Details van de beoordeling

Simyo reviews
GSM Webshops

So-so

Beoordeling 
 
8.3

Zoals bij eigenlijk alle aanbieders is het makkelijk om te bestellen en is de levering ook snel, vooral natuurlijk bij sim only. Het blijft echter oppassen, want blijkbaar is er 1 ding wat telecom aanbieders niet af kunnen leren en dat is mensen een beetje voor te gek te houden, of een beetje te misleiden. Niet echt natuurlijk, want dat mag niet, maar het is veel te makkelijk om zonder dat je het door hebt weer een extra jaar (!) aan een abonnement vast te komen zitten, door je bundel te gaan, etc.

Als simyo (onderdeel van KPN geloof ik) gewoon eens eerlijk, open en transparant zo zijn, een goed product zou leveren en de mensen met meer respect behandeld (in plaats van als ongeschreven doel *lijken* te hebben om mensen een poot uit te draaien zodra er ook maar ergens een legale kans voor is) - dan zouden ze de allereerste telecomaanbieder ooit zijn die dat doet.

Dus:
- geen hoger tarief als je buiten je bundel gaat, *behalve* als je daarvoor op dat moment *voor dat gesprek specifiek* kiest (als je bijvoorbeeld perse moet bellen en je bundel op is). Bijvoorbeeld met een stem die zegt 'uw bundel is op, druk op 1 om toch te kunnen bellen tegen hoger tarief van X euro per minuut'). Default: bundel op = niet kunnen bellen.

- geen rare streken zoals (naar boven) afronden op de minuut. Gewoon eerlijk zijn en per seconde in rekening brengen.

- gewoon je bundel mee kunnen nemen onbeperkt lang, mensen hebben daarvoor betaald dus het is matig om dat elke maand af te pakken als je het toevallig niet helemaal opgebruikt hebt.

- gewoon op kunnen zeggen wanneer je dat wilt, zonder voorwaarden hoe dan ook.

Alle bovenstaande punten heb je bij simyo NIET. Wat je wel hebt is een handige website, je kunt hier je bundel kostenloos aanpassen en de prijs is scherp.











P
Was deze beoordeling nuttig? 1 0

Simyo Webcare op 30 September 2014

Beste Peter,

We vinden het jammer om te lezen dat je van mening bent dat wij onze klanten een beetje voor de gek houden of een beetje misleiden.
Wij doen namelijk juist onze best om onze klanten zo duidelijk mogelijk te informeren en daarnaast zoveel mogelijk zelf de controle te geven over hun abonnement en verbruik.

Allereerst geven we je de controle doordat je zowel via Mijn Simyo als via de Mijn Simyo app zelf het verbruik van je bundels te allen tijde in de gaten houden om te voorkomen dat je buiten je bundel verbruik hebt en er hierdoor extra kosten ontstaan.
Kom je erachter dat je wat te veel of juist te weinig minuten, sms’jes of MB’s hebt, dan kan je dit voor de volgende maand wijzigen. Bij Simyo heb je namelijk de mogelijkheid om elke maand je bundels zowel naar boven als naar beneden te wijzigen.

Daarnaast informeren we op onze website onze (potentiële) klanten dat wij gesprekken naar boven afronden. We begrijpen uit je bericht dat je dit graag anders zou zien, maar hierin zijn we geen uitzondering op andere providers. Een SecondeBellen propositie wordt maar door enkele providers aangeboden.
Ook geven we op onze website aan dat onze bundels een geldigheid hebben van een maand. Onder andere op deze manier kunnen we onze prijzen zo scherp houden.

Tot slot heb je bij Simyo de mogelijkheid om te kiezen voor een maandelijks abonnement of een abonnement met een looptijd van een jaar. Wanneer je kiest voor een maandelijks abonnement, dan kan je elke maand je abonnement beëindigen.
Wanneer je hebt gekozen voor een jaarcontract en de contractstermijn van een jaar is verlopen, verlengen wij het abonnement niet automatisch met een jaar, maar wordt het een maandelijks opzegbaar abonnement. Behalve natuurlijk wanneer onze klanten zelf hebben aangegeven om hun abonnement te willen verlengen met een jaar.

We hopen dat we aan de hand van deze uitleg je ongenoegen wat weg hebben kunnen nemen.

Vriendelijke groet,
Simyo Webcare

Simyo.nl/forum

Cedric op 30 September 2014

Dag,

Ik denk dat je het juist hebt verwoord. Ik heb voor mijzelf ook al besloten om de volgende keer wanneer ik voor mijn dochter een abonnement afsluit extra te letten of maandelijks ongebruikt tegoed niet verdwijnt (is dat geen pikken?) en of er geen melding komt wanneer je over je tegoed heen bent en of er niet asociaal wordt afgerond in het voordeel van de provider ( is dat ook geen pikken en zijn daar wettelijk geen afspraken over vastgelegd)
1 ding is duidelijk wanneer je deze afwegingen meeneemt in het maken welke provider voordelig is dan zal Simyo er zeker niet als voordelig uitspringen!

Reageer op deze review