica shop baxshop lezen. Maar natuurlijk kunt u ook zelf een webshop beoordelen en uw positieve ervaringen of klachten delen. Online winkels kunnen gratis hun shop aanmelden op Reviewspot en een onbeperkt aantal reviews en beoordelingen verzamelen. Online winkels kunnen daarnaast gratis gebruik maken van de review widgets. Het beste advies, betrouwbare beoordelingen, recensies, klantbeoordelingen & ervaringen met Nederlandse webshops, u vindt het op Reviewspot.nl! - Copyright © 2010 - 2016.