Zoals bij eigenlijk alle aanbieders is het makkelijk om te bestellen en is de levering ook snel, vooral natuurlijk bij sim only. Het blijft echter oppassen, want blijkbaar is er 1 ding wat telecom aanbieders niet af kunnen leren en dat is mensen een beetje voor te gek te houden, of een beetje te misleiden. Niet echt natuurlijk, want dat mag niet, maar het is veel te makkelijk om zonder dat je het door hebt weer een extra jaar (!) aan een abonnement vast te komen zitten, door je bundel te gaan, etc.
Als simyo (onderdeel van KPN geloof ik) gewoon eens eerlijk, open en transparant zo zijn, een goed product zou leveren en de mensen met meer respect behandeld (in plaats van als ongeschreven doel *lijken* te hebben om mensen een poot uit te draaien zodra er ook maar ergens een legale kans voor is) - dan zouden ze de allereerste telecomaanbieder ooit zijn die dat doet.
Dus:
- geen hoger tarief als je buiten je bundel gaat, *behalve* als je daarvoor op dat moment *voor dat gesprek specifiek* kiest (als je bijvoorbeeld perse moet bellen en je bundel op is). Bijvoorbeeld met een stem die zegt 'uw bundel is op, druk op 1 om toch te kunnen bellen tegen hoger tarief van X euro per minuut'). Default: bundel op = niet kunnen bellen.
- geen rare streken zoals (naar boven) afronden op de minuut. Gewoon eerlijk zijn en per seconde in rekening brengen.
- gewoon je bundel mee kunnen nemen onbeperkt lang, mensen hebben daarvoor betaald dus het is matig om dat elke maand af te pakken als je het toevallig niet helemaal opgebruikt hebt.
- gewoon op kunnen zeggen wanneer je dat wilt, zonder voorwaarden hoe dan ook.
Alle bovenstaande punten heb je bij simyo NIET. Wat je wel hebt is een handige website, je kunt hier je bundel kostenloos aanpassen en de prijs is scherp.